Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Stop nu med at nævne FCN's profiler som kommende AaB spillere!!
Hvorfor går vi ikke bare på rov i FCK?
FCN har afvist et bud på Lobotka på 25 mio. Han er deres næste megasalg. Kunne vi bringe bare en snert af realisme ind i transfer debatten?
Hvornår har AaB sidst købt en spiller fra en konkurrent i Superligaen? Bare en standard skod spiller - ikke engang en profil.
FCN har afvist et bud på Lobotka på 25 mio. Han er deres næste megasalg. Kunne vi bringe bare en snert af realisme ind i transfer debatten?
Hvornår har AaB sidst købt en spiller fra en konkurrent i Superligaen? Bare en standard skod spiller - ikke engang en profil.
Jeg forstår ikke ønsket om at skære væk fra toppen af truppen. Vi har snarere behov for at få skåret nogle af de talenter fra, som ikke har slået igennem. Grønning, Abildgaard, Bytyqi, Rokkedal og Kakeeto bør alle fritstilles eller udlejes. Derudover vil jeg ikke savne Enevoldsen og Kasper P.
Den anden vej kan vi så tage nogle 98'ere og et par forsvarsspillere - gerne velkendte navne fra vores konkurrenter såsom Bubacarr Sanneh, Marc Pedersen, Erik Marxen, Jens Martin Gammelby eller Jeppe Tverskov. De bliver allesammen dyre at hente, men jeg synes AaB trænger til at sende et signal om at man selvfølgelig er en større klub end Silkeborg, Sønderjyske og hvad de ellers hedder. Vi trænger også til at hente spillere, som er velkendte og etablerede navne, men som stadig kunne se AaB som et skridt op.
Den anden vej kan vi så tage nogle 98'ere og et par forsvarsspillere - gerne velkendte navne fra vores konkurrenter såsom Bubacarr Sanneh, Marc Pedersen, Erik Marxen, Jens Martin Gammelby eller Jeppe Tverskov. De bliver allesammen dyre at hente, men jeg synes AaB trænger til at sende et signal om at man selvfølgelig er en større klub end Silkeborg, Sønderjyske og hvad de ellers hedder. Vi trænger også til at hente spillere, som er velkendte og etablerede navne, men som stadig kunne se AaB som et skridt op.
For så vidt enig med dig Yankee. Bytyqi skal dog ikke fritstilles. Ham har jeg stadig stor tiltro til. En Sebastian Grønning ville have rigtig godt af en tur i 1.div på lån tror jeg. Derudover er der altså spillere i toppen af truppen, som simpelthen ikke er deres hyre værd pt. Om det bliver bedre til næste sæson er jo så en vurdering, om hvorvidt man tror disse spillere "kun" er ramt pga kollektivets op og nedture i denne sæson. Kakeeto skal helt sikkert sendes videre, han er en fin spiller, det er ikke det, men slet ikke til top 6 i superligaen pt og jeg tror aldrig han bliver det.Yankee skrev:Jeg forstår ikke ønsket om at skære væk fra toppen af truppen. Vi har snarere behov for at få skåret nogle af de talenter fra, som ikke har slået igennem. Grønning, Abildgaard, Bytyqi, Rokkedal og Kakeeto bør alle fritstilles eller udlejes. Derudover vil jeg ikke savne Enevoldsen og Kasper P.
Jeg savner Winsnes
Var ikke klar over det med Lobotka. Men ja så er han urealistisk!Patmand skrev:Stop nu med at nævne FCN's profiler som kommende AaB spillere!!
Mener du helt seriøst at man bare kan tage et par talenter, leje dem ud, og så hente erfarne profiler ind til erstatning. Det kræver som minimum et meget større budget. Hvis man mister troen på sine talenter allerede efter et halvt år må man vist sige, at planen mildest talt er halvhjertet. Altså. Hvis man vil have spillere ind til toppen af hierakiet, må man skille sig af med spillere fra toppen af hierakiet. Ellers kan kabalen ikke gå op. Der er så bare det problem, at hvis man skal til at fritstille spillere, koster det på budgettet igen. Så set fra min side er der kun en vej. Man må arbejde videre med de spillere, der nu er tilknyttet, men det er jo også derfor man har en træner. På med vanten Wieghorst.Yankee skrev:Jeg forstår ikke ønsket om at skære væk fra toppen af truppen. Vi har snarere behov for at få skåret nogle af de talenter fra, som ikke har slået igennem. Grønning, Abildgaard, Bytyqi, Rokkedal og Kakeeto bør alle fritstilles eller udlejes. Derudover vil jeg ikke savne Enevoldsen og Kasper P.
Vi bør nok nærmere udskifte i toppen end skære. Alle fire der kom sidste sommer bør ikke være her første september. Ifht. talenterne er jeg delvist enig. Kakeeto har været i 1½ år og nærmest ikke spillet så der er jeg helt enig. Jeg havde personligt lidt en fornemmelse af, at han måske blev signet for at hjælpe med integrationen af Basso, men det er ren spekulation fra min side. Rokkedal synes jeg også allerede godt vi kan overveje at sende videre. Når man ikke er i nærheden af at konkurrere med nogle af de dårligste midterforsvarere vi nogensinde har haft tror jeg ikke på projektet. Abildgaard synes jeg egentlig godt man kunne beholde. Han bliver aldrig profil eller fast mand, men jeg tror på han kan blive en solid billig trupspiller og dem har vi også brug for. Grønning synes jeg vi skal beholde. Dels har han har været skadet, men derudover er der nogle spidskompetencer som er super spændende og jeg tror på det kan blive godt om et år eller to. Bytyqi må være på vippen. Skuffende han end ikke har været i truppen, men omvendt har Ahlmann siddet solidt på backen efter han er kommet tilbage, men det er bekymrende man har foretrukket Patrick eller Blåbjerg i tilfælde af Ahlmann er ude. Kasper P kan vi beholde som trupspiller, men han skal være 3-4 valg. Enevoldsen er jeg på linje med dig - det må være farvel og tak. Jeg har ikke indtryk af, at Enevoldsen er god som en i toppen af hierarkiet og han har for mange skader til at vi kan bruge så mange penge på ham.Yankee skrev:Jeg forstår ikke ønsket om at skære væk fra toppen af truppen. Vi har snarere behov for at få skåret nogle af de talenter fra, som ikke har slået igennem. Grønning, Abildgaard, Bytyqi, Rokkedal og Kakeeto bør alle fritstilles eller udlejes. Derudover vil jeg ikke savne Enevoldsen og Kasper P.
RAUS RAUS SSE!
Hvis vi kigger på sommerens vindue, hvad er så realistisk? Truppen har utvivlsomt brug for et kæmpe løft, men vi skal ikke skifte lige så mange som sidste sommer selvom man kan have løst. Vi skal vel realistisk have 3-5 spillere hver vej + et par nyoprykkede talenter. Derudover må vi jo se på hvem af de unge der skal være faste i næste sæson. Her ser jeg primært Mæhle, MC og Thellufsen og ville derudover så gerne at Pohl slår igennem, men der må næste sæson være sidste chance.
Problemerne i toppen af hierarkiet
Holgersson, Meilinger, Flores, Sloth og Enevoldsen sidder på uhyggeligt mange lønkroner og bidrager utroligt lidt. Nogen af disse bør helt klar være fremtid efter sommer. Enevoldsen ser jeg som selvskrevet da hans kontrakt udløber. Derudover er der attituden som jeg ikke bryder mig om og han er alt for skadet. Sloth er på vippen, men omvendt kan man argumentere for at han ikke har spillet i to år. Det vil bare tage tid og hvis begge parter kan leve med det kunne man godt give det en sæson til. Flores er det store køb, men jeg synes han kan utroligt lidt ifht. de penge der er postet i ham og det navn han er kommet med. Kan man få en pris, hvor vi får en del penge hjem og slipper af med hans løn kan jeg ikke se vi skal sige nej. Melinger kan få lidt ifht. at være et profilkøb, men omvendt er der lidt mere substans i hans spil og trods alt nogle spidskompetencer der skinner igennem. Jeg ville ikke savne Meilinger, men jeg synes andre står foran i køen. Holgersson har skuffet fælt selvom han har spillet sig op. Det nuværende niveau er måske nok acceptabelt, men han passer ikke specielt godt ind. Man kunne prøve Holger sammen med en Andreas Bjelland type, men jeg tror bare hurtigt vi ville få problemer når modstanderne lukker ned for "Bjelland". Jeg vil ikke savne nogen af de fem, men jeg skyder på, at tre af dem forlader truppen og det vil frigøre penge til investeringer. Mon vi derudover ikke også får frigivet nogle skillinger frigjort fra Helenius's løn?
Ud: Flores, Holgersson og Enevoldsen
Får en chance til: Meilinger og Sloth
Øvrig oprydning
Vi har numerisk rigeligt med spillere og vi bør derfor også kigge på at rydde lidt ud så der er plads til et par nye unge kommer op. Som jeg har nævnt tidligere er jeg stemt for at skille sig af med Kakeeto og Rokkedal da de begge er milevidt fra et historisk svagt AaB hold. Af andre periferispillere kunne man overveje Patrick Kristensen, Bardhec Bytyqi og Kasper P. Patrick Kristensen bør aldrig være vores første valg til nogen plads, men det er en ok trupspiller og sådan nogle skal vi også have. I en alder af næsten bør man dog omvendt også kunne løfte mere end Patrick gør i AaB, men lad ham bare blive for nu. Hans primære opgave skal være at stå klar ved skader/formdyk for Mæhle. Kasper P synes jeg bestemt ikke skal spille og Blåbjerg lige så, men lad dem bare blive som breddespillere. Så kan Blåbjerg var 3. valget der kan byde sig til og måske få lidt ro til sin udvikling imens Kasper P kan være den billige trupspiller indtil vi har nogle talenter at rykke op. Så vidt jeg har forstået er det ikke midterforsvarere der er på vej til sommer. Spillere som Børsting og Abildgaard kunne også overvejes, men jeg tror stadig på Børsting kan spille en rolle (dog ikke som 10'er) og Abildgaard er en fornuftig trupspiller.
Ud: Rokkedal og Kakeeto
På vippen: Bytyqi
Giv chancen for gennembrud et skud mere: Børsting
Fornuftige breddespillere i fremtiden: Abildgaard, Kasper P, Blåbjerg og Patrick
Målmandsposten
Der har været meget snak om Nicolai Larsen og han har bestemt ikke set godt ud i meget lang tid. Selvom jeg har det meget so-so med Larsen er jeg villig til at give ham chancen for at genfinde sig selv på det nye hold. Også fordi jeg tror, at vi opnår mere ved at få sammensat gruppen af markspillere bedre i første omgang. Derudover holder jeg til at holde på Larsen fordi jeg gerne vil have storvask i vores midterforsvar først. Lansing skal være reservemålmand og det eneste spørgsmål er derfor om det er Larsen eller en ny der skal være første målmand. Om Lucic kan løfte det ved jeg ikke helt. Han var svag mod FCM, men spændende i SIF kampen.
Ovenstående udrensning vil efterlade os med denne trup:
Målmænd: Nicolai Larsen og Michael Lansing
Højre back: Joakim Mæhle, Patrick Kristensen
Højre midterforsvar: Kasper Pedersen
Venstre midterforsvar: Jakob Blåbjerg
Venstre back: Jakob Ahlmann, Bardhec Bytyqi
Højre kant: Marco Meilinger
Def midt: Rasmus Würtz, Magnus Christensen
8'er: Kasper Risgård, Casper Sloth, Oliver Abildgaard
Venstre kant: Rasmus Thellufsen, Frederik Børsting
Angriber #1: Jakub Sylvestr, Sebastian Grønning
Angriber #2: Jannik Pohl, Marco Ramkilde
Baseret på ovenstående trupsammensætning ønsker jeg mig;
- To midterforsvare
Det er super vigtigt at den ene er rigtigt god i opspillet og den anden bør om ikke andet så bare være hæderlig og kunne andet end Holgerssons Fleetwood town losseri. Derudover bør den ene være rigtigt stærk i hovedspillet og den anden skal være brugbar i luftrummet så vi bliver mindre sårbare på dødbolde. De skabeloner vi skal kigge efter kunne f.eks. hedde Rasmus Thelander og Andreas Bjelland. Jeg har ikke noget imod, at vi har en Holger type dernede - han skal bare være bedre end Holger.
- En kantspiller der kan bidrage til at åbne modstanderne op
Prototypen vil jo altid være Kusk og jeg synes det bør være et mål såfremt man får afskibbet Flores. Holdet har sukket efter sådan en spiller lige siden Kusk smuttede og jeg siger ikke vi kan få en helt lige så god spiller, men vi bør i det mindste finde sådan en type som er god nok til at bidrage. Mindre end Superligaens bedste spiller (på det tidspunkt) kan bestemt også gøre det.
- En boksangriber
Det kan virke absurd at bede om en angriber til når vi allerede har fire. Jeg mener dog, at vi har brug for noget mere tynde og presence inde i boksen. Sådan en som Sylvestr tror jeg ville være klasse sammen med en Spalvis/Prica type og vi bør derfor få fundet en som Sylvestr eller Pohl kan skabe bevægelse omkring. Sylvestr og Pohl ser begge bevægelige typer der gerne vil komme i løb udefra og ingen af dem er egnede frontangriber hvad ene vores spillestil er den ene eller anden. Grønning er spændende som jeg har nævnt, men hans aktuelle niveau er mest til at være joker.
Derudover har vi 8'er spørgsmålet som er der hvor vi virkelig skal overveje hvad vi vil. Risgård er på vej nedad bakke og kan han komme tilbage? Det er nok desværre tvivlsomt. Så der skal man nok overveje om man tror på Sloth. Hvis ikke bør han også ud og så skal vi have en ny 8'er.
Hvis ovenstående sker ser jeg holdet se sådan her ud

Problemerne i toppen af hierarkiet
Holgersson, Meilinger, Flores, Sloth og Enevoldsen sidder på uhyggeligt mange lønkroner og bidrager utroligt lidt. Nogen af disse bør helt klar være fremtid efter sommer. Enevoldsen ser jeg som selvskrevet da hans kontrakt udløber. Derudover er der attituden som jeg ikke bryder mig om og han er alt for skadet. Sloth er på vippen, men omvendt kan man argumentere for at han ikke har spillet i to år. Det vil bare tage tid og hvis begge parter kan leve med det kunne man godt give det en sæson til. Flores er det store køb, men jeg synes han kan utroligt lidt ifht. de penge der er postet i ham og det navn han er kommet med. Kan man få en pris, hvor vi får en del penge hjem og slipper af med hans løn kan jeg ikke se vi skal sige nej. Melinger kan få lidt ifht. at være et profilkøb, men omvendt er der lidt mere substans i hans spil og trods alt nogle spidskompetencer der skinner igennem. Jeg ville ikke savne Meilinger, men jeg synes andre står foran i køen. Holgersson har skuffet fælt selvom han har spillet sig op. Det nuværende niveau er måske nok acceptabelt, men han passer ikke specielt godt ind. Man kunne prøve Holger sammen med en Andreas Bjelland type, men jeg tror bare hurtigt vi ville få problemer når modstanderne lukker ned for "Bjelland". Jeg vil ikke savne nogen af de fem, men jeg skyder på, at tre af dem forlader truppen og det vil frigøre penge til investeringer. Mon vi derudover ikke også får frigivet nogle skillinger frigjort fra Helenius's løn?
Ud: Flores, Holgersson og Enevoldsen
Får en chance til: Meilinger og Sloth
Øvrig oprydning
Vi har numerisk rigeligt med spillere og vi bør derfor også kigge på at rydde lidt ud så der er plads til et par nye unge kommer op. Som jeg har nævnt tidligere er jeg stemt for at skille sig af med Kakeeto og Rokkedal da de begge er milevidt fra et historisk svagt AaB hold. Af andre periferispillere kunne man overveje Patrick Kristensen, Bardhec Bytyqi og Kasper P. Patrick Kristensen bør aldrig være vores første valg til nogen plads, men det er en ok trupspiller og sådan nogle skal vi også have. I en alder af næsten bør man dog omvendt også kunne løfte mere end Patrick gør i AaB, men lad ham bare blive for nu. Hans primære opgave skal være at stå klar ved skader/formdyk for Mæhle. Kasper P synes jeg bestemt ikke skal spille og Blåbjerg lige så, men lad dem bare blive som breddespillere. Så kan Blåbjerg var 3. valget der kan byde sig til og måske få lidt ro til sin udvikling imens Kasper P kan være den billige trupspiller indtil vi har nogle talenter at rykke op. Så vidt jeg har forstået er det ikke midterforsvarere der er på vej til sommer. Spillere som Børsting og Abildgaard kunne også overvejes, men jeg tror stadig på Børsting kan spille en rolle (dog ikke som 10'er) og Abildgaard er en fornuftig trupspiller.
Ud: Rokkedal og Kakeeto
På vippen: Bytyqi
Giv chancen for gennembrud et skud mere: Børsting
Fornuftige breddespillere i fremtiden: Abildgaard, Kasper P, Blåbjerg og Patrick
Målmandsposten
Der har været meget snak om Nicolai Larsen og han har bestemt ikke set godt ud i meget lang tid. Selvom jeg har det meget so-so med Larsen er jeg villig til at give ham chancen for at genfinde sig selv på det nye hold. Også fordi jeg tror, at vi opnår mere ved at få sammensat gruppen af markspillere bedre i første omgang. Derudover holder jeg til at holde på Larsen fordi jeg gerne vil have storvask i vores midterforsvar først. Lansing skal være reservemålmand og det eneste spørgsmål er derfor om det er Larsen eller en ny der skal være første målmand. Om Lucic kan løfte det ved jeg ikke helt. Han var svag mod FCM, men spændende i SIF kampen.
Ovenstående udrensning vil efterlade os med denne trup:
Målmænd: Nicolai Larsen og Michael Lansing
Højre back: Joakim Mæhle, Patrick Kristensen
Højre midterforsvar: Kasper Pedersen
Venstre midterforsvar: Jakob Blåbjerg
Venstre back: Jakob Ahlmann, Bardhec Bytyqi
Højre kant: Marco Meilinger
Def midt: Rasmus Würtz, Magnus Christensen
8'er: Kasper Risgård, Casper Sloth, Oliver Abildgaard
Venstre kant: Rasmus Thellufsen, Frederik Børsting
Angriber #1: Jakub Sylvestr, Sebastian Grønning
Angriber #2: Jannik Pohl, Marco Ramkilde
Baseret på ovenstående trupsammensætning ønsker jeg mig;
- To midterforsvare
Det er super vigtigt at den ene er rigtigt god i opspillet og den anden bør om ikke andet så bare være hæderlig og kunne andet end Holgerssons Fleetwood town losseri. Derudover bør den ene være rigtigt stærk i hovedspillet og den anden skal være brugbar i luftrummet så vi bliver mindre sårbare på dødbolde. De skabeloner vi skal kigge efter kunne f.eks. hedde Rasmus Thelander og Andreas Bjelland. Jeg har ikke noget imod, at vi har en Holger type dernede - han skal bare være bedre end Holger.
- En kantspiller der kan bidrage til at åbne modstanderne op
Prototypen vil jo altid være Kusk og jeg synes det bør være et mål såfremt man får afskibbet Flores. Holdet har sukket efter sådan en spiller lige siden Kusk smuttede og jeg siger ikke vi kan få en helt lige så god spiller, men vi bør i det mindste finde sådan en type som er god nok til at bidrage. Mindre end Superligaens bedste spiller (på det tidspunkt) kan bestemt også gøre det.
- En boksangriber
Det kan virke absurd at bede om en angriber til når vi allerede har fire. Jeg mener dog, at vi har brug for noget mere tynde og presence inde i boksen. Sådan en som Sylvestr tror jeg ville være klasse sammen med en Spalvis/Prica type og vi bør derfor få fundet en som Sylvestr eller Pohl kan skabe bevægelse omkring. Sylvestr og Pohl ser begge bevægelige typer der gerne vil komme i løb udefra og ingen af dem er egnede frontangriber hvad ene vores spillestil er den ene eller anden. Grønning er spændende som jeg har nævnt, men hans aktuelle niveau er mest til at være joker.
Derudover har vi 8'er spørgsmålet som er der hvor vi virkelig skal overveje hvad vi vil. Risgård er på vej nedad bakke og kan han komme tilbage? Det er nok desværre tvivlsomt. Så der skal man nok overveje om man tror på Sloth. Hvis ikke bør han også ud og så skal vi have en ny 8'er.
Hvis ovenstående sker ser jeg holdet se sådan her ud
RAUS RAUS SSE!
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Elsker folks vilde ønsker herinde. Jow jow vi henter da bare lige 6 nye spillere til start 11'eren - NOT.
Selv om vi har tabt de seneste 4 er det IMO stadig et hold der bevæger sig den rigtige vej.
Vi har 3 af de unge der nu er i start 11'eren. Hvem havde troet det !
Holgersson er begyndt at se solid ud, Flores er ved at vågne op og Sylvestr har givet os den angriber vi manglede. Derudover har Tonseren Børsting overrasket positivt.
Det vi skal er således ikke at hente 6 nye, men derimod hente 2 måske 3 nye som cremen på kagen dvs en hovedstødsstærk spillende midterforsvarer og en mere boksbetonet angriber, så vi har forskellige offensive alternativer. Og så vil en kant mere i kusk klassen da ikke gøre noget.
Ved udgangen ser jeg ene og sloth, kakeeto og rokkedal. Meilinger vil jeg derimod gerne beholde, da han har nogle andre spidskompetancer end de andre mulige kanter.
Selv om vi har tabt de seneste 4 er det IMO stadig et hold der bevæger sig den rigtige vej.
Vi har 3 af de unge der nu er i start 11'eren. Hvem havde troet det !
Holgersson er begyndt at se solid ud, Flores er ved at vågne op og Sylvestr har givet os den angriber vi manglede. Derudover har Tonseren Børsting overrasket positivt.
Det vi skal er således ikke at hente 6 nye, men derimod hente 2 måske 3 nye som cremen på kagen dvs en hovedstødsstærk spillende midterforsvarer og en mere boksbetonet angriber, så vi har forskellige offensive alternativer. Og så vil en kant mere i kusk klassen da ikke gøre noget.
Ved udgangen ser jeg ene og sloth, kakeeto og rokkedal. Meilinger vil jeg derimod gerne beholde, da han har nogle andre spidskompetancer end de andre mulige kanter.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
RAUS RAUS SSE!
- Buzz Killington
- Allstar

De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.Jakobsen skrev:Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nu har jeg godt nok ikke læst alle indlæg, men jeg tvivler da på at folk vil sige farvel til spillere, som de stadig tror har et pænt potentiale der kan forløses i AaB... Der kan være behov for at nogle af disse spillere får fast spilletid et andet sted (udleje), mens det giver fin mening at sige farvel til dem, som man har mistet troen på... Vi kan jo ikke holde fast i spillerne i evigheder, selvom de ikke udvikler sig - så ville vi stadig have Bruhn, Viktor Ahlmann mfl. rendende rundt på hornevej.Buzz Killington skrev: De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.
Det handler om at AaB skal finde den rette balance på holdet, for den er pt. helt væk. Vi har lige lovligt mange unge spillere på holdet, og blandt de få erfarne spillere der skulle bære holdet, er der for mange der ikke præsterer.
Flere af de helt unge er langt fra holdet, og kunne måske have gavn af udlejning (Rokkedal, Bytyqi, Grønning). Det skal vurderes hvad der er bedst for deres udvikling. Der er også flere af de unge der nu snart har 2-3 sæsoner i bagagen, der ikke har rykket sig helt så meget som håbet (Abildgaard, Pohl, Blåbjerg). De er et fint argument for, at det ikke altid er succesopskriften, at smide dem ind på et superligaholdhold tidligt i deres udvikling. Og så er der dem, som man helt glemmer er på lønningslisten i AaB, som f.eks. Kakeeto - han bør fritstilles set med mine øjne.
Personligt mener jeg behovet for oprydning og geninvestering er størst i "toppen" af spillertruppen, men jeg ser samtidig også gerne, at vi får udlejet et par af de unge og bliver lidt skarpere til at udpege de spillere som vi skal satse på - for pt. har vi lidt for mange i spil.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Omvendt kommer der også 1-2 nye unge op i truppen til sommer og der er en smertegrænse for hvor mange unge vi kan i truppen ad gangen. Jeg vil da hellere have Alexander Tved som er ny og lovende i truppen end Kakeeto f.eks. Og sådan en spiller vil jo nok også få mere spilletid end f.eks. Kakeeto og giver det mening at have ham rendende som 7 valg etfter Würtz, Risgård, MC, Abildgaard, Sloth og Tved? Ikke i mine øjne. Dit argument med kvalitet i træningen holder ikke helt - det vil da altid være bedre at have nogen i baghånden der også er dygtige nok til at bidrage i kampene fremfor bare at være træningskegler.Buzz Killington skrev:De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.Jakobsen skrev:Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
RAUS RAUS SSE!
Kan du nævne bare ét eksempel på en egenudviklet spiller, som AaB har smidt på porten og som vi sidenhen har stået og savnet?Buzz Killington skrev:De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.Jakobsen skrev:Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
Jeg kan kun komme i tanke om Ronnie og det var godtnok en kort periode han blomstrede op efter tiden i AaB.
Spillere som Abildgaard, Kakeeto, Bytyqi, Rokkedal, Børsting m.fl. har intet at gøre i en klub, der gerne ville spille med om de sjove placeringer i Superligaen.
Sgu en lidt hård dom over Børsting. Og Bytyqi. Har du set mange kampe eller træninger med Bytyqi, siden du er så klar i mælet?
Anyway, vi kan vel alle blive enige om, at der skal hentes nogle spillere til startelleveren, men hvem tør lægge hovedet på blokken og sige, hvilke spillere der med sikkerhed vil kunne gå ind og forstærke vores startopstilling? De fire nye i sommers var vel også hentet som fire "sikre"?
Anyway, vi kan vel alle blive enige om, at der skal hentes nogle spillere til startelleveren, men hvem tør lægge hovedet på blokken og sige, hvilke spillere der med sikkerhed vil kunne gå ind og forstærke vores startopstilling? De fire nye i sommers var vel også hentet som fire "sikre"?
Har set et par kampe med Bytyqi som "overage"-u19 og jeg har svært ved at se ham være Superliga-spiller i den nærmeste fremtid. Han bør lejes ud ligesom 1-2 flere af vores 97'ere og så skal vi have en rigtig reserve for Ahlmann.
Det kan sagtens være, at du har ret, selv om det er ganske underligt, at du eksempelvis nævner Frederik Børsting. Han er rimelig fast inventar på det danske U21-landshold, der hører til i top 8 i Europa. Bytyqi og Rokkedal er førsteårsseniorer mens Abildgaard og Kakeeto er andetårs. Fælles for alle er, at de har stadig har kontrakter, der skal overholdes.Yankee skrev: Kan du nævne bare ét eksempel på en egenudviklet spiller, som AaB har smidt på porten og som vi sidenhen har stået og savnet?
Jeg kan kun komme i tanke om Ronnie og det var godtnok en kort periode han blomstrede op efter tiden i AaB.
Spillere som Abildgaard, Kakeeto, Bytyqi, Rokkedal, Børsting m.fl. har intet at gøre i en klub, der gerne ville spille med om de sjove placeringer i Superligaen.
Men selv om du skulle have ret, vil der altid være spillere, der er nederst i hierarkiet og som får få kampe, og det vil ofte være de nyoprykkede fra ungdomsfodbold, der havner i den situation. Du, om nogen, må jo vide, at de allesammen har kontrakter, der skal overholdes. Man kan ikke bare fritstille, uden at der bliver kø ved kasse 1. Det vil altså være skidt, hvis en stor del af AaB's spillerbudget skal bruges passivt til at fyre spillere, og betale deres kontrakter ud. AaB får jo ikke nye folk ind, hvis du brænder lønkronerne af på at afvikle gamle kontrakter.
Altså er det ikke noget tema, og det er en af grundene til, at en superligaklub ikke har én træner, men et trænerkollegie. meningen er, at spillerne skal udvikles, og ikke kastes på gaden, bare fordi de ikke er slået til i den første sæson. Det er der masser af unge spillere, der ikke er, blandt andet Kasper Kusk og Lasse Nielsen.
- Buzz Killington
- Allstar

Nej, det kan jeg ikke. Men jeg kan heller ikke se relevansen af spørgsmålet. Der er mange eksempler på spillere der såfremt de var blevet fritstillet, var slået igennem i andre klubber.Yankee skrev:Kan du nævne bare ét eksempel på en egenudviklet spiller, som AaB har smidt på porten og som vi sidenhen har stået og savnet?Buzz Killington skrev:De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.Jakobsen skrev:Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
Angående din (ret kontroversielle) liste af spillere, så bliver jeg nødt til at genstille spørgsmålet - Hvilken gene har det at disse spillere bliver i klubben, udover måske lønudgiften? Det er jo ikke fordi de tilbageværende spillere pludseligt bliver bedre fordi de nævnte bliver sparket ud. Og de fleste udgør næppe nogen økonomisk hindring for at hente bedre spillere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Løsningen er jo selvfølgelig også at hjælpe spillerne videre til Hjørring, Blokhus eller hvad deres niveau nu er når det er klart det ikke kommer til at ske i AaB. På nogle punkter vil det jo sågar være til spillernes egen fordel at komme til en klub, hvor de kan spille og udvikle sig. Derudover kan der jo være en pointe ifht. at gøre plads til nye ungdomsspillere. Balancemæssigt bliver det helt skævt, hvis vi får endnu flere ungdomsspillere i truppen end nu og for AaB er der jo mere perspektiv i at prøve en ny af fremfor at have en mand rendende som man ikke tror på og ikke har nogen fremtid i klubben efter kontraktudløb. Da jeg begyndte at følge AaB tæt i starten af 00'erne kan jeg bl.a. huske vi havde Peter Tranberg og Morten Larsen rendende i flere år uden de nærmest spillede. Det får ingen af parterne da noget ud af.Buzz Killington skrev:Nej, det kan jeg ikke. Men jeg kan heller ikke se relevansen af spørgsmålet. Der er mange eksempler på spillere der såfremt de var blevet fritstillet, var slået igennem i andre klubber.Yankee skrev:Kan du nævne bare ét eksempel på en egenudviklet spiller, som AaB har smidt på porten og som vi sidenhen har stået og savnet?Buzz Killington skrev:De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.Jakobsen skrev:Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
Angående din (ret kontroversielle) liste af spillere, så bliver jeg nødt til at genstille spørgsmålet - Hvilken gene har det at disse spillere bliver i klubben, udover måske lønudgiften? Det er jo ikke fordi de tilbageværende spillere pludseligt bliver bedre fordi de nævnte bliver sparket ud. Og de fleste udgør næppe nogen økonomisk hindring for at hente bedre spillere.
RAUS RAUS SSE!
Præcis. Der vil altid være nogle som skal sendes videre for at gøre plads til nye talenter. Man savner jo ikke spillere som Tommy Markussen, Ziad Saliba, Muddi El Hajj, Morten Larsen osv selvom de var dygtige spillere var det ikke helt til superligaen. I nyere tid Christian Rye, Asger Bust spillere som var gode som U19 men som har godt af at komme ned i 2.div og så tage skridtet op sidenhen(forhåbentlig). De var jo begge på yderste mandat ligesom Kakeeto og Rokkedal er nu. Bardhec kan jeg virkelig godt lide og tror vi kommer til at se mere til ham i næste sæson.Jakobsen skrev:Løsningen er jo selvfølgelig også at hjælpe spillerne videre til Hjørring, Blokhus eller hvad deres niveau nu er når det er klart det ikke kommer til at ske i AaB. På nogle punkter vil det jo sågar være til spillernes egen fordel at komme til en klub, hvor de kan spille og udvikle sig. Derudover kan der jo være en pointe ifht. at gøre plads til nye ungdomsspillere. Balancemæssigt bliver det helt skævt, hvis vi får endnu flere ungdomsspillere i truppen end nu og for AaB er der jo mere perspektiv i at prøve en ny af fremfor at have en mand rendende som man ikke tror på og ikke har nogen fremtid i klubben efter kontraktudløb. Da jeg begyndte at følge AaB tæt i starten af 00'erne kan jeg bl.a. huske vi havde Peter Tranberg og Morten Larsen rendende i flere år uden de nærmest spillede. Det får ingen af parterne da noget ud af.Buzz Killington skrev:Nej, det kan jeg ikke. Men jeg kan heller ikke se relevansen af spørgsmålet. Der er mange eksempler på spillere der såfremt de var blevet fritstillet, var slået igennem i andre klubber.Yankee skrev:Kan du nævne bare ét eksempel på en egenudviklet spiller, som AaB har smidt på porten og som vi sidenhen har stået og savnet?Buzz Killington skrev:De bidrager minimum til at sikre en hvis træningsstandard som næppe bliver højne hvis vi bare skærer dem væk. Derudover er der som altid en chance for en eller flere af dem blomstrer op. Jovist, det giver mening at man ikke forlænger med spillere uden potentiale, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det er så vigtigt at fremhæve. Vi bliver ikke på magisk vis mere konkurrencedygtige af at smide spillere på porten.Jakobsen skrev:Vi skal ikke have fyld spillere rendende i flere år som ikke bidrager til noget. I den kategori har vi absolut en Kakeeto. Rokkedal må være på vippen når han ikke en gang er tæt på at kunne udfordre et historisk ringe midterforsvar.Buzz Killington skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad det store forkromede rationale bag at skaffe os af med unge spillere med manglende gennembrud er, siden det er så vigtigt et punkt på dagsordenen?
Det svære spørgsmål synes jeg er spillere som Børsting, Blåbjerg og Abildgaard. Hvilken rolle skal de have i truppen om 2-3 år og kan de nå det mål?
Jeg savner Winsnes