Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 6. jun 2017, 18:59

Der er et eller andet med relationsplejen til de øvrige nordjyske divisionshold, der halter. Thisted er feederklub til FCM, persongalleriet i Vendsyssel med Erik R, Fesne Frank og Mogens Krogh varsler ilde og Hobro har været tabt i mange år og har orienteret sig mod FCM og RFC.

En ting er at vi ikke kan sende lovende ungspillere på græs i klubber med et nogenlunde træningsmiljø. Noget andet er at adgangen til talenter fra de klubber bliver besværliggjort. Vi er nu nede på klubber som Jammerbugt, Lindholm og Vejgaard, og så er reserveholdsturneringen eller AaBs DS at foretrække.Man savner sgu de gamle dage, hvor der blev spillet bold på et ok niveau i Chang og NB.

Jeg håber vi tager tråden op igen. OB har lidt under det samme på Fyn, men har oppet sig de senere år, særligt efter BIF kaprede talentfabrikken i Næsby. Igen så jeg gerne Bo Zinck eller Augo som ansvarlig for relationsplejen, så vi får styr på vores baghave igen.
In verbis simus faciles

RaeveFar
Drenge
Drenge

Indlæg af RaeveFar » 6. jun 2017, 19:12

Halil skrev:
Rams skrev:
Halil skrev:Tak for svar. Det er godt og jeg er enig i meget af det generelle vedrørende AaBs placering.

Vi er noget uenige om de spillere der bliver nævnt niveau og evner på en bane, men sådan er det altid.

I et udlandet kan man få mere bang for the buck - det sir Troels Bech også. Problemet er scoutingen af de spillere, som kan vise sig at være mangelfuld og de udenlandske spillere ikke slår til.
Jeg er generelt stor tilhænger af at gå over åen efter vand, men .....

Lige netop i forhold til centerforsvaret kan vi hente to naturlige lederskikkelser, der tilmed er transferfri. Det er det tætteste Gaarde kommer på en no brainer,at hente Kanstrup og Ludwig, og de vil kunne stemple ind fra dag 1 og gøre en forskel.

Til gengæld er jeg overbevist om, at vi skal udenlands for at hente en højre back - formentlig Holland - men også Tjekkiet eller Slovakiet producere offensive backs.

Så kunne vi hente Bjarke Jacobsen i Vendsyssel som backup til de to gamle mænd på midten, og så bruge broderparten af budgettet på en fysisk stærk spids og en dynamisk kant. Til kanten så jeg gerne lettiske Davis Ikaunieks, men det har jeg jo nævnt før. Oppe foran har vi brug for noget power til at supplere Pohls hurtighed.
Vi kan hente Gorters hollandske fætter til højrebacken. Det var sgu kedeligt, at Gorters knæ eksploderede, men han var fornuftig. Noget i samme stil kan være udemærket.

Kanstrup ved vi nogenlunde, hvad vi får. En ledertype med fornuftig teknik, som ikke er særlig hurtig. Det vil jeg også kunne leve med. Kanstrup - Sanneh duoen kunne nok komplementere hinanden godt.

Ludwig, Bjarke Jacobsen og din lettiske ven har jeg aldrig set spille - Det kræver lidt mere end mine bold.dk-scouting evner.
Så hellere George Weahs fætter!
#rottefjæs

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 6. jun 2017, 19:28

Rams skrev:Der er et eller andet med relationsplejen til de øvrige nordjyske divisionshold, der halter. Thisted er feederklub til FCM, persongalleriet i Vendsyssel med Erik R, Fesne Frank og Mogens Krogh varsler ilde og Hobro har været tabt i mange år og har orienteret sig mod FCM og RFC.

En ting er at vi ikke kan sende lovende ungspillere på græs i klubber med et nogenlunde træningsmiljø. Noget andet er at adgangen til talenter fra de klubber bliver besværliggjort. Vi er nu nede på klubber som Jammerbugt, Lindholm og Vejgaard, og så er reserveholdsturneringen eller AaBs DS at foretrække.Man savner sgu de gamle dage, hvor der blev spillet bold på et ok niveau i Chang og NB.

Jeg håber vi tager tråden op igen. OB har lidt under det samme på Fyn, men har oppet sig de senere år, særligt efter BIF kaprede talentfabrikken i Næsby. Igen så jeg gerne Bo Zinck eller Augo som ansvarlig for relationsplejen, så vi får styr på vores baghave igen.
Man kunne starte med at hjælpe de små klubber i Nordjylland med at oppe sig så de får mere ud af det hele. Det kunne være samkøbesaftaler på tøj og udstyr eller lignende så man på den både fik mere for pengene alle sammen.

Men tilbage til tråden kunne vores gode ven Søren F fra Viborg ikke spille HB?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. jun 2017, 19:47

Rams skrev:Der er et eller andet med relationsplejen til de øvrige nordjyske divisionshold, der halter. Thisted er feederklub til FCM, persongalleriet i Vendsyssel med Erik R, Fesne Frank og Mogens Krogh varsler ilde og Hobro har været tabt i mange år og har orienteret sig mod FCM og RFC.

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor Thisted dog har fundet det interessant at samarbejde med FCM, og det er muligt AaB har været for dovne. Men, persongalleriet i VFF har da intet med manglende pleje at gøre. Det er i stedet udtryk for en investorkreds der ledte efter en fattig klub med superligapotentiale. Angående Hobro, så er det muligt AaB har været for passive, men samtidig er vi også ofre for en klub der med penge i ryggen har et langsigtet mål om selv at producere egne talenter. De har såvidt jeg ved "stjålet" lokale samarbejdsklubber fra AaB. Hvor har du hørt at de orienterer sig mod Randers og FCM?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 6. jun 2017, 20:08

strangecap skrev:

Man kunne starte med at hjælpe de små klubber i Nordjylland med at oppe sig så de får mere ud af det hele. Det kunne være samkøbesaftaler på tøj og udstyr eller lignende så man på den både fik mere for pengene alle sammen.

Det kan han nemlig, og han har gjort det rimeligt i Viborg. Jeg havde selv snakken med en kammerat forleden, og vi så ham også begge tilbage i AaB. Der er andre områder hvor der skal forstærkes endnu mere (CB!).

Henter vi SF, som højst sandsynlig er ret billig, så kan pengene også bruges på nogle "store" profiler på de andre positioner.
Et Hjerte - En Klub

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 20:13

strangecap skrev:

Det er altså forkert at AaB er ved at miste grebet om de små klubber. AaB har overordnet et fint samarbejde, og hiver fortsat alle talenter nord for Hobro til Aalborg, hvis man ønsker det. Man har jo netop også fokus på det med "Hele Nordjyllands hold" og træningerne ude i de lokale klubber. Selv talenter fra Hjørring kommer jo til Aalborg selvom de er i toppen af 1. division, og de allerdygtigste i Hobro ender også enten i AaB eller Randers. Det er simpelthen forkert, at der skulle være problemer.

Men det udspringer jo af en debat om, at AaB ikke har nogle klubber at leje spillere ud til. Mener dog ikke det er særlig negativt. Hvis de unge spillere er gode nok til 1. div, så er der nok nogle klubber der skal tage dem. AaB har bare en strategi, der siger, at man hellere vil beholde spillerne i Aalborg og udvikle dem der gennem daglig SL-træning og reserveholdskampe. Den strategi kan man diskutere, men jeg synes ikek den er problematisk. Hvor mange af de spillere FCM sender til Skive bliver efterfølgende SL-spillere for dem? Jeg tror faktisk ikke der er et eneste eksempel på sådan en spiller.

SF er i øvrigt venstrebenet.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 20:16

Ham der Emil skrev:
Det kan han nemlig, og han har gjort det rimeligt i Viborg. Jeg havde selv snakken med en kammerat forleden, og vi så ham også begge tilbage i AaB. Der er andre områder hvor der skal forstærkes endnu mere (CB!).

Henter vi SF, som højst sandsynlig er ret billig, så kan pengene også bruges på nogle "store" profiler på de andre positioner.
Stop, stop, stop - der er ingen grund til at hente en spiller der er ringere end Patrick Kristensen! Nu så vi selv sidste sæson, og med Dalsgaard, hvor meget det betyder med en trussel fra backen. Vi skal hente en erstatning med offensive kvaliteter, ikke en kejtet Søren Frederiksen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 20:20

AalBoyeBK skrev: Hvor mange af de spillere FCM sender til Skive bliver efterfølgende SL-spillere for dem? Jeg tror faktisk ikke der er et eneste eksempel på sådan en spiller.
Nu har FCM da lige haft sendt to spillere, der var faldet lidt bagom dansen, på succesfulde lejeophold - Onuachu og Mabil.

Jeg kan ikke se det store forkromede argument for at holde talenterne her, hvis det eneste kamptræning de får er fesne reserveholdskampe hvor de kan risikere at møde 9 U19-spillere fra AGF.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 6. jun 2017, 20:31

AalBoyeBK skrev:
strangecap skrev:

Det er altså forkert at AaB er ved at miste grebet om de små klubber. AaB har overordnet et fint samarbejde, og hiver fortsat alle talenter nord for Hobro til Aalborg, hvis man ønsker det. Man har jo netop også fokus på det med "Hele Nordjyllands hold" og træningerne ude i de lokale klubber. Selv talenter fra Hjørring kommer jo til Aalborg selvom de er i toppen af 1. division, og de allerdygtigste i Hobro ender også enten i AaB eller Randers. Det er simpelthen forkert, at der skulle være problemer.

Men det udspringer jo af en debat om, at AaB ikke har nogle klubber at leje spillere ud til. Mener dog ikke det er særlig negativt. Hvis de unge spillere er gode nok til 1. div, så er der nok nogle klubber der skal tage dem. AaB har bare en strategi, der siger, at man hellere vil beholde spillerne i Aalborg og udvikle dem der gennem daglig SL-træning og reserveholdskampe. Den strategi kan man diskutere, men jeg synes ikek den er problematisk. Hvor mange af de spillere FCM sender til Skive bliver efterfølgende SL-spillere for dem? Jeg tror faktisk ikke der er et eneste eksempel på sådan en spiller.

Til gengæld ryger Thisteds talenter på FCMs akademi. Det er muligt vi har fat i Vedsyssel endnu, men så er det heller længere tid siden de flirtede med BIF. Ift Hobro så prøv at scrolle de senere års truppe igennem. De har hentet i FCM og i Randers, hvor sidstnævnte dog giver geografisk fornuft. På trænersiden har Jonas Dahl og Thomasberg begge deres træneropdragelse i FCM. I Thisted og Vendsyssel spillet der gamle AaB drenge, hvornår har der sidst rendt en rundt i Hobro.
I mine øjne er Viborg næsten mere nordjyske og dem har vi også løbende udvekslet spillere med.
In verbis simus faciles

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 20:37

Vi snakker nok lidt forskellige ting. Jeg mener primært talenter til ungdomsafdelingen, som efter min mening er det vigtige at holde fast i. Min fejl.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 20:43

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Hvor mange af de spillere FCM sender til Skive bliver efterfølgende SL-spillere for dem? Jeg tror faktisk ikke der er et eneste eksempel på sådan en spiller.
Nu har FCM da lige haft sendt to spillere, der var faldet lidt bagom dansen, på succesfulde lejeophold - Onuachu og Mabil.

Jeg kan ikke se det store forkromede argument for at holde talenterne her, hvis det eneste kamptræning de får er fesne reserveholdskampe hvor de kan risikere at møde 9 U19-spillere fra AGF.
Så meget fodbold du ser, så burde du da vide at Onuachu ikke var nogen specielt stor succes i Vejle. Mabil startede også ude i de afgørende kampe for Esbjerg, selvom han havde gode perioder undervejs.

Jeg siger ikke at lån ikke kan være en god idé i visse tilfælde, men jeg tror på at AaB har nogenlunde styr på hvad der er optimalt for deres unge talenter. Træning med SL kontra træning med fyraftensproffer i Thisted er nok ret forskellig fra hinanden.

Og Reserveholdsligaen er jo generelt fyldt med Superliga-spillere, så det er ret latterligt at stille det op som om, at man normalt møder rene U19-hold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. jun 2017, 20:44

Rams skrev:
AalBoyeBK skrev:
strangecap skrev:

Til gengæld ryger Thisteds talenter på FCMs akademi. Det er muligt vi har fat i Vedsyssel endnu, men så er det heller længere tid siden de flirtede med BIF. Ift Hobro så prøv at scrolle de senere års truppe igennem. De har hentet i FCM og i Randers, hvor sidstnævnte dog giver geografisk fornuft. På trænersiden har Jonas Dahl og Thomasberg begge deres træneropdragelse i FCM. I Thisted og Vendsyssel spillet der gamle AaB drenge, hvornår har der sidst rendt en rundt i Hobro.
I mine øjne er Viborg næsten mere nordjyske og dem har vi også løbende udvekslet spillere med.
Thomasberg er også tidligere AaB'er, så jeg er ikke sikker på hvad det skal betyde. Desuden, så er grunden til Hobro lejede en del FCM'ere mellem 2013 og 2015 nok nærmere udtryk for at 1) FCM havde spillere til leje, og 2) Hobro havde FCM'eren Jonas Dal som cheftræner, hvorigennem de aftaler kom i stand. Efter Jonas Dal forsvandt har præcis 0 FCM'ere taget turen til Hobro.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 20:50

AalBoyeBK skrev: Så meget fodbold du ser, så burde du da vide at Onuachu ikke var nogen specielt stor succes i Vejle. Mabil startede også ude i de afgørende kampe for Esbjerg, selvom han havde gode perioder undervejs.

Jeg siger ikke at lån ikke kan være en god idé i visse tilfælde, men jeg tror på at AaB har nogenlunde styr på hvad der er optimalt for deres unge talenter. Træning med SL kontra træning med fyraftensproffer i Thisted er nok ret forskellig fra hinanden.

Og Reserveholdsligaen er jo generelt fyldt med Superliga-spillere, så det er ret latterligt at stille det op som om, at man normalt møder rene U19-hold.
5 mål i 13 kampe var helt okay for Onuachu, efter han var ved at glide helt ud af truppen i Midtjylland. Modgangen styrkede ham gevaldigt.

Mabil var svingende da det endelig gjaldt, men derudover har han da været en semi-profil for Esbjerg. Det står da i stærk kontrast til sæsonen inden i FCM, hvor han ofte knap nok var med på bænken.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 20:54

AalBoyeBK skrev:
Vrøvl! Flere af klubberne stiller max med 4-5 startere fra Superligaen.
Tog bare lige en tilfældig reserveholdskamp fra marts 2016 mellem AaB og AGF. http://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2 ... g/?page=62

10-11 af spillerne hos AGF havde ikke engang en førsteholdskamp på det her tidspunkt, og 7 af de 16 var U19-spillere. Du skal ikke bilde mig ind, at det giver specielt ophidsende kamptræning, sammenlignet med 1. divisionskampe.

Det er mit indtryk, at vi er én af de klubber der har klart flest Superliga-spillere på banen i reserveholdsregi, men det forklarer måske hvorfor vi tidligere var relativt overlegne i turneringen.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 21:00

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Så meget fodbold du ser, så burde du da vide at Onuachu ikke var nogen specielt stor succes i Vejle. Mabil startede også ude i de afgørende kampe for Esbjerg, selvom han havde gode perioder undervejs.

5 mål i 13 kampe var helt okay for Onuachu, efter han var ved at glide helt ud af truppen i Midtjylland. Modgangen styrkede ham gevaldigt.

Mabil var svingende da det endelig gjaldt, men derudover har han da været en semi-profil for Esbjerg. Det står da i stærk kontrast til sæsonen inden i FCM, hvor han ofte knap nok var med på bænken.
Dog stadig meget tyndt at konkludere at 5 mål i 13 kampe i 1. division, var det der skabte en så god spiller som Onuachu er i dag. Et bedre eksempel fra FCM er måske Lauridsen, som virkelig udviklede sig i Hobro. Det er dog ikke udelukkende en succes at sende spillere på leje, og specielt de mange spillere man har sendt til Skive, har sidenhen ikke kunnet bruges i FCM.

Min pointe er bare at det er unuanceret at sige, at det er bedst for unge spillere at komme til at spille 1. divisionsfodbold. Der er også klare gevinster ved at holde dem i klubben, og generelt tror jeg egentlig at procentdelen af spillere som rykkes op og derefter etablerer sig på holdet i AaB er højere end mange andre steder, hvilket jo taler for at AaB gør det rigtigt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 21:06

AalBoyeBK skrev: Det er dog ikke udelukkende en succes at sende spillere på leje, og specielt de mange spillere man har sendt til Skive, har sidenhen ikke kunnet bruges i FCM.

Min pointe er bare at det er unuanceret at sige, at det er bedst for unge spillere at komme til at spille 1. divisionsfodbold. Der er også klare gevinster ved at holde dem i klubben, og generelt tror jeg egentlig at procentdelen af spillere som rykkes op og derefter etablerer sig på holdet i AaB er højere end mange andre steder, hvilket jo taler for at AaB gør det rigtigt.
Præcis, og så har FCM kunnet skille dem fra! Som enhver fornuftig klub gør, når de ikke har niveauet.

Ja, klart, at vi har det når det er en udvikling der har været nødtvungen... lige indtil nu. Pt. har vi dog en langt større overvægt af unge talenter end vi har haft tidligere, og det har i et eller andet omfang også haft en effekt på niveauet. Mit bud er at træningskvaliteten ikke ligefrem øges af, at man har en halv spillertrup, der knap nok har fået hår på bollerne. For de rutinerede spillere har det jo tydeligvis været et problem, ellers ville de ikke have italesat det ved flere lejligheder.
Søndergaard sagde det samme.

Jeg tror ikke vi ser så massive oprykninger som sidste sommer - nu vil man forsøge at begrænse det, og skabe en bedre balance i truppen. Og på den måde har AaB så måske ikke helt fat i den lange ende alligevel. Udover Mæhle har vi jo ikke skabt et anstændigt talent siden Kusk. Resten er gennemsnitlige spillere, som kun spiller i mangel af bedre og ikke ville spille i andre top 6-klubber end AaB.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 21:08

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev:
Vrøvl! Flere af klubberne stiller max med 4-5 startere fra Superligaen.
Tog bare lige en tilfældig reserveholdskamp fra marts 2016 mellem AaB og AGF. http://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2 ... g/?page=62

10-11 af spillerne hos AGF havde ikke engang en førsteholdskamp på det her tidspunkt, og 7 af de 16 var U19-spillere. Du skal ikke bilde mig ind, at det giver specielt ophidsende kamptræning, sammenlignet med 1. divisionskampe.

Det er mit indtryk, at vi er én af de klubber der har klart flest Superliga-spillere på banen i reserveholdsregi, men det forklarer måske hvorfor vi tidligere var relativt overlegne i turneringen.
Haha! Det er sgu ikke nogen særlig videnskabelig undersøgelse lige at plukke en enkelt reserveholdskamp ud, og så ellers kalde den repræsentativ for alle startopstillinger. Specielt når den ene kilde langt fra underbygger din påstand om at man spiller mod 9 U19-spillere. Selv det hold der, hvilket af reserveholdsliga-standarder er svagt, har 8 spillere fra AGF's førsteholdstrup, som jeg lige kan tælle. Det er da et fint niveau at konkurrere på.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. jun 2017, 21:14

AalBoyeBK skrev:Haha! Det er sgu ikke nogen særlig videnskabelig undersøgelse lige at plukke en enkelt reserveholdskamp ud, og så ellers kalde den repræsentativ for alle startopstillinger. Specielt når den ene kilde langt fra underbygger din påstand om at man spiller mod 9 U19-spillere. Selv det hold der, hvilket af reserveholdsliga-standarder er svagt, har 8 spillere fra AGF's førsteholdstrup, som jeg lige kan tælle. Det er da et fint niveau at konkurrere på.
Vi har da også spillere i Superliga-truppen som nærmest aldrig har været i nærheden af en førsteholdskamp. Det gør dem ikke til Superliga-spillere, men blot ungdomsspillere der træner på et lidt højere niveau.

Jeg har aldrig kaldt det repræsentativt, sagde bare at flere hold max gjorde brug af 4-5 spillere fra førsteholdet i startopstillingen. Jeg tog bare det første link - og her igen: http://www.ob.dk/artikel/reserverne-tag ... iborg.aspx
8-10 spillere man aldrig har hørt om. Reserveholdsligaen er en joke, synes jeg, når klubberne ikke tager den lige alvorligt. Se bare Horsens der stillede med rent ungdomshold (og fik kæmpe klø) i store dele af turneringen.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 21:20

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Det er dog ikke udelukkende en succes at sende spillere på leje, og specielt de mange spillere man har sendt til Skive, har sidenhen ikke kunnet bruges i FCM.

Præcis, og så har FCM kunnet skille dem fra! Som enhver fornuftig klub gør, når de ikke har niveauet.

Ja, klart, at vi har det når det er en udvikling der har været nødtvungen... lige indtil nu. Pt. har vi dog en langt større overvægt af unge talenter end vi har haft tidligere, og det har i et eller andet omfang også haft en effekt på niveauet. Mit bud er at træningskvaliteten ikke ligefrem øges af, at man har en halv spillertrup, der knap nok har fået hår på bollerne. For de rutinerede spillere har det jo tydeligvis været et problem, ellers ville de ikke have italesat det ved flere lejligheder.
Søndergaard sagde det samme.

Jeg tror ikke vi ser så massive oprykninger som sidste sommer - nu vil man forsøge at begrænse det, og skabe en bedre balance i truppen. Og på den måde har AaB så måske ikke helt fat i den lange ende alligevel. Udover Mæhle har vi jo ikke skabt et anstændigt talent siden Kusk. Resten er gennemsnitlige spillere, som kun spiller i mangel af bedre og ikke ville spille i andre top 6-klubber end AaB.
1) AaB skiller også spillere fra der ikke har niveauet.
2) Jeg vurderer alligevel track-record som stærkere vidnesbyrd for at man er gode til at få talenter igennem end hvad "eksperten over alle eksperter" på debatsiden lige føler er det rigtige.
3) Ingen har udtalt at træningsniveauet er for lavt pga. unge spillere. Det opfinder du. Risgård har bedt om bedre spillere, men det har jo ikke været en kritik af træningsniveauet.
4) Det er latterligt at forvente at vi bare hvert år producerer SL-profiler. Vi har siden Kusk produceret spillere til udlandet i årgang 1993, 1994 og 1996, ligesom 2 spillere fra 1995 har spillet rigtig mange kampe for ungdomslandshold.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jun 2017, 21:24

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev:Haha! Det er sgu ikke nogen særlig videnskabelig undersøgelse lige at plukke en enkelt reserveholdskamp ud, og så ellers kalde den repræsentativ for alle startopstillinger. Specielt når den ene kilde langt fra underbygger din påstand om at man spiller mod 9 U19-spillere. Selv det hold der, hvilket af reserveholdsliga-standarder er svagt, har 8 spillere fra AGF's førsteholdstrup, som jeg lige kan tælle. Det er da et fint niveau at konkurrere på.
Vi har da også spillere i Superliga-truppen som nærmest aldrig har været i nærheden af en førsteholdskamp. Det gør dem ikke til Superliga-spillere, men blot ungdomsspillere der træner på et lidt højere niveau.

Jeg har aldrig kaldt det repræsentativt, sagde bare at flere hold max gjorde brug af 4-5 spillere fra førsteholdet i startopstillingen. Jeg tog bare det første link - og her igen: http://www.ob.dk/artikel/reserverne-tag ... iborg.aspx
8-10 spillere man aldrig har hørt om. Reserveholdsligaen er en joke, synes jeg, når klubberne ikke tager den lige alvorligt. Se bare Horsens der stillede med rent ungdomshold (og fik kæmpe klø) i store dele af turneringen.
Der er jo 7 spillere der, som har spillet en rolle på OB's førstehold i den her sæson. Det er et fint niveau at blive matchet på som ung spiller.

Låst