Allan Gaarde
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Re: Allan Gaarde
Med hensyn til tilbagekøbet af Helenius og Enevoldsen: Et transfervindue, hvor vi hentede de to plus Jönsson var på det tidspunkt og på papiret noget af det bedste, vi kunne præstere, og jeg så godt nok heller ikke mange skeptiske ytringer herinde, da det skete. Jönsson var en skuffelse, og det var umuligt at forudsie, at han ville tabe så meget niveau oven på en glimrende sæson som lejespiller.
Med hensyn til Enevoldsen og især Helenius, så tror jeg, at meget kunne være gået anderledes, hvis de var blevet sluset langsommere ind på holdet, og det tror jeg også, var planen. Så smadrede Spalvis sit knæ, og vi havde brug for, at Helenius spillede fra start hver gang og leverede. Det ansvar var han slet ikke klar til at løfte.
Modellen med at hente udlandsdanskere, som er gået i stå, er også den FCK benytter, når de henter Okore, Boilesen og Thomsen. De forventer sådan set ikke, at de skal spille (ret meget) det første lange stykke tid, så i stedet får de tid og ro til at blive godt integreret i truppen og lære spilmønstrene til bunds på træningsbanen.
Med hensyn til Enevoldsen og især Helenius, så tror jeg, at meget kunne være gået anderledes, hvis de var blevet sluset langsommere ind på holdet, og det tror jeg også, var planen. Så smadrede Spalvis sit knæ, og vi havde brug for, at Helenius spillede fra start hver gang og leverede. Det ansvar var han slet ikke klar til at løfte.
Modellen med at hente udlandsdanskere, som er gået i stå, er også den FCK benytter, når de henter Okore, Boilesen og Thomsen. De forventer sådan set ikke, at de skal spille (ret meget) det første lange stykke tid, så i stedet får de tid og ro til at blive godt integreret i truppen og lære spilmønstrene til bunds på træningsbanen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg synes, at det klart skal med i billedet, at vi ikke har vigtige/spændende spillere med kontraktudløb. Dem er der forlænget med.
Tidligere ville Mæhle, Magnus C og Thellufsen stå med kontrakter, som udløb om ½-1 år. Det gør de ikke længere.
Derudover er det håbløst at kigge på indkøb alene. Indkøb alene var Lynge kongen, men på salgskontoen var Lynge ikke engang prins. Gaarde har lykkedes med salg, som vi kun har drømt om tidligere. At stille Jönsson, Ene, Helenius og Thrane op som dårlige indkøb er ren tåbelighed. Som Gnu og Forza nævner, så var vi glade for indkøbene og noget at det ypperste vi kunne præstere på det tidspunkt.
Tidligere ville Mæhle, Magnus C og Thellufsen stå med kontrakter, som udløb om ½-1 år. Det gør de ikke længere.
Derudover er det håbløst at kigge på indkøb alene. Indkøb alene var Lynge kongen, men på salgskontoen var Lynge ikke engang prins. Gaarde har lykkedes med salg, som vi kun har drømt om tidligere. At stille Jönsson, Ene, Helenius og Thrane op som dårlige indkøb er ren tåbelighed. Som Gnu og Forza nævner, så var vi glade for indkøbene og noget at det ypperste vi kunne præstere på det tidspunkt.
- FlæskeFrank
Ja. Tror også både Ene og Kakeeto er fortid, og mon ikke der arbejdes på en løsning i forhold til Casper Sloth? Hvis Rokkedal og Bardhec ikke er "opgivet", giver det vel mening at leje dem ud til en mindre klub, men ellers tror jeg bestemt at Rokkedal er i farezonen for at få ophævet kontrakten. Synes ikke han har rykket sig alverden. Han er ikke en profil i reservekampene, og det er vel første sted at bevise at man er klar til mere.AaB1978 skrev:Enevoldsen med kontraktudløb er vel meget sandsynlig.Og så siger Gaarde at der er spillere som forlader AaB til sommer, også på fri transfer. Så kan man jo gisne om hvem det er.
Tror også Kakeeto er et godt bud, selvom han har kontrakt 1 år endnu.
Og så har man vel lov at håbe på Holgersson
Jeg ville ønske at "oprydningen" også gælder Holger og PK, men det er nok utopi.
Nicolai Larsen har jeg svært ved at se som en salgsbar målmand til ligaer over den danske.
Jeg savner Winsnes
-
Gamen
Hvad er det for nogle salg, udover lykketræffet med Bassogog?FlæskeFrank skrev: Gaarde har lykkedes med salg, som vi kun har drømt om tidligere.
-
Gamen
Vi købte en skadet spiller, velvidende at han skulle igennem en omfattende operation i lysken efter sæsonen som lejespiller, som ville holde ham ude i flere måneder. Samme skade som begrænsede hans spilletid kraftigt i guldsæsonen, hvor han i 13 af 17 starter kun spillede lige omkring 60 minutter.Gnu skrev:Jönsson var en skuffelse, og det var umuligt at forudsie, at han ville tabe så meget niveau oven på en glimrende sæson som lejespiller.
Jeg er helt med på, at han viste et godt niveau i guldsæsonen, men 2 mio. om året for at sidde halvdelen af det første år i træningsrummet var ikke specielt givtigt. Det viste sig jo også, at han aldrig rigtig kom sig over den operation (i sin AaB-tid i hvert fald). Virkede i dårlig fysisk forfatning, og mente da heller ikke selv at han var i nærheden af 100 % før den allersidste tid af hans kontraktperiode.
Sådan er det selvfølgelig når man tager risici, men lige nøjagtig i Jönsson-sagen vidste klubben hvad de gik ind til - i hvert fald når det gælder det første år af hans kontraktperiode.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Nu bliver det lidt personligt, og det bryder jeg mig egentlig ikke om at være, men er jeg den eneste, som irriteres lidt over den måde Gaarde kommunikere på? Nu lyttede jeg til Ripodsten, og han siger jo, som altid, noget der er fornuftigt og velovervejet.
Men jeg synes, at han er meget vævende når han taler - han bruger utroligt mange og lange øhhhh'er bøøhhhhm'er og mmmmmmm'er og taler dertil jævnt langsomt, selv for en jyde
- det får ham til at fremstå usikker og uden meget autoritet. Og netop autoritet og selvsikkerhed må gerne præge en leder.
Men jeg synes, at han er meget vævende når han taler - han bruger utroligt mange og lange øhhhh'er bøøhhhhm'er og mmmmmmm'er og taler dertil jævnt langsomt, selv for en jyde
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Gamen
Jeg synes faktisk han er behagelig, og han er også en rigtig fin fyr at snakke med - meget nede på jorden. Det kan jeg egentlig godt lide.doukas skrev:Nu bliver det lidt personligt, og det bryder jeg mig egentlig ikke om at være, men er jeg den eneste, som irriteres lidt over den måde Gaarde kommunikere på? Nu lyttede jeg til Ripodsten, og han siger jo, som altid, noget der er fornuftigt og velovervejet.
Men jeg synes, at han er så vævende når han taler - han bruger utroligt mange og lange øhhhh'er bøøhhhhm'er og mmmmmmm'er og taler dertil jævnt langsomt, selv for en jyde- det får ham til at fremstå usikker og uden meget autoritet. Og netop autoritet og selvsikkerhed må gerne præge en leder.
Samtidig er jeg sikker på at han også er typen der er ret konsekvent, á la Jacob Nielsen i Randers (og nu AGF).
Lynge var heller ikke højtravende - og for udenforstående måske noget bøvet. Men han var jo bare nordjyde med stort N.
Hvorfor skal Gaarde bedømmes på en (negativ) delmængde af det han har haft ansvaret for?Gamen skrev:Hvad er det for nogle salg, udover lykketræffet med Bassogog?FlæskeFrank skrev: Gaarde har lykkedes med salg, som vi kun har drømt om tidligere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg er helt enig. Man krummer nogle gange tæer når man hører ham.doukas skrev:Nu bliver det lidt personligt, og det bryder jeg mig egentlig ikke om at være, men er jeg den eneste, som irriteres lidt over den måde Gaarde kommunikere på? Nu lyttede jeg til Ripodsten, og han siger jo, som altid, noget der er fornuftigt og velovervejet.
Men jeg synes, at han er meget vævende når han taler - han bruger utroligt mange og lange øhhhh'er bøøhhhhm'er og mmmmmmm'er og taler dertil jævnt langsomt, selv for en jyde- det får ham til at fremstå usikker og uden meget autoritet. Og netop autoritet og selvsikkerhed må gerne præge en leder.
Til gengæld udtaler hans sig meget i AaB ånden med at være respektabel, høflig og ordentlig i alle aspekter. Det har jeg stor respekt for.
Han nævner også selv i interviewet at han lægger stor værdi i at være ordentlig og eksempelvist ikke svine dommere til i pressen på trods af de holdninger han måtte have. Det er under AaB's niveau udadtil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Gnu
- Allstar

I bakspejlet kan vi jo alle se, at det var en dårlig investering.Gamen skrev:Vi købte en skadet spiller, velvidende at han skulle igennem en omfattende operation i lysken efter sæsonen som lejespiller, som ville holde ham ude i flere måneder. Samme skade som begrænsede hans spilletid kraftigt i guldsæsonen, hvor han i 13 af 17 starter kun spillede lige omkring 60 minutter.Gnu skrev:Jönsson var en skuffelse, og det var umuligt at forudsie, at han ville tabe så meget niveau oven på en glimrende sæson som lejespiller.
Jeg er helt med på, at han viste et godt niveau i guldsæsonen, men 2 mio. om året for at sidde halvdelen af det første år i træningsrummet var ikke specielt givtigt. Det viste sig jo også, at han aldrig rigtig kom sig over den operation (i sin AaB-tid i hvert fald). Virkede i dårlig fysisk forfatning, og mente da heller ikke selv at han var i nærheden af 100 % før den allersidste tid af hans kontraktperiode.
Sådan er det selvfølgelig når man tager risici, men lige nøjagtig i Jönsson-sagen vidste klubben hvad de gik ind til - i hvert fald når det gælder det første år af hans kontraktperiode.
Han spillede blændende som halvskadet i guldsæsonen, så jeg kan da godt forstå, at man havde store forventninger til, hvad det kunne blive til, hvis han kom sig 100 procent. Jeg kan godt forstå, at man gik efter forlængelsen trods skade og udsigt til operation. Den chance havde jeg også taget, hvis jeg var sportsdirektør.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
En elendig investering, der kastede et dansk mesterskab af sig. Man fatter ikke hvad Gaarde har tænkt på. Ironi kan være anvendt.Gnu skrev: I bakspejlet kan vi jo alle se, at det var en dårlig investering.
Han spillede blændende som halvskadet i guldsæsonen, så jeg kan da godt forstå, at man havde store forventninger til, hvad det kunne blive til, hvis han kom sig 100 procent. Jeg kan godt forstå, at man gik efter forlængelsen trods skade og udsigt til operation. Den chance havde jeg også taget, hvis jeg var sportsdirektør.
Er der nogle der kan læse denne artikel og fortælle hvad der står om Gaarde/Klubben/MW -> http://www.bt.dk/superligaen/krisen-kradser-i-aalborgFreddie skrev:En elendig investering, der kastede et dansk mesterskab af sig. Man fatter ikke hvad Gaarde har tænkt på. Ironi kan være anvendt.Gnu skrev: I bakspejlet kan vi jo alle se, at det var en dårlig investering.
-
Gnu
- Allstar

Freddie, vi taler ikke om lejemålet i mesterskabssæsonen, vi taler om det efterfølgende køb. Men som sagt var det også en chance jeg ville have taget.Freddie skrev:En elendig investering, der kastede et dansk mesterskab af sig. Man fatter ikke hvad Gaarde har tænkt på. Ironi kan være anvendt.Gnu skrev: I bakspejlet kan vi jo alle se, at det var en dårlig investering.
-
Gamen
Den er da tilgængelig for alle. Men der står ikke så meget nyt - tidl. AaB-koryfæer udtaler sig om hvad det er AaB mangler, og peger på det samme som de fleste af os herinde. En ledertype og dygtige, centrale forsvarsspillere.9000AaB skrev: Er der nogle der kan læse denne artikel og fortælle hvad der står om Gaarde/Klubben/MW -> http://www.bt.dk/superligaen/krisen-kradser-i-aalborg
Jeg kan ikke læse den...Gamen skrev:Den er da tilgængelig for alle. Men der står ikke så meget nyt - tidl. AaB-koryfæer udtaler sig om hvad det er AaB mangler, og peger på det samme som de fleste af os herinde. En ledertype og dygtige, centrale forsvarsspillere.9000AaB skrev: Er der nogle der kan læse denne artikel og fortælle hvad der står om Gaarde/Klubben/MW -> http://www.bt.dk/superligaen/krisen-kradser-i-aalborg
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Kan egentlig godt lide Gaardes udtryk selvom jeg ikke mener det er for mange potter P** værd når han ikke leverer varen. For mig at se er kursen og strategien for så vidt ikke det største problem - jeg kan egentlig godt lide hele grundtanken. Problemet er bare, at den er implementeret rigtigt dårligt da de spillere man har hentet enten har været fejlcastet eller ikke holdt niveau. Derudover har han forsømt at skabe en trup, hvor der er det fundament der gør de unge og spillere udefra let kan integreres og præstere. Derfor står vi nu sådan en mærkelig situation, hvor alle vores dyre spillere stortset ikke spiller og vi må sætte vores lid til nogle unge mennesker, som slet ikke er klar til det ansvar. Derudover er det bare tydeligt, at truppen mangler kvalitet til det man vil. To trænere i træk har nu valgt at spille med to 6'ere og Børsting som 10'er for gardere sig. Jeg så gerne Gaarde være vores ansigt udadtil, men jeg mener ikke at han har løftet den sportslige del af sit job særligt godt.doukas skrev:Nu bliver det lidt personligt, og det bryder jeg mig egentlig ikke om at være, men er jeg den eneste, som irriteres lidt over den måde Gaarde kommunikere på? Nu lyttede jeg til Ripodsten, og han siger jo, som altid, noget der er fornuftigt og velovervejet.
Men jeg synes, at han er meget vævende når han taler - han bruger utroligt mange og lange øhhhh'er bøøhhhhm'er og mmmmmmm'er og taler dertil jævnt langsomt, selv for en jyde- det får ham til at fremstå usikker og uden meget autoritet. Og netop autoritet og selvsikkerhed må gerne præge en leder.
RAUS RAUS SSE!
"Artiklen er normalt kun for abonnenter"
står der her. men man kan trykke "ja tak læs artiklen nu" agtigt og så kan man se det hele
står der her. men man kan trykke "ja tak læs artiklen nu" agtigt og så kan man se det hele
Nogen foredragsholder bliver han aldrig.Forza skrev:Jeg er helt enig. Man krummer nogle gange tæer når man hører ham.doukas skrev:Nu bliver det lidt personligt, og det bryder jeg mig egentlig ikke om at være, men er jeg den eneste, som irriteres lidt over den måde Gaarde kommunikere på? Nu lyttede jeg til Ripodsten, og han siger jo, som altid, noget der er fornuftigt og velovervejet.
Til gengæld udtaler hans sig meget i AaB ånden med at være respektabel, høflig og ordentlig i alle aspekter. Det har jeg stor respekt for.
Han nævner også selv i interviewet at han lægger stor værdi i at være ordentlig og eksempelvist ikke svine dommere til i pressen på trods af de holdninger han måtte have. Det er under AaB's niveau udadtil.
Hvis man hører at Gaarde kommer og er det jo ligesom om at komme væk, jeg gider bare ikke til at lytte til ham, og skulle der være noget interessant, hører man nok om det. Lynge derimod kunne gribe en mikrofon, og altid være et talende vandfald, ofte med muntre bemærkninger.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Antyder du, at jeg skal læse, hvad de skriver? Sikke noget pjank! :-Pgravballe skrev:"Artiklen er normalt kun for abonnenter"
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Gamen
Men pointen er, at vi skrev en to-årig kontrakt til 2 mio. årligt med en skadet spiller, der stod foran en kompliceret lyskeoperation. En operation, der endte med at holde ham ude af træning fra sommeren 14 til slut-februar 15.Gnu skrev: Han spillede blændende som halvskadet i guldsæsonen, så jeg kan da godt forstå, at man havde store forventninger til, hvad det kunne blive til, hvis han kom sig 100 procent. Jeg kan godt forstå, at man gik efter forlængelsen trods skade og udsigt til operation. Den chance havde jeg også taget, hvis jeg var sportsdirektør.
Vi taler altså en spiller man ved ikke kan levere noget i over 1/3 af kontraktperioden, men som man alligevel smider en ordentlig luns af lønbudgettet efter.
Den satsning tror jeg ikke AaB havde lavet i dag, uanset spillerens niveau.