Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
-
andreasaab89
- Allstar

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Seriøst ?
AGF, Silkeborg, Esbjerg, Horsens, Viborg mv er ved at rydde op i deres trupper efter en miserabel sæson og lader spillere gå de ikke kan bruge mere
Alt deres affald bliver pludselig bragt herinde som spændende muligheder ? Skal vi ikke bare sigte en lille smule højere !!!
Jeg kunne også godt se Alexander Jacobsen i AaB, men det er altså nærmest den eneste fra de 5 nævnte klubber
Vi har set i dette vindue hvad der sker når vi henter middelmådige spillere ala Sloth, Meilinger, Holgersson mv
De kan ikke engang komme på hold
Når vi henter spillere udefra skal det være høj kvalitet som vi kan krydre med talenter fra egen række
At hente en masse leverpostejspillere ala jull Andersen, palsson, pallesen, aabech, Gammelby, Oliver Lund, og hvad der ellers har været nævnt .. glem det - det er ikke AaB strategi - og heldigvis for det
AGF, Silkeborg, Esbjerg, Horsens, Viborg mv er ved at rydde op i deres trupper efter en miserabel sæson og lader spillere gå de ikke kan bruge mere
Alt deres affald bliver pludselig bragt herinde som spændende muligheder ? Skal vi ikke bare sigte en lille smule højere !!!
Jeg kunne også godt se Alexander Jacobsen i AaB, men det er altså nærmest den eneste fra de 5 nævnte klubber
Vi har set i dette vindue hvad der sker når vi henter middelmådige spillere ala Sloth, Meilinger, Holgersson mv
Når vi henter spillere udefra skal det være høj kvalitet som vi kan krydre med talenter fra egen række
At hente en masse leverpostejspillere ala jull Andersen, palsson, pallesen, aabech, Gammelby, Oliver Lund, og hvad der ellers har været nævnt .. glem det - det er ikke AaB strategi - og heldigvis for det
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Vi kunne muligvis godt finde spillere der ville være et lidt bedre fit hos os, end hos konkurrenterne, men hvis vi for alvor vil gøre noget ved det vi har set i denne sæson er løsningen ikke at købe middelmådige spillere fra andre superligaklubber fra den nederste halvdel af tabellen.Søren Kusk er Gud!!! skrev:Pallson fra Esbjerg. Var det noget. Fighter som fanden og kan dække alle defensive pladser
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi skal have spillere i Okore-klassen og lykkes med at forløse deres potentiale - og det skal mere end én til.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Tror du disse spillere er hentet som "middelmådige spillere"? Nej, de er netop hentet som forholdsvist dyre profiler der skulle bære holdet - at de så var alt andet end profiler, siger jo alt om Gaardes scoutingevner og AaBs manglende vilje til at bruge penge på "profiler". Det har i en del år været AaBs strategi at finde (billige) profiler i udlandet (enten danskere der var gået i stå, eller udlændinge som man så et potentiale i) krydret med spillere af egen avl. Vi henter aldrig spillere i SL som vi skal betale ret meget for - hvornår har vi sidst hentet noget der bare med lidt god vilje kunne kaldes en profil i SL? Jeg spørger helt oprigtigt?andreasaab89 skrev:Vi har set i dette vindue hvad der sker når vi henter middelmådige spillere ala Sloth, Meilinger, Holgersson mv
Chanko var hentet - dyrt - som profil. Godt nok ikke fra SL, men alligevel.Pollack2 skrev:Tror du disse spillere er hentet som "middelmådige spillere"? Nej, de er netop hentet som forholdsvist dyre profiler der skulle bære holdet - at de så var alt andet end profiler, siger jo alt om Gaardes scoutingevner og AaBs manglende vilje til at bruge penge på "profiler". Det har i en del år været AaBs strategi at finde (billige) profiler i udlandet (enten danskere der var gået i stå, eller udlændinge som man så et potentiale i) krydret med spillere af egen avl. Vi henter aldrig spillere i SL som vi skal betale ret meget for - hvornår har vi sidst hentet noget der bare med lidt god vilje kunne kaldes en profil i SL? Jeg spørger helt oprigtigt?andreasaab89 skrev:Vi har set i dette vindue hvad der sker når vi henter middelmådige spillere ala Sloth, Meilinger, Holgersson mv
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Lolo blev netop hentet relativt dyrt i Sverige i 2009... under Pehrsson, hvor man prøvede en ny strategi med at holdet til en vis grad skulle bygges op omkring trænerens ønsker om spillere. Det blev som bekendt en katastrofe, og man vendte hurtigt tilbage til Lynges måde at købe spillere på igen.Funky skrev:Chanko var hentet - dyrt - som profil. Godt nok ikke fra SL, men alligevel.Pollack2 skrev:Tror du disse spillere er hentet som "middelmådige spillere"? Nej, de er netop hentet som forholdsvist dyre profiler der skulle bære holdet - at de så var alt andet end profiler, siger jo alt om Gaardes scoutingevner og AaBs manglende vilje til at bruge penge på "profiler". Det har i en del år været AaBs strategi at finde (billige) profiler i udlandet (enten danskere der var gået i stå, eller udlændinge som man så et potentiale i) krydret med spillere af egen avl. Vi henter aldrig spillere i SL som vi skal betale ret meget for - hvornår har vi sidst hentet noget der bare med lidt god vilje kunne kaldes en profil i SL? Jeg spørger helt oprigtigt?andreasaab89 skrev:Vi har set i dette vindue hvad der sker når vi henter middelmådige spillere ala Sloth, Meilinger, Holgersson mv
Hvis jeg selv skal give et bud på en dansk profil fra suppen som AaB sidst har hentet, bliver det KEP i 2009, hentet under Pehrsson...
Min pointe er, at dem der håber på, at AaB henter større eller mindre profiler i SL historisk set bliver skuffet.
De dage, hvor AaB eller BIF for et par håndører kunne købe profilerne fra Viborg, Vejle, Lyngby etc. er forbi. Det sker jo nærmest aldrig, at der sker egentlige køb/salg sted mellem to superligaklubber. Alle klubberne har en eller anden form for finansiel ballast eller opbakning, og ingen klubber er tvunget til at sælge til konkurrenter for at overleve. Så hellere sælge til Sverige, Island, 2. Bundesliga eller hollandske sekundaklubber.
Dem, der tror, vi bare lige kan hente Robert Skov, Gammelby, Sanneh og Kristoffer Pallesen, bliver enorm skuffede.
Dem, der tror, vi bare lige kan hente Robert Skov, Gammelby, Sanneh og Kristoffer Pallesen, bliver enorm skuffede.
Ikke så skuffede som debatsiden bliver om et par måneder, hvis det rent faktisk skulle lykkes os.KJ skrev: Dem, der tror, vi bare lige kan hente Robert Skov, Gammelby, Sanneh og Kristoffer Pallesen, bliver enorm skuffede.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
[quote]Ikke så skuffede som debatsiden bliver om et par måneder, hvis det rent faktisk skulle lykkes os.[/quote]

Jeg forstår slet ikke sammenligningen med tidligere. AaB er jo i en helt anden økonomisk situation i dag og transfermarkedet er også et ganske andet. Dansk fodbold har ikke længere den enorme skattefordel, der var med til at trække nordmænd og svenskere til ligaen i 00'erne og det er sværere og sværere at tiltrække de bedste spillere fra de ligaer.
Hvilket vel også fortæller vigtigheden i talentudvikling - at vi skal være helt fremme her.Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke sammenligningen med tidligere. AaB er jo i en helt anden økonomisk situation i dag og transfermarkedet er også et ganske andet. Dansk fodbold har ikke længere den enorme skattefordel, der var med til at trække nordmænd og svenskere til ligaen i 00'erne og det er sværere og sværere at tiltrække de bedste spillere fra de ligaer.
Iøvrigt vildt nok at Vejle kan kapre Nikolaj Madsen fra Sønderjyske. Han kunne vel godt lande en kontrakt hos et Superliga top6 hold eller hva?
Jeg savner Winsnes
Måske tæller geografiske hensyn højere end økonomiske? Det ligner et lidt uambisiøst skifte.Martino skrev:Hvilket vel også fortæller vigtigheden i talentudvikling - at vi skal være helt fremme her.Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke sammenligningen med tidligere. AaB er jo i en helt anden økonomisk situation i dag og transfermarkedet er også et ganske andet. Dansk fodbold har ikke længere den enorme skattefordel, der var med til at trække nordmænd og svenskere til ligaen i 00'erne og det er sværere og sværere at tiltrække de bedste spillere fra de ligaer.
Iøvrigt vildt nok at Vejle kan kapre Nikolaj Madsen fra Sønderjyske. Han kunne vel godt lande en kontrakt hos et Superliga top6 hold eller hva?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Han er uden tvivl på en hylde, hvor han ville være en proifl eller nøglespiller hos os. Om han er den rigtige type til det hold AaB gerne vil bygge er jeg derimod mere i tvivl om. Men vanvittigt at han ryger til Vejle. Der har helt sikkert være udenlandsk interesse og mindst halvdelen af Superligaen har vel også været interesseret.Martino skrev:Hvilket vel også fortæller vigtigheden i talentudvikling - at vi skal være helt fremme her.Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke sammenligningen med tidligere. AaB er jo i en helt anden økonomisk situation i dag og transfermarkedet er også et ganske andet. Dansk fodbold har ikke længere den enorme skattefordel, der var med til at trække nordmænd og svenskere til ligaen i 00'erne og det er sværere og sværere at tiltrække de bedste spillere fra de ligaer.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
What the what...? Der må eddermame være nogle superligaklubber, der har sovet i timen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Jeg må indrømme at mit kendskab til Nikolaj Madsen, men baseret på hvilke klubber der har været meldt interesseret i ham er det ret chokerende at han ender i Vejle.
Det kan vel nærmest kun være familiære årsager der gør at han skifter dertil som jeg ser det.
Det kan vel nærmest kun være familiære årsager der gør at han skifter dertil som jeg ser det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Han skal opereres og det har holdt flere interesserede klubber væk. Derfor er det stadig bemærkelsesværdigt at Vejle kan hente ham, men det siger også lidt om hvilke muskler de spiller med i forhold til resten af rækken, der dårligt nok er semi-proffer.Forza skrev:Jeg må indrømme at mit kendskab til Nikolaj Madsen, men baseret på hvilke klubber der har været meldt interesseret i ham er det ret chokerende at han ender i Vejle.
De skal simpelthen også rykke op i den kommende sæson. EFB kommer til at køre med mange unge, men det er selvfølgelig ukendt endnu hvem af VFF, Horsens, Vendsyssel og Helsingør som spiller 1.div næste år.Yankee skrev:Han skal opereres og det har holdt flere interesserede klubber væk. Derfor er det stadig bemærkelsesværdigt at Vejle kan hente ham, men det siger også lidt om hvilke muskler de spiller med i forhold til resten af rækken, der dårligt nok er semi-proffer.Forza skrev:Jeg må indrømme at mit kendskab til Nikolaj Madsen, men baseret på hvilke klubber der har været meldt interesseret i ham er det ret chokerende at han ender i Vejle.
Jeg savner Winsnes
Jeg synes det mest bemærkelsesværdige er at det sker så tidligt. Måske ligger der en frikøbsklausul?Yankee skrev:Han skal opereres og det har holdt flere interesserede klubber væk. Derfor er det stadig bemærkelsesværdigt at Vejle kan hente ham, men det siger også lidt om hvilke muskler de spiller med i forhold til resten af rækken, der dårligt nok er semi-proffer.Forza skrev:Jeg må indrømme at mit kendskab til Nikolaj Madsen, men baseret på hvilke klubber der har været meldt interesseret i ham er det ret chokerende at han ender i Vejle.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gamen
What? Manden skifter på fri transfer, dvs. at han fra 30/6 er Vejle-spiller. Frikøbsklausul?! Skiftet er vel bare annonceret, nu hvor sæsonen er ovre for begge klubbers vedkommende. Det er der ikke noget odiøst i, det sker mange gange hver sæson.Pastorius skrev:
Jeg synes det mest bemærkelsesværdige er at det sker så tidligt. Måske ligger der en frikøbsklausul?
80% af alle transfers i 1. division sker i indeværende uge eller i sidste uge inden vinduet lukker. Det er helt normalt.Pastorius skrev:Jeg synes det mest bemærkelsesværdige er at det sker så tidligt. Måske ligger der en frikøbsklausul?Yankee skrev:Han skal opereres og det har holdt flere interesserede klubber væk. Derfor er det stadig bemærkelsesværdigt at Vejle kan hente ham, men det siger også lidt om hvilke muskler de spiller med i forhold til resten af rækken, der dårligt nok er semi-proffer.Forza skrev:Jeg må indrømme at mit kendskab til Nikolaj Madsen, men baseret på hvilke klubber der har været meldt interesseret i ham er det ret chokerende at han ender i Vejle.
Hvad er Patrick Banggaards situation egentlig i Tyskland? Kunne han være en mulighed istedet for Holger? Jeg forventer selvfølgelig vi henter en spiller mere (Okore), men det er ikke som erstatning for Holger, men som en forstærkning truppen har behov for. Jeg så dog også gerne en anden spiller end svenskeren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.