Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
De Fem
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 14. jun 2017, 10:11

Hovedet skrev:
De Fem skrev:
Gamen skrev:Kan sagtens være klubløse Even Hovland.

Har fået at vide, at han skal have fast spilletid, for at være inde i billedet til landsholdet. Står for skud hos de fleste nordmænd i dag, efter at han fejlede sin markering mod Sverige her til aften, hvilket kostede en kasse. Har generelt lavet for mange fejl på landsholdet.
Så passer han jo perfekt ind. Pil ned på karrieren og høj fejlratio ;-)
Hvis han samtidig er en boldmongol og i øvrigt ligner naboens dreng, er der tale om det mest gennemførte AaB-DNA, man kan forestille sig :-)
Giv ham 5 år med option på 5 mere.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 14. jun 2017, 10:29

Gaarde siger, at mange spillere gerne vil til AaB... men at vi ikke kan bruge dem...
Og så taler han om is i maven...
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... il-til-AaB
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 14. jun 2017, 10:37

le Cid skrev:Gaarde siger, at mange spillere gerne vil til AaB... men at vi ikke kan bruge dem...
Jeg kan anbefale en tur i Gaden hvis du vil se det samme udspille sig omkring den sidste pige tilbage kl 4.30.

Men kan man ikke få den man elsker, må man elske den man får.

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. jun 2017, 10:51

De Fem skrev: Det kunne også være Andreas Nordvik, som render rundt i Esbjerg med et til salg skilt om halsen.
Evigt skadet, og med niveau som en seriespiller? Så kan vi ligeså godt kaste en sæk med penge ud fra Aalborgtårnet.
Nordvik har været en skandale i Esbjerg.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. jun 2017, 10:51

le Cid skrev:Gaarde siger, at mange spillere gerne vil til AaB... men at vi ikke kan bruge dem...
Der kan jo ligge mange ting i det her. Der kan jo ligge det i det, at man kun går efter hylde A spillere og det er jeg sådan lidt so-so med. Vi skal vel gerne have 3-4 mand der er hylde A (ifht. vores nievau), men 2-3 rigtigt gode hylde B spillere ville også forbedre det her hold voldsomt. At finde seks hylde A spillere på et vindue er næppe realistisk. Fordelingen af spillere på hylder er vel cirka sådan her med den nuværende trup.

Hylde A (Profiler): Rasmus Würtz, Jakob Ahlmann, Kasper Risgård (når han er klar)
Hylde B (Gennemsnitlige Superligaspillere og opefter): Jakub Sylvestr (mere fejlcastet end en dårlig spiller), Magnus Christensen, Frederik Børsting
Hylde C (Lovende talenter der ikke er slået igennem): Jannik Pohl, Edison Flores, Rasmus Thellufsen, Sebastian Grønning, Oliver Abildgaard
Hylde D (Fyldspillere): Patrick Kristensen, Jakob Blåbjerg, Markus Holgersson, Casper Sloth, Marco Meilinger, Morten Rokkedal, Kasper Pedersen, Robert Kakeeto, Bardhec Bytyqi

Så er kunsten selvfølgelig at flytte nogen højere op i hylderne. Jeg tror f.eks. Pohl og Flores kan flytte sig, hvis vi får en ordentlig offensiv med flere strenge, men ignen af dem kan bære offensiven. Derudover er det værd at bemærke at to ud af tre A-spillere er usikre kort qua. skader.
RAUS RAUS SSE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2017, 11:28

Gamen skrev:
De Fem skrev: Det kunne også være Andreas Nordvik, som render rundt i Esbjerg med et til salg skilt om halsen.
Evigt skadet, og med niveau som en seriespiller? Så kan vi ligeså godt kaste en sæk med penge ud fra Aalborgtårnet.
Jeg tror, at du har for meget autopilot på den udtalelse.

Siger ikke, at han vil være et catch for os, men derfor behøver han måske ikke lige svines. Han har spillet 22 hele kampe denne sæson og 26 i alt. Men selvfølgelig havde Wæhler også glasben, og alligevel spillede en gang imellem:-)
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 14. jun 2017, 11:29

Gamen skrev:
Jeg skrev ikke køb ham, men blot at det var en nordmand der var til at handle med, da han allerede er i landet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. jun 2017, 11:33

Så kom den melding på situationen jeg efterlyste... Allan lyder ikke ligefrem som en mand der forventer at præsentere nogen i nærmeste fremtid :(
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 11:37

Hanga skrev:
Så kom den melding på situationen jeg efterlyste... Allan lyder ikke ligefrem som en mand der forventer at præsentere nogen i nærmeste fremtid :(
Næh. Det lugter lidt af at de "førstevalg" man havde i kikkerten har takket nej, i hvertfald indtil videre.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 14. jun 2017, 11:38

De Fem skrev:
Hovedet skrev:
De Fem skrev:
Gamen skrev:Kan sagtens være klubløse Even Hovland.

Har fået at vide, at han skal have fast spilletid, for at være inde i billedet til landsholdet. Står for skud hos de fleste nordmænd i dag, efter at han fejlede sin markering mod Sverige her til aften, hvilket kostede en kasse. Har generelt lavet for mange fejl på landsholdet.
Så passer han jo perfekt ind. Pil ned på karrieren og høj fejlratio ;-)
Hvis han samtidig er en boldmongol og i øvrigt ligner naboens dreng, er der tale om det mest gennemførte AaB-DNA, man kan forestille sig :-)
Giv ham 5 år med option på 5 mere.
Han skal i hus. Og vi skal jo ikke glemme, at vi også har kig på Søren Frederiksen til højre back og så Nordvik fra Esbjerg. Det kan blive helt vildt det her.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. jun 2017, 11:42

Martino skrev:
Hanga skrev:
Næh. Det lugter lidt af at de "førstevalg" man havde i kikkerten har takket nej, i hvertfald indtil videre.
Det lugter i hvert fald langt væk af, at vi igen, igen ikke har en bæredygtig trup klar til sæsonstart. Et kæmpe sats af Gaarde efter tre års indkøbs-dødevande.
Fodbold skal ses med hjertet!

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. jun 2017, 11:45

FlæskeFrank skrev:
Siger ikke, at han vil være et catch for os, men derfor behøver han måske ikke lige svines. Han har spillet 22 hele kampe denne sæson og 26 i alt. Men selvfølgelig havde Wæhler også glasben, og alligevel spillede en gang imellem:-)
Han HAR været pivringe, og det er mere eller mindre det samme uanset hvor han har været siden starten af hans karriere. Altid halvskadet, og dårligt præsterende. Jeg tror ikke de var specielt imponerede i Esbjerg over det de fik fra ham.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 14. jun 2017, 11:47

Hanga skrev:
Fuldkommen som forventet. Det bliver en lang sommer.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. jun 2017, 11:59

Freddie skrev:
Hanga skrev:
Fuldkommen som forventet. Det bliver en lang sommer.

Der er trods alt sket noget i transfervinduet. Vi har sagt farvel til Mæhle og Ene. Så sig ikke, at der ikke sker noget. Og godt nok har vi det vel historisk set noget nær mest ringe hold i AaB's superliga-historie, men der er jo en hel måned til sæsonstart, og sportsdirektøren har (om ikke andet) i hvert fald is i maven.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. jun 2017, 12:07

AaB 85 95 99 08 skrev:
Martino skrev:
Hanga skrev:
Det lugter i hvert fald langt væk af, at vi igen, igen ikke har en bæredygtig trup klar til sæsonstart. Et kæmpe sats af Gaarde efter tre års indkøbs-dødevande.
Sidste sæsonstart var truppen da mig bekendt klar. Derudover er det altid et sats, uanset hvad man gør. Det havde måske været en bedre idé at vente lidt sidste år på nogle bedre spillere, i lyset af dem man rent faktisk hentede, og hvor dårligt de har præsteret.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 14. jun 2017, 12:09

Buzz Killington skrev:Sidste sæsonstart var truppen da mig bekendt klar. Derudover er det altid et sats, uanset hvad man gør. Det havde måske været en bedre idé at vente lidt sidste år på nogle bedre spillere, i lyset af dem man rent faktisk hentede, og hvor dårligt de har præsteret.
Til gengæld fik vi ret mange (ufortjente) point i starten af sæsonen. Det kunne måske hænge sammen med, at vi var længere fremme med holdet end mange af modstanderne?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 12:11

Egentlig også spændende at se hvor mange spillere Wieghorst foretrækker i en trup. Lige pt er der 21. Formoder derudover at både Sloth og Larsen skifter. Så kommer Lansing til. Det giver 20stk. Tælles Ramkilde med så er der 21. Holgersson kunne godt være fortid også, og Sylvestr er rygtet til østrigsk fodbold. Meilinger tror jeg egentlig vi beholder, og håber han hæver niveauet igen.

Så kan enten Lyngø, Alexander Tved og Anders Østergaard komme i spil til den yderste plads i truppen.

Regner med at skulle overvære en træning i næste uge, men det ville da være lidt sjovere hvis der er præsenteret nyt islæt inden.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. jun 2017, 12:28

Hanga skrev:
Som sagt er det ret forudsigeligt. Dansk fodbold er efterhånden for langt nede at ranglisten, til at det er muligt at have transfers på plads i god tid (med enkelte undtagelser).

Det er en mindre katastrofe at vores sæson så går igang længe inden transferdeadline.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 14. jun 2017, 12:37

Pastorius skrev:
Hanga skrev:
Som sagt er det ret forudsigeligt. Dansk fodbold er efterhånden for langt nede at ranglisten, til at det er muligt at have transfers på plads i god tid (med enkelte undtagelser).

Det er en mindre katastrofe at vores sæson så går igang længe inden transferdeadline.
Ja AaB går efter kvalitet og de spillere vil ikke til AaB endnu. Lyder til, at man ikke kan få fra den hylde man gerne vil have.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. jun 2017, 12:39

Jeg er nervøs for, at AaB udelukkende går efter hylde A-spillere, som foretrækker at komme til en større liga og klub, og så står vi med ingenting tilsidst i vinduet, hvor langt de fleste hylde B-spillere allerede har fundet ny klub. For der er ingen tvivl om, at truppen kan bruge hylde B-spillere også.

Eksempelvis kan vi sagtens bruge en gardering på den centrale midtbane ala Daniel A. Pedersen, E. Bjarnason, J. Grønning, C. O´brien, A. Jakobsen. Vi så jo forrige sæson, at Risgård døjede med skader og manglende form og, at Würtz var ude med både karantæne og skade. Så vi får brug for en gardering til maskinrummet. Vi har MC ja, men det er ikke nok.

Endvidere er jeg træt af at høre fra andre debattører herinde, at man ikke kan bruge lavere-rangerede klubbers spillere. Det er noget vås - hvis ellers spilleren er god nok. Med den tankegang kan Bayern M., Dortmund mfl. jo ikke hente spillere fra deres egen liga, og udvikle dem til at blive bedre spillere.
Vi kan vel godt bruge Mathias Nielsen fra ach, Jeppe Grønning og A. Jakobsen fra Viborg? Er vi ikke enige om at det er en styrkelse af truppen? Så skal vi naturligvis også have styrket toppen af hierarkiet med f.eks. Hovland/Okore og en erfaren angriber og forhåbentligt en 10´er.
En spiller som Mathias Nielsen fra ach er anfører og betegnes som en ledertype, og kan desuden spille def. midt. Jeg mener, at han vil være et absolut fornuftigt og driftsikkert indkøb til fremtidens AaB - og tilmed til at betale.
Men jeg tror faktisk kun vi får 1 ny CB! Og at der stadig satses på Blåbjerg.

Låst