Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Arendt
- Landshold

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Yankee skrev:Arendt skrev:
Blåbjerg og Holger har udløb sommer 2018, mens Kasper Pedersen har udløb sommer 2019.
I henhold til vores økonomiske strategi kommer vi ikke til at have flere end 4 midterforsvarer.
Jeg er ikke uenig med dig, men da ingen klubber står i kø for at købe vores centrale forsvarsspillere, vil en ny central forsvarsspiller til sommer sandsynligvis betyde et farvel til Rokkedal.
Siger det ikke alt om vores besætning i midterforsvaret at vi sidder og diskuterer hvordan vi lettest slipper af med dem?
Jeg har ikke set noget sted i AaBs strategier at vi ikke kan have flere end 4 midterforsvarere. Både Kasper P og Blåbjerg er på overkommelige kontrakter, så det er altså ikke jordens undergang at have dem gående som reserver, hvis ikke de kan afhændes. Lige nu har vi kun seks etablerede Superliga-forsvarere, og det er selvfølgelig for lidt.
Det er ikke det, som jeg diskuterer. Jeg siger blot, at med den sum penge vi har, har vi i meget lang tid ikke haft flere end 4 midterforsvarer. Det tror jeg ikke ændrer sig.
Et andet navn, som kunne være spændende er Mads Albæk, som er en profil i IFK Göteborg på 8'eren. Han har udløb til vinter, har god erfaring fra udlandet, er i kamptræning og sjældent skadet samt vil kunne gå direkte ind i vores startopstilling.
Vi mangler kreativitet og farlighed på midtbanen, da Risgård er meget skadet og Sloth har været en massiv skuffelse.
Emner jeg godt kunne tænke mig:
Kasper Kusk
Lucas Andersen
Mads Albæk
Mikkel Andersen, såfremt Nicolai Larsen bliver solgt
Pierre Kanstrup
Buba Sanneh
Ud:
Sloth
Kakeeto
Enevoldsen
Lucic
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu omtaler jeg konsekvent Rasmus Thelander, som boldmongolen. Men ville det faktisk være muligt at hente ham til sommer ? Han har været i udlandet i to år, været meget skadet og har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
Og så dyrt blev han jo heller ikke handlet tilbage i 2015.
Jo mere jeg tænker over det, kunne det godt ligne en FCK-signing. Kvalitetsstemplet er jo, at han har spillet for os.
- FlæskeFrank
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
FlæskeFrank skrev:Nu omtaler jeg konsekvent Rasmus Thelander, som boldmongolen. Men ville det faktisk være muligt at hente ham til sommer ? Han har været i udlandet i to år, været meget skadet og har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
Og så dyrt blev han jo heller ikke handlet tilbage i 2015.
Jo mere jeg tænker over det, kunne det godt ligne en FCK-signing. Kvalitetsstemplet er jo, at han har spillet for os.
Der er et stort minus ved Thelander og det er hans skadeshistorik. Han kæmpede med en fodskade i det meste af sin AaB tid sådan on/off. Jeg ved ikke om det er samme fod som stadig volder ham problemer. Men absolut en dygtig spiller.
Jeg savner Winsnes
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Er der nogen der ved om Uffe Bech får noget spilletid i 2.bundesliga? Ellers ville han være klasse at få ind hvis Kusk ikke kan hentes
-
De Fem
- Landshold

troelsh skrev:Er der nogen der ved om Uffe Bech får noget spilletid i 2.bundesliga? Ellers ville han være klasse at få ind hvis Kusk ikke kan hentes
Tror at Uffe Bech er to hylder over Kusk, selvom han naturligvis ville være en perfekt 10'er
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Har lige lavet en analyse af dette indslag med Casper Sloth.
http://content.jwplatform.com/previews/ ... k-9GtHyOIQ
Min konklusion er klar. Casper Sloth kunne godt finde på at skifte til AGF.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
AK48hamas
- Superliga

Vi skal udnytte møgjyllands uduelighed og gå All-in på Mikkel Andersen. Jeg brød mig egentlig ikke om ham på u-21 eller i Randers men han har slået igennem og er blevet en klasse keeper.
Derudover skriger vi efter en til midterforsvaret. Jeg håber Gaarde for en gangs skyld vil kigge i divisionerne, men ham blev nok noget skræmt af Thrane indkøbet.
Til sidst synes jeg vi skal gå efter noget mere til vores højreside. Ud med meilinger og ind med kusk og så kunne godt tænke mig at bytte PK med en Rune Frantsen fra vendsyssel.
-
De Fem
- Landshold

Han virker ikke dum, så ja, det liger en jobansøgning til AGF. Han skal nok blive en profil i første division. Hvad skal han koste, 2-3 mio kr?
ps. hvorfor elevatormusik som underlægning?
-
Martino
- Allstar

Altså det lugter da lidt af et sommersalg.
Jeg savner Winsnes
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
De Fem skrev:
Han virker ikke dum, så ja, det liger en jobansøgning til AGF. Han skal nok blive en profil i første division. Hvad skal han koste, 2-3 mio kr?
For mig skyld må han gerne koste gratis.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
De Fem
- Landshold

doukas skrev:De Fem skrev:
De kan godt lige betale det signon han nok kostet. Alternativt kan han sendes til Sverige eller lignende.
-
Forza
- Allstar

De Fem skrev:doukas skrev:De Fem skrev:
De kan godt lige betale det signon han nok kostet. Alternativt kan han sendes til Sverige eller lignende.
Kan vi få nogle til at overtage hans efter danske forhold dyre kontrakt tror jeg vi skal være mere end godt tilfredse.
Han gør trods alt ingen gavn på tribunerne for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Min konklusion er: At Sloth got lucky, efter det interview.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Yankee
- Allstar

Forza skrev:
Kan vi få nogle til at overtage hans efter danske forhold dyre kontrakt tror jeg vi skal være mere end godt tilfredse.
På den anden side er det altså ikke penge, vi mangler. Vi kan netop godt tillade os at være lidt standhaftige og forlange et par millioner af AGF for ham - alternativt kan de leje ham med frikøbsklausul. I værste fald kan Sloth sendes til Sverige eller bare være reservespiller.
-
Breezer
- 2. div

Vi skal trimme truppen til sommer, og ellers forsøge at holde så meget kontinuitet som vi kan. Mange herinde har bemærket at vi har mistet en fast stamme, hvilket også er rigtigt. Men den stamme kommer ikke af at vi skifter 4-5-6 spillere der er inde omkring start 11. Vi skal løfte holdets kvalitet gennem flere sæsoner og transfervinduer, hvilket også betyder at vi ikke skal sælge alle de indkøb som ikke slår til efter første sæson. Holgersson synes jeg har spillet sig klart op i foråret. Han bliver dog presset af at Blåbjerg slet ikke holder niveau.
Jeg mener Holger er fin til at passe hans egne opgaver, men har ikke hurtigheden eller kvaliteten til at rydde op efter sin makker. Desuden ville det være tiltrængt med en kant/10'er mere til truppen, såfremt Ene ikke får forlænget kontrakten. Hvilken position der skal hentes på mener jeg kommer an på hvor man mener man Flores skal forsøges at køres ind på.
Jeg forventer Ene forlader klubben, hvilket også er fornuftigt baseret på hvordan han angiveligt har opført sig på reserveholdet samt hans udtalelser i medierne. Desuden er Sloth stadig et stort spørgsmålstegn. Udover de to, bør man komme af med et par af de yderste mandater i truppen, som Kakeetoo. Jeg tror også man kunne se Grønning blive lejet ud, da han kan komme meget langt fra spilletid næste sæson. Ramkilde kommer op, ligesom der nok bliver hentet en erstatning for Enevoldsen. Det virker heller ikke som om han har udviklet sig det store, og kan heller ikke komme med i kamptruppen. Jeg håber dog det kun blive top leje, da han stadig er så ung at han kan nå at udvikle sig.
For overblikket skyld:
Ud:
Enevoldsen
Kakeetoo
Grønning - leje
Evt. Sloth
Ind:
Ny 10'er/ kant
Ramkilde - U19
Desuden kan man hente en hurtig midsterforsvar som supplement til de nuværende, ligesom det kan blive nødvendigt med en ny 8'er hvis Sloth skal videre.
Det er rigtigt at der ikke bliver lagt op til den store udrensning, men det mener jeg som sagt heller ikke er nødvendigt. I stedet må vi holde sammen på stammen af holdet, og så øge holdets kvalitet ved at spillere som Mæhle, MC og Thellufsen fortsat løfter deres niveau.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Yankee skrev:På den anden side er det altså ikke penge, vi mangler. Vi kan netop godt tillade os at være lidt standhaftige og forlange et par millioner...
Hvor gange blev det sagt i perioden 2001-2013 ?
Breezer skrev:
Ud:
Grønning - leje
Grønning. Han viste vel i efteråret, at han kunne begå sig, men spørgsmålet er vel om han egner sig til Wieghorst-fodbold. Tror faktisk at Søndergårds 4-4-2 passede væsentlig bedre til ham.
Så jeg tror ikke udleje er gavnligt. Enten skal man afhænde ham eller også skal man beholde ham og så udnytte, at han er lidt anderledes end de angribere og give ham chancen som frontangriber - gerne allerede mod AGF.
- FlæskeFrank
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
AK48hamas skrev:Vi skal udnytte møgjyllands uduelighed og gå All-in på Mikkel Andersen. Jeg brød mig egentlig ikke om ham på u-21 eller i Randers men han har slået igennem og er blevet en klasse keeper.
Derudover skriger vi efter en til midterforsvaret. Jeg håber Gaarde for en gangs skyld vil kigge i divisionerne, men ham blev nok noget skræmt af Thrane indkøbet.
Til sidst synes jeg vi skal gå efter noget mere til vores højreside. Ud med meilinger og ind med kusk og så kunne godt tænke mig at bytte PK med en Rune Frantsen fra vendsyssel.
Amen!
Dog ser jeg gerne en virkelig klassespiller eller to til midterforsvaret og de render nok ikke i 1 div.
Men Mikkel Andersen som erstatning for Lucic og Nikolaj (som ho gerne vil prøve noget nyt) ville være klasse!!!
Kusk i stedet for Meilinger er også kæmpe klasse!
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Yankee skrev:Forza skrev:
På den anden side er det altså ikke penge, vi mangler. Vi kan netop godt tillade os at være lidt standhaftige og forlange et par millioner af AGF for ham - alternativt kan de leje ham med frikøbsklausul. I værste fald kan Sloth sendes til Sverige eller bare være reservespiller.
Kan godt være vi har penge på bankbogen, men vi har stadig et forholdsvis lavt spillerbudget, og vi har ikke råd til at have en spiller der formentlig tjener omkring 100.000,- til at løbe rundt på reserveholdet.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
troelsh skrev:Yankee skrev:Forza skrev:
Kan godt være vi har penge på bankbogen, men vi har stadig et forholdsvis lavt spillerbudget, og vi har ikke råd til at have en spiller der formentlig tjener omkring 100.000,- til at løbe rundt på reserveholdet.
Omvendt skal vi da ikke bare lade en potentiel forstærkning gå gratis til en konkurrent. Jeg er med på Sloth kortsigtet ikke er noget aktiv, men det vil da også være dumt at forære ham væk gratis efter vi har brugt et år på hans genoptræning for at han derefter blomstrer hos en konkurerende klub. Tror dog kun en transfersum er realistisk såfremt GF reder sig. Alternativt kan vi give ham til IFK i bytte for, at de lader Albæk smutte til sommer

RAUS RAUS SSE!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

2009
2010
2011
2012
2013
2015
2016
- Sæsoner hvor vi har sluppet flere, eller for 2015 og 2016's vedkommende ca. samme antal, mål ind i snit, i de seneste 10 sæsoner. Det er altså kun i bronzesæsonen, og de to mesterskabssæsoner at vi har sluppet færre mål ind i snit end i år, og da var det endda kun marginalt mindre.
Jeg siger ikke at vores forsvar er perfekt, men det ALToverskyggende problem i denne sæson er at vi kun scorer 1 mål i snit pr. kamp. Det er meget langt fra at være godt nok, for et hold der vil spille offensivt fodbold, og vi skulle vel næsten score det dobbelte for at kunne blande os i toppen.
Pengene skal bruges i offensiven, og vi skal have høj kvalitet ind, fremfor kvantitet.