Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 23. maj 2017, 13:12

Jeg er generelt ikke så bekymret for kvantiteten af spillere, vi kommer til at hente, som for kvaliteten. Jeg frygter, vi ender med en række navne, få af os har hørt om før - a la forrige sommer og Sylvestr.

Tror desværre, det kan blive meget svært for Gaarde at overtale reel kvalitet til at komme til Aalborg - jeg er mindre bekymret for, om man har lyst til at bruge pengene - det tror jeg, man har!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. maj 2017, 13:15

BoT skrev:Jeg er generelt ikke så bekymret for kvantiteten af spillere, vi kommer til at hente, som for kvaliteten. Jeg frygter, vi ender med en række navne, få af os har hørt om før - a la forrige sommer og Sylvestr.

Tror desværre, det kan blive meget svært for Gaarde at overtale reel kvalitet til at komme til Aalborg - jeg er mindre bekymret for, om man har lyst til at bruge pengene - det tror jeg, man har!
Måske.

Er AaB klar til at lægge 5 millioner i transfer for én spiller?

Er AaB klar til at give den rette spiller 300.000 om måneden?

Det kan jeg altså godt tvivle på.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 23. maj 2017, 13:27

Yankee skrev:
BoT skrev:Jeg er generelt ikke så bekymret for kvantiteten af spillere, vi kommer til at hente, som for kvaliteten. Jeg frygter, vi ender med en række navne, få af os har hørt om før - a la forrige sommer og Sylvestr.

Måske.

Er AaB klar til at lægge 5 millioner i transfer for én spiller?

Er AaB klar til at give den rette spiller 300.000 om måneden?

Det kan jeg altså godt tvivle på.
Jeg tror man vil være mere klar til at lægge en transfer, end til at sprænge lønrammen. Vi kommer næppe til at betale 300.000 om måneden til en spiller.
Men jeg vil nu også tro, at vi for lad os sige 2,5 mio i transfer og 150.000 i månedsløn vil kunne finde kvalitet, der kan løfte os.

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 23. maj 2017, 13:27

Martino skrev:
At Sloth ikke var med for reserverne igår vidner vel også om at det definitivt er farvel og tak?
Du ved jo godt at Sloth spiller golf om mandagen
AaB i hjertet

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 23. maj 2017, 13:28

Gamen skrev:John Chibuike er netop rykket ned med Hapoel Tel Aviv i Israel. Var et emne for os for en 2-3 år siden, og er stadig en ret god spiller. Havde et lidt svingende lejeophold i AIK sidste sæson, hvor han skulle konkurrere med kæmpetalentet Ofori (solgt for 30 mio.) og kulturbæreren Stefan Ishizaki og stort set ikke fik spilletid. Chibuike er bedst som second striker, men kan også spille som offensiv midtbane, og til nøds på kanterne. Er ekstremt god når han bliver retvendt mod forsvaret, og en dygtig dribler og afslutter.
Pfff... Hvad er 30 mio?
AaB i hjertet

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. maj 2017, 13:31

BoT skrev: Men jeg vil nu også tro, at vi for lad os sige 2,5 mio i transfer og 150.000 i månedsløn vil kunne finde kvalitet, der kan løfte os.
Det er jeg ikke enig i. Den prisklasse giver adgang til Pierre Kanstrup/Alexander Jacobsen-hylden. Vi har brug for 2-3 spillere på Jores Okore-hylden og de går altså for omkring det dobbelte. Meget firkantet sat op, I know.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 23. maj 2017, 13:37

Robert Skov har stensikkert en frikøbsklausul i sin kontrakt, ellers havde han ikke forlænget med Silkeborg i december.

Er den på fire-fem mille, skal vi gøre forsøget, men det kan blive svært nok at overbevise spilleren.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hejslet
Junior
Junior

Indlæg af Hejslet » 23. maj 2017, 13:38

Hanga skrev:
troelsh skrev:Jakob Ankersen vil videre, afviser ikke et skifte til dk.
Gaarde sæt igang!

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/j- ... alvsaeson/
Klassespiller som afgjort bør være en forstærkning, men jeg tvivler på at det bliver os.
Her er en helt oplagt mulighed - og god chance for et match.

Ankersen er 26 - er desperat efter at komme væk - har potentiale til at være en klassekant for os.

Angiveligt er han ikke voldsomt dyr, skal have en god løn - men vi har råd - og i hvert fald ikke råd til ikke at investere i spillere fra denne hylde!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 23. maj 2017, 13:40

Yankee skrev:
BoT skrev: Men jeg vil nu også tro, at vi for lad os sige 2,5 mio i transfer og 150.000 i månedsløn vil kunne finde kvalitet, der kan løfte os.
Det er jeg ikke enig i. Den prisklasse giver adgang til Pierre Kanstrup/Alexander Jacobsen-hylden. Vi har brug for 2-3 spillere på Jores Okore-hylden og de går altså for omkring det dobbelte. Meget firkantet sat op, I know.
Du har nok desværre ret. Man kan måske løse det med en sign-on fee og så gå efter at få folk gratis eller for et symbolsk beløb. Men Okore koster nok det, du skrev. Og det kommer vi næppe til at give..

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 23. maj 2017, 13:48

swfc skrev:
Gamen skrev:John Chibuike er netop rykket ned med Hapoel Tel Aviv i Israel. Var et emne for os for en 2-3 år siden, og er stadig en ret god spiller. Havde et lidt svingende lejeophold i AIK sidste sæson, hvor han skulle konkurrere med kæmpetalentet Ofori (solgt for 30 mio.) og kulturbæreren Stefan Ishizaki og stort set ikke fik spilletid. Chibuike er bedst som second striker, men kan også spille som offensiv midtbane, og til nøds på kanterne. Er ekstremt god når han bliver retvendt mod forsvaret, og en dygtig dribler og afslutter.
Pfff... Hvad er 30 mio?
Knapt en notorisk uskarp angriber fra Cameroun.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 23. maj 2017, 13:48

Jeg nægter at tro på Okore skal have 300k om måneden. I så fald skal vi ikke gå i nærheden af ham. Det er simpelthen alt for meget for en spiller med store skadesproblemer, og som ikke har vist et niveau der er noget bemærkelsesværdigt i det seneste 1,5 år. Desuden kommer vi heller ikke til at betale overgangssum for ham. FCK skal vist bare være glade for at slippe af med hans løn. Tror maksimalt AaB kommer til at nærme sig 200k.

Lasse Vigen til gengæld, vil nok være omkring de priser, og det er også en mand som jeg synes er det værd. Han ville være en fuldstændig fantastisk signing, og vil gå direkte ind og være en af de bedste spillere i ligaen. Tror dog han er meget urealistisk efter hans gode ophold i Burton.

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. maj 2017, 13:50

Jeg tror ikke I skal undervurdere hvad man har lyst til at smide i puljen derude. Gaarde er under pres, og man ved at man skal have kvalitet denne gang.
Problemet er jo ikke at hente spillere som ikke er kendte af debattører herinde, men at de virkede fejlcastet som typer, såvel som til spillestil. Det skal være et langt bedre match denne gang!

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 23. maj 2017, 14:01

swfc skrev:
Martino skrev:
At Sloth ikke var med for reserverne igår vidner vel også om at det definitivt er farvel og tak?
Du ved jo godt at Sloth spiller golf om mandagen
Det burde jeg have lært efterhånden. Min fejl.
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 23. maj 2017, 14:08

Har hørt at danske agenter forventer en vild sommer på transfermarkedet. Mellemklubberne i Europa er kommet til penge og de skal bruges. Tror ikke det betyder meget for AaB, men måske derfor Genk havde så travlt med at lande en Mæhle, før der kommer run på.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 23. maj 2017, 14:18

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg forsøger alligevel:

Vi har vel et princip om ikke at køre med store driftunderskud, så vi vil vel næppe give spillerne en helt vanvittig løn. Det betyder samtidig, at vi ikke kan lokke de helt store kanoner til... med mindre man smider et støre beløb i sign-on fee. Har jeg ret i denne antagelse?

I så fald er der jo lidt mere, der kan lade sig gøre - så bruger man jo "bare" nogle af de seneste tiders transfergevinster, eller hvad?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. maj 2017, 14:32

le Cid skrev:Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg forsøger alligevel:

Vi har vel et princip om ikke at køre med store driftunderskud, så vi vil vel næppe give spillerne en helt vanvittig løn. Det betyder samtidig, at vi ikke kan lokke de helt store kanoner til... med mindre man smider et støre beløb i sign-on fee. Har jeg ret i denne antagelse?

I så fald er der jo lidt mere, der kan lade sig gøre - så bruger man jo "bare" nogle af de seneste tiders transfergevinster, eller hvad?
Jeg ved ikke, hvad det er for nogle store kanoner, man tror AaB i højere grad end tidligere kan lokke til, alene med penge. Jo, det kan da godt være, vi kan komme op på en lidt højere hylde end normalt, men for en topspiller er en midterklub i en lille liga, som ikke skal spille europæisk, vel sjældent rigtig attraktiv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 23. maj 2017, 14:32

le Cid skrev:Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg forsøger alligevel:

Kan jo være at man er villig til at ændre lidt på den tilgang. Med de mange penge man har fået ind, behøver man jo ikke at være bange for at gå 5 millioner i minus på driften, hvis nu man bare skulle sige et tal. 5 mio er vel ca. hvad tre spillere der bør være profiler på vores hold koster at have gående årligt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 23. maj 2017, 14:39

Jeg har ingen forestillinger om store kanoner i europæisk sammenhæng, men mindre kan også gøre det.
Jeg tror heller ikke på, at man kan acceptere et driftsunderskud på 15 millioner over de næste 3 år - så vil man sikkert hellere have det posteret som transferudgifter, så man ikke får lønbudgettet til at løbe løbsk, og så man ikke giver de nuværende spillere fikse idéer ang. lønnen...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 23. maj 2017, 15:10

Gamen skrev:Jeg tror ikke I skal undervurdere hvad man har lyst til at smide i puljen derude. Gaarde er under pres, og man ved at man skal have kvalitet denne gang.
Problemet er jo ikke at hente spillere som ikke er kendte af debattører herinde, men at de virkede fejlcastet som typer, såvel som til spillestil. Det skal være et langt bedre match denne gang!
Det er i princippet også det, jeg mente: at jeg kan frygter, at vores kommende nye spillere er navne, vi aldrig har hørt ret meget til før, og som der derfor er en i mine øjne ekstra stor risiko for, ikke passer ind/ikke har niveauet.

Ved fx at købe fra superligaen eller generelt danske spillere, har man som klub et langt bedre kendskab til kvalitet og personlighed. Jeg kan godt tvivle på, at der kommer for debatsiden velkendte navne i spil..

Dermed ikke sagt, at det er umuligt at hente "nye" navne til - men risikoen for fejlskud er blot større, vil jeg mene.

Gamen

Indlæg af Gamen » 23. maj 2017, 15:27

BoT skrev: Det er i princippet også det, jeg mente: at jeg kan frygter, at vores kommende nye spillere er navne, vi aldrig har hørt ret meget til før, og som der derfor er en i mine øjne ekstra stor risiko for, ikke passer ind/ikke har niveauet.

Ved fx at købe fra superligaen eller generelt danske spillere, har man som klub et langt bedre kendskab til kvalitet og personlighed. Jeg kan godt tvivle på, at der kommer for debatsiden velkendte navne i spil..

Dermed ikke sagt, at det er umuligt at hente "nye" navne til - men risikoen for fejlskud er blot større, vil jeg mene.
Lidt forsimplet konklusion, synes jeg. Hvor tit har vi ikke set Superliga-spillere fungere et sted, men ikke et andet? Desuden kan vi formentlig hente bedre spillere fra dårligere ligaer, og dermed få mere for pengene. Her tænker jeg f.eks. Slovakiet, Slovenien, Tjekkiet.

Jeg vil hellere se en østeuropæer med brølstærk mentalitet, end endnu en Casper Sloth. Men sådan er der så meget. Jeg synes bare det er en tyndbenet konklusion.
Risikoen for fejlskud er der uanset hvem vi henter, og det er historien fuld af eksempler på. Sidst vi hentede stjerner i ligaen som f.eks. Jose Mota, så pissede han i uhørt grad på klubben.

Låst