Jo, men nu er det jo en prof fodboldspiller, som har forpligtigelser i fht sin nuværende arbejdsgiver. Jeg tror ikke AaB synes Basse skal flyve jorden rundt i stedet for at træne med holdet, hvis ikke det er alvor.9000AA skrev:Det er vel ikk anderledes end at du tager til en jobsamtale hvor du bliver tilbudt 50% mere i løn, selvom du egentlig er glad for det job du har - men det skader jo aldrig at forhøre sig om mulighederne.Funky skrev:Det var da alligevel en overraskelse, at agent-interesser skulle kunne få handlen til at falde sammen. Men igen: Hvorfor så flyve til Kina?Hanga skrev:Det her må simpelthen ikke falde fra hinanden, det skal lykkes!De Fem skrev:
Christian Bassogog
Re: Christian Bassogog
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Med de penge der bliver snakket om tror jeg AaB er villige til at tage chancen.Funky skrev:Jo, men nu er det jo en prof fodboldspiller, som har forpligtigelser i fht sin nuværende arbejdsgiver. Jeg tror ikke AaB synes Basse skal flyve jorden rundt i stedet for at træne med holdet, hvis ikke det er alvor.9000AA skrev:Det er vel ikk anderledes end at du tager til en jobsamtale hvor du bliver tilbudt 50% mere i løn, selvom du egentlig er glad for det job du har - men det skader jo aldrig at forhøre sig om mulighederne.Funky skrev:Det var da alligevel en overraskelse, at agent-interesser skulle kunne få handlen til at falde sammen. Men igen: Hvorfor så flyve til Kina?Hanga skrev:Det her må simpelthen ikke falde fra hinanden, det skal lykkes!De Fem skrev:
Klart, jeg tror heller ikke Gaarde har prøvet at låse Basse inde i sit kosteskab for at forhindre ham i at komme afsted. Men det er jo egentlig heller ikke det, der er historien. Ifølge Søren S er Basse positiv, men folk i hans bagland har interesse i at tale ham fra det.9000AA skrev:Funky skrev: Med de penge der bliver snakket om tror jeg AaB er villige til at tage chancen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Funky skrev:Klart, jeg tror heller ikke Gaarde har prøvet at låse Basse inde i sit kosteskab for at forhindre ham i at komme afsted. Men det er jo egentlig heller ikke det, der er historien. Ifølge Søren S er Basse positiv, men folk i hans bagland har interesse i at tale ham fra det.9000AA skrev:Funky skrev: Med de penge der bliver snakket om tror jeg AaB er villige til at tage chancen.

Tja. Mon ikk der er nogen der øjner en bid af kagen.Funky skrev:Klart, jeg tror heller ikke Gaarde har prøvet at låse Basse inde i sit kosteskab for at forhindre ham i at komme afsted. Men det er jo egentlig heller ikke det, der er historien. Ifølge Søren S er Basse positiv, men folk i hans bagland har interesse i at tale ham fra det.9000AA skrev:Funky skrev: Med de penge der bliver snakket om tror jeg AaB er villige til at tage chancen.
Du mener i fuldt alvor AaB skal lægge armene over kors og sige nej til et bud på kr. 45 mio.?Kokkefar skrev:Sisto røg for 45 mio og Emre Mor for min 70 mio. Lad os nu lige beholde benene på jorden.Hovedet skrev:Men altså, hvis han er i Kina til lægetjek, må han da også være interesseret? Hvorfor ellers spilde tiden på det nogle få dage før sæsonstart?
Og AFSTED med ham i en fart. Det her er Superligaens bedste salg nogensinde. Kun den tossede Corneliushandel kommer i den blotte nærhed af det her.
Det beløb er rent vanvid. For hver kamp Bassogog spiller i Superligaen i foråret vil hans værdi falde fra de 45 til et mere realistisk leje. At de kinesiske klubber ikke har set hans mangler når han spiller i en europæisk mellemliga, det må blive deres problem.
Væk med flinkeskolen. Bassogog skal naturligvis motiveres til at skrive under med alle forhåndenværende midler.
Jeg er dog heller ikke i tvivl om, at han selv er fristet til at sikre sig og sin familie økonomisk ved én eneste underskrift.
Næ, det har jeg aldrig sagt. 45 mio er langt mere end han er værd, men skulle vi nu ikke lige ty til noget nordjysk beskedenhed og lade være med at kalde det Superligaens bedste salg nogensinde?Patmand skrev:Du mener i fuldt alvor AaB skal lægge armene over kors og sige nej til et bud på kr. 45 mio.?Kokkefar skrev:Sisto røg for 45 mio og Emre Mor for min 70 mio. Lad os nu lige beholde benene på jorden.Hovedet skrev:Men altså, hvis han er i Kina til lægetjek, må han da også være interesseret? Hvorfor ellers spilde tiden på det nogle få dage før sæsonstart?
Og AFSTED med ham i en fart. Det her er Superligaens bedste salg nogensinde. Kun den tossede Corneliushandel kommer i den blotte nærhed af det her.
Det beløb er rent vanvid. For hver kamp Bassagog spiller i Superligaen i foråret vil hans værdi falde fra de 45 til et mere realistisk leje. At de kinesiske klubber ikke har set hans mangler når han spiller i en europæisk mellemliga, det må blive deres problem.
Væk med flinkeskolen. Bassagog skal naturligvis motiveres til at skrive under med alle forhåndenværende midler.
Jeg er dog heller ikke i tvivl om, at han selv er fristet til at sikre sig og sin familie økonomisk ved én eneste underskrift.
9,75 mio €. Emre Mor havde heller ikke terroriseret noget som helst, han blev ligesom basso solgt for den spiller han kan blive, ikke den han er.Hovedet skrev:Jeg har aldrig hørt om 70 millioner kr, for Emre Mor. Jeg tror, det beløb var langt lavere. Og Sisto havde da også 100 gange mere i Superligaen end Bassogog, der med al respekt jo ikke ligefrem har terroriseret den liga sønder og sammen. Vi har jo haft langt større profiler end ham. Hvad han kan blive til, er så en anden sag. Nå, men salget ser jo også ud til at mislykkes alligevel, så det er tilbage til tristessen. Øv.Kokkefar skrev:Sisto røg for 45 mio og Emre Mor for min 70 mio. Lad os nu lige beholde benene på jorden.Hovedet skrev:Men altså, hvis han er i Kina til lægetjek, må han da også være interesseret? Hvorfor ellers spilde tiden på det nogle få dage før sæsonstart?
Okay, det var den vinkel - om forladelse.Kokkefar skrev:Næ, det har jeg aldrig sagt. 45 mio er langt mere end han er værd, men skulle vi nu ikke lige ty til noget nordjysk beskedenhed og lade være med at kalde det Superligaens bedste salg nogensinde?Patmand skrev:Du mener i fuldt alvor AaB skal lægge armene over kors og sige nej til et bud på kr. 45 mio.?Kokkefar skrev:Sisto røg for 45 mio og Emre Mor for min 70 mio. Lad os nu lige beholde benene på jorden.Hovedet skrev:Men altså, hvis han er i Kina til lægetjek, må han da også være interesseret? Hvorfor ellers spilde tiden på det nogle få dage før sæsonstart?
Det beløb er rent vanvid. For hver kamp Bassagog spiller i Superligaen i foråret vil hans værdi falde fra de 45 til et mere realistisk leje. At de kinesiske klubber ikke har set hans mangler når han spiller i en europæisk mellemliga, det må blive deres problem.
Væk med flinkeskolen. Bassagog skal naturligvis motiveres til at skrive under med alle forhåndenværende midler.
Om det kunne blive Superligaens bedste salg nogensinde, det kan der være forskellige meninger om. Men det vil være derhenne af vil jeg mene, også selv om vi er nordjyder.
Sælg for pokker da!! Alle ved at man i fodbold skal smede mens jernet er VARMT og Basso er hamrende varm lige nu!! Tror i ikke også at AGF fortrød at de ikke solgte Jakob Poulsen for 20mil til Lazio?! Et par dårlige kampe i suppen, en skade eller noget helt andet så falder hans pris! 45 mil det er altså mere end hvad en omgang Europa League samt mere end halvdelen af vores aarsomsaetning. Jeg elsker Basso men det her er altså en no-brainer
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
For mig er der ingen tvivl om, at Basso skal skydes af for 45 af de helt lange. Faktisk synes jeg det siges rigtig godt på OBs fan-forum af Limefrugten:9800 skrev:At tale om alt andet end at acceptere 45 mio er jo helt absurd! En helt anden snak er at de penge ikke kan bruges til så meget.
Basso går til bank elevløn, hvis vi køber en ny stjerne til Eks 5 mio og han skal have eksempelvis 2.5 om året i fem år, så er det 17.5 plus måske signon for 2.5, altså en start udgift på 7,5, og et underskud på 2.5 om året i 5 år.
Vi har bestemt os for at vi ikke vil have underskud, så hvordan de knækker den nød har jeg lidt svært ved at se.
Lønbudgetter i fodbold er umættelige, men jeg har seriøst svært ved at se os blive ret meget bedre at få de penge i kassen. Selv hvis du lægger dem i budgettet over en fem årig periode er vi stadig kun nr 5-6 målt på budget.
Hvad de så skal skal bruges til har jeg lidt svært ved at se,
Men vi skal passe på vi ikke bliver ligegyldige, for Det er klubber der ender mit I rækken hvert pr
"Det er jo helt vildt. I AaB synes jeg, at han har været en "sjov" spiller, uortodoks og hurtig, men også ekstremt ineffektiv. Ville ikke engang betegne det som en særlig svækkelse af dem, og så kan de indkassere sådan et beløb... er du gal det er en god handel for dem."
Jeg tror man skal være mere Nordjyde end godt er for at kunne forsvare at kalde dette:
a) en ringe handel, fordi han er mere værd
b) en ringe handel, fordi han har stor værdi for AaB-holdet.
Just my 5 cents.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
Proud fan of AaB since 1983
Kan godt være at bassogog bliver presset hjemmefra til at sige nej til Kina. Men det her handler jo også om ham og om at smede mens jernet er varmt.
Han kan sikre sig selv og hans familie resten af deres dage på den her aftale.
Han kan også spille højt spil og vente til sommer og så "håbe" på der dukker noget andet op. Men gør der så det?
Med det spil han har leveret i superligaen. Så er det på
Hans præstation i Afrika han skal sælges. Og den præstation står mere klart nu end om et halvt år.
Han kan også spille højt spil og vente til sommer og så "håbe" på der dukker noget andet op. Men gør der så det?
Hans præstation i Afrika han skal sælges. Og den præstation står mere klart nu end om et halvt år.
Der er også den mulighed at der spilles højt spil, for at presse kineserne.Gaarde6 skrev:Kan godt være at bassogog bliver presset hjemmefra til at sige nej til Kina. Men det her handler jo også om ham og om at smede mens jernet er varmt.
Man kunne også frygte at det er fra landsholdslejren at man frygter for hans udvikling ved et skifte til Kina. Hvilket er helt reelt!
Land nu bare den handel for helvede.
Det var ifølge Bild 30 mio kr, se evt. BT blive udstillet her: http://journalisten.dk/hvad-blev-denne- ... ybt-uenigeKokkefar skrev:9,75 mio €. Emre Mor havde heller ikke terroriseret noget som helst, han blev ligesom basso solgt for den spiller han kan blive, ikke den han er.Hovedet skrev:Jeg har aldrig hørt om 70 millioner kr, for Emre Mor. Jeg tror, det beløb var langt lavere. Og Sisto havde da også 100 gange mere i Superligaen end Bassogog, der med al respekt jo ikke ligefrem har terroriseret den liga sønder og sammen. Vi har jo haft langt større profiler end ham. Hvad han kan blive til, er så en anden sag. Nå, men salget ser jo også ud til at mislykkes alligevel, så det er tilbage til tristessen. Øv.Kokkefar skrev:Sisto røg for 45 mio og Emre Mor for min 70 mio. Lad os nu lige beholde benene på jorden.Hovedet skrev:Men altså, hvis han er i Kina til lægetjek, må han da også være interesseret? Hvorfor ellers spilde tiden på det nogle få dage før sæsonstart?
Ja hatten af for spillere som vælger sportsligt istedet for pengepungen, men i dette tilfælde både for AaB`s og hans egen(kommer fra fattige vilkår og spillede amerikansk første division for halvandet år siddn) så håber jeg han siger ja til tilbuddet.Sønderhof skrev:Der er også den mulighed at der spilles højt spil, for at presse kineserne.Gaarde6 skrev:Kan godt være at bassogog bliver presset hjemmefra til at sige nej til Kina. Men det her handler jo også om ham og om at smede mens jernet er varmt.
Man kunne også frygte at det er fra landsholdslejren at man frygter for hans udvikling ved et skifte til Kina. Hvilket er helt reelt!
Land nu bare den handel for helvede.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Mon ikke agentens nølen skyldes, at han ikke vil stille AaB i et dårligt lys. For med en handel til 45 mio kr. vil AaBs image som billigt indkøbssted jo være ødelagt.
- FlæskeFrank
Lad os se på, hvad der er sket i Bassos karriere og hvilke muligheder han har.
Geografi: Basso har spillet bold 3 steder - Afrika, USA og Danmark. Han har formentlig ikke noget særligt tilhørsforhold til Danmark.
Økonomi: Basso har ikke tjent mange penge hidtil i sin karriere. Bassos familie har ikke tjent mange penge(se billedet af Bassos forældre - Det ligner beskedne vilkår). Kina betyder penge. Utroligt mange penge, hvor 3-4 år i Kina vil kunne sikre familien i Cameroun i 2-3 generationer. Det er ikke usandsynligt, at Basso aldrig kommer til at tjene så mange penge ved en kontrakt.
Sportsligt: Kina er vel på niveau med Danmark og bliver formentlig kun bedre de kommende år. Pt. spiller han i suppen for et hold der ikke er fck eller bif. Han har slået igennem på landsholdet, så det kan han formentlig blive ved med.
Samlet set, så har jeg svært ved at se, hvorfor Basso skal sige nej - Det skulle være, hvis Basso har en enorm tro på egne evner og derfor regner med at kunne komme videre senere til en "stor" klub i Europa.
Set fra AaBs side, så skal Basso gerne afsted nu. Jeg tvivler på, at AaB får et så godt tilbud igen. Desuden er det meget muligt, at Basso ikke udvikle sig nok til at retfærdiggøre en så høj pris.
I sidste ende, så tror jeg pengene bliver det afgørende. Det må være meget svært at sige nej til sådanne beløb.
Geografi: Basso har spillet bold 3 steder - Afrika, USA og Danmark. Han har formentlig ikke noget særligt tilhørsforhold til Danmark.
Økonomi: Basso har ikke tjent mange penge hidtil i sin karriere. Bassos familie har ikke tjent mange penge(se billedet af Bassos forældre - Det ligner beskedne vilkår). Kina betyder penge. Utroligt mange penge, hvor 3-4 år i Kina vil kunne sikre familien i Cameroun i 2-3 generationer. Det er ikke usandsynligt, at Basso aldrig kommer til at tjene så mange penge ved en kontrakt.
Sportsligt: Kina er vel på niveau med Danmark og bliver formentlig kun bedre de kommende år. Pt. spiller han i suppen for et hold der ikke er fck eller bif. Han har slået igennem på landsholdet, så det kan han formentlig blive ved med.
Samlet set, så har jeg svært ved at se, hvorfor Basso skal sige nej - Det skulle være, hvis Basso har en enorm tro på egne evner og derfor regner med at kunne komme videre senere til en "stor" klub i Europa.
Set fra AaBs side, så skal Basso gerne afsted nu. Jeg tvivler på, at AaB får et så godt tilbud igen. Desuden er det meget muligt, at Basso ikke udvikle sig nok til at retfærdiggøre en så høj pris.
I sidste ende, så tror jeg pengene bliver det afgørende. Det må være meget svært at sige nej til sådanne beløb.
Uden Synd Ingen Frelse
Hvis Lokomotiv vil byde 40 millioner jf. Sorgenfri, så kan det jo være det er det Basso overvejer/afventer. Det er en noget bedre liga, med mulighed for europæisk bold og der er nok også større chance for at blive solgt tilbage til en stor/mellem liga afhængigt af hvordan det går.
Som jeg læste artiklen om hans karriere, så havde han aktivt ønsket og valgt at ville prøve sig af i europa, frem for MLS, så han vægter altså det sportslige højt. Der er nok en smule færre penge i et skifte til Lokomotiv for både AaB og Basso, men mon ikke begge parter har til mad og tøj alligevel.
Som jeg læste artiklen om hans karriere, så havde han aktivt ønsket og valgt at ville prøve sig af i europa, frem for MLS, så han vægter altså det sportslige højt. Der er nok en smule færre penge i et skifte til Lokomotiv for både AaB og Basso, men mon ikke begge parter har til mad og tøj alligevel.
Aalborg BK 1885!
Hvis jeg var Bassogog havde jeg klart valgt Kina over Rusland. Det er godt nok ikke sjovt at være sort i Rusland og ligaen er vel egentlig ikke bedre end den kinesiske.
Hvis Brasilien fast kan have 2-3 spillere fra den kinesiske liga med på deres landshold, så kan Cameroun sgu også.
Hvis Brasilien fast kan have 2-3 spillere fra den kinesiske liga med på deres landshold, så kan Cameroun sgu også.
Helt enig - og så tror jeg udviklingspotentialet i den kinesiske liga er noget større.Yankee skrev:Hvis jeg var Bassogog havde jeg klart valgt Kina over Rusland. Det er godt nok ikke sjovt at være sort i Rusland og ligaen er vel egentlig ikke bedre end den kinesiske.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert