Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 2. apr 2017, 11:30

Vores hold er ude af balance - de spillere der skulle være stammen og profiler på holdet, spiller og præsterer for sjældent. Bare tag startopstillingen i går. Vi har Ene, Meilinger, Flores, Ris og Sloth siddende udenfor. 5 af vores absolut dyreste folk, og kun Ris og Meilinger har reelt bidraget til holdet i denne sæson... og så godt har det heller ikke været. Meilinger er jo decideret sat af, så vi nu kun har Holger fra sommervinduet tilbage i startopstillingen. Sommervinduet så fint ud på papiret, men har vist sig at være en mindre katastrofe.

Vi skal have ryddet op i disse spillere til sommer - Personligt mener jeg i hvert fald at det bør være et stensikkert farvel til Ene og Sloth, og hvis vi kan sælge Flores eller Meilinger til en fornuftig pris, bør dette også overvejes. Det er gode spillere men jeg er ikke overbevist om, at de passer ind på vores hold. Risgaard får hans sidste sæson.

Den anden vej har vi behov for at få 2-4 stærke spillere, der er mere sikre kort. Det kan blive svært at finde, men det er nødvendigt. Jeg er helt enig med Gaarde6 og Yankee i, at førsteprioriteten er at få en dygtig forsvarsspiller ind. Vi har i alt for lang tid stædigt holdt fast i Kasper P og Blåbjerg, og jeg er i øvrigt stadig ikke overbevist om Holger.

Mit umiddelbare håb for sommervinduet:

Ud:
Sloth
Ene
Flores - jeg tror han vender hjem
Larsen - håber vi kan finde en klub til ham for en million eller to)
Kakeeto - fritstilling
Udleje af Rokkedal og måske Grønning

Det er 4 løntunge folk ud, hvilket bør frigive en del plads i budgettet.

Ind:
Lucic, eller anden ny 1. keeper
Ny forsvarsspiller - her skal vi have pungen frem og finde en mand, vi kan bygge op om.
Ny offensivspiller - Forudsat Flores er væk - kan vi f.eks. få en motiveret Kusk hjem, vil det være en god forstærkning.
Ny målscorer - måske kan forlængelse med Sylvestr gøre det, hvis man virkelig tror på Pohl. Jeg ser dog ingen af dem have topscorer potentiale.
Fra U19: Ramkilde og måske Alexander Tved og/eller Andreas Østergaard.

Derudover bør man naturligvis holde øje med den centrale midtbane, hvor vi pt. er OK besat, men hvor de 2 profiler er hhv. 33 og 34 år. Jeg tror meget på Magnus Christensen, knap så meget på Abildgaard.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. apr 2017, 16:56

Hanga skrev:Vores hold er ude af balance - de spillere der skulle være stammen og profiler på holdet, spiller og præsterer for sjældent. Bare tag startopstillingen i går. Vi har Ene, Meilinger, Flores, Ris og Sloth siddende udenfor. 5 af vores absolut dyreste folk, og kun Ris og Meilinger har reelt bidraget til holdet i denne sæson... og så godt har det heller ikke været. Meilinger er jo decideret sat af, så vi nu kun har Holger fra sommervinduet tilbage i startopstillingen. Sommervinduet så fint ud på papiret, men har vist sig at være en mindre katastrofe.

Vi skal have ryddet op i disse spillere til sommer - Personligt mener jeg i hvert fald at det bør være et stensikkert farvel til Ene og Sloth, og hvis vi kan sælge Flores eller Meilinger til en fornuftig pris, bør dette også overvejes. Det er gode spillere men jeg er ikke overbevist om, at de passer ind på vores hold. Risgaard får hans sidste sæson.

Den anden vej har vi behov for at få 2-4 stærke spillere, der er mere sikre kort. Det kan blive svært at finde, men det er nødvendigt. Jeg er helt enig med Gaarde6 og Yankee i, at førsteprioriteten er at få en dygtig forsvarsspiller ind. Vi har i alt for lang tid stædigt holdt fast i Kasper P og Blåbjerg, og jeg er i øvrigt stadig ikke overbevist om Holger.

Mit umiddelbare håb for sommervinduet:

Ud:
Sloth
Ene
Flores - jeg tror han vender hjem
Larsen - håber vi kan finde en klub til ham for en million eller to)
Kakeeto - fritstilling
Udleje af Rokkedal og måske Grønning

Det er 4 løntunge folk ud, hvilket bør frigive en del plads i budgettet.

Ind:
Lucic, eller anden ny 1. keeper
Ny forsvarsspiller - her skal vi have pungen frem og finde en mand, vi kan bygge op om.
Ny offensivspiller - Forudsat Flores er væk - kan vi f.eks. få en motiveret Kusk hjem, vil det være en god forstærkning.
Ny målscorer - måske kan forlængelse med Sylvestr gøre det, hvis man virkelig tror på Pohl. Jeg ser dog ingen af dem have topscorer potentiale.
Fra U19: Ramkilde og måske Alexander Tved og/eller Andreas Østergaard.

Derudover bør man naturligvis holde øje med den centrale midtbane, hvor vi pt. er OK besat, men hvor de 2 profiler er hhv. 33 og 34 år. Jeg tror meget på Magnus Christensen, knap så meget på Abildgaard.
Enig i det meste.
Jeg tror bestemt også på Magnus, men med ham og Würtz på den centrale midt giver alt for lidt dynamik, og er en kæmpe hæmsko for vores offensiv. Jeg syntes den centrale midt har fungeret bedre med MC og Sloth (mod fcm) eller som igår Würtz og Abildgaard.

Jeg ved ikke hvad status er på Ris og om vi nogensinde ser ham for fulde omdrejninger igen, ellers syntes jeg en spiller som Nicolaj Madsen kunne være en mulighed han er god til at komme med i boksen som Risgaard var det.
Han har desuden kontraktudløb til sommer.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 3. apr 2017, 07:06

Enig i at ene må være historie og at kakeeto, rokkedal og Grønning bør skibes af eller udlejes.
Hvis MW fortsat ser unge spillere stå foran Sloth og ikke vil bruge ham fast, så må han også sendes videre.
Er dog mest indstillet på at beholde Flores og meilinger, som jeg tror vi kan få meget mere ud af når det spil vi gerne vil spille sidder mere i skabet og når vi samtidig har et mere sikkert og opspilsbyggende centerforsvar ( der skal 2 nye købes ind her)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. apr 2017, 07:43

Gamling skrev:Enig i at ene må være historie og at kakeeto, rokkedal og Grønning bør skibes af eller udlejes.
Hvis MW fortsat ser unge spillere stå foran Sloth og ikke vil bruge ham fast, så må han også sendes videre.
Er dog mest indstillet på at beholde Flores og meilinger, som jeg tror vi kan få meget mere ud af når det spil vi gerne vil spille sidder mere i skabet og når vi samtidig har et mere sikkert og opspilsbyggende centerforsvar ( der skal 2 nye købes ind her)
Er det ikke lige hurtigt nok at afskrive Rokkedal? Kender ikke det store til ham, men vi kan ikke forvente de alle brager igennem som første års senior.
Det samme gælder lidt Grønning, som har været meget skadet. Grønning har da noget fysik der er spændende og jeg synes han skal have en sæson mere. Kakeeto derimod har været her længe nok uden at få spilletid og ham kan vi nok godt sende videre.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 3. apr 2017, 07:55

Jakobsen skrev:
Er det ikke lige hurtigt nok at afskrive Rokkedal? Kender ikke det store til ham, men vi kan ikke forvente de alle brager igennem som første års senior.
Det samme gælder lidt Grønning, som har været meget skadet. Grønning har da noget fysik der er spændende og jeg synes han skal have en sæson mere. Kakeeto derimod har været her længe nok uden at få spilletid og ham kan vi nok godt sende videre.
At udleje er ikke det samme som at afskrive. Det er unge spillere det har behov for at spille, men som pt. virker ret langt fra holdet, især Rokkedal. Udlejning til et lidt lavere niveau med spilletid til følge kan være det rigtige... Og så skal vi passe på at vi ikke bliver for mange unge i truppen, når Ramkilde + 1-2 mere rykkes op til sommer.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 3. apr 2017, 08:07

Hanga skrev:
Jakobsen skrev:
At udleje er ikke det samme som at afskrive. Det er unge spillere det har behov for at spille, men som pt. virker ret langt fra holdet, især Rokkedal. Udlejning til et lidt lavere niveau med spilletid til følge kan være det rigtige... Og så skal vi passe på at vi ikke bliver for mange unge i truppen, når Ramkilde + 1-2 mere rykkes op til sommer.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Enig i, at vi skal passe på antallet af unge. Jeg bed mest mærke i formuleringen afskibbe, men udlejninger derimod kan give fin mening.
RAUS RAUS SSE!

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 3. apr 2017, 10:11

Nu når NL stopper til sommer forhåbentlig, er der så nogle der ved hvad Højbjerg i Esbjerg koster ?
Syntes han har stået rigtig godt i år både i Superligaen men også på U21.
Rykker de ned kunne det være et rigtig godt bud på en ny go målmand, med gode videresalgs muligheder senere (forhåbentlig Kina ;) ).

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 3. apr 2017, 13:43

9000AaB skrev:Nu når NL stopper til sommer forhåbentlig, er der så nogle der ved hvad Højbjerg i Esbjerg koster ?
Syntes han har stået rigtig godt i år både i Superligaen men også på U21.
Rykker de ned kunne det være et rigtig godt bud på en ny go målmand, med gode videresalgs muligheder senere (forhåbentlig Kina ;) ).
Jeg håber virkelig at Lucic kan hentes på en permanent kontrakt.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 3. apr 2017, 17:05

Arendt skrev:
Vores offensive spil har brug for kreativitet. Det har tidligere i medierne været fremme, at vi kigger på en australier til venstre kant, som har skabt flest chancer i den australske A-League.
Andrew Hoole er slet ikke god nok til AaB. Han dribler meget, og er hurtig (han er den spiller i ligaen der begås flest frispark imod) men han er ikke blandt de bedste kantspillere i A-League. Desuden har han store problemer med at score mål, og gøre tingene færdige.

Jeg har tidligere foreslået Jamie MacLaren, som AGF har været rygtet efter, kanon-spiller som virkelig snart skal til Europa. Minder lidt om Sylvestr, bare med langt større kvaliteter rent strikermæssigt. En rigtig dygtig afslutter.

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 3. apr 2017, 20:15

Kasper Kusk flået ud i pausen. Passer slet ikke ind i stålet stil hvor kanter skal arbejde 100 procent begge veje (der passer Nicolaj T bedre).
AaB til sommer er slet ikke urealistisk. OB anden mulighed

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 3. apr 2017, 21:45

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Vores offensive spil har brug for kreativitet. Det har tidligere i medierne været fremme, at vi kigger på en australier til venstre kant, som har skabt flest chancer i den australske A-League.
Andrew Hoole er slet ikke god nok til AaB. Han dribler meget, og er hurtig (han er den spiller i ligaen der begås flest frispark imod) men han er ikke blandt de bedste kantspillere i A-League. Desuden har han store problemer med at score mål, og gøre tingene færdige.

Jeg har tidligere foreslået Jamie MacLaren, som AGF har været rygtet efter, kanon-spiller som virkelig snart skal til Europa. Minder lidt om Sylvestr, bare med langt større kvaliteter rent strikermæssigt. En rigtig dygtig afslutter.
Jamie MacLaren ser rigtig dygtig ud. Måske et marked vi kommer til at forsøge os i pga Scott Miller.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 4. apr 2017, 13:22

Der var tre afrikanere som overværede dagens træning. To af dem lignede rådgivere/agenter, mens den sidste lignede en spiller. Om det er tilfældet ved jeg ikke, men Gaarde snakkede med dem, så de var nok på Hornevej af en grund. Om det evt er samme agent/rådgiver som AaB tidligere har haft gæstespillere fra ved jeg desværre heller intet om. Vi havde jo en camerouner og en nigerianer til prøvetræning i sommers.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 4. apr 2017, 13:53

Martino skrev:Der var tre afrikanere som overværede dagens træning. To af dem lignede rådgivere/agenter, mens den sidste lignede en spiller. Om det er tilfældet ved jeg ikke, men Gaarde snakkede med dem, så de var nok på Hornevej af en grund. Om det evt er samme agent/rådgiver som AaB tidligere har haft gæstespillere fra ved jeg desværre heller intet om. Vi havde jo en camerouner og en nigerianer til prøvetræning i sommers.
Interessant!

Det kunne jo også være Godsway Donyoh og hans agentteam...? Han har kontraktudløb januar 18, og kan spille alle de offensive pladser. Just saying. :thumbsup: Han er en hurtig og teknisk stærk offensivspiller. Jeg tænker at MW gerne vil forstærke offensiven til sommer.

Ellers er der flere interessante spillere, som vi godt kan bruge f.eks.:
K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 4. apr 2017, 14:01

FIDEL skrev:
Martino skrev:Der var tre afrikanere som overværede dagens træning. To af dem lignede rådgivere/agenter, mens den sidste lignede en spiller. Om det er tilfældet ved jeg ikke, men Gaarde snakkede med dem, så de var nok på Hornevej af en grund. Om det evt er samme agent/rådgiver som AaB tidligere har haft gæstespillere fra ved jeg desværre heller intet om. Vi havde jo en camerouner og en nigerianer til prøvetræning i sommers.
Interessant!

Det kunne jo også være Godsway Donyoh og hans agentteam...? Han har kontraktudløb januar 18, og kan spille alle de offensive pladser. Just saying. :thumbsup: Han er en hurtig og teknisk stærk offensivspiller. Jeg tænker at MW gerne vil forstærke offensiven til sommer.

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Han lignede faktisk Donyoh lidt nu du siger det, men han har kontrakt med FCN til 2019.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 4. apr 2017, 14:27

Martino skrev:
FIDEL skrev:
Interessant!

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Han lignede faktisk Donyoh lidt nu du siger det, men han har kontrakt med FCN til 2019.
Hmmm ja det er rigtigt nok, men han kan vel købes fri, såfremt MW har set sig lun på ham. Men det kan nu også være Ernest Asante, som er højre wing, hurtig og målfarlig. Kvaliteter vi mangler på højrekanten.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 4. apr 2017, 14:39

FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Interessant!

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Hmmm ja det er rigtigt nok, men han kan vel købes fri, såfremt MW har set sig lun på ham. Men det kan nu også være Ernest Asante, som er højre wing, hurtig og målfarlig. Kvaliteter vi mangler på højrekanten.
Sandt nok. Skulle have taget et billede. Den unge mand lignede ikke Asante.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. apr 2017, 22:22

Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Interessant!

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Evt. Robert Ndip Tambe? Han var med i Camerouns mesterskab, virkede fornuftig, spiller i en lille klub og har kontraktudløb til vinter. Ligner Donyoh med lidt god vilje.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 4. apr 2017, 23:16

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Interessant!

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Evt. Robert Ndip Tambe? Han var med i Camerouns mesterskab, virkede fornuftig, spiller i en lille klub og har kontraktudløb til vinter. Ligner Donyoh med lidt god vilje.
Synes han ser for "buff" ud på billeder i forhold til ham knægten.
Jeg savner Winsnes

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 5. apr 2017, 00:44

FIDEL skrev:
Interessant!

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Det er som om, at nogle herinde har stirret sig blinde på FCN spillere. Emre Mor startede forøvrigt inde for Dortmund i tirsdagens Bundesliga kamp.

Jeg troede ellers vi alle var kommet til den konklusion, at hvis man spiller nogenlunde fast for FCN, og man har ambitioner om noget endnu større, så er AaB ikke næste station på vejen!

Bruninho, eks-FCN pt. FCM, er på en fed kinøjser kontrakt. Virker det logisk han skal til AaB?

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 5. apr 2017, 08:42

Patmand skrev:
FIDEL skrev:
Interessant!

K. Kusk
Bruninho
G. Wikheim
E. Asante
Det er som om, at nogle herinde har stirret sig blinde på FCN spillere. Emre Mor startede forøvrigt inde for Dortmund i tirsdagens Bundesliga kamp.

Jeg troede ellers vi alle var kommet til den konklusion, at hvis man spiller nogenlunde fast for FCN, og man har ambitioner om noget endnu større, så er AaB ikke næste station på vejen!

Bruninho, eks-FCN pt. FCM, er på en fed kinøjser kontrakt. Virker det logisk han skal til AaB?
Nej det er vi ALLE ikke kommet frem til. Men Marcondes mener jeg er urealistisk, da han har udtalt, at han vil til udlandet. Ellers er BIF den eneste danske klub, der virker realistisk. Særligt hvis Mukhtar ikke bliver.
Grunden til at der er enkelte FCN-spillere, der er interessante er, at de er tekniske og hurtige typer, som passer rigtig godt ind i AaBs spillestil og MWs system. Godsway Donyoh er vel pt. i top3 over de bedste offensive spillere i dk.

Nu har AaB endelig nogle penge at kaste efter et par klassespillere, og formentlig smutter Enevoldsen samt (forhåbentligt) Meilinger og Sloth. Så der er altså plads i budgettet til en forstærkning eller 2 på de offensive pladser.
Bruninho har AaB tidligere været ude efter, og vi har jo råd til at smide boksen efter ham.

Ndip També ser interessant ud, og Martino du skal huske på, at fodboldspillere ser meget mindre ud i virkeligheden end på tv og billeder. :)

Låst