Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
9000AA
Superliga
Superliga

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9000AA » 17. maj 2017, 21:53

Det er da utroligt at farten sidder på bænken, nu hvor deres smarte computer jo kan finde spillere som passer perfekt ind i deres DNA.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 20. maj 2017, 16:46

Så fik hedespasserne ellers en kæmpeforæring i Farum i dag. Jeg brækker mig!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 20. maj 2017, 16:55

le Cid skrev:Så fik hedespasserne ellers en kæmpeforæring i Farum i dag. Jeg brækker mig!!!
Mads Kristoffer Kristoffersen var dommeren, det siger alt
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. maj 2017, 21:49

634 skrev:
le Cid skrev:Så fik hedespasserne ellers en kæmpeforæring i Farum i dag. Jeg brækker mig!!!
Hvis der var et minimum af sportsmanship tilbage i fodbold stoppede man med at spille, når man kan se modstanderne stopper for at tage det målspark ALLE undtagen dommeren og linjedommeren kunne se. Istedet ser man en anfører for hedens helte udtale at han "bør få en verbal assist" for scoringen, fordi han råbte til Rømer at han skulle skyde den i mål!

I et studie efter kampen blev det brugt som et eksempel på at vi skal have videodomme i superligaen... jeg vil påstå at hvis dommeren ikke kunne se bolden var ude fra den glimrende position han stod i, så havde han næppe kunnet se det på en tv skærm! Helt urimeligt ringe dommer og linjedommer arbejde.

Lad os nu for fanden få nogle bedre dommere. Brug lønningsposen som de uduelige danske dommere får, på at hente et par udlandske dommere ind som kan løfte niveauet for de andre tossehoveder, fremfor at belønne tosserne for deres uduelighed. Den danske dommerstand er simpelthen ikke dygtige nok.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 20. maj 2017, 23:34

Jesper Schmidt skrev:
634 skrev:
Hvis der var et minimum af sportsmanship tilbage i fodbold stoppede man med at spille, når man kan se modstanderne stopper for at tage det målspark ALLE undtagen dommeren og linjedommeren kunne se. Istedet ser man en anfører for hedens helte udtale at han "bør få en verbal assist" for scoringen, fordi han råbte til Rømer at han skulle skyde den i mål!

I et studie efter kampen blev det brugt som et eksempel på at vi skal have videodomme i superligaen... jeg vil påstå at hvis dommeren ikke kunne se bolden var ude fra den glimrende position han stod i, så havde han næppe kunnet se det på en tv skærm! Helt urimeligt ringe dommer og linjedommer arbejde.

Lad os nu for fanden få nogle bedre dommere. Brug lønningsposen som de uduelige danske dommere får, på at hente et par udlandske dommere ind som kan løfte niveauet for de andre tossehoveder, fremfor at belønne tosserne for deres uduelighed. Den danske dommerstand er simpelthen ikke dygtige nok.
Ja bedre dommere ville løfte superligaen bedre end spiller profiler kan.
FCM arbejder med deres eget point score, hvordan tæller den her som expektet eller non ekspektet er jeg faktisk i tvivl om. Jeg tror FCM skulle score bevist selvmål umiddelbart efter for ikke at have et non ekspektet mål til deres næste kamp i Farum.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 21. maj 2017, 12:37

The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 26. maj 2017, 15:58

Selv tidligere dommere kan se det sjove i FCM:-)

https://twitter.com/hansenkenn/status/8 ... 2299422720

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. maj 2017, 16:20

9520AaB skrev:Selv tidligere dommere kan se det sjove i FCM:-)

https://twitter.com/hansenkenn/status/8 ... 2299422720

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det sjoveste er næsten et par sure FCM-famkommentarer
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 28. maj 2017, 17:57

Hvor mange expected medals mon Herning er oppe på efter i dag?!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 28. maj 2017, 18:17

9000AA skrev:Hvor mange expected medals mon Herning er oppe på efter i dag?!
Lad mig sige det på den her måde. Der er annonceret tur til Ikea mandag morgen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. maj 2017, 21:47

NIN skrev:
På expected points er de kvalificeret til europæisk fodbold næste sæson. Det bliver spændende at følge hvordan det går dem dér.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. maj 2017, 21:55

Pastorius skrev:
NIN skrev:
På expected points er de kvalificeret til europæisk fodbold næste sæson. Det bliver spændende at følge hvordan det går dem dér.
Det bliver det største hypotetiske erobringstogt i mands minde. Det bliver nok nødvendigt at bygge et helt ny expected pokalskab.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 28. maj 2017, 22:04

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
NIN skrev:
Det bliver det største hypotetiske erobringstogt i mands minde. De bliver nok nødvendigt at bygge et helt ny expected pokalskab.
De skal møde AIK, svenske mestre på extected points, i justice league kvalifikationen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. maj 2017, 09:07

Bliver det virkelig ved med at være sjovt?

Nu tager jeg lige det upopulære standpunkt - Midtjylland arbejder hamrende dygtigt og "expected points" er bare et elendigt og misvisende navn for en meget rationel og professionel måde at drive sportslig ledelse på. Det er ikke god ledelse at bedømme sine ansatte på forhold, de ikke har nogen indflydelse på - tværtimod er det befriende at se en fodboldklub, der har en analytisk tilgang til den sportslige udvikling og ikke opererer ud fra mavefornemmelser og "sådan er det bare". Jeg tror faktisk det ville gavne AaB enormt at få en mere moderne tilgang til den sportslige ledelse. I dag er Gaarde omgivet af 90'er-folk som Pylle, Søren Kusk, Per Westergaard, Lynge Jakobsen m.fl. og selvom det er kæmpe kompetencer er det næppe den mest ambitiøse eller nytænkende stab. Dér kan jeg godt være misundelig på FC Midtjylland, der både på ungdom og senior er meget mere ambitiøse og innovative end AaB.

Og jaja - jeg forsager Rasmus Ankersen og hans væsen og amen og alt det der. Vi skal bare passe på med ikke at grine alt for meget af nytænkende og uortodoske klubber når vi selv roder rundt i bunden af rækken. Der går hurtigt AGF i den.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 29. maj 2017, 09:19

Yankee skrev:Bliver det virkelig ved med at være sjovt?

Nu tager jeg lige det upopulære standpunkt - Midtjylland arbejder hamrende dygtigt og "expected points" er bare et elendigt og misvisende navn for en meget rationel og professionel måde at drive sportslig ledelse på. Det er ikke god ledelse at bedømme sine ansatte på forhold, de ikke har nogen indflydelse på - tværtimod er det befriende at se en fodboldklub, der har en analytisk tilgang til den sportslige udvikling og ikke opererer ud fra mavefornemmelser og "sådan er det bare". Jeg tror faktisk det ville gavne AaB enormt at få en mere moderne tilgang til den sportslige ledelse. I dag er Gaarde omgivet af 90'er-folk som Pylle, Søren Kusk, Per Westergaard, Lynge Jakobsen m.fl. og selvom det er kæmpe kompetencer er det næppe den mest ambitiøse eller nytænkende stab. Dér kan jeg godt være misundelig på FC Midtjylland, der både på ungdom og senior er meget mere ambitiøse og innovative end AaB.

Og jaja - jeg forsager Rasmus Ankersen og hans væsen og amen og alt det der. Vi skal bare passe på med ikke at grine alt for meget af nytænkende og uortodoske klubber når vi selv roder rundt i bunden af rækken. Der går hurtigt AGF i den.
FCM ligger ikke nr. 4 pga. at de er nytænkende og uortodokse. De liger hvor de gør, fordi de stadig har folk til at pumpe penge i deres bundløse hul!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. maj 2017, 09:21

le Cid skrev: FCM ligger ikke nr. 4 pga. at de er nytænkende og uortodokse. De liger hvor de gør, fordi de stadig har folk til at pumpe penge i deres bundløse hul!
Men hvorfor pumper folk penge i deres bundløse hul? Fordi de er nytænkende og uortodokse på talentområdet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. maj 2017, 09:25

Yankee skrev: Men hvorfor pumper folk penge i deres bundløse hul? Fordi de er nytænkende og uortodokse på talentområdet.
Det er en sandhed med modifikationer. Det første Benham gjorde var at skrotte talentstrategien de første år, fordi man ville løfte FCM op til en titeludfordrer. Der blev købt rigtig mange spillere til dyre penge.

Jeg tror Benham så en klub med en god base både sportsligt og kommercielt, der var billigt til salg pga. økonomisk krise. Han så en mulighed for at skabe et fast tophold i en svag dansk liga... og der har deres dygtige talentarbejde naturligvis været en faktor for at se dette muliggjort på langtsigtet basis.

Men det du beskriver lyder nærmere som det der er sket i FCN.

Ellers kan jeg godt følge dig, og er enig i at det ville være befriende hvis AaB tillod sig selv at blive en mere ambitiøs klub med større visioner. Der hvor Ankersen kommer til at ligne et fjols, er når han udtaler ting som "jeg ville være mere bekymret hvis vi lå nr. 1 men præsterede som nr. 4 i mit excel ark"... Og så prøver han kontant at fyre så mange smarte begreber af som muligt i forsøget på at fremstå så nytænkende som muligt, selvom meget af det han siger er gammel vin på nye flasker.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 11:23

Ja!

Ligegyldigt hvor nytænkende de kunne være på enkelte områder, så er der ikke den fjerneste konsistens i deres ageren, deres værdisæt og den måde de tager beslutninger på. Det er dét der er sjovt (når man gerne vil dem det skidt), for det nytter ikke noget at gøre det rigtige på nogle områder, når man ikke kan finde ud af at lave en klubkultur der ligger som basis for hvordan man agerer i det daglige.

FCM bygger måske et fint tag eller et par gode vægge på deres hus, men de har ikke bygget fundamentet endnu. Det er sjovt at se på udefra.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 11:29

Pastorius skrev:

Ja!

Ligegyldigt hvor nytænkende de kunne være på enkelte områder, så er der ikke den fjerneste konsistens i deres ageren, deres værdisæt og den måde de tager beslutninger på. Det er dét der er sjovt (når man gerne vil dem det skidt), for det nytter ikke noget at gøre det rigtige på nogle områder, når man ikke kan finde ud af at lave en klubkultur der ligger som basis for hvordan man agerer i det daglige.

FCM bygger måske et fint tag eller et par gode vægge på deres hus, men de har ikke bygget fundamentet endnu. Det er sjovt at se på udefra.
De samme problemstillinger gør sig forøvrigt gældende i AGF og Randers. Når der bliver uvejr, rusker vinden for hår, og der er ikke et fundament af strategi, kultur og værdier til at holde sammen på skidtet.

Brøndby burde måske også nævnes, de overrasker en kende ved at kunne holde sammen på tingene, det bliver spændende at se om det varer ved også næste sæson. Trods alt har de en nogenlunde solidt forankret klubkultur, selv der er inkonsitens mellem den og det nye Brøndby.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. maj 2017, 12:44

Pastorius skrev:

De har været i top-4 i 9 ud af de seneste 11 sæsoner. Det er vel også en slags fundament.

Besvar