Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gaarde6 » 13. maj 2017, 10:39

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Gårsdagens positive Gaarde historie, må være da han sagde at han fik mere travlt i vinduet, end han først havde regnet med.
Gad vide om han og ledelsen er ved at få øjnene op for,hvor ringe en trup vi har?
Man kan jo kun håbe.
Enig, jeg synes egentlig i modsætning til flere andre, at Allan slap hæderligt fra det interview. Han erkende at denne sæsons indkøb har været en skuffelse, og at det naturligvis er hans ansvar at finde de rigtige. Han får også indirekte sagt at vi er nød til at lave en del udskiftninger igen, og at vi med salget af Basso og Mæhle også har midlerne at gøre med... Desværre fik han det også til at lyde som om, at vi stadig vil holde os fra at smide større transferbeløb. Hvis den rigtige spiller koster 6 millioner er det nu vi skal ofre de penge.

Desværre forsømte Camilla Martin at bore i, hvorfor man først startede genopbygningen af holdet i sommers, hvor the double holdet nærmest allerede var splittet helt ad. Vi er kommet alt for sent igang!
Vi er IGEN kommet alt for sent igang!
Jeg forstår virkelig godt at vi heroppe har et lavt fremmøde på stadion.
HVER GANG man som klub har fat i publikum og fået folk til at møde talstærkt op på stadion, så stopper man med at smede.
Man plejer at sige at man skal smede mens jernet er varmt. Det er simpelthen noget vi ikke har lært heroppe!
Vi skal ALTID til at starte forfra.
Vi skal hente fra toppen af fødekæden, mens vores hold er interessant og vi kan lokke med europa.
I stedet sælger vi de bedste og skal starte forfra.
Hvad kan vi lokke med nu?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 13. maj 2017, 10:42

Funky skrev: Jeg gi'r altså ikke ret meget for de der opgørelser; Wieghorst har haft kort tid og et hold, han ikke selv har kunnet påvirke sammensætning af. Jeg tror fortsat, meget af det med Søndergaard handler om, at han dels arbejdede sig væk fra "AaB-spillestilen" (og den bestemmer Gaarde ikke alene), samt at han mere eller mindre havde mistet respekten i truppen.
Fair nok. Men undskyldningen om den dårlige trup er altså i nogen grad "fake news". Vores trup er i hvert fald ikke blevet specielt meget dårlige hen over vinterpausen, og vi har altså vundet formidable 1 kamp ud af de sidste 10. Vi har scoret 2 mål siden slutspillet startede mod sæsonens dårligste forsvar. Hvornår er det, at træneren, og i dette tilfælde også den der ansatte træneren ,skal til at tage et ansvar?

Hvis man sammenligner det hold der i efteråret vandt over Randers hjemme har vi mistet Bassogog og fået Sylvestr (som i øvrigt er kommet til efter Wieghorst). Hvis vi ser på første kamp mod Randers som vi også vandt, kan vi lægge Gilli og Helenius til. Det jeg mener, er at holdet sikkert ikke er godt nok til top6, men det er altså ikke dårligere end før jul, og slet ikke så dårligt som det vi har set i dette slutspil, ja faktisk også i kampene inden.

Jeg synes alligevel ikke, vi skal fyre Wieghorst. Kuhn skulle efter min mening have haft chancen, men den gav Gaarde ham ikke, så nu må det briste eller bære med Wieghorst. Lad ham få en halvsæson mere inden han bliver endeligt evalueret. Men det ville sgu klæde ham, hvis han tog noget ansvar og ikke gemte sig bag spillerne. Wieghorsts trup er ikke et klap dårligere end den Søndergaard havde, det er til gengæld resultaterne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. maj 2017, 10:53

Gaarde6 skrev: Vi er IGEN kommet alt for sent igang!
HVER GANG man som klub har fat i publikum og fået folk til at møde talstærkt op på stadion, så stopper man med at smede.
Man plejer at sige at man skal smede mens jernet er varmt. Det er simpelthen noget vi ikke har lært heroppe!
Vi skal hente fra toppen af fødekæden, mens vores hold er interessant og vi kan lokke med europa.
Fuldstændig rigtigt. AaB kom alt for sent ud af deres "krise mode" på direktionsgangen, og jeg vil stadig sige at det lader til at de ikke helt er ude af den. The double var en super mulighed for at manifestere AaB mere permanent i toppen men den blev tabt på gulvet med et brag. Nu starter vi fra scratch igen, og det er svært at se udviklingen i holdet lige nu.

... Og så er jeg i øvrigt helt enig med Klaus - Vi skulle have haft Kuhn, til grin at vi har afvist den mand hele 3 gange nu. Det er kun gået nedad siden han forlod os. Jeg har været Wieghorst skeptiker hele vejen, og er det stadig. Det er DBU trilleri, ikke offensiv fodbold.

Men begge dele er for sent nu, og vi ligger som vi har redt. Vi skal have det bedste ud af det, startende med et super vindue her til sommer... Så håber jeg bare at AaB langt om længe er klar til at ofre det der skal til!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 10:55

Klaus skrev:
Funky skrev: Jeg gi'r altså ikke ret meget for de der opgørelser; Wieghorst har haft kort tid og et hold, han ikke selv har kunnet påvirke sammensætning af. Jeg tror fortsat, meget af det med Søndergaard handler om, at han dels arbejdede sig væk fra "AaB-spillestilen" (og den bestemmer Gaarde ikke alene), samt at han mere eller mindre havde mistet respekten i truppen.
Fair nok. Men undskyldningen om den dårlige trup er altså i nogen grad "fake news". Vores trup er i hvert fald ikke blevet specielt meget dårlige hen over vinterpausen, og vi har altså vundet formidable 1 kamp ud af de sidste 10. Vi har scoret 2 mål siden slutspillet startede mod sæsonens dårligste forsvar. Hvornår er det, at træneren, og i dette tilfælde også den der ansatte træneren ,skal til at tage et ansvar?

Hvis man sammenligner det hold der i efteråret vandt over Randers hjemme har vi mistet Bassogog og fået Sylvestr (som i øvrigt er kommet til efter Wieghorst). Hvis vi ser på første kamp mod Randers som vi også vandt, kan vi lægge Gilli og Helenius til. Det jeg mener, er at holdet sikkert ikke er godt nok til top6, men det er altså ikke dårligere end før jul, og slet ikke så dårligt som det vi har set i dette slutspil, ja faktisk også i kampene inden.

Jeg synes alligevel ikke, vi skal fyre Wieghorst. Kuhn skulle efter min mening have haft chancen, men den gav Gaarde ham ikke, så nu må det briste eller bære med Wieghorst. Lad ham få en halvsæson mere inden han bliver endeligt evalueret. Men det ville sgu klæde ham, hvis han tog noget ansvar og ikke gemte sig bag spillerne. Wieghorsts trup er ikke et klap dårligere end den Søndergaard havde, det er til gengæld resultaterne.
Selv spillerne er jo ude og sige, at nogle af de positive resultater før jul nok var mere held end forstand - eller kvalitet. Hvilket ikke er løgn. Og jeg ville, efter at have set Sylvestr over nogle kampe, ikke bytte ham for Basse hvis jeg fik valget. Holdet er absolut dårligere end det før jul, hvor vi absolut heller ikke var imponerende, og lavede nogle præstationer det nok kan stå mål med de grimmeste her fra foråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. maj 2017, 11:15

Jeg er ikke specielt imponeret over Gaardes præstation i interviewet, hvor jeg til tider synes han virkede rådvild, når spørgsmålene blev lidt for kritiske. Hvis Camilla Martin havde været sportens svar på Krasnik/Clemens eller Jens Jørgen Brinch stadigvæk var i live, er der ingen tvivl om, at han var blevet knock-outet.

Og så er jeg er træt af, at Gaarde får det til at lyde som om, at det var det var en fælles beslutning mellem Gaarde og bestyrelsen at fyre LS. For det var det ikke. Det var et forslag fra Gaarde, som bestyrelsen ikke havde indvendiger imod. Det var alene Gaardes ide.

Og så synes jeg det var et pudsigt spørgsmål fra Camilla Martin om hvorvidt Wieghorst kunne lide at være i Aalborg/AaB, idet man næsten fik det indtryk, at hun vidste noget vi andre ikke ved.

Ud med Gaarde og Wieghorst. Ind med Kuhn og Rade som sportsdirektør. Så skal I se løjer :cool: :cool:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. maj 2017, 11:18

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev: Vi er IGEN kommet alt for sent igang!
Fuldstændig rigtigt. AaB kom alt for sent ud af deres "krise mode" på direktionsgangen, og jeg vil stadig sige at det lader til at de ikke helt er ude af den. The double var en super mulighed for at manifestere AaB mere permanent i toppen men den blev tabt på gulvet med et brag. Nu starter vi fra scratch igen, og det er svært at se udviklingen i holdet lige nu.

... Og så er jeg i øvrigt helt enig med Klaus - Vi skulle have haft Kuhn, til grin at vi har afvist den mand hele 3 gange nu. Det er kun gået nedad siden han forlod os. Jeg har været Wieghorst skeptiker hele vejen, og er det stadig. Det er DBU trilleri, ikke offensiv fodbold.

Men begge dele er for sent nu, og vi ligger som vi har redt. Vi skal have det bedste ud af det, startende med et super vindue her til sommer... Så håber jeg bare at AaB langt om længe er klar til at ofre det der skal til!
Jeg var selv skeptisk over Wieghorst. Men det var mest fordi jeg ikke syntes Søndergaard havde en god trup.
Så fyrer man ham og ansætter en ny, men man gør ikke noget ved truppen?! Kan ikke se logikken? Eller jo man gør Søndergaard til syndebuk på bekostningen af Gaardes latterlige indkøb. Men hvad har man fået ud af det?
Heldigvis ser det ud til at ledelsen og Gaarde er ved at kigge ind af (langt om længe)
Mht til Kuhn. Så ja så havde man haft en træner, som kendte klubben 100% og som spillerene stolede på. Det havde været 1000 gange bedre.

Når vi så er inde omkring det. Så kendetegner det jo også vores klub at vi: Ansætter en Hjælpetræner uden nogen erfaring (Augu) Sammen med en træner "nedefra" Friis.
Det er det samme med spillerene. Vi havde KEP og Thelander med Kasper P og Blåbjerg som reserverne. Nu spiller begge reserverne.
Det er da klart det går den forkerte vej så.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. maj 2017, 11:42

Funky skrev:
Klaus skrev:

Selv spillerne er jo ude og sige, at nogle af de positive resultater før jul nok var mere held end forstand - eller kvalitet. Hvilket ikke er løgn. Og jeg ville, efter at have set Sylvestr over nogle kampe, ikke bytte ham for Basse hvis jeg fik valget. Holdet er absolut dårligere end det før jul, hvor vi absolut heller ikke var imponerende, og lavede nogle præstationer det nok kan stå mål med de grimmeste her fra foråret.
Vi spillede jo også som fem poser lort hele efteråret, selv mens vi vandt nogle kampe i begyndelsen af sæsonen. Og det efterår fulgte i kølvandet på et forfærdeligt forår, hvor vi stadig rådede over spillere som Thomsen, Spalvis, KEP og Jönsson.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 12:09

Hovedet skrev:
Funky skrev:
Klaus skrev:

Vi spillede jo også som fem poser lort hele efteråret, selv mens vi vandt nogle kampe i begyndelsen af sæsonen. Og det efterår fulgte i kølvandet på et forfærdeligt forår, hvor vi stadig rådede over spillere som Thomsen, Spalvis, KEP og Jönsson.
Jeps. Jeg tror som antydet at Gaarde var pisket til at skille sig af med Søndergaard, fordi han havde mistet grebet om truppen. Jeg tror, Wieghorst er ved at etablere sig, men jeg håber da ikke, der er noget i Camilla Martins spørgen ind til, om Wieghorst er glad for at være i AaB...
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 13. maj 2017, 13:52

Funky skrev:Jeg tror, Wieghorst er ved at etablere sig, men jeg håber da ikke, der er noget i Camilla Martins spørgen ind til, om Wieghorst er glad for at være i AaB...
Hvad bygger du egentlig det på. Jeg vil gerne være optimistisk, men jeg synes pilen peger den helt forkerte vej. Jeg synes Wieghorst tager nogle underlige beslutninger. Fx giver det hold han har stillet med de sidste to kampe jo slet ingen mening.

Guderne skal vide, at Holgersson ikke er nogen frelser, men set over hele sæsonen er han vores klart bedste centerforsvarer. Så laver han en dum tæmningsfejl og et tyndt straffe mod AGF, og så er det ellers uuuuuuu. Ja det vil sige, han fik lige kampen mod Viborg, hvor han spillede nogenlunde. Det giver simpelthen ikke mening i en situation, der skriger på rutine og erfaring. Det samme med Sloth. Han spiller en rigtig god kamp mod Silkeborg i pokalen og vi tror han endelig er på vej, hvorefter han uvist af hvilken grund også ryger ud. Enevoldsen har bestemt set bedre dage, men det kan undre han ikke starter inde, når holdet har brug for erfaring. Wieghorst har altså fravalgt to tidligere landsholdsspillere og det der er købt som en svensk forsvarsprofil. Og fandme om man så ikke bagefter bruger undskyldningen med, at det da også var et ungt hold man stillede med. Ja gu' var det så, men det var sandelig trænerens helt frivillige valg.

Man skulle næsten tro, at Wieghorst går benhårdt efter en fyring. 1 sejr i 10 kampe.... 2 mål i slutspillets 7 kampe. Stort set ingen afslutninger mod mål. Vi har længe været det klart dårligste hold i ligaen og kun rendyrket held i Viborg reddede os (tænker på deres skud på indersiden af stolpen). Jeg har godt nok svært ved at finde ja-hatten lige nu.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. maj 2017, 14:42

Ingen herinde har nævnt, at der tilsyneladende er et længere indslag med Lars Søndergaard på søndag i Onside, hvor han åbner lidt op omkring fyringen i AaB og forholdet mellem ham og Gaarde. Det bliver da interessant at høre! I mine øjne er det nemmere at frikende ham lidt nu, end på tidspunktet for fyringen - vi har jo været om muligt endnu dårligere siden han røg. Det er balancen i truppen den er helt gal med, og så at vi er blevet tvunget til at spille med spillere som (lige nu) ikke hører til på et Superliga-hold med ambitioner om top 6. Thellufsen var igen usynlig i går, MC og Abildgaard smed bolde væk på stribe... De er IKKE gode nok. Men det er tragisk at de skal tvinges til at spille, fordi erfarne spillere svigter i dén grad som det er sket det seneste halvandet år.

Paradoksalt nok, så har der ikke været nogle budskabsbannere eller andet, ingen voldsomme pibekoncerter (altså sådan for alvor) - folk bliver bare væk fra stadion i stedet. Det bekymrer mig, midt i den største sportslige krise længe, at det er ved at være tendensen. Når først folk opgiver AaB, så skal der meget til at hive dem tilbage i folden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. maj 2017, 15:18

Gamen skrev: Paradoksalt nok, så har der ikke været nogle budskabsbannere eller andet, ingen voldsomme pibekoncerter (altså sådan for alvor) - folk bliver bare væk fra stadion i stedet. Det bekymrer mig, midt i den største sportslige krise længe, at det er ved at være tendensen. Når først folk opgiver AaB, så skal der meget til at hive dem tilbage i folden.
Der er ingen tvivl om at der med "nær dødsoplevelsen" i 2010/11 og årene herefter med økonomisk kaos, er sket en generel ændring af mentaliteten og forventningerne til AaB. Folk accepterer i højere grad at AaB blot er med, fremfor før hvor de fleste AaB fans så alt andet end en kamp om medaljer som en halvsløj sæson. I dag hedder målsætningen top 6 og den lader til at være accepteret af flertallet. Den var altså ikke gået for 10 år siden! Det lokker ikke folk på stadion, og mange har svært ved at finde begejstring for AaB, men det er heller ikke sådan, at man går i opposition til det der foregår.

Man behøver bare at se hvor lang snor især de unge spillere får, i forhold til hvad der blev accepteret tidligere. Jeg siger ikke at det er en dårlig ting, det er blot en konstatering. Prøv at tænk tilbage til dengang hvor en spiller som Kortegaard kom ind på holdet. Det accepterede man altså ikke i talentudviklingens navn. I dag kan vi stille med en række 1. års seniorer, der nok har potentialet, men som helt afgjort ikke er klar til at være bærende spillere, og omgivelserne accepterer det hvis ikke ligefrem bifalder. AaB er virkelig lykkes med at ændre fortællingen om AaB, fra et hold der gerne vil være en fast del af toppen, til at være et hold der kan have store udsving fordi halvdelen af holdet skal være unge spillere af egen avl.

Jeg håber at AaB finder en mellemvej, og det må også være muligt. Vi skal gøre os gældende som relativt stærke medaljekandidater, der ikke sejler op og ned i ligaen fra år til år. Der skal skabes en langt stærkere og holdbar stamme på holdet, der bliver vedligeholdt og ikke skilt ad med jævne mellemrum. Så skal vi fortsætte vores talentarbejde og sørge for at de største af talenterne får tilstrækkeligt med spilletid. Hvis de er gode nok, skal de nok få chancerne. Vi gør ikke os selv en tjeneste ved at forcere spilletiden til talenterne, hverken for spillerne selv, eller for AaB som klub.

Vi skal have AaB tilbage som et reelt tophold i Danmark, for det er det som vi alle inderst inde ønsker, og som kan få begejstringen tilbage i det nordjyske publikum.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. maj 2017, 18:08

Klaus skrev:
Funky skrev:Jeg tror, Wieghorst er ved at etablere sig, men jeg håber da ikke, der er noget i Camilla Martins spørgen ind til, om Wieghorst er glad for at være i AaB...
Hvad bygger du egentlig det på. Jeg vil gerne være optimistisk, men jeg synes pilen peger den helt forkerte vej. Jeg synes Wieghorst tager nogle underlige beslutninger. Fx giver det hold han har stillet med de sidste to kampe jo slet ingen mening.

Guderne skal vide, at Holgersson ikke er nogen frelser, men set over hele sæsonen er han vores klart bedste centerforsvarer. Så laver han en dum tæmningsfejl og et tyndt straffe mod AGF, og så er det ellers uuuuuuu. Ja det vil sige, han fik lige kampen mod Viborg, hvor han spillede nogenlunde. Det giver simpelthen ikke mening i en situation, der skriger på rutine og erfaring. Det samme med Sloth. Han spiller en rigtig god kamp mod Silkeborg i pokalen og vi tror han endelig er på vej, hvorefter han uvist af hvilken grund også ryger ud. Enevoldsen har bestemt set bedre dage, men det kan undre han ikke starter inde, når holdet har brug for erfaring. Wieghorst har altså fravalgt to tidligere landsholdsspillere og det der er købt som en svensk forsvarsprofil. Og fandme om man så ikke bagefter bruger undskyldningen med, at det da også var et ungt hold man stillede med. Ja gu' var det så, men det var sandelig trænerens helt frivillige valg.

Man skulle næsten tro, at Wieghorst går benhårdt efter en fyring. 1 sejr i 10 kampe.... 2 mål i slutspillets 7 kampe. Stort set ingen afslutninger mod mål. Vi har længe været det klart dårligste hold i ligaen og kun rendyrket held i Viborg reddede os (tænker på deres skud på indersiden af stolpen). Jeg har godt nok svært ved at finde ja-hatten lige nu.
Undskyld mig men hvor f..... ved du fra at det god han stiller er mærkværdigt i forhold til hans muligheder.
Ene Sloth Holger Sylvester og Risgaard - hvor ved du fra at de er bedre end dem MW stillede med. Ser du træningen, er du med til taktik møderne hvor den enkelte spillers opgaver uddeles og efterfølgende vurderes.
Hvis det mod forventning skulle vise sig at MW ikke stiller med det beste hold, kan udelukkende skyldes at han har fået at vide at den gamle garde er fortid og han derfor vurderer at de unge skal have mere kamptrænig på højeste niveau.
Hvilken motivation skulle MW have i at stille med et dårligere hold eller er det simpelthen for du flere herinde mener de bedre fodboldtrænere end de mennesker der er omkring den sportslige ledelse i AaB.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar

Indlæg af Klaus » 13. maj 2017, 19:58

Maglau skrev: Undskyld mig men hvor f..... ved du fra at det god han stiller er mærkværdigt i forhold til hans muligheder.
Ene Sloth Holger Sylvester og Risgaard - hvor ved du fra at de er bedre end dem MW stillede med. Ser du træningen, er du med til taktik møderne hvor den enkelte spillers opgaver uddeles og efterfølgende vurderes.
Nej, du har da ret. Lad os holde vores kæft og konstatere, at det hele bare kører megafedt. Det er jo også en uorden at skrive sin mening i et debatforum, for naturligvis er trænerteamet de klogeste, hvad skal vi egentlig med et debatforum???? 1 sejr i 10 kampe er trods alt bedre end 0, og 2 mål i 7 slutspilskampe kan også gøres dårligere. Jo da, selvfølgelig gør Wieghorst og trænerteamet det helt rigtige. For hold da helt kæft, hvor har vi spillet godt i dette forår. Og naturligvis skal man klappe kaje, når man ikke er A-træner og overværer samtlige træninger.... Undskyld, det skal aldrig gentage sig.

God sommer :@

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 13. maj 2017, 20:11

Fremragende interview. Gaarde svarer sgu egentlig meget ærligt. Han er sgu bitter på de hentede spillere og åbner op for store ændringer til sommer.
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... let-er-der

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 20:30

aaballday skrev:Fremragende interview. Gaarde svarer sgu egentlig meget ærligt. Han er sgu bitter på de hentede spillere og åbner op for store ændringer til sommer.
Spørgsmålet, jeg fortsat stiller mig selv, er, om det egentlig er Gaarde eller Wieghorst, vi bør fokusere mest på, når vi snakker om, hvem der lægger den sportslige linie i AaB. Var det ikke under en tidligere og ikke så fjern træner at det rygtedes, at taktik og opstilling faktisk lige skulle vendes med "someone" derude?

Og det ER sgu et påfaldende mærkeligt spørgsmål, hun stiller om "er Wieghorst glad for at være i AaB?"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2017, 20:41

aaballday skrev:Fremragende interview. Gaarde svarer sgu egentlig meget ærligt. Han er sgu bitter på de hentede spillere og åbner op for store ændringer til sommer.
Tak for link. Jeg har godt nok også svært ved at forstå folks antipati her. Det er muligt den slags personer ikke er i høj kurs ude på værftet, men han virker som altid velovervejet og diplomatisk. Han svarer på hendes spørgsmål, uden at sige for meget eller for lidt. Måske kunne nogle af dem der er uenige konkretisere deres kritik lidt? Er det udelukkende formen man mener diskvalificerer ham?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2017, 20:44

AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde har nu i tre år - og trods mange for AaB højprofilerede forsøg - vist, at han ikke formår at løse den aller vigtigste opgave for en sportsdirektør - at anvende transferbudgettet til at forstærke truppen. Samtidig har han ladet profilerne sive lige så langsomt. Og så har han gennemslagskraft på tv som en slatten karklud.

På plussiden er et godt salg af Mæehle (Bassogog var et vanvittigt salg, som dog ikke skyldes godt salgsarbejde men tilfældige udefrakommende heldige omstændigheder). Men hvad er argumenterne for at han skal blive ellers?
Af ren nysgerrighed - har du et bud på transferbudgettet for de foregående vinduer, som Gaarde har arbejdet med? Slag på tasken? Start evt. fra sommeren 2014.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 13. maj 2017, 20:49

En del af kritikken skal rettes imod Gaarde, men spillerne bærer også et ansvar. Holdet, måske minus forsvaret, er ikke så dårligt som spillet er.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 13. maj 2017, 22:46

Funky skrev:
Spørgsmålet, jeg fortsat stiller mig selv, er, om det egentlig er Gaarde eller Wieghorst, vi bør fokusere mest på, når vi snakker om, hvem der lægger den sportslige linie i AaB. Var det ikke under en tidligere og ikke så fjern træner at det rygtedes, at taktik og opstilling faktisk lige skulle vendes med "someone" derude?

Og det ER sgu et påfaldende mærkeligt spørgsmål, hun stiller om "er Wieghorst glad for at være i AaB?"
Hvem skulle vende taktikken med hvem?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. maj 2017, 23:04

Soren skrev:
Funky skrev:

Hvem skulle vende taktikken med hvem?
Jeg stiller spørgsmålstegn ved, om al snakken om Gaardes og Wieghorsts gøren og laden egentlig rammer præcist ned i, hvem der faktisk har mest at sige i AaB hvad angår taktik, hvilke spillere der er hot-or-not, m.v. Nogle gange popper det eks. op, at en fyr som PEA vistnok reelt er mere i AaB end 'bare' talentchef. Og så kan man jo tordne nok så meget imod galeonsfigurerne, men måske rammer det ikke helt inden for skiven.

Besvar