Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. apr 2017, 23:35

DC er i hvert fald en man har kigget på. Wieghorst var ret glad for ham i AGF-tiden.

Lucas tror jeg ikke vi får fingre i. Vi kan med rette ærgre os over at Grasshoppers tog røven på os i 11. time, da han stort set var på plads.

Kusk til Malmö har været tæt på flere gange det seneste år. Jeg tror FCK opgiver ham nu her - Malmö's "luksusproblem" er at de lige nu har en 2-3 utilfredse bænkede stjerner. Berget forlænger nok ikke, men deres situation skal afklares inden de henter nyt ind.

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 1. maj 2017, 08:10

jonas386 skrev:
Gamen skrev:Til gengæld har Gaarde forrige uge været på plads for at besigtige en tidligere AaB'er et andet sted i Europa. Jeg aner ikke om det er et led i en seriøs indsats for at hente ham hjem, men jeg håber det ikke da vi er godt dækket ind på pladsen.
Jeg sætter selvfølgelig pris på informationen. Men kunne vi ikke lige få et navn på plads her. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvem der hentydes til. Umiddelbart tænker jeg Thelander, Lucas eller Spalvis. Men det passer dårligt, synes jeg, med at vi skulle være godt dækket ind. Jeg kan dog heller ikke lige se hvilke tidligere spillere der ellers skulle kunne forstærke os (af tidligere AaB'ere), som samtidig er realistiske.
Kan også være dem alle sammen??

Spalvis - Schwartz
Lucas - risgaard- WurtZ- kusk
Dc - Thelander - Lasse Nielsen - Maehle
Larsen

Ej okay jeg finder selv ud..

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. maj 2017, 09:14

Pyha, redning. Og fedt at Wieghorst med sine udtalelser i forlængelse af kampen i går endeligt offentligt sender et klart signal til Gaarde om, at spillermaterialet ikke er godt nok. Jeg synes faktisk, det er acceptabelt, hvad Wieghorst har fået ud af materialet i dette forår.

Men også uha. Kan vi virkelig holde til, at Bassogog-midlerne skal investeres i spillere af samme mand, som på tre år ikke har hentet en eneste decideret forstærkning, men derimod står for at have hentet Holgersson, Sloth, Flores, Meilinger, Raitalla, Blomquist, Ene og Helenius?

Nu har vi en god lang opstart til næste sæson og virkelig god tid til at forberede vinduet. Spørgsmålet er, om ikke vi burde sætte mere kompetente kræfter på opgaven? Gaarde kan så samtidig komme ud, før hans renomme bliver mere slidt.
Fodbold skal ses med hjertet!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. maj 2017, 09:17

Mephisto2 skrev:
Gamen skrev:Det skulle være ganske vist og sikkert at Kusk fortsætter sin karriere lige på den anden side af sundet, hvis ikke det bliver FCK.
AaB er ikke inde i billedet.

Til gengæld har Gaarde forrige uge været på plads for at besigtige en tidligere AaB'er et andet sted i Europa. Jeg aner ikke om det er et led i en seriøs indsats for at hente ham hjem, men jeg håber det ikke da vi er godt dækket ind på pladsen.
Har vi en plads, hvor vi er godt dækket ind???!!
Cheftræner pladsen...

seamann

Indlæg af seamann » 1. maj 2017, 10:41

hje1980 skrev:
Mephisto2 skrev:
Gamen skrev:Det skulle være ganske vist og sikkert at Kusk fortsætter sin karriere lige på den anden side af sundet, hvis ikke det bliver FCK.

Til gengæld har Gaarde forrige uge været på plads for at besigtige en tidligere AaB'er et andet sted i Europa. Jeg aner ikke om det er et led i en seriøs indsats for at hente ham hjem, men jeg håber det ikke da vi er godt dækket ind på pladsen.
Cheftræner pladsen...
Really?
Så vidt jeg kan se, er pointsnittet ringere end under LS. Og spillet stinker næsten endnu mere.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 1. maj 2017, 11:14

Den eneste spiller jeg rigtig kan få til at passe ift. beskrivelsen er DC, og ham ville jeg ikke være særligt begejstret for endte her.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. maj 2017, 11:55

Jeg synes DC ville være en glimrende signing. Han ville naturligvis komme til som reserve for Jakob Ahlmann, men det har vi også manglet i to år, så det ville da være dejligt. Han ville også være en fin gardering på kant/10'er, hvis lokummet brænder.

Så sent som i går havde det da været dejligt at have DC i baghånden.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 1. maj 2017, 11:59

Kunne Jores Okore være noget i AaB???
Han spiller jo ikke rigtig i FCK (udover reserverne) men ved ikke hvor dyr han er efter 2 flop ophold Aston Villa og nu FCK (indtil videre).

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 1. maj 2017, 12:03

Nej, Jores Okore kunne ikke være noget i AaB. Han er for dyr, og vil ikke til AaB, og FCK vil ikke sælge ham.

Jeg tror, Gaarde kigger grundigt på Sanneh fra Horsens og Kanstrup fra Sønderjyske. Sanneh kan ikke være absurd dyr, hvis Horsens rykker ned - og har under alle omstændigheder kun et år tilbage af kontrakten til sommer. Kanstrups niveau er nedadgående, men fri transfer er svært at ignorere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. maj 2017, 12:34

Yankee skrev:Jeg synes DC ville være en glimrende signing. Han ville naturligvis komme til som reserve for Jakob Ahlmann, men det har vi også manglet i to år, så det ville da være dejligt. Han ville også være en fin gardering på kant/10'er, hvis lokummet brænder.

Så sent som i går havde det da været dejligt at have DC i baghånden.
Enig - en fornuftig breddespiller på en plads, hvor en manglende backup har kostet os dyrt sportsligt.

Så kan man diskutere om vi skal arbejde i breddespillere, når det klart er den manglende stamme på holdet der er vores størte problem. Men DC vil være en god spiller at have i baghånden, lidt ligesom vi havde med f.eks. Due og Søren Frederiksen. OK spillere med erfaring. Vi skal så have luget lidt ud i den "tynde" ende af truppen, som f.eks. Kakeeto, Rokkedal og Bytyqi (måske som udleje). Grønning må også være kandidat til udlejning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 1. maj 2017, 12:39

Danny O er vist også i spil efter hvad jeg hører..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2017, 12:44

seamann skrev:
hje1980 skrev:
Mephisto2 skrev:

Cheftræner pladsen...
Really?
Så vidt jeg kan se, er pointsnittet ringere end under LS. Og spillet stinker næsten endnu mere.
Spillet er lige ringe IMO. Synes folk lidt glemmer i betragtningen, at LS havde en individualist i Basso der kunne fremtvinge mål og chancer på egen hånd. Wieghorst har ikke ingen individualister med de kvaliteter. Tilgengæld har han fået Sylvestr som er afhængig af at resten af holdet spiller godt.
RAUS RAUS SSE!

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 1. maj 2017, 12:44

Tyskeren skrev:Danny O er vist også i spil efter hvad jeg hører..
Han er gratis, men har været meget skadet. Han var god i FCN men det er nogle år siden efterhånden...hmmm. Kommer an på hvor stor udrensningen i truppen bliver. Han er 32?

Ved du noget om en spiller fra den norske liga? Ved AaB har scoutet en her, som ikke er nordmand.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2017, 12:56

seamann skrev:
hje1980 skrev:
Mephisto2 skrev:

Cheftræner pladsen...
Really?
Under LS, så spillerne rådvilde ud, som om de ikke anede hvad deres rolle var, hvilket ikke er så mærkeligt når fx Holgernsen lige pludselig spiller på midtbanen. Det synes jeg ikke de gør længere. Det ser ud til at de godt ved hvad deres opgave er, men et par stykker (ikke mere!) af dem ser ud til at være lidt overmatchet ud.

Selvom Holgersen ikke har spillet helt tosset defensivt, mener jeg stadig han er den store skurk - set ift. den rolle han var tiltænkt. Vi mangler virkelig en spiller i midterforsvaret, der kan spille bold sikkert, og true modstanderne med bolden selv eller en giftig aflevering frem i banen, hvis de lader ham få plads. Det sidste kunne KEP (han lavede ind imellem lidt rigeligt fejl), og det var en stor del af forklaringen på hvad vi har manglet siden. Modstanderne har efterhånden fundet ud af at de ikke engang behøver at presse vores midterforsvarere særligt hårdt, men kan koncentrere sig om dem de skal aflevere til. Hvis vi var gode til det, kunne vi sagtens leve med at vores defensive kvaliteter i midterforsvaret ikke er bedre end de er. Det andet vi virkelig mangler er en midtbanespiller der kan score et mål en gang imellem. De to ting ville gøre meget godt, selvom det selvfølgelig ikke vil gøre noget at forstærke på andre pladser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2017, 13:21

Det håber jeg ikke, synes ikke vi skal hente en 31 årig som også har levet på speed og bevægelighed. Derudover har han jo været voldsomt meget skadet + han næppe er billig. Et klart nej tak herfra.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. maj 2017, 13:32

Jakobsen skrev:
Det håber jeg ikke, synes ikke vi skal hente en 31 årig som også har levet på speed og bevægelighed. Derudover har han jo været voldsomt meget skadet + han næppe er billig. Et klart nej tak herfra.
Det lyder som en kort signing, som skal tjene som "krykke" for de unge, indtil de lige har lidt mere pondus. Spørgsmålet er, om han kunne blomstre i en trup, hvor hans rolle ville være vigtigere. Jeg har tidligere ment, han er en ret dygtig spiller, men det springer selvfølgelig også i øjnene, at han ikke rigtigt har kunnet bide sig fast i startopstillingerne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 1. maj 2017, 13:34

Pastorius skrev:
seamann skrev:
hje1980 skrev:
Mephisto2 skrev:

Cheftræner pladsen...
Really?
Under LS, så spillerne rådvilde ud, som om de ikke anede hvad deres rolle var, hvilket ikke er så mærkeligt når fx Holgernsen lige pludselig spiller på midtbanen. Det synes jeg ikke de gør længere. Det ser ud til at de godt ved hvad deres opgave er, men et par stykker (ikke mere!) af dem ser ud til at være lidt overmatchet ud.

Selvom Holgersen ikke har spillet helt tosset defensivt, mener jeg stadig han er den store skurk - set ift. den rolle han var tiltænkt. Vi mangler virkelig en spiller i midterforsvaret, der kan spille bold sikkert, og true modstanderne med bolden selv eller en giftig aflevering frem i banen, hvis de lader ham få plads. Det sidste kunne KEP (han lavede ind imellem lidt rigeligt fejl), og det var en stor del af forklaringen på hvad vi har manglet siden. Modstanderne har efterhånden fundet ud af at de ikke engang behøver at presse vores midterforsvarere særligt hårdt, men kan koncentrere sig om dem de skal aflevere til. Hvis vi var gode til det, kunne vi sagtens leve med at vores defensive kvaliteter i midterforsvaret ikke er bedre end de er. Det andet vi virkelig mangler er en midtbanespiller der kan score et mål en gang imellem. De to ting ville gøre meget godt, selvom det selvfølgelig ikke vil gøre noget at forstærke på andre pladser.
Enig. Vi mangler kvalitet i vores midterakse.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2017, 14:02

Hvis vi skal til at hente spillere som DC og Danny Olsen, vil det godt nok være et meget klart opgør med den transferpolitik man har kørt snorlige efter i de seneste 10 års tid. Man kan da helt sikkert bygge et hold med den slags spillere som ikke vil komme i fare for at ryge ud, men jeg har svært ved at se hvordan det skulle hjælpe os på en vej mod at skabe et nyt tophold at hente flere spillere ind uden potentiale for udvikling, og endda bygge på den gruppe af folk med udløbsdatoen solidt stemplet i panden som vi har i forvejen.

Vi skal have spillere ind som kan løfte vores hold, og som er markant bedre end dem vi har i forvejen på de positioner vi henter til. Ellers skal der ryddes op i truppen i helt ekstrem grad for at gøre plads, og det anser jeg ikke for sandsynligt, eller muligt for den sags skyld.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 1. maj 2017, 14:03

I Lars Søndergaards første halve år spillede AaB fantastisk flot, derefter gad Spalvis ikke mere og AaBs angrebsproblem blev ikke løst og er ikke løst endnu.

Der er reelt meget lidt forskel på AaB under MW og LS pt, bortset fra at LS ikke havde kampe hvor der var 0 skud på mål.

Jeg foretrækker klart spillet under LS det første halve år da der var angribere i AaB, bortset fra doublen har AaB ikke spillet bedre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. maj 2017, 14:56

Provst i Brovst skrev:I Lars Søndergaards første halve år spillede AaB fantastisk flot, derefter gad Spalvis ikke mere og AaBs angrebsproblem blev ikke løst og er ikke løst endnu.

Der er reelt meget lidt forskel på AaB under MW og LS pt, bortset fra at LS ikke havde kampe hvor der var 0 skud på mål.

Jeg foretrækker klart spillet under LS det første halve år da der var angribere i AaB, bortset fra doublen har AaB ikke spillet bedre.
Det har meget lidt at gøre med angribere, men nok nærmere om at tempoet i vores boldomgang er faldet drastisk nu hvor vores centrale, fesne midtbane er blevet isoleret med boldomgangen. Hvor der før var flere spillere med drev i, så gik det endegyldigt ned af bakke da Dalsgaard og Thomsen røg. Nu er vi efterladt med boldflytter 1 og 2 inde centralt, og 2 kanter der ikke har særligt meget fodbold i sig. Det er dér problemet ligger, og ikke isoleret på angrebsposten.

Låst