Økonomitråden
-
Gamen
Re: Økonomitråden
Det ville undre mig meget, hvis ikke AaB bruger sin egen hovedsponsor ifbm. finansielle engagementer af den størrelse. Nu har man også lige valgt en tidligere Spar Nord-formand ind i bestyrelsen, og uden at nævne for meget så er den flittige brug af vennetjenester i de kredse jo udtalt. Jeg kan ikke forestille mig at AaB lægger den slags ud til en konkurrerende bank.
I denne artikel ( https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-a-s-na ... f87c5569f2 ) kan det også læses at både Spar Nord og Nordea var involverede da det brændte på og konkursen truede. Så Nordea er givetvis ikke eneste bankforbindelse.
Og i indkaldelse til generalforsamling i 2016 står der følgende: "Selskabets kontoførende pengeinstitut er Spar Nord Bank A/S."
Så AaB's hjemmeside må der være fejl i.
I denne artikel ( https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-a-s-na ... f87c5569f2 ) kan det også læses at både Spar Nord og Nordea var involverede da det brændte på og konkursen truede. Så Nordea er givetvis ikke eneste bankforbindelse.
Og i indkaldelse til generalforsamling i 2016 står der følgende: "Selskabets kontoførende pengeinstitut er Spar Nord Bank A/S."
Husk at omtalte tidligere Spar Nord formand er en af AaBs største aktionærer.Gamen skrev:Det ville undre mig meget, hvis ikke AaB bruger sin egen hovedsponsor ifbm. finansielle engagementer af den størrelse. Nu har man også lige valgt en tidligere Spar Nord-formand ind i bestyrelsen, og uden at nævne for meget så er den flittige brug af vennetjenester i de kredse jo udtalt. Jeg kan ikke forestille mig at AaB lægger den slags ud til en konkurrerende bank.
https://aabsport.dk/nyheder/2017/maj/aa ... e-kvartal/
AaB kommer ud af første kvartal med et overskud på 25,4 millioner. Vi fik 40-45 millioner for Bassogog. Er der nogen der kan forklarer mig hvor de sidste 15-20 millioner er blevet af? Har vi haft et underskud i de første 3 måneder på 15-20 millioner? AaB har snakket om spillerindkøb til sommer, men de penge der skal bruges der, kan da ikke være indregnet i resultatet for de første 3 måneder vel?
Jeg er ikke skarp til økonomi, men synes det ser underligt ud...
AaB kommer ud af første kvartal med et overskud på 25,4 millioner. Vi fik 40-45 millioner for Bassogog. Er der nogen der kan forklarer mig hvor de sidste 15-20 millioner er blevet af? Har vi haft et underskud i de første 3 måneder på 15-20 millioner? AaB har snakket om spillerindkøb til sommer, men de penge der skal bruges der, kan da ikke være indregnet i resultatet for de første 3 måneder vel?
Jeg er ikke skarp til økonomi, men synes det ser underligt ud...
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Man kan vel bruge nogle engangsudgifter. F.eks. kontraktafvikle Lars Søndergård. Sylvestr koster selvfølgelig også lidt.
Ligesom det kvartal generelt giver underskud.
Men enig i, at når du stiller op på den måde, så er +40 mio for Basso og kun 25 mio overskud noget større forskel end det burde være.
Men enig i, at når du stiller op på den måde, så er +40 mio for Basso og kun 25 mio overskud noget større forskel end det burde være.
- FlæskeFrank
Ved vi om det var 40+? Derfra går en procentandel vel til tidligere klub. Og ellers kan der vel godt være sat et beløb af til investeringer i både spillere mv.FlæskeFrank skrev:Man kan vel bruge nogle engangsudgifter. F.eks. kontraktafvikle Lars Søndergård. Sylvestr koster selvfølgelig også lidt.
Jeg kan godt forklare det. De tidligere ejere havde en klausul. Jeg syntes folk sagde den var helt oppe omkring 30-40%?
Så var der også nogle store beløb der blev betalt til agenter. Jeg ved dog ikke helt hvordan deres honorar afregnes.
Men 60% af 45 mio. giver 27 mio. kr., og så syntes jeg det stemmer meget godt.
Man kan naturligvis ikke inkorporere fremtidige hændelser i et regnskab for 1. kvartal.
Så var der også nogle store beløb der blev betalt til agenter. Jeg ved dog ikke helt hvordan deres honorar afregnes.
Men 60% af 45 mio. giver 27 mio. kr., og så syntes jeg det stemmer meget godt.
Man kan naturligvis ikke inkorporere fremtidige hændelser i et regnskab for 1. kvartal.
Tak for svaret, men er det noget du har en kilde på? Jeg synes det lyder helt vildt...
Har (heller) ingen kilde, men det har været fremme forskellige steder.LarsNor skrev:Tak for svaret, men er det noget du har en kilde på? Jeg synes det lyder helt vildt...
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er der et sted hvor man kan læse kvartals regnskabet?
Få styr på jeres tal. AaB havde regnet med underskud på 10 mio kr pga investeringer i ny superligabygning mv. Det blev vendt til overskud netop på grund af Bassogog salg. Fra -10 mio til +15 mioPastorius skrev:Har (heller) ingen kilde, men det har været fremme forskellige steder.LarsNor skrev:Tak for svaret, men er det noget du har en kilde på? Jeg synes det lyder helt vildt...
Ja de havde regnet med et underskud i hele 2017 på -10 millioner, men de 10 millioner er så brugt i det første kvartal eller hvad?
Vi andre diskuterer 1. kvartal regnskabet der blev offentliggjort igår.aaballday skrev:Få styr på jeres tal. AaB havde regnet med underskud på 10 mio kr pga investeringer i ny superligabygning mv. Det blev vendt til overskud netop på grund af Bassogog salg. Fra -10 mio til +15 mioPastorius skrev:Har (heller) ingen kilde, men det har været fremme forskellige steder.LarsNor skrev:Tak for svaret, men er det noget du har en kilde på? Jeg synes det lyder helt vildt...
Jeg er derimod stærkt i tvivl om hvad du taler om.
https://aabsport.dk/investor-relations/ ... ddelelser/LarsNor skrev:Er der et sted hvor man kan læse kvartals regnskabet?
Et regnskab er det i virkeligheden ikke, men en periodemeddelelse. Så få ikke for høje forventninger til detaljegraden.
1. kvartalsregnskab: +25 mio. Det er blevet et plus pga Bassogog-salg og Mæhle-salgPatmand skrev:Vi andre diskuterer 1. kvartal regnskabet der blev offentliggjort igår.aaballday skrev:Få styr på jeres tal. AaB havde regnet med underskud på 10 mio kr pga investeringer i ny superligabygning mv. Det blev vendt til overskud netop på grund af Bassogog salg. Fra -10 mio til +15 mioPastorius skrev:Har (heller) ingen kilde, men det har været fremme forskellige steder.LarsNor skrev:Tak for svaret, men er det noget du har en kilde på? Jeg synes det lyder helt vildt...
Inden Mæhle-sal regnede man med +15 mio
Inden Bassogog salg regnede man med -10 mio for 2017
Vi andre diskuterer 1. kvartals resultat, et realiseret overskud på 25,4 mio. kr.aaballday skrev:1. kvartalsregnskab: +25 mio. Det er blevet et plus pga Bassogog-salg og Mæhle-salgPatmand skrev:Vi andre diskuterer 1. kvartal regnskabet der blev offentliggjort igår.aaballday skrev:Få styr på jeres tal. AaB havde regnet med underskud på 10 mio kr pga investeringer i ny superligabygning mv. Det blev vendt til overskud netop på grund af Bassogog salg. Fra -10 mio til +15 mioPastorius skrev:Har (heller) ingen kilde, men det har været fremme forskellige steder.LarsNor skrev:Tak for svaret, men er det noget du har en kilde på? Jeg synes det lyder helt vildt...
Inden Mæhle-sal regnede man med +15 mio
Inden Bassogog salg regnede man med -10 mio for 2017
Det indeholder transfersummen for Bassogog, men ikke Mæhle.
Diskussionen går på hvor meget AaB netto fik for Bassogog.
Vi er slet ikke inde på det samlede resultat for 2017.
Læs evt. fondsbørsmeddelelsen. (Den er ganske kort)
Her er meddelsen om Mæhle. D 25 mio er INKL Mæhle.
"Med salget af U/20-landsholdsspilleren Joakim Mæhle opjusterer AaB således som meddelt 4. maj forventningerne til årets resultat fra et overskud før skat i niveauet 15 mio. kr. til et overskud før skat i niveauet 25 mio. kr. Heri er indregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue i sommeren 2017 og yderligere strategiske investeringer i den kommercielle udvikling af klubben"
"Med salget af U/20-landsholdsspilleren Joakim Mæhle opjusterer AaB således som meddelt 4. maj forventningerne til årets resultat fra et overskud før skat i niveauet 15 mio. kr. til et overskud før skat i niveauet 25 mio. kr. Heri er indregnet investeringer i spillertruppen i det kommende transfervindue i sommeren 2017 og yderligere strategiske investeringer i den kommercielle udvikling af klubben"
Ja, men læs nu hvad det er vi skriver!!! Vi snakker IKKE om forventningerne til årsregnskabet for 2017, men om kvartals regnskabet for første kvartal 2017!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det betyder nok også, at vi ikke gå fallit i år eller skal anmode om flere penge hos baglandet.
Vildt underligt.
Vildt underligt.
- FlæskeFrank
Super. Alle vi andre taler om, hvor meget salget af Bassogog har indbragt AaB i netto kroner, baseret på overskuddet for 1. kvartal. Mit gæt er 26-30 mio. kr. ud af en transfer på ca. 45 mio. kr.aaballday skrev:Her er meddelsen om Mæhle. D 25 mio er INKL Mæhle.
Børsmeddelelse nr. 2017/16 skrev:
Periodemeddelelse 1. kvartal, Aalborg Boldspilklub A/S
AaB har i perioden realiseret et overskud på 25,4 mio. kr., hvilket primært skyldes salget af spilleren Christian Bassogog til den kinesiske klub Henan Jianye FC.
Et eventuelt salg af spilleren Joakim Mæhle vil først få regnskabsmæssig effekt i andet kvartal.