I har nok ret :-)Pastorius skrev:Jeg forstår det sådan, at man kan holde fast i budgettet, selvom man skulle ende dårligere end 6'er. Dvs. at man kan planlægge langsigtet - uafhængigt af om man en sæson eller to skulle misse de sportslige mål, og ikke være nødt til at sadle om,"bare" fordi det et år enkelt år ikke lykkes at komme i top-6.troelsh skrev:Det er jeg med på, og jeg går heller ikke ind for BIF/FCM lignende tilstande i AaB.hje1980 skrev:Så tror jeg ikke du har forstået NOGET som helst af den strategi AaB's bestyrelse har lavet.troelsh skrev:Ærgerligt der ikke kommer en ny forsvars general ind.
Jeg tror det kan ende med at blive dyrt for os at vi ikke har gjort noget ved den post, også selv om vi skulle have overskredet budgettet.
Budgettet SKAL holdes!!!
AaB's hovedaktionærer som har reddet klubben flere gange ønsker ikke at AaB skal lave en FCM/BIF hvor klubben kører driften for hovedaktionærenes penge. Klubben skal selv kunne tjene de penge der skal til for at have en drift der ikke giver underskud. End of story.
Om man er enig eller ej... det er så en anden snak. Men er man MEGET utilfreds, kan man jo stille op til næste bestyrtelses valg og forsøge at komme ind og ændrer på tingene.
På den lange bane er AaB's vej den eneste rigtige... og det skal nok kaste metal af sig i engang imellem.
Men jeg havde egentlig forstået det sådan at man engang imellem kan overskride budgettet en smule hvis man fandt det er nødvendigt, og man samtidig vurderer at der kunne være en økonomisk gulerod ved det.
Det kan selvfølgelig også være man bare har vurderet den rette spiller ikke er mulig at hente i øjeblikket, eller man er tilfreds med det man har
Driften SKAL balancere med en 6-plads
Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)
At nævne Holgersson og Wæhler i samme indlæg nærmer sig blasfemi.De Fem skrev:Han er ikke særligt god, man så må trænerne også hjælpe ham ved ikke at bede ham om at gøre hvad han ikke kan. Bed ham om at kun gøre det mest simple eller at tyre den lang væk. Tilsvarende blev han sat i løbedueller som han vil tabe 10/10 gange (ligesom Wæhler), så må han ikke sættes i den position. Det er lidt en Lada Gaarde har fundet det, men selv en Lada kan gøres indtil den skal skrottes hvis man ikke behandler den som en F1 bil.gravballe skrev: I hjemme kampen imod FCK, så man flere gange Holgersen spillede bolden direkte i fødderne på en FCKèr upresset.. Kometnatorne havde svært ved at holde igen med kritikken. Jeg husker også de sidste par kampe blev det endnu værer... Manden skal erstattes til sommer, det er mig en gåde det ikke er sket nu dog...
Prøv at nævn bare 1 eksempel i superligaens historie hvor økonomisk satsning har givet økonomisk ræson. Selvfølgelig bortset fra enkelte CL optrædender, men det er nok ikke det vi stiler efter. Eller er det bare den top6 du manisk higer efter, koste hvad det vil?Jakobsen skrev:Med alle de penge i banken er man jo ikke ude at satse for aktionærernes penge. Vi kan selvfølgelig ikke gå ud og lave ekstrabevillinger af vores beholdning i banken i et væk og leve voldsomt over evne. Jeg kan dog ikke se, hvorfor vi ikke skal kunne vælge at bruge nogle af de mange penge på en virkelig tiltrænkt signing til holdets svageste kæde. Se det lidt som, at hvis du sparrer op i et år kan du købe en bedre bil, hvis du køber den i dag uden at du på nogen måde har gamblet med din økonomi. Ja selvfølgelig kan en signing falde og den skal laves med måde, men vi vil højest miste lidt af vores opsparring - ikke optage gæld på nogen måde. Ansvarlighed må jo derudover også handle om rent faktisk sikre forudsætningerne for at vi kan opnå den top 6, hvor vi går i nul. Der er en forudsætning da netop noget klart bedre end Holger, KP og Blåbjerg. Ingen af dem ville være startere på top 6 holdene eller de fleste af dem omkring os udenfor top 6.hje1980 skrev:Så tror jeg ikke du har forstået NOGET som helst af den strategi AaB's bestyrelse har lavet.troelsh skrev:Ærgerligt der ikke kommer en ny forsvars general ind.
Jeg tror det kan ende med at blive dyrt for os at vi ikke har gjort noget ved den post, også selv om vi skulle have overskredet budgettet.
Budgettet SKAL holdes!!!
AaB's hovedaktionærer som har reddet klubben flere gange ønsker ikke at AaB skal lave en FCM/BIF hvor klubben kører driften for hovedaktionærenes penge. Klubben skal selv kunne tjene de penge der skal til for at have en drift der ikke giver underskud. End of story.
Om man er enig eller ej... det er så en anden snak. Men er man MEGET utilfreds, kan man jo stille op til næste bestyrtelses valg og forsøge at komme ind og ændrer på tingene.
På den lange bane er AaB's vej den eneste rigtige... og det skal nok kaste metal af sig i engang imellem.
Rent sportsligt kan jeg dog ikke lade være at tænke om det også bunder i en sympatisk, men også urealistisk drøm om vores egetudviklede midterforsvar med profilerne Kasper P og Blåbjerg - noget jeg dog ikke kan se ske.
Den sportslige drøm du nævner der er en stor del af klubbens værdigrundlag og det som har skabt resultater og positiv omtale til klubben. Så lige der vil jeg give dig ret. Man rammer bare ikke plet hver gang og man opnår ej heller sin målsætning hver gang, det betyder jo ikke at modellen ikke virker.
Hvis man kunne afhænde Holger, så betyder det ikke nødvendigvis at vores budget blev voldsomt presset. Det man skal forholde sig til er nok, at vi ikke bare kan tilføje en ny general, uden at skibe en af de nuværende midterforsvarer videre.
Jeg tror ikke på, at vi er færdige med at evaluere KP og Blåbjergs udvikling og er derfor ikke klar til at sende dem videre.
Med Holgersson kan der også være mange scenarier, men for at vi kan hente en ny profil ind, skal vi formentlig kunne afhænde Holgersson uden det store tab, og samtidig skal der være et transfermål som nogenlunde passer med pengene - videre: kan blive den profil vi mangler? Igen, selvom jeg personligt ikke ser ham hæve niveauet tilstrækkeligt, så kan det jo være man tror på det kan lade sig gøre for ham, plus at der er flere muligheder for at finde en afløser til sommer. Vintervinduet flyder ikke i spillere.
Jeg er sikker på, at man er klar til at evaluere på KP og Holgersson til sommer og at der kommer til at ske noget her, hvis ikke de hæver niveauet. Og det kan jeg godt leve med. Selvom jeg forventer et uskønt forår.
Jeg tror ikke på, at vi er færdige med at evaluere KP og Blåbjergs udvikling og er derfor ikke klar til at sende dem videre.
Med Holgersson kan der også være mange scenarier, men for at vi kan hente en ny profil ind, skal vi formentlig kunne afhænde Holgersson uden det store tab, og samtidig skal der være et transfermål som nogenlunde passer med pengene - videre: kan blive den profil vi mangler? Igen, selvom jeg personligt ikke ser ham hæve niveauet tilstrækkeligt, så kan det jo være man tror på det kan lade sig gøre for ham, plus at der er flere muligheder for at finde en afløser til sommer. Vintervinduet flyder ikke i spillere.
Jeg er sikker på, at man er klar til at evaluere på KP og Holgersson til sommer og at der kommer til at ske noget her, hvis ikke de hæver niveauet. Og det kan jeg godt leve med. Selvom jeg forventer et uskønt forår.
Aalborg BK 1885!
Vil ikke håbe på at man evaluerer KP ud fra dette efterår. Knægten bærer rundt på en titel som dansk mester og var en af de fremtrædende i pokalturneringen samme år, så vi ved han har et forholdsvis højt niveau i sig. Lad os nu dømme spillerne under mere normale forhold. Det er ikke sikkert han nogensinde bliver fremtrædende og en af de bærende kræfter, men en god og stabil fyldspiller, som måske også trækker lønbudgetter i nedadgående retning (uden det skal lyde negativt).Søgaard skrev:Hvis man kunne afhænde Holger, så betyder det ikke nødvendigvis at vores budget blev voldsomt presset. Det man skal forholde sig til er nok, at vi ikke bare kan tilføje en ny general, uden at skibe en af de nuværende midterforsvarer videre.
Jeg synes nu CV'et så fint ud. En høj forsvarsspiller i periferien af det Svenske landshold med udlandsophold forskellige steder. Det der til gengæld skræmmer mig er at man henter en mand og kalder ham en midterforsvarer der er god i det opbyggende spil. Til trods for at Nordjyske på et opkald til Backe hurtigt kunne få dette afkræftet.Gamen skrev:Det er både AGF og Esbjerg også i Danmark.MR er den rigtige vinder skrev:
Jeg er selv i tvivl om Holger - men jeg syntes nu stadig CVet ser pænt ud. Joel Lindpere nåede 107 landskampe for Estland og Holger blev udtaget til landsholdet af Hamren så sent som i 2015. Anorthosis er historisk en af de største klubber på Cypern.
Estland har et landshold der ikke er fem potter pis værd, og alene i 2016 tabte de med mindst 5 til både Bosnien, Portugal og Belgien.
Han blev udtaget, fordi man havde det Hamrén selv kaldte den smalleste trup nogensinde til en træningskamp mod Norge. 15 markspillere, 2 målmand og utallige skader.
CV'et er dybt ordinært, og beslutningen om at hente ham til en lederrolle ligner desværre en fejl på linje med meget få andre, i nyere tid i AaB.
Det tyder på man ikke har gjort sit arbejde grundigt nok.
Det skal dog siges at alle sportsdirektører en gang imellem laver fejlinvesteringer, dette kan ikke undgås (til trods for hvad telefonnummeret måske mener).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg er simpelthen rystet over vi igen igen igen sylter defensiven!
Jeg tror samtlige mennesker med bare lidt forstand på fodbold kan se, hvor vi er aller svagest!
Jeg synes det er så skræmmende at når vi skriver med en midtbane spiller eller an angriber, så hører man altid Gaarde sige, at det er godt for konkurrencen på holdet. Hvor fanden er konkurrencen i vores defensiv?
Vi er vanvittig dårlig besat i forsvaret og alligevel lader man det stå til.
Jeg kan ikke mindes jeg har set et AaB forsvar lave så mange fejl som i den her sæson. Det er så latterligt man ikke indser at der er behov for at lappe de huller.
Kæft hvor er jeg skuffet!
Jeg tror samtlige mennesker med bare lidt forstand på fodbold kan se, hvor vi er aller svagest!
Jeg synes det er så skræmmende at når vi skriver med en midtbane spiller eller an angriber, så hører man altid Gaarde sige, at det er godt for konkurrencen på holdet. Hvor fanden er konkurrencen i vores defensiv?
Jeg kan ikke mindes jeg har set et AaB forsvar lave så mange fejl som i den her sæson. Det er så latterligt man ikke indser at der er behov for at lappe de huller.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Jeg tror stadigvæk på, at der kommer en ny forsvarsstyrmand ind. Alt andet vil være vanvid, og jeg tror, Gaardes udmelding er et led i en konkret forhandling, hvor pris måske kan påvirkes.Gaarde6 skrev:Jeg er simpelthen rystet over vi igen igen igen sylter defensiven!
Hvis ikke vi styrker den defensiv, der er blevet syltet med salg til peanuts eller kontraktudløb i de seneste tre år, så har Gaarde vel mere eller mindre under skrevet sin egen fyreseddel, hvis vi - efter de senere par års dødevande - ikke indfrier målsætningen.
Fodbold skal ses med hjertet!
At kalde Kasper P for mester på baggrund af tre kampe er jo direkte useriøst. Den ene af de tre kampe var i øvrigt efter det hele var afgjort. At han spillede en flot pokalfinale kan vi derimod ikke tage fra ham. Kan sådan godt med på, at han skal være fyldspiller, men det er useriøst at have som starter. Han har haft tre sæsoner under to forskellige trænere til at bevise bare nogenlunde niveau uden at have gjort det.N skrev:Vil ikke håbe på at man evaluerer KP ud fra dette efterår. Knægten bærer rundt på en titel som dansk mester og var en af de fremtrædende i pokalturneringen samme år, så vi ved han har et forholdsvis højt niveau i sig. Lad os nu dømme spillerne under mere normale forhold. Det er ikke sikkert han nogensinde bliver fremtrædende og en af de bærende kræfter, men en god og stabil fyldspiller, som måske også trækker lønbudgetter i nedadgående retning (uden det skal lyde negativt).Søgaard skrev:Hvis man kunne afhænde Holger, så betyder det ikke nødvendigvis at vores budget blev voldsomt presset. Det man skal forholde sig til er nok, at vi ikke bare kan tilføje en ny general, uden at skibe en af de nuværende midterforsvarer videre.
RAUS RAUS SSE!
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Nu har du efterhånden fyret Gaarde siden han blev ansat. Du ved simpelthen at han af bestyrelsen har fået penge til et ekstra køb??AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg tror stadigvæk på, at der kommer en ny forsvarsstyrmand ind. Alt andet vil være vanvid, og jeg tror, Gaardes udmelding er et led i en konkret forhandling, hvor pris måske kan påvirkes.Gaarde6 skrev:Jeg er simpelthen rystet over vi igen igen igen sylter defensiven!
Hvis ikke vi styrker den defensiv, der er blevet syltet med salg til peanuts eller kontraktudløb i de seneste tre år, så har Gaarde vel mere eller mindre under skrevet sin egen fyreseddel, hvis vi - efter de senere par års dødevande - ikke indfrier målsætningen.
Du ved simpelthen at bestyrelsen har sagt at Gaarde skal nå top 6?
Er du vores hemmelige direktør??
Hvis ikke, så lad være med din retorik om fyresedler, og "det falder tilbage på..", for fakta er, at du ikke ved en skid, og kun ønsker at Trolle din egen lille agenda, hvor du sidder og leger med din PlayStation, hvor alt kan lade sig gøre.
Kom med nogle konkrete ting, istedet for altid at slynge om dig med ligegyldigheder.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Jeg ved så meget, som at Gaarde over tre år har tømt vores forsvar for profiler. Det er sket stort set uden, at det har givet penge i kassen, og uden at han har haft en strategi for, hvad modsvaret er. Generelt skal sportsdirektøren måles på resultaterne, og det gælder da i særdeleshed, når der tegner sig et så mærkeligt spor.9520AaB skrev:Nu har du efterhånden fyret Gaarde siden han blev ansat. Du ved simpelthen at han af bestyrelsen har fået penge til et ekstra køb??AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg tror stadigvæk på, at der kommer en ny forsvarsstyrmand ind. Alt andet vil være vanvid, og jeg tror, Gaardes udmelding er et led i en konkret forhandling, hvor pris måske kan påvirkes.Gaarde6 skrev:Jeg er simpelthen rystet over vi igen igen igen sylter defensiven!
Du ved simpelthen at bestyrelsen har sagt at Gaarde skal nå top 6?
Er du vores hemmelige direktør??
Hvis ikke, så lad være med din retorik om fyresedler, og "det falder tilbage på..", for fakta er, at du ikke ved en skid, og kun ønsker at Trolle din egen lille agenda, hvor du sidder og leger med din PlayStation, hvor alt kan lade sig gøre.
Kom med nogle konkrete ting, istedet for altid at slynge om dig med ligegyldigheder.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fodbold skal ses med hjertet!
Nu skal det at han er en af de få forsvarsspillere i AaB, som rent faktisk har scoret flere mål end Kenneth Emil har gjort i eget net, ikke glemmes. Du kan ikke have et hold uden fyldspillere, i hvert fald ikke med det budget AaB arbejder med. Selv i start 11'eren. Når det er sagt, så tilslutter jeg mig egentlig bare Søgaard i, at det både vil være forkert og dyrt at vurdere spillerne på baggrund af det her efterår. Vi risikerer både at købe de forkert men også at sende de forkerte på porten.Jakobsen skrev:At kalde Kasper P for mester på baggrund af tre kampe er jo direkte useriøst. Den ene af de tre kampe var i øvrigt efter det hele var afgjort. At han spillede en flot pokalfinale kan vi derimod ikke tage fra ham. Kan sådan godt med på, at han skal være fyldspiller, men det er useriøst at have som starter. Han har haft tre sæsoner under to forskellige trænere til at bevise bare nogenlunde niveau uden at have gjort det.N skrev:Vil ikke håbe på at man evaluerer KP ud fra dette efterår. Knægten bærer rundt på en titel som dansk mester og var en af de fremtrædende i pokalturneringen samme år, så vi ved han har et forholdsvis højt niveau i sig. Lad os nu dømme spillerne under mere normale forhold. Det er ikke sikkert han nogensinde bliver fremtrædende og en af de bærende kræfter, men en god og stabil fyldspiller, som måske også trækker lønbudgetter i nedadgående retning (uden det skal lyde negativt).Søgaard skrev:Hvis man kunne afhænde Holger, så betyder det ikke nødvendigvis at vores budget blev voldsomt presset. Det man skal forholde sig til er nok, at vi ikke bare kan tilføje en ny general, uden at skibe en af de nuværende midterforsvarer videre.
.. og Lynge Jacobsen skulle så også ha været fyret en 10-12 gange de sæsoner hvor resultaterne ikke flaskede sig??AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg tror stadigvæk på, at der kommer en ny forsvarsstyrmand ind. Alt andet vil være vanvid, og jeg tror, Gaardes udmelding er et led i en konkret forhandling, hvor pris måske kan påvirkes.Gaarde6 skrev:Jeg er simpelthen rystet over vi igen igen igen sylter defensiven!
Vores forsvarsproblemer synes jeg ikke i så høj grad var bundet op på at vi ikke kunne forsvare. Vi kæmpede også jo faktisk til point flere gange, trods vi var presset helt i eget felt. Vores problem bestod i at vi ikke var gode nok til at bygge op, samt vores restforsvar ikke var på plads. Problemet med restforsvaret kan til dels også tilskrives Würtz, der ikke var den samme klippe mere.
Mit indtryk er at Wieghorst har vurderet at vores forsvarer godt kan fungerer i de opspilsmønstre som han vil indføre. Netop opspillet fra forsvaret var simpelthen så forkrampet under LS, fordi vores stoppere stod for tæt. Holger har ikke haft de store hjerneblødninger i forsvaret, udover hjemmekampen mod FCK, hans gejl har lagt i opspillet. Når vi så ikke henter en ny, må det være Wieghorst tror på vores forsvarer kan blive bedre i opspillet.
Mit indtryk er at Wieghorst har vurderet at vores forsvarer godt kan fungerer i de opspilsmønstre som han vil indføre. Netop opspillet fra forsvaret var simpelthen så forkrampet under LS, fordi vores stoppere stod for tæt. Holger har ikke haft de store hjerneblødninger i forsvaret, udover hjemmekampen mod FCK, hans gejl har lagt i opspillet. Når vi så ikke henter en ny, må det være Wieghorst tror på vores forsvarer kan blive bedre i opspillet.
-
seamann
Er han (Lynge) ikke fyret ? Troede klart han blev afsat efter pres fra hesten og co.N skrev:.. og Lynge Jacobsen skulle så også ha været fyret en 10-12 gange de sæsoner hvor resultaterne ikke flaskede sig??AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg tror stadigvæk på, at der kommer en ny forsvarsstyrmand ind. Alt andet vil være vanvid, og jeg tror, Gaardes udmelding er et led i en konkret forhandling, hvor pris måske kan påvirkes.Gaarde6 skrev:Jeg er simpelthen rystet over vi igen igen igen sylter defensiven!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det synes jeg er en meget godt pointe, for det er bestemt ikke kun midterforsvaret som har skylden for at vi ikke har forsvaret ret godt. Der mangler i mine øjne helt generelt noget struktur i vores defensiv, på alle pladser, og den der panik som vi alt for tit har set i eget felt - den er jo ikke kun midterforsvarets skyld. Der er meget at rette op på, og en stor del af det er bestemt at vi gerne skal have kaptajnen op på et højere niveau igen, for jeg synes altså han har været en skygge af sig selv det sidste år.Breezer skrev:Vores forsvarsproblemer synes jeg ikke i så høj grad var bundet op på at vi ikke kunne forsvare. Vi kæmpede også jo faktisk til point flere gange, trods vi var presset helt i eget felt. Vores problem bestod i at vi ikke var gode nok til at bygge op, samt vores restforsvar ikke var på plads. Problemet med restforsvaret kan til dels også tilskrives Würtz, der ikke var den samme klippe mere.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Som jeg hørte det, følte han sig presset til at sige op, efter de mange års vedholdende kritik fra Hesten. Heldigvis har vores vrinskende ven fundet ud af at han kan genbruge alle sine gamle indlæg og bare skifte "Lynge" ud med "Gaarde", så det er vel kun et spørgsmål om tid før endnu en sportsdirektør må bukke under for presset og sige op.seamann skrev:
Er han (Lynge) ikke fyret ? Troede klart han blev afsat efter pres fra hesten og co.
Har vi overhovedet forsøgt at sælge ham? Det har jeg intet hørt om og er ren spekulation med mindre, du har en konkret kilde på det - hvis ikke, kan det lige så vel være, at han stadig får chancen i foråret. Jeg frygter det sidste, og han (vi) bliver rent til grin. Nogen gange må man erkende en fejl for at komme videre. Det gjorde man med LS, selvom det sikkert gik ud over budgettet, så helt blinde er de vel ikke i AaB.Kristian skrev:Budgettet skal holdes og vi kan ikke finde en køber til ham. Derfor BLIVER han i AaB frem til sommer som minimum.gravballe skrev:I hjemme kampen imod FCK, så man flere gange Holgersen spillede bolden direkte i fødderne på en FCKèr upresset.. Kometnatorne havde svært ved at holde igen med kritikken. Jeg husker også de sidste par kampe blev det endnu værer... Manden skal erstattes til sommer, det er mig en gåde det ikke er sket nu dog...Pollack2 skrev:Jeg husker en af de sidste kampe han var med i efteråret, hvor kommentatorerne var på nippet til at grine ad Holger, hver gang han forsøgte at spille bolden... Det var ikke kønt, og uanset hvilke bortforklaringer man kan finde på, så viste han et skræmmende lavt bundniveau i en række kampe. Han har været alt andet end den styrmand i forsvaret, de unge kunne støtte sig op ad.MR er den rigtige vinder skrev:jeg syntes nu ikke han har været så slem - og jeg vælger at lade tvivlen komme ham til gode - eftersom resten af AaBs spillere ikke gjorde det nævneværdigt bedre. Og så dårlige er de jo heller ikke.Gamen skrev:Du bruger dét, at han har været udtaget til en landsholdssamling der vel bedst kan sammenlignes med et svækket ligalandshold, som et udtryk for at han har kvaliteter.MR er den rigtige vinder skrev:
indirekte - du finder det i hvert fald ikke positivt, at han bliver indkaldt som marginalspiller til det svenske landshold. Hvad er så positivt? Stamspiller?
Det anfægter jeg. Og hvis man er i tvivl kan man jo se, hvor lidt han rent faktisk har bragt af det han BURDE bringe.
Han har været decideret ringe! Kommentatorerne har moret sig lystigt over hans talentløse omgang med bolden, og han bevæger sig som en ungdomsspiller. Jeg må indrømme, at jeg synes det er et af de mest mærkværdige køb AaB nogensinde har foretaget - minder en om dengang danske klubbere købte spillere der så gode ud på VHS-bånd.
Tror sq nok, at folk i AaB ved, at han ikke er særlig god. Ellers er de dælme blinde.
Men IGEN. Budgettet skal holdes.
Selvfølgelig kan vi ikke have A-spillere på alle pladser, men det bør vel i det mindste være B eller C spillere. Kasper P vil jeg betegne som værende en D spiller da han ikke er meget bedre end et nyoprykket talent.N skrev:Nu skal det at han er en af de få forsvarsspillere i AaB, som rent faktisk har scoret flere mål end Kenneth Emil har gjort i eget net, ikke glemmes. Du kan ikke have et hold uden fyldspillere, i hvert fald ikke med det budget AaB arbejder med. Selv i start 11'eren. Når det er sagt, så tilslutter jeg mig egentlig bare Søgaard i, at det både vil være forkert og dyrt at vurdere spillerne på baggrund af det her efterår. Vi risikerer både at købe de forkert men også at sende de forkerte på porten.Jakobsen skrev:At kalde Kasper P for mester på baggrund af tre kampe er jo direkte useriøst. Den ene af de tre kampe var i øvrigt efter det hele var afgjort. At han spillede en flot pokalfinale kan vi derimod ikke tage fra ham. Kan sådan godt med på, at han skal være fyldspiller, men det er useriøst at have som starter. Han har haft tre sæsoner under to forskellige trænere til at bevise bare nogenlunde niveau uden at have gjort det.N skrev:Vil ikke håbe på at man evaluerer KP ud fra dette efterår. Knægten bærer rundt på en titel som dansk mester og var en af de fremtrædende i pokalturneringen samme år, så vi ved han har et forholdsvis højt niveau i sig. Lad os nu dømme spillerne under mere normale forhold. Det er ikke sikkert han nogensinde bliver fremtrædende og en af de bærende kræfter, men en god og stabil fyldspiller, som måske også trækker lønbudgetter i nedadgående retning (uden det skal lyde negativt).Søgaard skrev:Hvis man kunne afhænde Holger, så betyder det ikke nødvendigvis at vores budget blev voldsomt presset. Det man skal forholde sig til er nok, at vi ikke bare kan tilføje en ny general, uden at skibe en af de nuværende midterforsvarer videre.
Hvis man kigger på vores faste midterforsvarere de sidste ~15 års tid hedder listen Bælum, Borgersen, Saarenpää, Tur, Trond A, MJ, Califf, Olfers, Lasse Nielsen, Wæhler, KEP og Thelander.
Ikke en eneste af vores nuværende midterforsvarere er bare i nærheden af at kunne have slået nogen af disse af holdet på noget tidspunkt i deres AaB tid.
RAUS RAUS SSE!