Træningskampe vinteren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
MRLUND
2. div
2. div

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af MRLUND » 6. feb 2017, 21:25

Nogen der kan pm mig med stream?
Stille knægt, far skriver med blæk!

johnfrank
2. div
2. div

Indlæg af johnfrank » 6. feb 2017, 21:26

Det bliver en lang kedelig sæson. Vores eneste håb er bassogog

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Popnizzen » 6. feb 2017, 21:27

Er der nogen der har set AaB træne her i opstarten? Bliver der overhovedet trænet angrebstræning?
„The less you care, the happier you will be.“

Hinsur
Allstar
Allstar

Indlæg af Hinsur » 6. feb 2017, 21:27

johnfrank skrev:Det bliver en lang kedelig sæson. Vores eneste håb er bassogog
Som det ser ud nu, ja

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. feb 2017, 21:27

Først prøvede Lars med en 451 og nu Wieghorst. Er der nogen i AaB som prøver at overbevise vores trænere om at det er en god idé. Man kan se vores nye angriber indeholder fodbold men han ligger alt for alene. Vores to bedste so far har vel været Magnus og Blåbjerg.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2017, 21:28

Popnizzen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Funky skrev:Første godt 20 minutter har ikke været en fest. Jeg synes ikke der er ret mange som deltager i det offensive. Ahlmann løber allerede rundt nu og slår lidt opgivende ud med armene over at løbe rundt med 4-5 svenskere omkring sig, uden at der er nogen som byder sig til.
Jeg synes tværtimod vi spiller fint. Klart at se at der er niveau-forskel mellem DIF og Shakthar.

Risgård udgået med skade :(
Du synes simpelthen vi spiller fint? Du har ikke speciel store forventninger til det her AaB hold i så fald. Skræmmende dårlig niveau de første 30 min
Hvad er forventningerne til en træningskamp? Hvis du havde regnet med poleret mesterskab-spil i denne kamp kan jeg godt forstå du er skuffet. Jeg vil medgive at de første 15 min var bedre end de sidste 25 foreløbigt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. feb 2017, 21:29

Hinsur skrev:Spillede Holgerson lige en svensk spiller der??
Ja. Til hans forsvar fik han også en latterlig aflevering fra Larsen at arbejde med. Men okay, så gjorde han det lige igen.

Det er satame sløjt det der foregår lige nu!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Popnizzen » 6. feb 2017, 21:32

Køllen I Møllen skrev:
Popnizzen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Funky skrev:Første godt 20 minutter har ikke været en fest. Jeg synes ikke der er ret mange som deltager i det offensive. Ahlmann løber allerede rundt nu og slår lidt opgivende ud med armene over at løbe rundt med 4-5 svenskere omkring sig, uden at der er nogen som byder sig til.
Jeg synes tværtimod vi spiller fint. Klart at se at der er niveau-forskel mellem DIF og Shakthar.

Risgård udgået med skade :(
Du synes simpelthen vi spiller fint? Du har ikke speciel store forventninger til det her AaB hold i så fald. Skræmmende dårlig niveau de første 30 min
Hvad er forventningerne til en træningskamp? Hvis du havde regnet med poleret mesterskab-spil i denne kamp kan jeg godt forstå du er skuffet. Jeg vil medgive at de første 15 min var bedre end de sidste 25 foreløbigt.
Jeg forventer ikke mesterskabspil. Jeg forventer at vi forsøger at være farlige, jeg forventer vi kan sætte mere end to afleveringer sammen på deres banehalvdel og jeg forventer at vi dominerer et svenskhold som er noget længere bagud i deres opstart. Det her er røvelendigt
„The less you care, the happier you will be.“

Hinsur
Allstar
Allstar

Indlæg af Hinsur » 6. feb 2017, 21:32

Godt at det kun er en træningskamp. Der skal sgu ændres noget.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 6. feb 2017, 21:34

Vi starter godt de første 15 min. hvor vores angreb og spil hænger nogenlunde sammen. Så bliver det mere og mere slattent, og vi bliver enormt dårlige til at holde i bolden. Ikke en eneste chance til os efter 45 min. Holgersson smider bolden væk 4-5 gange. Vi bliver nødt til at prøve med to angribere, hvis vi vil prøve at score et mål... Sylvestr gør det sådan set fint, men mangler desperat en legekammerat oppe foran.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. feb 2017, 21:36

Det er svært at se at det taktiske oplæg har handlet om andet end at undgå at give kontraer væk. Det har vi så alligevel næsten et par gange, og svenskerne har vel haft de chancer i kampen, der er værd at tale om.
Intet opløftende i den halvleg. Og hvem ER det som står ude på bænken og skriger de mest basale taktiske anvisninger og opfordringer til spillerne om at vise lidt gejst? Det er jo konstant!
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Spritten
2. div
2. div

Indlæg af Spritten » 6. feb 2017, 21:39

Jeg synes man ser bekymrende tendenser med denne taktik, vores angriber ligger alt for alene og hver gang vi erobrer bolden, bliver det bare en alibi-bold til siden fordi der ingen muligheder er fremadrettet. Desuden smider vi den ofte alt for hurtigt væk, til et hold som i øvrigt på ingen måde er skræmmende.
Jeg mindes ikke vi har haft et eneste skud inden for rammen i de tre træningskampe vi har haft på turen, det er ikke just underholdende :D
Anyways, Wieghorst skal også have tid til at implementere hans idéer og visioner, men det må gerne være med to angribere ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 21:43

KJ skrev:Vi starter godt de første 15 min. hvor vores angreb og spil hænger nogenlunde sammen. Så bliver det mere og mere slattent, og vi bliver enormt dårlige til at holde i bolden. Ikke en eneste chance til os efter 45 min. Holgersson smider bolden væk 4-5 gange. Vi bliver nødt til at prøve med to angribere, hvis vi vil prøve at score et mål... Sylvestr gør det sådan set fint, men mangler desperat en legekammerat oppe foran.
En angriber mere hjælper næppe på den kvalitet bolden bliver behandlet med på modstanderens tredjedel.

Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er vi vil, og vi har vel ikke spillet os igennem til en chance endnu i de træningskampe jeg har set. Samtidig er der en uge til ligastart, og jeg har svært ved at få øje på hvad der er vores startopstilling... faktisk har jeg svært ved at sætte navne på andre end Würtz og Larsen som jeg er helt sikker på starter mod AGF. Jeg håber Wieghorst ved hvad han laver. Indtil videre synes jeg spillet så mere struktureret ud i store dele af efteråret, og det siger ikke så lidt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. feb 2017, 21:45

Jesper Schmidt skrev:
KJ skrev:Vi starter godt de første 15 min. hvor vores angreb og spil hænger nogenlunde sammen. Så bliver det mere og mere slattent, og vi bliver enormt dårlige til at holde i bolden. Ikke en eneste chance til os efter 45 min. Holgersson smider bolden væk 4-5 gange. Vi bliver nødt til at prøve med to angribere, hvis vi vil prøve at score et mål... Sylvestr gør det sådan set fint, men mangler desperat en legekammerat oppe foran.
En angriber mere hjælper næppe på den kvalitet bolden bliver behandlet med på modstanderens tredjedel.

Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er vi vil, og vi har vel ikke spillet os igennem til en chance endnu i de træningskampe jeg har set. Samtidig er der en uge til ligastart, og jeg har svært ved at få øje på hvad der er vores startopstilling... faktisk har jeg svært ved at sætte navne på andre end Würtz og Larsen som jeg er helt sikker på starter mod AGF. Jeg håber Wieghorst ved hvad han laver. Indtil videre synes jeg spillet så mere struktureret ud i store dele af efteråret, og det siger ikke så lidt.
Enig, han vurderer forhåbentlig det stadig er tid til eksperimenter (det kan sgu ikke være vores A-game, jeg har siddet og set her til aften), og så må man bare sige, at aftenens indtil videre har fejlet.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 6. feb 2017, 21:45

Vi er enige om, at vi stadig har 15 træningskampe inden vi skal møde AGF...? Ellers er vi sgu på spanden, men finder lille trøst i at Wieghorst på ingen måde virker tilfreds....

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 6. feb 2017, 21:47

KJ skrev:Vi er enige om, at vi stadig har 15 træningskampe inden vi skal møde AGF...? Ellers er vi sgu på spanden, men finder lille trøst i at Wieghorst på ingen måde virker tilfreds....
Hehe, jeg håber også han ligesom os fans er bekymret over det offensive niveau. Vi har intet skabt i 45 minutter.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2017, 21:49

Jesper Schmidt skrev:

Jeg tror Wieghorst kaster alle i kamp på må og få i Portugal for at se så mange som muligt i kamp. Ikke optimalt men hvad skal han ellers gøre som ny træner. Kampen mod Odd bliver spændende. Der håber jeg vi ser mere struktur, specielt offensivt. Men i forhold til idealopstillingen eller hvad der ligner mangler vi jo idag de 3 kreative Basso, Flores og Mæhle. Ja, endnu engang er det en ung højreback vi sætter vores lid til i offensiven :(
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 21:50

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Enig, han vurderer forhåbentlig det stadig er tid til eksperimenter (det kan sgu ikke være vores A-game, jeg har siddet og set her til aften), og så må man bare sige, at aftenens indtil videre har fejlet.
Jeg må under alle omstændigheder sige at vi på ingen måde ser ud til at have flyttet os så meget i opstarten som jeg havde håbet. Det bliver vist et langt sejt træk det her.

Hinsur
Allstar
Allstar

Indlæg af Hinsur » 6. feb 2017, 21:52

Jeg sidder og ser sæson 2013-2014, der kan vi sgu score mål!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. feb 2017, 21:56

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Jeg tror Wieghorst kaster alle i kamp på må og få i Portugal for at se så mange som muligt i kamp. Ikke optimalt men hvad skal han ellers gøre som ny træner. Kampen mod Odd bliver spændende. Der håber jeg vi ser mere struktur, specielt offensivt. Men i forhold til idealopstillingen eller hvad der ligner mangler vi jo idag de 3 kreative Basso, Flores og Mæhle. Ja, endnu engang er det en ung højreback vi sætter vores lid til i offensiven :(
Det tror jeg du har ret i, og det er selvfølgelig en af omkostningerne ved at få ny træner, at han skal bruge tid på at lære alle spillerne at kende. Jeg havde godt nok håbet vi var længere, og iøvrigt også at vore offensive spillere viste lidt bedre takter end vi har set. Flores og Sylvertr virker enormt rustne, Pohl har set godt ud, men er skadet, Risgård har ikke spillet meget og er skadet igen, og Meilinger viser godt nok ikke meget. Jeg synes faktisk vi har set mest farlige ud, når vi har haft flest muligt af de helt unge inde i offensiven, specielt Thellufsen, Ramkilde og Pohl så spændende ud sammen synes jeg.

Forhåbentlig kommer Basso hjem med at det gode spil fra Afrika.

Besvar