Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2017, 09:29

gravballe skrev:Sådan som man bliver behandlet hvis man kommer med rygter, så forstår jeg sku godt at man ikke gider dele mere.

Da jeg skrev præcist hvornår Magnus Pehrssons ville blive fyret, blev det hånet og jeg ved ikke hvad. Da det så viste sig at være rigtigt, fik man konstant pbér af folk der ville have nye info, når man så delte hvad man havde hørt igen og det viste sig ikke at være sandt, blev man svinet til af de samme personer...

Jeg forstår sku godt hvis folk ikke orker det pjat og holder evt info for dem selv.
Jeg går ud fra den er rettet mod mit indlæg. Gider du ikke uddybe hvorfor du mener mit indlæg er udtryk for dårlig behandling? Jeg anmoder blot om en indikation af pålideligheden af rygtet - er det ikke ok?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 9. jun 2017, 09:39

Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:Sådan som man bliver behandlet hvis man kommer med rygter, så forstår jeg sku godt at man ikke gider dele mere.

Da jeg skrev præcist hvornår Magnus Pehrssons ville blive fyret, blev det hånet og jeg ved ikke hvad. Da det så viste sig at være rigtigt, fik man konstant pbér af folk der ville have nye info, når man så delte hvad man havde hørt igen og det viste sig ikke at være sandt, blev man svinet til af de samme personer...

Jeg forstår sku godt hvis folk ikke orker det pjat og holder evt info for dem selv.
Jeg går ud fra den er rettet mod mit indlæg. Gider du ikke uddybe hvorfor du mener mit indlæg er udtryk for dårlig behandling? Jeg anmoder blot om en indikation af pålideligheden af rygtet - er det ikke ok?
Det var nu ikke direkte på dit, men mere den generalle stemning som jeg syntes har været noget agresiv over hvor enhver rygte... Det er helt i orden at spørge til hvordan man vil betegne pålidigheden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. jun 2017, 09:40

DobbeltA skrev:
Yankee skrev:
AK48hamas skrev:Er jeg den eneste som synes at vi virkelig mangler en backup til venstre back?
Nej! Det har været en kæmpe svaghed i årevis. Det er dybt underligt at venstre back er den eneste position på holdet hvor vi ikke har nogle reserver når det samtidig er den plads, hvor vores førstevalg er mest skrøbelig og har været mest skadesplaget over de sidste tre sæsoner.
Bardhec Bytyqi, Blåbjerg og til dels Paddy, kan vel godt spille den venstre back, som 2. valg. Ingen af dem må være førstevalget på pladsen, det er jeg helt med på, men alle kan vel godt vikariere på venstre back.
Nej, det burde de ikke kunne. Paddy og Blåbjerg er reserver/startere andre steder i bagkæden og Bytyqi er ikke i nærheden af at være Superliga-forsvarer. Vi har jo set hæslige ud når Ahlmann ikke har været spilklar.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2017, 09:41

gravballe skrev:
Buzz Killington skrev:

Det var nu ikke direkte på dit, men mere den generalle stemning som jeg syntes har været noget agresiv over hvor enhver rygte... Det er helt i orden at spørge til hvordan man vil betegne pålidigheden.
Ok. fair nok. Og jeg er også skyldig i at ha' været unfair overfor visse brugere mht. rygter.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 9. jun 2017, 09:52

Yankee skrev:
DobbeltA skrev:
Yankee skrev:
AK48hamas skrev:Er jeg den eneste som synes at vi virkelig mangler en backup til venstre back?
Nej! Det har været en kæmpe svaghed i årevis. Det er dybt underligt at venstre back er den eneste position på holdet hvor vi ikke har nogle reserver når det samtidig er den plads, hvor vores førstevalg er mest skrøbelig og har været mest skadesplaget over de sidste tre sæsoner.
Bardhec Bytyqi, Blåbjerg og til dels Paddy, kan vel godt spille den venstre back, som 2. valg. Ingen af dem må være førstevalget på pladsen, det er jeg helt med på, men alle kan vel godt vikariere på venstre back.
Nej, det burde de ikke kunne. Paddy og Blåbjerg er reserver/startere andre steder i bagkæden og Bytyqi er ikke i nærheden af at være Superliga-forsvarer. Vi har jo set hæslige ud når Ahlmann ikke har været spilklar.
Man kunne også være virkelig fræk ude på Hornevej og lave en Lucas Andersen med Lukas Klitten. Han er(som jeg ser det) et af de største talenter vi har haft meget længe, og han spiller venstre back/kant. Der er en grund til at han er blevet udtaget til U18 landsholdet selvom han kun spiller i U17 rækken, og Benfica har også kigget meget på ham af en grund. Hiv ham op i truppen, og send noget af al den dødvægt væk, som truppen indeholder for meget af. Var Lucas A ikke kun 16, da han kom op?
Jeg savner Winsnes

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 9. jun 2017, 10:09

Kan ikke være mere enig med dig.
Jeg har et tæt venskab med en der arbejder i forbold verden. Her høre jeg rygter, historier, sandheder og sikkert også løgne m.m, både i AaB og andre klubber i dansk fodbold, hvor nogen kan fortælles videre og andre som aldrig kommer længere. Med AaB i mit hjerte fortæller jeg gerne lidt, hvad der relatere her til. Ikke for at gøre mig selv interssant, men dele lidt om den klub vi alle elsker.
Men at blive mistænkelig gjort osv, jeg sku' træt af.
Senest har jeg kunne fortælle, at Bo Zinck blev ny træner i FC Jammerburgt og straks er der en der skriver, at det ikke er viden men noget der har været bragt i radioen. Jeg kan egentlig være ligeglad - jeg kender jo sandheden, men sådanne kommertarer irritere mig grænseløst og gør ingen, ink. mig selv, gider deler noget herinde.

Sortere dog selv i rygter og hvad I tro er sandt eller opspind. Og lad være med at jagte personer der kommer i god mening.
Så kom jeg med det mit sure opstød.
God weekend til alle.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 9. jun 2017, 10:14

bongo1234 skrev:

Jeg har et tæt venskab med en der arbejder i forbold verden. Her høre jeg rygter, historier, sandheder og sikkert også løgne m.m, både i AaB og andre klubber i dansk fodbold, hvor nogen kan fortælles videre og andre som aldrig kommer længere. Med AaB i mit hjerte fortæller jeg gerne lidt, hvad der relatere her til. Ikke for at gøre mig selv interssant, men dele lidt om den klub vi alle elsker.
Senest har jeg kunne fortælle, at Bo Zinck blev ny træner i FC Jammerburgt og straks er der en der skriver, at det ikke er viden men noget der har været bragt i radioen. Jeg kan egentlig være ligeglad - jeg kender jo sandheden, men sådanne kommertarer irritere mig grænseløst og gør ingen, ink. mig selv, gider deler noget herinde.

Sortere dog selv i rygter og hvad I tro er sandt eller opspind. Og lad være med at jagte personer der kommer i god mening.
God weekend til alle.
Det letteste i den henseende er, som udgangspunkt bare, at ignorere alt hvad Provsten i Brovst skriver. Tak for info'en omkring Bo Zinck. Mon ikke han en dag ender i AaB?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. jun 2017, 10:21

Buzz Killington skrev:

Det er i hvert fald naivt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 9. jun 2017, 10:23

mathiesen skrev:Lyder til at Ashley Tootle kommer tilbage til Aalborg på en fuldtidskontrakt efter at have været i Hobro i godt to år. Jeg har også en kilde
Bekræftet

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juni/a ... ner-i-AaB/

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 9. jun 2017, 10:24

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:

Det er i hvert fald naivt

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor, på hvilken måde?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 9. jun 2017, 10:27

AaB1978 skrev:
mathiesen skrev:Lyder til at Ashley Tootle kommer tilbage til Aalborg på en fuldtidskontrakt efter at have været i Hobro i godt to år. Jeg har også en kilde
Bekræftet

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juni/a ... ner-i-AaB/
Haha, i ripodsten har Mads Justesen lige udtrykt sin glæde over at AaB ikke beholdt ham i sin tid, så de kunne få ham i Hobro og at de virkelig var glade for ham.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 9. jun 2017, 10:56

Ja, det hørte jeg også.

Mads Justesen beskrev Ashley Tootle som en meget vellidt fysisk træner med utrolig meget energi og som altid gik rundt og gav hånd til alle. Det var en træner som tog den individuelles fysiske tilstand meget seriøst og selv hos ungdomsspillerne satte han sig fuldstændig ind i deres situation.

Baseret på den Podcast er jeg glad for at vi har fået Tootle tilbage.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 9. jun 2017, 10:59

bongo1234 skrev:

God weekend til alle.
Jeg ser det egentlig ikke som jagt på personer, men måske nærmere at hvis/når man har noget information og rygter og gerne vil dele det, at man så måske bare kvalificerer det lidt. Det er jo helt legitimt at skrive at man har hørt at spiller x eller y har været i dialog med AaB, men man ikke ved hvor seriøst det er. Det er lidt værre når man udtaler sig skråsikkert med "der sker noget inden for 48 timer!", og så der intet sker. Så kunne det måske være godt for både afsender, modtager og debatsiden generelt at man lige tilføjer lidt omkring hvor sikker man egentlig er på at det sker. Man behøver naturligvis ikke gå i detaljer om at "spilleren har et dårligt knæ, så der er et lægetjek der kan afgøre det hele", men måske gardere sig lidt og ikke melde så bombastisk ud.

Jeg havde også hørt den med Thelander før Gamen postede den herinde, men jeg har hørt den omtalt meget langt væk fra nogen i klubben, at jeg ikke mente det ville være seriøst at bringe herinde. Så selvom jeg er fan af rygter, og synes det er fedt at folk bidrager med det herinde, så kunne man måske formulere det lidt anderledes, så andre får fornemmelsen af hvor meget det er et rygte, og hvor meget det er noget réelt. Jeg tænker da at folk der bidrager med deres viden herinde, gør det fordi de gerne vil dele det med medfans, hvilket er enormt sympatisk, og at det ikke bare er for at spille smarte eller få opmærksomhed.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 9. jun 2017, 11:01

NIN skrev:Transfertråden bør holde sig til at nævne 5-6 spillere (max 10 pr. uge) som Gaarde burde købe, fordi de gør det godt i FM.
Transfertråden bør holde sig til at komme med forslag til spillere og evt. viden om nye spillere - ikke alt muligt ligegyldigt bavl, der gør, at man skal igennem 2-3 sider hver formiddag og aften uden rigtig at læse noget brugbart.

Nu kom jeg selv med noget lignende, men jeg finder det rimelig belastende, at der er SÅ meget ligegyldig snak.

Denne tråd hedder transferønsker...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 9. jun 2017, 11:05

DobbeltA skrev:
Yankee skrev:
Jeg er godt klar over hvem vi har som erstatninger. De har bare ikke et anstændigt niveau til at være 2.valg eller til at presse Ahlmann til dagligt.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 9. jun 2017, 11:07

Alpa Chino skrev:Ja, det hørte jeg også.

Mads Justesen beskrev Ashley Tootle som en meget vellidt fysisk træner med utrolig meget energi og som altid gik rundt og gav hånd til alle. Det var en træner som tog den individuelles fysiske tilstand meget seriøst og selv hos ungdomsspillerne satte han sig fuldstændig ind i deres situation.

Er der nogen der kan huske hvorfor vi skilte veje for nogle år tilbage? Var det ikke netop noget med, at han/vi ikke ville køre fuld tid?

Anyway. Fedt at han er tilbage og på fuld tid. Jeg har heller aldrig hørt noget dårligt om hans kompetencer og at han er/har været inde omkring så mange hold og er inde i DBU-regi, beviser vel også at han kan nogle ting.
Aalborg BK 1885!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 9. jun 2017, 11:13

Stop så alt det mudderkast på hinanden!

Tråden er til transferrygter og transferønsker. Hvis ikke I tror på rygterne, så overse dem blot og læs videre.

Tak!

/Debatjuntaen

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 9. jun 2017, 11:20

Søgaard skrev:
Alpa Chino skrev:Ja, det hørte jeg også.

Er der nogen der kan huske hvorfor vi skilte veje for nogle år tilbage? Var det ikke netop noget med, at han/vi ikke ville køre fuld tid?

Anyway. Fedt at han er tilbage og på fuld tid. Jeg har heller aldrig hørt noget dårligt om hans kompetencer og at han er/har været inde omkring så mange hold og er inde i DBU-regi, beviser vel også at han kan nogle ting.
Tootle blev fravalgt af AaB, da stillingen blev fuldtid. Dengang troede Gaarde og Co at Morten Jensen, som blev hentet i Lyngby var det rigtige valg. Hvilke det nok ikke var...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 9. jun 2017, 11:22

AK48hamas skrev:
DobbeltA skrev:
Yankee skrev:
Jeg er godt klar over hvem vi har som erstatninger. De har bare ikke et anstændigt niveau til at være 2.valg eller til at presse Ahlmann til dagligt.
Jeg er for så vidt enig, men hvilket nr. 'need' er en backup-venstre back på din liste? Nu er Ahlmann endelig tilbage og spiller fuld tid og da vi ikke har addresseret det i al den tid der har været tvivl om ham, så tror jeg ikke på vi gør det nu. Der er virkelig mange ting der skal addresseres, bare i start-11'eren - ikke at de alle samme bliver det, men vi mangler en højre back og formentlig en målmand og så burde vi addressere som minimum en angriber, nok også en centerforsvarer og så er der mange der skriger på en fløj..
Aalborg BK 1885!

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. jun 2017, 11:27

Frygah skrev: Jeg ser det egentlig ikke som jagt på personer, men måske nærmere at hvis/når man har noget information og rygter og gerne vil dele det, at man så måske bare kvalificerer det lidt. Det er jo helt legitimt at skrive at man har hørt at spiller x eller y har været i dialog med AaB, men man ikke ved hvor seriøst det er. Det er lidt værre når man udtaler sig skråsikkert med "der sker noget inden for 48 timer!", og så der intet sker. Så kunne det måske være godt for både afsender, modtager og debatsiden generelt at man lige tilføjer lidt omkring hvor sikker man egentlig er på at det sker. Man behøver naturligvis ikke gå i detaljer om at "spilleren har et dårligt knæ, så der er et lægetjek der kan afgøre det hele", men måske gardere sig lidt og ikke melde så bombastisk ud.

Jeg havde også hørt den med Thelander før Gamen postede den herinde, men jeg har hørt den omtalt meget langt væk fra nogen i klubben, at jeg ikke mente det ville være seriøst at bringe herinde. Så selvom jeg er fan af rygter, og synes det er fedt at folk bidrager med det herinde, så kunne man måske formulere det lidt anderledes, så andre får fornemmelsen af hvor meget det er et rygte, og hvor meget det er noget réelt. Jeg tænker da at folk der bidrager med deres viden herinde, gør det fordi de gerne vil dele det med medfans, hvilket er enormt sympatisk, og at det ikke bare er for at spille smarte eller få opmærksomhed.
Det kan være meget svært at kvalificere hvert enkelt rygte, derfor er der også en del der aldrig når herind. Og samtidig, som jeg har skrevet tidligere, så er det langt fra altid tingene går op i sidste ende. Derfor kan man melde at der forhandles med en spiller en dag, og så kan handlen være død 6 timer efter.
Derfor er man nødt til at sortere i det man hører.
Jeg gider bare ikke risikere noget for at lægge info ud herinde, og så skulle lægge øre til det ene lorteindlæg efter det andet fra folk der i forvejen absolut INTET bidrager med i denne tråd, udover sarkastiske tøhø-indlæg.

Og Buzz, jeg kan ikke kvalificere det mere end at sige, at min info om beløbene er fuldstændig skudsikker. Derudover så kommer der lidt fra andre, hvor summen giver at Thelander angiveligt er en mulighed.
Det er ingen hemmelighed, at det trækker i dem at komme hjem med barnet. Hvad der ikke har været fremme før, er at Panathinaikos stort set intet vil have for ham, og at de tilbud han har fået andre steder fra er nogen vi fuldt ud kan konkurrere med. Nu siger jungletrommerne kun at AEK og 2 Championship-klubber har budt, og til en løn der er omkring det halve af hvad han får nu, men jeg er ret sikker på at vi er inde i billedet også.

Låst