Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 24. maj 2017, 09:36

KJ skrev:Eksempel: Vi køber Robert Skov for 5 mio. kr. og han får en 3-årig kontrakt. Han får et sign-on fee på 1 mio. kr. Årslønnen er 1,5 mio. kr. De samlede udgifter på 10,5 mio. kr. periodiseres ud over kontraktperioden, således at den årlige omkostning regnskabsmæssigt bliver på 3,5 mio.
Ja, det er også min forståelse af det, omend de 1,5 i løn vil fremgå som løn og de resterende 2 pr år, vil fremstå som afskrivning af kontraktrettigheder. På bundlinien giver det det samme.

Er der nogen, der ved om det faktisk er sådan, som vi forventer, at det gøres ?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 24. maj 2017, 09:37

Gamen skrev:
Søgaard skrev:Jeg hører at vi er langt med en ny 1. målmand. Angiveligt skulle vi være klar til at skrive med ham, inden vi har fået afsat Larsen. Aner intet om hvem der skulle være tale om. Andre der måske har hørt noget lignende i vinden?
Ikke i den retning, nej. Kun at man har en masse igang, og at man også allerede har besluttet hvem der skal satses på og ikke satses på frem mod den kommende sæson. Det betyder naturligvis også at vi må forvente snarlig aktivitet på afgangssiden.
Ok. Ja, her synes jeg så det interessante var, hvis det jeg hørte holder stik, at vi for en gangs skyld er villige til at gå ind og gøre noget på forkant, frem for at afvente om vi kan komme af med nogle af de spillere vi ikke vil satse på. Men må jo vente spændt og se hvad der sker :)
Aalborg BK 1885!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 24. maj 2017, 09:52

Hvem og hvor mange vi signer afhænger helt og aldeles af hvem vi kommer af med.

Vi har sådan set fået gode transferindtægter i med Mæhle og Bassogog. Løntunge spillere som Meilinger, Ene, Nicolai Larsen, Holger, Sylvestr, Casper Sloth osv vil dog uden tvivl frigive en masse økonomi hvis vi kunne komme af med dem. (er med på Ene allerede er væk)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 24. maj 2017, 10:23

seamann skrev:
KJ skrev:Eksempel: Vi køber Robert Skov for 5 mio. kr. og han får en 3-årig kontrakt. Han får et sign-on fee på 1 mio. kr. Årslønnen er 1,5 mio. kr. De samlede udgifter på 10,5 mio. kr. periodiseres ud over kontraktperioden, således at den årlige omkostning regnskabsmæssigt bliver på 3,5 mio.
Ja, det er også min forståelse af det, omend de 1,5 i løn vil fremgå som løn og de resterende 2 pr år, vil fremstå som afskrivning af kontraktrettigheder. På bundlinien giver det det samme.

Det er præcis sådan det gøres. Der skal jo holdes regnskab med pengene.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2017, 10:44

Freddie skrev:
seamann skrev:

Det er vel også sådan det gøres - det er der vel ingen der er i tvivl om.

De 3.5 mio årligt er så i omegnen af 10% af vores samlede budget. Får det stadig folk til at tro at vi får en 5-6 spillere i den prisklasse?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2017, 10:49

9800 skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
9800 skrev:
Hovedet skrev:
Jeg tror simpelthen ikke på at de betaler udbytte til aktionærerne! Det ville være et helt vanvittigt signal at sende til sponsorerne!
Hvis de udbetaler 5 mio i udbytte kender jeg en aktionær der står til at modtage omkring 150.000 i udbytte, og så tegner han et større sponsorat i protest!
Det tror jeg heller ikke de gør, men jeg tror at de bruger en del på tilbagekøb af egne aktier. I børsmeddelelsen skrev de netop noget 5-10 mill til aktieudbytte ELLER tilbagekøb af egne aktier. De sidste synes jeg giver god mening at bruge egenkapital på.
Hvad indebærer det egentlig at tilbagekøbe sine egne aktier? Hvordan kommer det AaB til gode?
I det her tilfælde ville det konsolidere magten ved de nuværende aktionærer og sikre mod at fx en Allan Pedersen får indflydelse.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg var glad for den formulering, for det betyder at du er med på at den nuværende gruppe af storaktionærer brænder for AaB, og vil det bedste for klubben.
40 mio til transfers er urealistisk, og det er 20 mio også.
Det med ejerkredsen er præcis min pointe.

"Mine" 20 mio skulle ikke læses som rene transferpenge, men skal også dække et evt. øget lønbudget i kontrakperioden. Som nævnt mener jeg også selv at 10 mio (ekstra) er mere realistisk. Oveni kommer selvfølgelig frigivne lønkroner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. maj 2017, 10:58

Pastorius skrev:

De 3.5 mio årligt er så i omegnen af 10% af vores samlede budget. Får det stadig folk til at tro at vi får en 5-6 spillere i den prisklasse?
Med i det regnestykke bør man jo så også have, at vi er sluppet for i hvert fald omkring 2,5-3 mio. i lønninger med afgangene af Helenius og Ene.
Samtidig vil der jo formentlig også komme penge den anden vej for spillere vi afgiver.
Og slutteligt, så koster dårlige spillere på bundlinjen ifht. placeringspenge, hvor det relativt hurtigt afspejler sig at det er en del mio. værd at styrke truppen, så vi rent faktisk kan indfri vores målsætning.
Jeg vil tro vores budget hæves, så det er konkurrencedygtigt. Det har vi pengene til, og alt andet ville være dybt uansvarligt.

Ellers hedder det endnu en sæson udenfor top 6 næste sæson, og AaB som virksomhed er ikke fem potter pis værd hvis der sidder 1300 betalende tilskuere på stadion hver gang, og produktet er lort. Det tænker jeg heller ikke aktionærerne mener - når produktet er så ringe at vores storsponsorer gang på gang brænder inde med billetter, så har vi da et problem.

Og så er I simpelthen nødt til at revidere jeres opfattelse af hvad spillere koster, se lige på hvad de bedst lønnede i Sverige får. Rasmus Würtz ville være i top 3 over bedst lønnede spillere i Allsvenskan. AaB kan sagtens konkurrere med dem alene på lønnen, det er så nok det sportslige det kniber med.

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. maj 2017, 11:02

Det er nu bekræftet at Pär Hansson forlader Feyenoord, og at hans fremtid snart er på plads et andet sted. Gad vide om AaB formår at nappe ham foran bl.a. Hammarby... spændende, spændende!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 24. maj 2017, 11:07

Pastorius skrev:
Freddie skrev:
seamann skrev:

Tror ikke der er nogen der forventer, at vi henter 5-6 spillere, som vi betaler 5-6 mio. i fee for.

Men selv uden hævet budget, har vi til at hente 2 af dem, direkte rent lønmæssigt ift. at Helenius og Ene går ud af truppen. Så er der mange der forventer at Larsen og Sloth er fortid. Det er 2 mere. Så spekuleres der i Holger og Sylvestr. Vi skal altså kun hæve budgettet med det vi forventer at ligge oveni den løn de erstatter.

Der er ingen der forventer status quo og så tilføjelse af 5 mand, oveni med 5-6 mio. i sign-on.. Det er jeg enig i er helt urealistisk, men heller ikke hvad jeg opfatter er forventningen.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2017, 11:21

Gamen skrev:Det er nu bekræftet at Pär Hansson forlader Feyenoord, og at hans fremtid snart er på plads et andet sted. Gad vide om AaB formår at nappe ham foran bl.a. Hammarby... spændende, spændende!
Vi kan så også putte Vegard Forren i den bowle. Han er kontraktløs fra sommer af, og det er meldt ud, at han ikke får forlænget med Brighton.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. maj 2017, 11:29

Forza skrev:
Hovedet skrev:
Forza skrev:
bongo1234 skrev:
Uldahl skrev:
AalBoyeBK skrev:Jeg nægter at tro på Okore skal have 300k om måneden. I så fald skal vi ikke gå i nærheden af ham. Det er simpelthen alt for meget for en spiller med store skadesproblemer, og som ikke har vist et niveau der er noget bemærkelsesværdigt i det seneste 1,5 år. Desuden kommer vi heller ikke til at betale overgangssum for ham. FCK skal vist bare være glade for at slippe af med hans løn. Tror maksimalt AaB kommer til at nærme sig 200k.

Lasse Vigen til gengæld, vil nok være omkring de priser, og det er også en mand som jeg synes er det værd. Han ville være en fuldstændig fantastisk signing, og vil gå direkte ind og være en af de bedste spillere i ligaen. Tror dog han er meget urealistisk efter hans gode ophold i Burton.
Månedslønnen kan man jo kompensere for med et større sign on fee. Det vil ikke gå ud over lønbudgettet. og vi kan stadig gå i nul regnskabsmæssigt. :thumbsup: Jeg tro det bliver meget på den måde vi handler de penge der er sat af til indkøb.

For de højest lønnet i tuppen bliver 150.000 nok max krydret med med et godt til tider, meget godt sign on fee. Hvor meget vi så har at handle for er åbent, Dog en klar melding om der skal handles stort ind og man har planer en måske 4-5 stykker.

Hvor meget er der så sat af til indkøb? Det vil sige, transfers og signon`s, agenter osv. Jeg tror selv på at Gaarde har omkring de 35 mio. Måske 40 efter salget af Mæhle. :money: Andre bud?

Okore kunne nok godt hentes for 3 mio i sign on og en månedesløn på de 150,00. Jeg håber han bliver hentet. Klasse spiller, men sporende skræmmer lidt. Endnu spiller der skal spilles igang. (suk) Kan han pga af manglende kampform gøre en forskel fra dag et? Vores forsvar in mente så tror jeg klart han kan det.

Hvad kan vi få for de 30 - 40 mio eller kom med et bud på indkøbs rammen. Det bliver et langt og spændende vindue vi går i møde. :aabfan:
Hvad dælen får dig til at tro at Okore kan hentes for 3 mill i sign on og en månedsløn på 150.000.
FCK har helt sikkert betalt ham en god sign on sidste sommer + de idag betaler en månedsløn omkring 400.000,-. Jeg tror ikke på Okrore vil gå 3 mill ned i årsløn for fast spilletid i Aalborg
Øh, Okore får ikke 400.000 i FCK? Han ligger på 300.000 om måneden.

Jeg er helt uenig i tanken om at Gaarde har 30-40 mio til rådighed. Det er jo et helt års budget for os?! Alle pengene fra Basso og Mæhle går (selvfølgelig) ikke til spillerbudgettet, det er logik!
Men hvorfor skulle de egentlig ikke gøre det? AaB har tjent mindst 45 millioner kr. sammenlagt på de to handler (20 % af Bassopengene gik til anden aktør, så at sige, grundet en klasul i kontrakten), og med en likvid egenkapital på over 80 millioner før salgene og ingen gæld overhovedet, er der absolut intet til hinder for, at AaB anvender langt størstedelen af disse penge på indkøb og forøgelse af spillerbudgettet; desto er så meget desto mere relevant vores nuværende sportslige forfatning taget i betragtning.

Og hvad skulle disse penge i øvrigt anvendes til? Vi har i forvejen en enorm bunke penge i de berømte obligationer, dertil yderligere en bunke bare sådan til almindelig sjov plus altså de godt 45 millioner kr. fra de to spillersalg. Der er vel grænser for, hvor mange millioner der skal kastet efter yderligere "strategiske tiltag".
Mener du det seriøst? istedet for at bygge en solid økonomisk base (for en klub der var milimeter fra nedrykning og konkurs for 5 år siden) og styrke de forskellige forretningsområder vil du simpelthen fyre halvdelen af egenkapitalen af på spillerindkøb. Du har godt nok ikke meget indsigt i hvordan en fodboldklub kører.
Jamen, vi har jo for pokker den mest solide økonomiske base, man nærmest kan forestille sig. Hvis vi helt ignorerer de to salg af Bassogog og Mæhle, havde AaB en likvid egenkapital på over 80 millioner kr. og ingen gæld overhovedet. Vi kan med andre ord rammes af 3-4 katastrofer på én gang uden at anvende en øre af de ca. 45 millioner kr., vi har tjent på de to spillersalg. Eller sagt på en anden måde: Hvis vi vitterligt anvender 40 millioner kr. på spillerindkøb - sådan teoretisk - vil vi stå tilbage med en likvid egenkapital på 80 millioner kr. + ca. 5 millioner yderligere.

Og penge anvendt på spillerindkøb er jo ikke bare penge ud ad vinduet. Det er en investering, der gerne skulle give afkast i form af yderligere TV-penge, sponsorater, tilskuere osv.

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 24. maj 2017, 12:52

Krage skrev:
swfc skrev:Transferønsker aka økonomitråden
Tænker da at det er relevant nok at diskutere hvad økonomi der er til transfers. Der er sgu stor forskel på hvilke bud man kan komme med til 40 millioner kontra 10 millioner til transfers.
Jo jo, men det er meget teknisk og det fyger rundt med fiktive tal og aktieudbytte og lønninger og sign on fees og egenkapital
AaB i hjertet

zyffe
Miniput
Miniput

Indlæg af zyffe » 24. maj 2017, 13:49

Transferviduets åbning nærmer sig, og med så ringe en præstation af AaB i indeværende sæson, har det de seneste dage kriblet i fingrene for at dele mit syn på næste sæsons holdsammensætning.

Der lader til at være rimelig konsensus om, at indkøbsstrategien bør balancere tilførslen af nye og bærende kræfter mens den videre udvikling af klubbens egne talenter fortsat skal prioriteres. Til dette formål har den sportslige ledelse allokeret et pænt, om end ikke FCM-lignende budget, hvilket naturligvis betyder, at vi ikke kan få en spiller fra hylde A til alle pladser. Derfor mener jeg, at AaB bør fokusere størstedelen af transferbudgettet på en virkelig stærk central spiller til hver kæde, eksemplificeret ved Okore, F. Oldrup Jensen og Sebastian Andersson. Jeg synes at kvaliteten på de resterende pladser er acceptabel – særligt spillernes match med systemet taget i betragtning. Mere generelt synes jeg Gaarde bør lade sig inspirere af FCN ift. at gå efter spillere, som passer til systemet (Asante og Donyoh), frem for etablerede navne (Sloth). Med dette udgangspunkt er mit forsalg følgende:

Start-11
N. Larsen
PK/Pohl – Kanstrup – Okore – Ahlmann
Flores – Würtz/MC – F. Oldrup Jensen – Thellufsen
Sylvestr/Ramkilde – Sebastian Andersson

Bænk
Lansing, Pohl, Blåbjerg, Kasper P, Børsting, MC, Risgård, Ramkilde

Derudover regner jeg med, at der vanen tro kommer nogle U-19 spillere op, som der også skal være plads til. Det er mit indtryk vi har et par spændende spillere på vej (fx Mads Stefansen og Wassam Ali), men måske der er nogen, som ved mere om dette?

Det betyder således, at følgende spillere må forlade skuden:
Meilinger, Sloth, Holger, Ene (Annonceret) og Grønning
Abildgaard og Rokkedal kunne være interessante at sende på et års lejeophold
Kakeeto og Bytyqi kender jeg intet til – tænker enten udlejning eller afsked

Hvad mener i derude?

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 24. maj 2017, 13:49

Uanset hvor mange knaster vi har til transfers p.t. så er der ingen spillere andet end overbetalte lykkeriddere og "warn outs" der gider til AaB pt og AaB og Gaarde har intet netværk til at finde noget andet end det, så dem der tror på 5-6 gode signings må have drukket af natpotten
Gamling
"Ib Simonsen forever"

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 24. maj 2017, 13:53

Gamling skrev:Uanset hvor mange knaster vi har til transfers p.t. så er der ingen spillere andet end overbetalte lykkeriddere og "warn outs" der gider til AaB pt og AaB og Gaarde har intet netværk til at finde noget andet end det, så dem der tror på 5-6 gode signings må have drukket af natpotten
Tror du ikke der skal skiftes brugernavn fra gamling til gnavpot?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2017, 13:56

zyffe skrev: Hvad mener i derude?
Jeg savner tiden inden fodboldmanagerspil blev hvermandseje.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 24. maj 2017, 14:08

Mener ikke man skal skille sig af med Sloth. Jeg tror han og MW har en eller anden udfordring med hinanden som jeg syns de skal få løst i en fart. De kampe (Reserve) jeg har set ham i, har han spillet fremragende og styret den midtbane totalt. Jeg vil mene at han er meget tæt på sit gamle niveau og det har vi mere end brug for som det ser ud nu. Desuden skal der ikke bruges transfer kroner på en erstatning på den plads.

Det ser ud som om Gaarde har haft meget travlt med at kigge på forretningen siden han kom til og måske ikke prioriteret sorten så meget. Det betyder jo så at vi har en god økonomi nu men det halter en hel del sportsligt. Det kan han jo så passende fokusere på nu.

Men jeg tror heller ikke at man skal forvente at der er mange midler tilrådighed... 10 - 12 mil er mit bud max. Det skal vel bruges på 3 - 4 spillere så det er nok ikke nødvendigvis "store" navne... (f.eks. kusk)

Men det bliver spændende at se hvad der sker og jeg glæder mig til mesterskabet i den nye sæson... :danmarkfan:
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

zyffe
Miniput
Miniput

Indlæg af zyffe » 24. maj 2017, 14:14

Pastorius skrev:
zyffe skrev: Hvad mener i derude?
Jeg savner tiden inden fodboldmanagerspil blev hvermandseje.
Mit bud kunne da være meget mere FM-tungt :)

Fredrik Oldrup Jensen fra Odd passer fint som type og har ”kun” halvandet år tilbage af sin kontrakt, hvorfor han nok ikke koster en alverdens. Jeg bor selv i Norge og har derfor kunne følge lidt med i hvordan han spiller.

Sylvestr har vist at han kan udfylde den skarpretter-rolle, som vi godt kan bruge i vores system, men han er en spiller, der har brug for at holdet omkring ham fungerer, hvilket det ikke har gjort. Jeg tror på ham. Hvis man vælger at spille med en skarpretter, ville det også være en god mulighed for at få sluset Ramkilde, som lader til at have potentiale (jf. U19 landsholdet), ind på holdet.
Ved Sylvestrs side har vi brug for en, der kan falde ned i banen, holde på bolden og videredistribuere - en rolle som Sebastian Andersson kunne udfylde. Jf. CVet er han ikke billig - og måske også uden for vores rækkevidde - men han spiller trods alt "kun" for Norrköping og har halvandet år tilbage af sin kontrakt. Robert Skov kunne være et spændende alternativ, men er nok også til den dyre side.

Jensen og Andersson skal egentlig mest ses som eksempler nogle spillertyper, som jeg mener er værd at kaste størstedelen af transferbudgettet efter, da vi, er udmærket dækket ind på de andre pladser.

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. maj 2017, 14:18

zyffe skrev:
Jensen og Andersson skal egentlig mest ses som eksempler nogle spillertyper, som jeg mener er værd at kaste størstedelen af transferbudgettet efter, da vi, er udmærket dækket ind på de andre pladser.
Sebastian Andersson skulle ikke være så langt fra et skifte, men det er i hvert fald ikke til os.

Gamen

Indlæg af Gamen » 24. maj 2017, 14:19

Rextherunt skrev:
Men jeg tror heller ikke at man skal forvente at der er mange midler tilrådighed... 10 - 12 mil er mit bud max. Det skal vel bruges på 3 - 4 spillere så det er nok ikke nødvendigvis "store" navne... (f.eks. kusk)
Det svarer til hvad der blev brugt i sidste store vindue. Stop nu lige op, og kig på realiteterne. AaB er presset, både ifht. målsætning og strategi, og har siden da fået 45 mio. i kassen... Tallet er væsentligt højere end 10 mio.

Låst