Kan ikke se IFK sådan for alvor skulle være over os så hvorfor ikke. Derudover kan han jo ringe til Prica, Lindström, Johansson mfl. og høre historier om, hvad man kan opnå ved at spille i AaB. Det kunne vel sagtens lokke med et nyt spændende projekt i et nyt land. Om han så passer til os ved jeg ikke.De Fem skrev:Mon han er interesseret i at forske i huller i Nordjyske forsvar?Jakobsen skrev:Vi bør vel sagtens kunne konkurrere med IFK der så vidt jeg ved skærrer ned i de her år. Derudover kan AaB altså sagtens lave en attraktiv lønpakke, hvis de vil.troelsh skrev:Thomas Rogne fra IFK Göteborg har et halvt år tilbage af kontrakten til sommer, han ville være den perfekte leder i vores midterforsvar imo.Gaarde6 skrev:Fuldstændig enig!Jakobsen skrev:Send Holger videre og hent to nye stoppere. Så må P og Blåbjerg slåsse om hvem der skal være 3. og 4. valg. Ingen af de tre nye er gode nok til permanent top 6.
Vores forsvar er piv ringe og er ikke blevet lappet siden KEP og Thelander smuttede.
Det må være på tide i næste vindue.
Spørgsmålet er om vi kan indfri hans lønkrav
Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
RAUS RAUS SSE!
Har skrevet kontrakt med Brighton for resten af sæsonen.frederikshavneren skrev:Vegard Forren er med på Rosenborg BKs træningslejr i Marbella. I et interview i VG lyder det til at parterne gerne vil indgå en aftale, økonomien bliver nok den største udfordring.
http://www.seagulls.co.uk/news/article/ ... 13571.aspx
Har en forventning og formodning om at der bliver "ryddet" op i truppen til sommer. Både i top og i bund af hierakiet. Så har Wieghorst haft et halvt år med truppen og burde kende den ekstremt indgående. Jeg vil blive glad for en dygtig midterforsvarer samt Lucic på permanent kontrakt idet jeg forventer Larsen søger nye udfordringer efter en årrække i samme klub og med samme målmandstræner. Ellers synes jeg resten af tilgangene afhænger af hvilke spillere der skiftet væk. Er Ene her efter sommer? Hvilken forfatning er Risgård i? Vil Patrick prøve noget nyt eller kan han leve med en reserverolle i resten af sin karriere?
Kakeeto håber jeg bliver erstattet med Alexander Tved og derudover bliver Ramkilde inkluderet i truppen.
Kakeeto håber jeg bliver erstattet med Alexander Tved og derudover bliver Ramkilde inkluderet i truppen.
Jeg savner Winsnes
Jeg synes Mæhle var rigtig fin på kanten igår. Dejlig udfordrende, og var flere gange svær at holde styr på for FCM. Det er lidt noget andet end hvad vi har set med Meillinger. Jeg så kampen med en kammerat, og vi blev ret hurtigt enige om at en højreside med Mæhle/Kusk kunne gå hen og blive decideret brutal for de fleste modstandere. Det er selvfølgelig noget jeg også tror/håber Wieghorst/Gaarde har tænkt over, for det kunne gå hen og blive en rigtig stærk højreside, ligesom Dalsgaard/Kusk var det.
Jeg har lidt svært ved at se hvad Meillinger egentlig kan som fodboldspiller. Han falder sjældent igennem, men har heller ikke rigtigt haft nogle kampe hvor man tænker "det er derfor han er hentet". For min skyld må han hellere end gerne sendes videre til sommer, og så erstattes af en spiller som Kusk, eller med nogle af de samme kvaliteter.
Jeg er iøvrigt meget enig med Martinos indlæg. Der må kunne ryddes lidt op, og hvis vi kan komme af med både Ene (eller blot undlade at forlænge), samt skippe Meillinger videre, så bør vi også kunne hente både Kusk, og en top-stopper ind til sommer. En spiller som Risgaard bør nok i højere grad gå over i en mentor-rolle, hvor hans værdi i højere grad ses på træningsbanen, end i kampene. Det er en kontrakt vi bør lade løbe ud, og så se sæsonen efter hvorvidt der er behov for erstatning, eller om lønkronerne skal gå andre steder hen.
Jeg har lidt svært ved at se hvad Meillinger egentlig kan som fodboldspiller. Han falder sjældent igennem, men har heller ikke rigtigt haft nogle kampe hvor man tænker "det er derfor han er hentet". For min skyld må han hellere end gerne sendes videre til sommer, og så erstattes af en spiller som Kusk, eller med nogle af de samme kvaliteter.
Jeg er iøvrigt meget enig med Martinos indlæg. Der må kunne ryddes lidt op, og hvis vi kan komme af med både Ene (eller blot undlade at forlænge), samt skippe Meillinger videre, så bør vi også kunne hente både Kusk, og en top-stopper ind til sommer. En spiller som Risgaard bør nok i højere grad gå over i en mentor-rolle, hvor hans værdi i højere grad ses på træningsbanen, end i kampene. Det er en kontrakt vi bør lade løbe ud, og så se sæsonen efter hvorvidt der er behov for erstatning, eller om lønkronerne skal gå andre steder hen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg er fuldstændig enig i det hele på nær det med Risgård.jonas386 skrev:Jeg synes Mæhle var rigtig fin på kanten igår. Dejlig udfordrende, og var flere gange svær at holde styr på for FCM. Det er lidt noget andet end hvad vi har set med Meillinger. Jeg så kampen med en kammerat, og vi blev ret hurtigt enige om at en højreside med Mæhle/Kusk kunne gå hen og blive decideret brutal for de fleste modstandere. Det er selvfølgelig noget jeg også tror/håber Wieghorst/Gaarde har tænkt over, for det kunne gå hen og blive en rigtig stærk højreside, ligesom Dalsgaard/Kusk var det.
Er sikker på Risgård har et par gode sæsoner i sig endnu.
Meilinger der i mod kan jeg seriøst ikke se, hvorfor vi har hentet. Når han pludselig får bolden tænker jeg tit. Nå ja han er da også med.
Er sikker på han ligger helt i toppen rent lønmæssigt. Til gengæld er hans præstationer aldrig i top 3 på banen.
Jeg synes nu Meilinger er en fin spiller. Han er ikke en der trækker hele holdet op eller smadrer en back fuldstændig, men han er som du siger stabil, og slår nogle fine indlæg og dødbolde, er god i pasningsspillet og er habil defensivt. Med vores kantsituation sidste sommer, så skulle vi hente en spiller og til den pris synes jeg han har gjort det godt. Måske man ikke har sprængt banken, netop fordi man afventede og så hvad der skete med vores andre kanter her i en genopbygningsfase. Køber man Kusk, sidder han tungt på kanten og ingen unge spillere kan slå igennem. Det handler vel om pris og hvad der er tilgængeligt.jonas386 skrev:Jeg synes Mæhle var rigtig fin på kanten igår. Dejlig udfordrende, og var flere gange svær at holde styr på for FCM. Det er lidt noget andet end hvad vi har set med Meillinger. Jeg så kampen med en kammerat, og vi blev ret hurtigt enige om at en højreside med Mæhle/Kusk kunne gå hen og blive decideret brutal for de fleste modstandere. Det er selvfølgelig noget jeg også tror/håber Wieghorst/Gaarde har tænkt over, for det kunne gå hen og blive en rigtig stærk højreside, ligesom Dalsgaard/Kusk var det.
Jeg håber også på en smule udskiftning til sommer. Men kun midterforsvaret synes jeg vi er tvunget til at give et eftersyn som det ser ud nu, resten synes jeg skal dikteres af, hvor vi kan få mest kvalitet i vores signings. Er Kusk tilgængelig, kunne det være sådan noget. Men vi er pt. ikke tvunget, fordi det endelig ser ud til, at der er nogle unge der træder i karakter. Det billede kan self. have ændret sig om 4 kampe....
Aalborg BK 1885!
Jeg er enig i meget af det du skriver. Som jeg ser det er Meillinger bare ikke en moderne kant, der som du skriver, laver det uventede og er involveret i voldsomt mange mål. Uden yderligere sammenligning, så er han lidt samme type som Beckham, der var en kanonspiller, dengang 4-4-2 var den herskende taktik. Holder fint på bolden, gode indlæg, og udmærkede afleveringer. Det er bare ikke den type kant jeg mener passer bedst til vores spillestil. Vi skal gerne have kanter der, som Kusk, kan trække ind i banen, og være en trussel i sig selv, samt skabe plads for de omkringliggende spillere. Især når Wieghorst kun spiller med en angriber, så er det endnu vigtigere at der også er nogle trusler fra kanterne. Ellers bliver det hurtigt svært at se hvor målene skal komme fra.Søgaard skrev:Jeg synes nu Meilinger er en fin spiller. Han er ikke en der trækker hele holdet op eller smadrer en back fuldstændig, men han er som du siger stabil, og slår nogle fine indlæg og dødbolde, er god i pasningsspillet og er habil defensivt. Med vores kantsituation sidste sommer, så skulle vi hente en spiller og til den pris synes jeg han har gjort det godt. Måske man ikke har sprængt banken, netop fordi man afventede og så hvad der skete med vores andre kanter her i en genopbygningsfase. Køber man Kusk, sidder han tungt på kanten og ingen unge spillere kan slå igennem. Det handler vel om pris og hvad der er tilgængeligt.jonas386 skrev:Jeg synes Mæhle var rigtig fin på kanten igår. Dejlig udfordrende, og var flere gange svær at holde styr på for FCM. Det er lidt noget andet end hvad vi har set med Meillinger. Jeg så kampen med en kammerat, og vi blev ret hurtigt enige om at en højreside med Mæhle/Kusk kunne gå hen og blive decideret brutal for de fleste modstandere. Det er selvfølgelig noget jeg også tror/håber Wieghorst/Gaarde har tænkt over, for det kunne gå hen og blive en rigtig stærk højreside, ligesom Dalsgaard/Kusk var det.
Jeg håber også på en smule udskiftning til sommer. Men kun midterforsvaret synes jeg vi er tvunget til at give et eftersyn som det ser ud nu, resten synes jeg skal dikteres af, hvor vi kan få mest kvalitet i vores signings. Er Kusk tilgængelig, kunne det være sådan noget. Men vi er pt. ikke tvunget, fordi det endelig ser ud til, at der er nogle unge der træder i karakter. Det billede kan self. have ændret sig om 4 kampe....
Jeg mener ikke at Meillinger har været et dårligt køb, og var sikkert også en fin spiller til den type fodbold Søndergaard praktiserer. Han skal ikke ud for enhver pris, men kan man opgradere her, så synes jeg helt sikkert man skal gøre forsøget.
Midterforsvaret har dog helt sikkert også førsteprioritet i min bog.
Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.Martino skrev:Har en forventning og formodning om at der bliver "ryddet" op i truppen til sommer. Både i top og i bund af hierakiet. Så har Wieghorst haft et halvt år med truppen og burde kende den ekstremt indgående. Jeg vil blive glad for en dygtig midterforsvarer samt Lucic på permanent kontrakt idet jeg forventer Larsen søger nye udfordringer efter en årrække i samme klub og med samme målmandstræner. Ellers synes jeg resten af tilgangene afhænger af hvilke spillere der skiftet væk. Er Ene her efter sommer? Hvilken forfatning er Risgård i? Vil Patrick prøve noget nyt eller kan han leve med en reserverolle i resten af sin karriere?
Bredden skal styrkes fra toppen.
I en optimal verden købte vi Sønderjyskes midterforsvar: Marc Pedersen og Pierre Kanstrup - en fysisk knokler og en spillende forsvarer, som dog får en hjerneblødning fra tid til anden...
Men vi henter helt sikkert max 1 ny midterforsvarer. Men han skal så tilgengæld have klasse og erfaring.
Selvom Holgersson faktisk præsterer bedre nu end i efteråret, så har han faktisk lavet mindst én kæmpe fejl i hver enkelt af vores kampe i foråret - måske undtaget pokalkampen imod sif. Men Senest imod fcm forærede han en KÆMPE chance væk.
Kusk istedet for Meilinger vil være et niveau op, og styrke os offensivt. Men det bliver nok LIGE en tand for offensivt med både Mæhle og Kusk i højresiden, medmindre Mæhle lærer at forsvare bedre - og det gør han jo nok, ligesom Dalsgaard også lærte at gøre.
Jeg er meget spændt på hvad Enevoldsen og Gaarde vil til sommer. Ene er en klassespiller og vigtig når han er i form, men i min verden er en optimal offensiv altså mere med en Spalvis-type på toppen og med Enevoldsen bagved, Kusk på højrefløj og Flores på venstre. Så kan Børsting og Thellufsen kæmpe med Ene, kusk og flores om en plads fra start.
Men mon ikke Wieghorst hiver en kanin op af hatten til sommer. Han må jo kende nogle gode spillere samt agenter og scouts vi kan trække på.
Hvordan går det egentlig med Joshua John i Bursaspor?? Ham vil jeg satme gerne se i Aalborg. Og ellers render der et par interessante kantspillere rundt i Fcn pt. som har noget speed og målfarlighed.
Nu får jeg nok på munden af folket herinde, men en spiller som E. Bjarnason i Agf, vil være en fin backup og marginalspiller i vores trup. Så kan vi sende Sloth videre. Ham tror jeg sgu ikke på i længden. Bjarnason har jo en fin teknik og fysik og tror godt han kan få det til at fungere på et hold, der spiller mere teknisk fodbold end Agf gør. Jeg mener Bjarnason er transferfri til sommer...?
Men vi henter helt sikkert max 1 ny midterforsvarer. Men han skal så tilgengæld have klasse og erfaring.
Selvom Holgersson faktisk præsterer bedre nu end i efteråret, så har han faktisk lavet mindst én kæmpe fejl i hver enkelt af vores kampe i foråret - måske undtaget pokalkampen imod sif. Men Senest imod fcm forærede han en KÆMPE chance væk.
Kusk istedet for Meilinger vil være et niveau op, og styrke os offensivt. Men det bliver nok LIGE en tand for offensivt med både Mæhle og Kusk i højresiden, medmindre Mæhle lærer at forsvare bedre - og det gør han jo nok, ligesom Dalsgaard også lærte at gøre.
Jeg er meget spændt på hvad Enevoldsen og Gaarde vil til sommer. Ene er en klassespiller og vigtig når han er i form, men i min verden er en optimal offensiv altså mere med en Spalvis-type på toppen og med Enevoldsen bagved, Kusk på højrefløj og Flores på venstre. Så kan Børsting og Thellufsen kæmpe med Ene, kusk og flores om en plads fra start.
Men mon ikke Wieghorst hiver en kanin op af hatten til sommer. Han må jo kende nogle gode spillere samt agenter og scouts vi kan trække på.
Hvordan går det egentlig med Joshua John i Bursaspor?? Ham vil jeg satme gerne se i Aalborg. Og ellers render der et par interessante kantspillere rundt i Fcn pt. som har noget speed og målfarlighed.
Nu får jeg nok på munden af folket herinde, men en spiller som E. Bjarnason i Agf, vil være en fin backup og marginalspiller i vores trup. Så kan vi sende Sloth videre. Ham tror jeg sgu ikke på i længden. Bjarnason har jo en fin teknik og fysik og tror godt han kan få det til at fungere på et hold, der spiller mere teknisk fodbold end Agf gør. Jeg mener Bjarnason er transferfri til sommer...?
Hvis vi endelig skal snakke spillere fra FCN, så bør vi have snøren ude efter Marcondes. Udløb til vinter, og en interessant spiller til den offensive midtbane/Skyggeangriber (eller hvad sådan en spiller hedder).
Tror slet ikke at han er realistisk. Han vil til udlandet eller BIF.jonas386 skrev:Hvis vi endelig skal snakke spillere fra FCN, så bør vi have snøren ude efter Marcondes. Udløb til vinter, og en interessant spiller til den offensive midtbane/Skyggeangriber (eller hvad sådan en spiller hedder).
-
Gamen
Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
Jeg tror og håber faktisk er det bliver "luget lidt ud".Gamen skrev:Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
Enevoldsen, Sloth Meilinger, Flores og Holger er sandsynligvis alle sammen løntunge, og er vel alle mere eller mindre i "fare" for at ryge videre.
Forhåbentlig bliver der hentet en solid midterforsvarer.
Derudover savner jeg en boks til boks spiller på 8'er positionen, Magnus og Würtz ser jeg begge som 6'ere med deres primære fokus på det defensive. Risgård ved jeg ikke om vi nogensinde får i omdrejninger igen, og Sloth tror jeg ærlig talt ikke på mere. Problemet er bare at det så enten vil sende Würtz eller Magnus på bænken, hvilket de begge er for gode til.
-
seamann
troelsh skrev:Jeg tror og håber faktisk er det bliver "luget lidt ud".Gamen skrev:Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
Enevoldsen, Sloth Meilinger, Flores og Holger er sandsynligvis alle sammen løntunge, og er vel alle mere eller mindre i "fare" for at ryge videre.
Derudover savner jeg en boks til boks spiller på 8'er positionen, Magnus og Würtz ser jeg begge som 6'ere med deres primære fokus på det defensive. Risgård ved jeg ikke om vi nogensinde får i omdrejninger igen, og Sloth tror jeg ærlig talt ikke på mere. Problemet er bare at det så enten vil sende Würtz eller Magnus på bænken, hvilket de begge er for gode til.
Magnus kommer ikke på bænken mere. Det bliver i givet fald Würtz, der skal slutte karrieren på samme vis som Augo gjorde. Magnus er Aalborgs Busqets.
Jeg savner også en Risgård i form. Vi kan sagtens bruge en midtbanespiller som kan true i feltet. Særligt når vi ikke har en Spalvis-type.troelsh skrev:Jeg tror og håber faktisk er det bliver "luget lidt ud".Gamen skrev:Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
Men smutter Enevoldsen så skal Gaarde have svinelæderet op af lommen. Så skal der kvalitet ind.
Sloth, Meilinger og Holgersson ser jeg også helst smutte, men hvor realistisk er det lige?
Dem kan vi erstatte med Bjarnason, Kusk og Kanstrup.
Flores bliver...
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Enig.seamann skrev:troelsh skrev:Jeg tror og håber faktisk er det bliver "luget lidt ud".Gamen skrev:Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
Magnus kommer ikke på bænken mere.
Forresten er det påfaldende, at de U19 spillere som blev rykket op i sommer har forstærket holdet langt mere end sommerens dyre indkøb.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Påfaldende ved jeg nu ikke. Sloth skulle først i form og "den rigtige" form kommer ved at spille kampe, hvilket han ikke har været forvænt med. Flores var der næppe nogen, der havde regnet med fra dag 1, og da han har været meget skadet, har det naturligvis ødelagt en del. Flores tror jeg stadig på og Sloth er sådan lidt la la, da vi ved, hvilke kvaliteter han besidder. Kommer det frem er han også en forstærkning. Holger og Meilinger har ikke imponeret - Meilinger har dog været bedre end Holger.Jesper Schmidt skrev:Enig.seamann skrev:troelsh skrev:Jeg tror og håber faktisk er det bliver "luget lidt ud".Gamen skrev:Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
Magnus kommer ikke på bænken mere.
Forresten er det påfaldende, at de U19 spillere som blev rykket op i sommer har forstærket holdet langt mere end sommerens dyre indkøb.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Ja det er tankevækkende med alle de løntunge. Vi bør rydde op der og finde nogen der kan toppe holdet i stedet;troelsh skrev:Jeg tror og håber faktisk er det bliver "luget lidt ud".Gamen skrev:Har Gaarde ikke hele tiden sagt at disse to vinduer (sommervinduet senest, og det kommende) skal forme det hold der skal toppe næste sæson? Jeg er ret sikker på at der bliver luget lidt ud igen. En dygtig træner ændrer ikke på, at der er store spørgsmålstegn omkring fremtidens leder på midtbanen, en spillende forsvarer med lederegenskaber og angriber-positionen, hvor der falder en afklaring omkring Sylvestr samt ifht. Ene, ligesom det sandsynligvis bliver vurderet over det kommende halve år hvordan angrebstalenternes udvikling skrider frem og om en af dem eventuelt skal lejes ud.hje1980 skrev: Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.
- Enevoldsen
For mange skader og har heller ikke imponeret udover en halvsæson, hvor han kunne leve på Spalvis's nedfald. Slet ikke markant nok til at være en bærende spiller. Hverken i form af topniveau, solidt bundniveau eller kulturbærer personlighed. Ender sikkert i OB, men skidt pyt - vil ikke savne ham.
- Sloth
Synes faktisk han var ok mod SIF og spillede sig op mod FCM. Jeg synes i og for sig godt, at vi kan holde på ham en sæson mere og satse på han bliver bedre jo mere rust der bankes af. Tror derudover det er lidt en omskoling for ham at være midt-midt i vores system.
- Meilinger
Jeg mener personligt ikke, at Meilinger kan nok til at være en højt betalt knatspiller i AaB. Som en anden skrev herinde er han formeget en 4-4-2 kant af den klassiske type. Jeg synes en dyr kant hos os skal kunne mere end indlæg og døbolde. Den type middelspillere kan vi vel netop lave selv. Jeg vil ikke af med Meilinger, men omvendt ville jeg ikke græde hvis han smuttede.
- Flores
Er nok den sværeste i virkeligheden. Potentialet er der jo, men det virker langt væk. Det afhænger nok mest af, at AaB og Flores skal se hinanden dybt i øjene til sommer og finde ud af om man skal fortsætte. Jeg kunne godt frygte at kassere ham ville være lige så dumt som det var af OB at lade Bolanos smutte.
- Holger
Har set bedre ud i nogle kampe, jeg synes dog det må komme an på resten af foråret. Uanset hvad skal vi have en bedre makker til ham.
RAUS RAUS SSE!
-
michael_nagg
- 2. div

- Favoritspiller: risgård
Nu har der været en masse snak herinde om meilinger er manden vi skal bruge på fløjen. I min optik er han den vi skal bruge. Men viser det sig at kusk bliver en mulighed og hente, skal vi selvfølgelig gøre det, for som mange har nævnt, har han det drive og den farlighed vi mangler. Med kusk tilbage bliver meilinger overflødig, men kunne man ikke omskole ham til centerforsvar. Han er boldsikker, har et rimelig fornuftigt overblik, og jeg synes han virker forholdsvis kølig i pressede situationer. Nu kender jeg ikke hans højde, og om det muligvis vil tale i mod det
Jeg synes der er for mange spillere med spørgsmålstegn ud for, til at der ikke kommer en "oprydning" til sommer. Larsen, Ene, Lucic og Kakeeto er de åbenlyse, derudover skrev jeg Patrick på selvom han nok bliver. Så er der de spillere i toppen af lønhierakiet. Sker der noget med Meilinger, Flores, Holger? Rokkedal og Bardhec er de to af U19 spillerne fra i sommers, som har spillet mindst. Jeg håber dog at begge er i truppen efter sommer. Bardhec kan altså nogle ting frem i banen, har god teknik. Han mangler lidt noget fart, men er ikke decideret langsom. Rokkedal...tjaaa...der skal mere udvikling til, men han har også gode kompetancer. Slår gode diagonalbolde og er fint med teknisk. Det er fysikken der skal bygges på. Men helt objektivt set kan en af disse også ryge videre.hje1980 skrev:Tror ikke der kommer den store oprydning til sommer. Den store tur havde vi i sommer - men der skal nok komme 1-2 forstærkninger til holdet. Det er helt sikkert.Martino skrev:Har en forventning og formodning om at der bliver "ryddet" op i truppen til sommer. Både i top og i bund af hierakiet. Så har Wieghorst haft et halvt år med truppen og burde kende den ekstremt indgående. Jeg vil blive glad for en dygtig midterforsvarer samt Lucic på permanent kontrakt idet jeg forventer Larsen søger nye udfordringer efter en årrække i samme klub og med samme målmandstræner. Ellers synes jeg resten af tilgangene afhænger af hvilke spillere der skiftet væk. Er Ene her efter sommer? Hvilken forfatning er Risgård i? Vil Patrick prøve noget nyt eller kan han leve med en reserverolle i resten af sin karriere?
Så er der det nuværende U19 hold. Her tror jeg kun Ramkilde og måske Alexander Tved er i spil. Havde Anders Østergaard(er 1.års senior) været i spil, burde de vel have rykket ham op her i vinters, hvor han blandt andet var med i Portugal. Nikolaj Jørgensen på målmandsposten tror jeg ikke får kontrakt, ellers synes jeg ikke transferen med Lansing giver mening.
Noget andet er Risgård. Kommer han nogensinde sig over de skadesproblemer? Han har jo ikke trænet fast med truppen i snart 2år. Altid på skånekost. Jeg elsker ham som spiller, og jeg håber virkelig han går trænervejen efter karrierestop - og meget gerne i AaB. Men han er godt nok et stort spørgsmålstegn rent fysisk.
EDIT. Kan se på bold.dk at Nikolaj Jørgensen ikke får kontrakt.
Jeg savner Winsnes