Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af bongo1234 » 29. jan 2017, 09:16

I dagens Nordjyske lukker Allan Gaarde stort set transfervinduet i AaB.
Her er nogle citater fra aktiklen:

" Det har været vores klare førsteprioritet at få en angriber og målmand på plads og sandsynligvis sker der ikke mere" siger Gaarde.

"Både fans og eksperter har elles påpeget behovet for at tilknytte en mere spillende midterforsvarer."
Til det svare Gaarde:
"For det første har vi stor tiltro til vores forsvarespillere,og for det andet har vi også økonomi, der skal hænge sammen, forklare sportsdirektøren om valget.
"Det eneste der sandsynligvis kan rokke ved transfervinduet i AaB, vil være et stort millionbud på Christian Bassogog."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 29. jan 2017, 10:00

bongo1234 skrev:I dagens Nordjyske lukker Allan Gaarde stort set transfervinduet i AaB.

" Det har været vores klare førsteprioritet at få en angriber og målmand på plads og sandsynligvis sker der ikke mere" siger Gaarde.

"Både fans og eksperter har elles påpeget behovet for at tilknytte en mere spillende midterforsvarer."
Til det svare Gaarde:
"For det første har vi stor tiltro til vores forsvarespillere,og for det andet har vi også økonomi, der skal hænge sammen, forklare sportsdirektøren om valget.
"Det eneste der sandsynligvis kan rokke ved transfervinduet i AaB, vil være et stort millionbud på Christian Bassogog."
Han er sq så kedelig ham Gaarde! Men alt det skal han jo sige.
Men hvis man skal være realist, så giver det heller ingen mening at købe en forsvarspiller mere når man har en muligvis løntung svensker. Det plejer ikke været noget AaBs økonomi kan holde til.

De giver sq nok Holgersson et halvt år mere til at bevise sig. Hvis ikke er jeg ikke et sekund i tvivl om at han ryger ud af bagdøren.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jan 2017, 10:02

bongo1234 skrev:I dagens Nordjyske lukker Allan Gaarde stort set transfervinduet i AaB.

Til det svare Gaarde:
Det er altså
- erstatning af Lars Søndergaard med M. Wieghorst
- kontrakt på 1 år med Sylvestr
- leje for 5 måneder med Lucic
- kontrakt fra sommer med 2.målmand fra Vejle

som har fået AaB til at ramme løn/transferloftet. Jo bevares, der har også været nogle kontraktforlængelser, men alligevel...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. jan 2017, 10:25

Til det svare Gaarde:
Lasse Nielsen, Thelander, Dalsgaard og KEP (dengang han var god) er over få år sendt af sted for peanuts og alene erstattet med skandalekøbet Holgersson i sidste vindue. Hvis der ikke sker noget der, bør Gaarde da ryge.
Fodbold skal ses med hjertet!

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 29. jan 2017, 10:28

Funky skrev:

Til det svare Gaarde:
Det er altså

som har fået AaB til at ramme løn/transferloftet. Jo bevares, der har også været nogle kontraktforlængelser, men alligevel...
Er det ikke at sætte det på "spidsen" ?
AaB behøver jo ikke at have ramt løn/transferloftet, bare fordi Gaarde udtaler at økonomien skal hænge sammen. Det kunne også være der er gjort tanker om hvad AaB vil gøre i sommerens transfervindue allerede nu. Løn og transferbudget følger jo hele kalenderåret.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. jan 2017, 10:30

Funky skrev:
Det er altså

Ja det er skræmmende at vi stadig kører med så stramt et budget, at selv en klub som Randers kan foretage større sportslige investeringer. Vi kommer ikke ud af dødvandet før AaB får genskabt en solid stamme på holdet, pt. har vi kun alderspræsidenterne på midtbanen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jan 2017, 10:38

bongo1234 skrev:
Funky skrev:

Til det svare Gaarde:
Det er altså

Er det ikke at sætte det på "spidsen" ?
AaB behøver jo ikke at have ramt løn/transferloftet, bare fordi Gaarde udtaler at økonomien skal hænge sammen. Det kunne også være der er gjort tanker om hvad AaB vil gøre i sommerens transfervindue allerede nu. Løn og transferbudget følger jo hele kalenderåret.
Jovist er det sat på spidsen. Der kan ligge forlængelser med både Ene og Lucic kort forude, samt aktivering af de der klausuler i Sylvestrs kontrakt, som man da for pokker må have reddet sig. Med det in mente synes jeg dog stadig, det emmer af smalhals. Og man havde en forsvarsspiller på prøve, så det er jo ikke fordi klubben er blind for behovet. Men signalet er, at der altså ikke er penge til det (eller at man ikke har kunnet finde noget interessant - det er så heller ikke så godt, hvis man faktisk mener behovet er der). Men okay, Wieghorst har selv været ude og sige, at en angriber var førsteprioriteten. We shall see. Jeg synes vi ser grimt shaky ud i forsvaret, og har gjort det længe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 29. jan 2017, 11:40

Sloth tager Risgaards plads på midten og så flyttes Risgaard til forsvaret så er det løst :'(

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jan 2017, 12:03

Gaarde spinner i medierne, og vi står snart med en forsvarsspiller, der kan glide direkte ind i startopstillingen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jan 2017, 12:19

Jeg tror også man overfortolker Gaarde og Nordjyske.

Gaarde siger jo blot, at de to hovedmål, som de gik efter(målmandsreserve og angriber) er hentet. Derudover siger han blot, at de har en budgetramme, som de skal forholde sig til. Intet om pengene er brugt.

Så jeg forventer en sidste øjeblikstransfer, men om den er stor eller lille er ikke til at blive klog på.

I øvrigt må Lucic være noget af en opgradering ift. Carsten Christensen. Jeg mener ikke, at CC havde været forbi Bayern inden han havnede i AaB
- FlæskeFrank

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 29. jan 2017, 17:14

Med tanke på at vi underpræsterede totalt i efteråret, at Lyngby og Horsens overpræsterede og Sønderjyske har mistet tre helt bærende spillere i dag, så er jeg satme optimistisk mht at komme i slutspillet :-)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 29. jan 2017, 17:35

9800 skrev:Med tanke på at vi underpræsterede totalt i efteråret, at Lyngby og Horsens overpræsterede og Sønderjyske har mistet tre helt bærende spillere i dag, så er jeg satme optimistisk mht at komme i slutspillet :-)
Jeg synes også vi burde stå stærkere.
Jeg kan bare ikke se vores manglende evne til at holde nullet er blevet løst?
Vores modstandere spillede overfalds fodbold mod vores defensiv . De pressede holger, Blåbjerg og Kasper p til et hav af fejl! Jeg er ikke et sekund i tvivl om at samtlige modstandere vil praktisere det samme spil i mod os igen.
Og jeg kan ikke se det skulle give et anderledes udfald end i efteråret? Der er ingen af de tre som formår at føre bolden frem uden panikken lyser ud af øjnene på dem.
Der SKAL MINIMUM 1 central forsvarsspiller ind før jeg tror 100% på det kan lade sig gøre

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2017, 17:37

9800 skrev:Med tanke på at vi underpræsterede totalt i efteråret, at Lyngby og Horsens overpræsterede og Sønderjyske har mistet tre helt bærende spillere i dag, så er jeg satme optimistisk mht at komme i slutspillet :-)
Er enig i at SE er svækkede. Udover de tre har de mistet Bachmann og ikke kunnet få de trænere de mente var de rigtige. Dog synes jeg, at vi lige skal afvente hvad de henter før vinduet lukker.
RAUS RAUS SSE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2017, 20:28

Jeg finder det bemærkelsesværdigt at vi snart stort set har en trup bestående af spillere fra egen ungdomsafdeling samt udlændinge. I den nuværende trup er det kun Larsen, Würtz og Sloth som ikke hører til disse kategorier, Larsen er tilmed nok snart på vej væk og Würtz synger på sidste vers.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 29. jan 2017, 20:53

Jeg ved ikke, hvor mange træningskampe vi mangler inden første rigtige kamp, men jeg kunne godt være lun på ideen om Risgaard i forsvaret. Anken ville være, at vi (stadig) vil mangle noget hurtighed dernede. Han er ok i luften, men vigtigst så er han god/rolig på bolden og ville kunne spille bolden frem. Skulle det være helt skævt har man ikke rigtig mistet noget, for det har jo alligevel sejlet hele efteråret.

Dermed ikke sagt, at vi ikke skal lede efter en central forsvarsspiller, for jeg mener ikke, at nogen af vores tre nuværende muligheder er gode nok til at spille derinde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 29. jan 2017, 20:54

Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Vedr opstilling, så synes jeg vi har holdet til 4-3-3. Basso og Flores på hver sin fløj, det ku blive interessant
Der kan de vel også spille i en 4-2-2... eller 4-4-1-1, som jeg så at aabsport.dk kaldte opstillingen i den seneste træningskamp.
Det er måske lige friskt nok

Haha, enig, det er nok ikke en formation med den helt store fremtid i ;)
Både og. Hvis man kunne holde stand i 1. halvleg og så fik lov til at spille med to ekstra i de sidste 45, så kunne det måske være spændende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jan 2017, 21:01

Nu blev Even Hovland nævnt igen i forbindelse med kontrakten med Jakub Sylvestr.

Hvis man google lidt, så tror jeg sagtens at han er at finde i superligaen i foråret. 27-28 årig norsk landsholdsstopper, kontraktudløb til sommer, 2. bundesligaerfaring og Tippeligaen.

Han har mistet sin plads i forsvaret før jul og startede i dag udenfor igen. Det kan være en fristet mand ift. skifte. http://www.bild.de/sport/fussball/1-fc- ... .bild.html

Så er det spændende, om vi har bedre kontakter til Nürnberg end de andre danske klubber...
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2017, 21:28

Med undtagelse af Larsen, Würtz og Sloth er det bemærkelsesværdigt at vi har en trup som består af spillere fra egen ungdomsafdeling samt udlændinge.
Det er ikke mange danske spillere vi har hentet i de sidste par år.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2017, 21:48

frederikshavneren skrev:Med undtagelse af Larsen, Würtz og Sloth er det bemærkelsesværdigt at vi har en trup som består af spillere fra egen ungdomsafdeling samt udlændinge.
Det er da vist ikke noget som begrænser sig til de sidste par år. Når vi har hentet danske spillere er det oftest udviklingsspillere vi har haft held med, mens det med at hente færdige spillere fra andre danske klubber er en strategi som dels ikke rigtigt ligger til den måde AaB sætter tingene sammen, og som vi dels ikke har haft særlig meget held med. Jeg tvivler på at vi nogensinde ville se AaB lave en handel som FCM f.eks. lige har gjort.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 29. jan 2017, 23:27

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:Med undtagelse af Larsen, Würtz og Sloth er det bemærkelsesværdigt at vi har en trup som består af spillere fra egen ungdomsafdeling samt udlændinge.
Det er da vist ikke noget som begrænser sig til de sidste par år. Når vi har hentet danske spillere er det oftest udviklingsspillere vi har haft held med, mens det med at hente færdige spillere fra andre danske klubber er en strategi som dels ikke rigtigt ligger til den måde AaB sætter tingene sammen, og som vi dels ikke har haft særlig meget held med. Jeg tvivler på at vi nogensinde ville se AaB lave en handel som FCM f.eks. lige har gjort.
AaB: Udviklingsspillere
AaB II: Afviklingsspillere

Låst