Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 6. jun 2017, 11:22

Rams skrev:
Halil skrev:Tak for svar. Det er godt og jeg er enig i meget af det generelle vedrørende AaBs placering.

Vi er noget uenige om de spillere der bliver nævnt niveau og evner på en bane, men sådan er det altid.

I et udlandet kan man få mere bang for the buck - det sir Troels Bech også. Problemet er scoutingen af de spillere, som kan vise sig at være mangelfuld og de udenlandske spillere ikke slår til.
Jeg er generelt stor tilhænger af at gå over åen efter vand, men .....

Lige netop i forhold til centerforsvaret kan vi hente to naturlige lederskikkelser, der tilmed er transferfri. Det er det tætteste Gaarde kommer på en no brainer,at hente Kanstrup og Ludwig, og de vil kunne stemple ind fra dag 1 og gøre en forskel.

Til gengæld er jeg overbevist om, at vi skal udenlands for at hente en højre back - formentlig Holland - men også Tjekkiet eller Slovakiet producere offensive backs.

Så kunne vi hente Bjarke Jacobsen i Vendsyssel som backup til de to gamle mænd på midten, og så bruge broderparten af budgettet på en fysisk stærk spids og en dynamisk kant. Til kanten så jeg gerne lettiske Davis Ikaunieks, men det har jeg jo nævnt før. Oppe foran har vi brug for noget power til at supplere Pohls hurtighed.
Vi kan hente Gorters hollandske fætter til højrebacken. Det var sgu kedeligt, at Gorters knæ eksploderede, men han var fornuftig. Noget i samme stil kan være udemærket.

Kanstrup ved vi nogenlunde, hvad vi får. En ledertype med fornuftig teknik, som ikke er særlig hurtig. Det vil jeg også kunne leve med. Kanstrup - Sanneh duoen kunne nok komplementere hinanden godt.

Ludwig, Bjarke Jacobsen og din lettiske ven har jeg aldrig set spille - Det kræver lidt mere end mine bold.dk-scouting evner.
Uden Synd Ingen Frelse

boldspiller
Junior
Junior
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Indlæg af boldspiller » 6. jun 2017, 13:14

DobbeltA skrev:
boldspiller skrev:
DobbeltA skrev:
boldspiller skrev:
DobbeltA skrev: Enig, hellere få gode ind og så spille med vores egne drenge for resten af pengene, det er AaB-DNA. Der kommer også 2-3 op fra U19, skal vi huske på. Så kommer vi af med 7, er der næppe plads til 7 nye.
Der kommer kun Ramkilde op her til sommer, så vidt jeg har hørt.
Så skulle du måske lytte ved nogle andre døre
Hvem bliver hevet med op da?
Der er flere på tale. Anders Østergaard (årg. '97) har spillet sit 3. år som U19, så et eller andet skal der ske med ham. Nikolaj Lyngø (Midtstopper) har efter sigende spillet et godt forår, så han er sikkert på tale. Mathias Andersen (Venstre back/kant) meget hurtig spiller og også god i dueller. Alexander Tved (6'er) flere U-landskampe på CV'et. Ramkilde er 99,9%, da han i følge Transfermarkt har figureret i truppen siden 1. feb. 2017.
https://www.transfermarkt.com/marco-har ... ler/321860

Derfor skriver jeg 2-3, da man må formode at det bliver Ramkilde og sikkert en mere som klarer cuttet. Det kræver formodentlig noget oprydning i de 6 årgang '97, som kom op sidste sommer. Her er Mæhle allerede væk og kan se på Transfermarkt at Grønning, Rokkedal og Bytyqi ikke er blevet forlænget endnu.
Jeps, jeg hørte i samme ombæring, at Lyngå ryger op til vinter - men stadig med Ramkilde som den eneste "oprykker" i sommer.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 13:25

De Fem skrev:
Jamen så lig da hovedet på blokken. Inden hvornår kommer der en spiller og hvad tør du sig om ham?

Skal gerne lave en tråd hvor jeg tæller insidernes succeser.
Lægge hovedet på blokken for hvis skyld? Jeg er da bedøvende ligeglad med hvad folk herinde tænker - jeg synes blot det er useriøst at sidde og skrive det ene dødssyge indlæg efter det andet i den her tråd, og så bruge de resterende 20 % af ens indlæg på at sidde og sable andre brugere ned, der rent faktisk HAR noget at byde ind med.

Det er umuligt at sige, hvornår der sker noget på dato og klokkeslet - der kan ske alt muligt i sådan et forløb, som Lucas' skifte til Grasshoppers også vidnede om. Men der bliver arbejdet hårdt derude, og der var som sagt en spiller ude og kigge på forholdene i torsdags. Det tolker jeg som at man er ret langt i forhandlingerne.

Jeg viderebringer blot (dele af) det jeg hører.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 13:29

bongo1234 skrev: De "vandrør" jeg har lyttet til fortæller, at Grønning er en dem der er uden fremtid i AaB - hvad enten det så er salg eller udlejning lige nu ved jeg ikke.
Og det er helt korrekt - han skulle være færdig, for nu, i AaB. Og der kan vi så passende lægge endnu en spiller over i den bunke, hvor dét at man kan være et stort talent på ungdomsniveau, absolut intet siger om evnen til at bryde igennem på seniorniveau.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 6. jun 2017, 13:30

Gamen skrev:
De Fem skrev:
Jamen så lig da hovedet på blokken. Inden hvornår kommer der en spiller og hvad tør du sig om ham?

Skal gerne lave en tråd hvor jeg tæller insidernes succeser.
Lægge hovedet på blokken for hvis skyld? Jeg er da bedøvende ligeglad med hvad folk herinde tænker - jeg synes blot det er useriøst at sidde og skrive det ene dødssyge indlæg efter det andet i den her tråd, og så bruge de resterende 20 % af ens indlæg på at sidde og sable andre brugere ned, der rent faktisk HAR noget at byde ind med.

Det er umuligt at sige, hvornår der sker noget på dato og klokkeslet - der kan ske alt muligt i sådan et forløb, som Lucas' skifte til Grasshoppers også vidnede om. Men der bliver arbejdet hårdt derude, og der var som sagt en spiller ude og kigge på forholdene i torsdags. Det tolker jeg som at man er ret langt i forhandlingerne.

Jeg viderebringer blot (dele af) det jeg hører.

Jeg hører at vi er ret langt i forhandlingerne med Okore, har du samme opfattelse? Samt at vi skulle være meget interesseret i Christian Gytkjær

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 6. jun 2017, 13:37

Freddie skrev:
KJ skrev:Det holder altså ikke, Freddie. U19 spillerne får ikke kontrakt for at forstærke holdet på dag 1. Det er en langsigtet investering. Om de unge træner i AaB og spiller på reserveholdet, eller træner og spiller i Skive, gør næppe den store forskel. Præmissen er selvfølgelig, at man vurderer, at de indenfor 1-2 år kan blive superligaspillere. At en række nyoprykkede U19 spillere så rent faktisk har spillet i foregående sæson, skyldes vel en blanding af ekstraordinært talent og stabilitet (Mæhle) og manglende alternativer (Magnus, Grønning og til dels Thellufsen).
Men det er udlejning jeg udtaler mig om. Du må argumentere for, hvorfor udlejning er en god ide. Jeg mener, at det bare vil medvirke til at skabe en antalsmæssigt større trup, og til at bruge penge, der skal bruges andre steder.
Lad os bare lege med tanken om, at AaB skriver med talenter, der skal udlejes. Skal de så sluses ind i truppen næste sæson, og hvordan skal man så få plads til dem. Jeg kan ikke forestille mig at Allan Gaarde vil spilde penge på at have spillere løbende rundt i lavere rangerende klubber.
Jeg kan heller ikke forestille mig, at bestyrelsen vil være med til at forhøje spillerbudgettet, for at leje spillere ud, der ikke er gode nok. Men nok fra mig om det emne.
Det kommer jo an på, hvilke kontrakter der er på spillerne og hvad man vurderer sandsynligheden for at de udvilker sig til. Du har ingen sign on af betydning til disse ungdomsspillere, du har lave lønomkostninger, du ved hvad du får fordi der er blevet arbejdet med dem i AaB gennem mange år. Hvis man vurderer, at eksempelvis Bardhec har en god chance for at kunne spille superliga om et par år, så skal man da holde ham inde i systemet. Det kommer an på omkostningerne som du siger, men hvad tror du ikke det koster at hente Lucic eller Raitala ind for at være backup et halvt år.

Jeg kan sagtens se perspektivet med at signe dem og leje dem ud en sæson, til eksempelvis Skive eller Thisted, hvis man vitterligt mener der er et potentiale. Og det er jo der vi kommer lidt til kort. Vi har bare ikke været så heldige med det, de seneste gange vi har gjort det, med Ahlmann og Toft som de seneste eksempler - man skal jo nærmest tilbage til Martin P. i Sønderjyske, for at finde et eksempel på en succesfuld udlejning.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 13:37

Sanchez94 skrev:

Jeg hører at vi er ret langt i forhandlingerne med Okore, har du samme opfattelse? Samt at vi skulle være meget interesseret i Christian Gytkjær
Ja. Intet hørt om Gytkjær dog, blot at vi jagter på noget højere hylde end normalt. Men det ser da ud til at AGF også har Okore som topprioritet. Ret definerende for vores plads i fødekæden, om vi formår at "slå dem" i den kamp. Dino Mikanovic tæt på et salg også, og så går de ret sikkert efter at se om de enten kan få en fornuftig aftale med Kristoffer Pallesen, der jo har en fortid i klubben, eller forlænger Alexander Juel Andersen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 13:42

Søgaard skrev: Jeg kan sagtens se perspektivet med at signe dem og leje dem ud en sæson, til eksempelvis Skive eller Thisted, hvis man vitterligt mener der er et potentiale. Og det er jo der vi kommer lidt til kort. Vi har bare ikke været så heldige med det, de seneste gange vi har gjort det, med Ahlmann og Toft som de seneste eksempler - man skal jo nærmest tilbage til Martin P. i Sønderjyske, for at finde et eksempel på en succesfuld udlejning.
Problemet er, at den sluse ud til et halv-prof miljø har FCM taget sig af. Vi har jo intet af at leje ud til Jammerbugt f.eks., fordi spillerne vil opleve en alt for stor forskel i overgangen fra et træningsmiljø til et andet. Der har AaB sovet i timen, og i dag skal spillerne jo langt væk fra området (eller til en anden Superligaklub), hvis vi skal have gavn af en udlejning i et ordentligt miljø.

Men det er da oplagt at leje nogle af de unge spillere, som ikke er i nærheden af spilleminutter ud, hvis det er et sted hvor de kan få fast spilletid. Det giver også et langt bedre pejlemærke om, hvorvidt de er gode nok. Sådan har FCM jo i flere år brugt bl.a. Skive til at si de ringeste spillere fra.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. jun 2017, 13:45

Gamen skrev:
bongo1234 skrev: De "vandrør" jeg har lyttet til fortæller, at Grønning er en dem der er uden fremtid i AaB - hvad enten det så er salg eller udlejning lige nu ved jeg ikke.
Og det er helt korrekt - han skulle være færdig, for nu, i AaB. Og der kan vi så passende lægge endnu en spiller over i den bunke, hvor dét at man kan være et stort talent på ungdomsniveau, absolut intet siger om evnen til at bryde igennem på seniorniveau.
Præcis. Og Grønning startede indimellem ude i sin sidste tid som U19, tror grunden til han kom op var at han evner at score mål og er lidt uortodoks/targetman. Mikkel Kaufmann på U17 minder mig lidt om Grønning. Jeg tror Grønning vil have godt af at spille 1.div i nogle år og så kan det være han kan bygge på de tekniske mangler/færdigheder.

Har ikke hørt at Lyngø skal op til vinter, men kan han bygge på sine pasninger og spilforståelse, så har han i hvertfald fysikken til Superliga bold.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 6. jun 2017, 14:05

Gamen skrev:
Søgaard skrev: Jeg kan sagtens se perspektivet med at signe dem og leje dem ud en sæson, til eksempelvis Skive eller Thisted, hvis man vitterligt mener der er et potentiale. Og det er jo der vi kommer lidt til kort. Vi har bare ikke været så heldige med det, de seneste gange vi har gjort det, med Ahlmann og Toft som de seneste eksempler - man skal jo nærmest tilbage til Martin P. i Sønderjyske, for at finde et eksempel på en succesfuld udlejning.
Problemet er, at den sluse ud til et halv-prof miljø har FCM taget sig af. Vi har jo intet af at leje ud til Jammerbugt f.eks., fordi spillerne vil opleve en alt for stor forskel i overgangen fra et træningsmiljø til et andet. Der har AaB sovet i timen, og i dag skal spillerne jo langt væk fra området (eller til en anden Superligaklub), hvis vi skal have gavn af en udlejning i et ordentligt miljø.

Men det er da oplagt at leje nogle af de unge spillere, som ikke er i nærheden af spilleminutter ud, hvis det er et sted hvor de kan få fast spilletid. Det giver også et langt bedre pejlemærke om, hvorvidt de er gode nok. Sådan har FCM jo i flere år brugt bl.a. Skive til at si de ringeste spillere fra.
Enig i Jammerbugt, du tænker mht. Skive? Thisted er jo også en mulighed næste sæson i 1. division. Det er ca samme køretid og vi har et par gamle AaB-ungdomsspillere rendende rundt der.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 14:10

Søgaard skrev: Enig i Jammerbugt, du tænker mht. Skive? Thisted er jo også en mulighed næste sæson i 1. division. Det er ca samme køretid og vi har et par gamle AaB-ungdomsspillere rendende rundt der.
Nej, Thisted FC har FC Midtjylland som samarbejdsklub, og har haft det i flere år.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2017, 14:45

Gamen skrev:

Der er simpelthen for langt mellem snapsene mht. de udlejede spillere. FCM har vel heller ikke haft speciel succes med at udleje deres folk. Har nærmere billedet af, at der er tale om folk, som de havde skrevet for lange kontrakter med og nu skal minimere tabet.

Hvis man indførte f.eks. 1-2 måneders leje i DK, som de har i en eller anden form i de lavere engelske rækker, så kunne der være noget logik i udlejning. Indtil da må klubben vælge hvem de vil satse på, og hvem der skal videre.
- FlæskeFrank

binderup
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af binderup » 6. jun 2017, 14:51

:cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. jun 2017, 14:56

binderup skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... se-fodbold
Det lover ikke godt :(
Omvendt det skal de vel næsten sige. Jeg synes vi skal være iskolde omkring Hogler som vi anyway næppe går glip af nogen mega transfer for vi kun hænger på et år endnu. Han skal bare ikke spille så snart vi har to nye stoppere klar og så kan han få lov til at træne med i AaB indtil han selv beder om at komme videre.
RAUS RAUS SSE!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 6. jun 2017, 14:59

Arh så slem er Holgerssons udmelding altså ikke :-) Skulle han have sagt det modsatte, hvis han rent faktisk var på vej væk?

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 6. jun 2017, 15:20

Gamen skrev:
Læg dertil også han er udfordret på diciplinen eller mangle som samme.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jun 2017, 16:44

bongo1234 skrev:
Gamen skrev:
Læg dertil også han er udfordret på diciplinen eller mangle som samme.
Det må du lige uddybe?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jun 2017, 16:48

Gamen skrev:
Sanchez94 skrev:

Ja. Intet hørt om Gytkjær dog, blot at vi jagter på noget højere hylde end normalt. Men det ser da ud til at AGF også har Okore som topprioritet. Ret definerende for vores plads i fødekæden, om vi formår at "slå dem" i den kamp. Dino Mikanovic tæt på et salg også, og så går de ret sikkert efter at se om de enten kan få en fornuftig aftale med Kristoffer Pallesen, der jo har en fortid i klubben, eller forlænger Alexander Juel Andersen.
Det vil være oplagt hvis man i det mindste har forhørt sig på Gytkjær.

Ift. Okore håber jeg vi har gode kort på hånden overfor AGF. Vi har en træner der satser på Okore form for fodbold og som ved hvad han står for. Samtidig er AGF et notorisk galehus som aldrig har succes. Byen Aarhus kan muligvis trække mere end Aalborg men sportsligt må vi være at foretrække.

Ved man om det i så fald vil blive en fri transfer han får fra FCK?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 17:57

Forza skrev:
Det må du lige uddybe?
Manglende disciplin/flammende temperament har altid været en af hans udfordringer... Og han har det ikke fra fremmede ;)

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 6. jun 2017, 18:14

Gamen skrev:
Søgaard skrev: Enig i Jammerbugt, du tænker mht. Skive? Thisted er jo også en mulighed næste sæson i 1. division. Det er ca samme køretid og vi har et par gamle AaB-ungdomsspillere rendende rundt der.
Nej, Thisted FC har FC Midtjylland som samarbejdsklub, og har haft det i flere år.
Håber godt nok på AaB ligger billet ind på det samarbejde næste gang det skal genforhandles med den fantastiske fan skarer de har samt penge i ryggen kunne de sagtens hjælpe AaB med at udvikle spillere. Det nævnte Bo Zinck vist også i riposten

Låst