Hvor kommer det "selvfølgelig" fra? Fra de seneste vinduer, hvor Gaarde har landet gode spillere? Nej, min bekymring er, at vi er så langt fra positive selvfølgeligheder ifht. opbygningen af truppen, som vi har været i mange år. Havde vi landet Okore, kunne det have skabt lidt god gammeldags synergieffekt omkring AaB. I stedet er det kun, som Gaarde siger i interviewet, uinteressante spillere, der henvender sig - I wonder why...Yankee skrev:Det værste ved Okore-kollapset er at vi nu igen skal foreslås alle mulige bizarre spillere og gennemgå et mindre panikanfald herinde![]()
Selvfølgelig har AaB en plan B og selvfølgelig lander vi nogle gode spillere. Gaarde skal have ros for at gå efter en spiller som Okore og de har sgu nok haft gode grunde til at sige nej i sidste ende.
Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Jeg mener ikke der er noget alternativ til den strategi, og mener ikke vi har brug for hylde B-spillere.FIDEL skrev:Jeg er nervøs for, at AaB udelukkende går efter hylde A-spillere, som foretrækker at komme til en større liga og klub, og så står vi med ingenting tilsidst i vinduet, hvor langt de fleste hylde B-spillere allerede har fundet ny klub. For der er ingen tvivl om, at truppen kan bruge hylde B-spillere også.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gamen
Det her handler jo ikke om, at det kun handler om at vente, hvis man vil have de gode spillere. For to af de spillere vi hentede sidst gjorde det en kæmpe forskel at AaB havde været i kontakt så lang tid før som tilfældet havde været.Buzz Killington skrev: Sidste sæsonstart var truppen da mig bekendt klar. Derudover er det altid et sats, uanset hvad man gør. Det havde måske været en bedre idé at vente lidt sidste år på nogle bedre spillere, i lyset af dem man rent faktisk hentede, og hvor dårligt de har præsteret.
Der er transfermarkedet da også lige som at gå på jagt efter damer. Mit bud er, at det ikke gør dine chancer for at score nemmere, hvis du kommer i panik kl. 4 og siger "Hold kæft, hvor er du lækker. Skal det ikke være os to?!" Hvis du derimod har lagt op til det hele aftenen, så er du i stand til at afvise andre bejlere der ellers kan være mere attraktive. Og ja, så findes der de tilfælde hvor man lander en model kl. 4.30 på Old Games, men det er en sjældenhed! (for god ordens skyld - nej, jeg er aldrig på Old Games
Mener at Holgersson udtalte, at AaB havde haft fat i ham allerede så tidligt som januar/februar. Det var slet og ret utroligt dårligt scoutet, men man havde altså ikke købt ham sådan ud af det blå.
Sidste år prioriterede man at have truppen på plads til sæsonstart fordi man vidste der ville være stor udskiftning - den udskiftning skal ikke først effektueres 5 kampe inde i sæsonen, hvis man vil have noget der minder om et fodboldhold.
Derfor tror jeg også helt sikkert, at man sigter efter at have mindst 1-2 gode spillere på plads indenfor de kommende par uger - AaB har ikke råd til at skulle gamble med at skulle hente kvalitet til sidst i vinduet. Man skal ikke glemme at de sidste to uger er alle Europas mellemstore klubber over spillerne som Garra Rufa-fisk over en psoriasispatient! Det gør betingelserne svære, og det er derfor der også sker så mange desperate handler i det tidsrum. Men så kan man måske lande en spiller, som ankommer 5 kampe inde i sæsonen, skal bruge 3-4 kampe til at komme over en mindre skade, og en 2-3 træningsuger til at finde på plads - så er vi halvvejs inde i sæsonen.
-
Gamen
Og det har du helt ret i. Vi skal sigte efter 2-3 hylde A-spillere, med garanti for at vi får det vi leder efter. Og det betyder altså at vi ikke igen kan nøjes med at hente spillere der overhovedet ikke kan leve op til det de er købt til, eller passer ind i vores system.Pastorius skrev:
Jeg mener ikke der er noget alternativ til den strategi, og mener ikke vi har brug for hylde B-spillere.
Men nu arbejder Gaarde jo heller ikke kun 3 måneder om året - han har haft over et halvt år til at føre dialog med spillere og agenter, og har forhåbentlig en lang liste af emner som han arbejder efter. Derfor kan man også med rimelighed forvente med det budget vi har, at vi lander noget med kvalitet!
-
Gamen
Svenske Muamer Tankovic åbner for klubskifte - kunne vi nu f.eks. få glæde af ham et år, så ville det være fint for os. Han er et kæmpetalent, der er blevet modnet udenlands, og skal spille til U21 EM. Er åbent for alt, fordi vejen til spilletid i AZ er for lang med de gode spillere de har på hans position. Kan spille både i angrebet og på den offensive midtbane.
Man mente jo også at have fundet hylde A-spillere i f.eks. Holgersson og Meilinger. De har så vist sig at være hylde D og C-spillere.Pastorius skrev:Jeg mener ikke der er noget alternativ til den strategi, og mener ikke vi har brug for hylde B-spillere.FIDEL skrev:Jeg er nervøs for, at AaB udelukkende går efter hylde A-spillere, som foretrækker at komme til en større liga og klub, og så står vi med ingenting tilsidst i vinduet, hvor langt de fleste hylde B-spillere allerede har fundet ny klub. For der er ingen tvivl om, at truppen kan bruge hylde B-spillere også.
Problemet er jo, at vi pt. har en trup med mange hylde C-spillere. Og det er jo muligt at udvikle en spiller fra at være hylde-B til hylde-A.
-
Gamen
En medioker spiller fra en midterklub i Østrig, og en glemt svensker på et midterhold i den cypriotiske liga er da ikke hylde A-spillere!FIDEL skrev: Man mente jo også at have fundet hylde A-spillere i f.eks. Holgersson og Meilinger. De har så vist sig at være hylde D og C-spillere.
Problemet er jo, at vi pt. har en trup med mange hylde C-spillere. Og det er jo muligt at udvikle en spiller fra at være hylde-B til hylde-A.
Holgersson blev hentet ind som hylde A-spiller - en lederskikkelse som forsvaret skulle bygges op omkring. Tilmed med landskampe..! BIG FAIL.Gamen skrev:En medioker spiller fra en midterklub i Østrig, og en glemt svensker på et midterhold i den cypriotiske liga er da ikke hylde A-spillere!FIDEL skrev: Man mente jo også at have fundet hylde A-spillere i f.eks. Holgersson og Meilinger. De har så vist sig at være hylde D og C-spillere.
-
Gamen
Jesper Karlström, der har U17-U19 og U21-kampe for Sverige er blevet til overs på midtbanen efter Källström er vendt tilbage til Djurgården. Han er faktisk en rigtig god spiller, der kunne vokse i 6'er positionen. Han er god med bolden, har en rigtig fornuftig spilopfattelse, og kan afslutte udefra.
-
Gamen
1 landskamp, hvor han blev hentet ind fordi alle andre var skadet eller i karantæne til en ligegyldig træningskamp. Han blev ikke hentet fra hylde A, men blev alligevel udråbt til lederskikkelse. Ville du udråbe KEP som hylde A-spiller da vi hentede ham til at indtage samme rolle?FIDEL skrev:
Holgersson blev hentet ind som hylde A-spiller - en lederskikkelse som forsvaret skulle bygges op omkring. Tilmed med landskampe..! BIG FAIL.
Men den grufulde sandhed kan vise sig at være, at det simpelthen bare er den hylde, vi realistisk set kan hente spillere fra! Vi kan jo allesammen sidde og drømme nok så søde drømme om den ene eller anden spiller, men der kan være en stor sandsynlighed for, at disse spillere ingen interesse har i at komme til Aalborg. Det er i hvert fald næppe deres drømmedestination.Gamen skrev:En medioker spiller fra en midterklub i Østrig, og en glemt svensker på et midterhold i den cypriotiske liga er da ikke hylde A-spillere!FIDEL skrev: Man mente jo også at have fundet hylde A-spillere i f.eks. Holgersson og Meilinger. De har så vist sig at være hylde D og C-spillere.
Derfor kan det let ende, som det har gjort så mange gange under Lynge, med et par sidste-øjebliks løsninger, hvor spillerne ikke har kunnet komme derhen, de selv helst ville. Det betyder ikke være en katastrofe, hvis vi - som du også pointerer - har tråd i og kontakt til de rigtige spillere og følger deres transferudvikling nøje.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Daniel Høegh bytter Basel ud med Heerenveen
Nej KEP kom fra en mindre dansk klub, og var yngre end Holgersson. En ledertype ja, men ikke hylde A-spiller, idet han ikke havde erfaring fra større ligaer i udlandet.Gamen skrev:1 landskamp, hvor han blev hentet ind fordi alle andre var skadet eller i karantæne til en ligegyldig træningskamp. Han blev ikke hentet fra hylde A, men blev alligevel udråbt til lederskikkelse. Ville du udråbe KEP som hylde A-spiller da vi hentede ham til at indtage samme rolle?FIDEL skrev:
Holgersson blev hentet ind som hylde A-spiller - en lederskikkelse som forsvaret skulle bygges op omkring. Tilmed med landskampe..! BIG FAIL.
Er ret sikker på, at AaB dengang mente at de hentede en hylde A-spiller i Holgersson.
-
Gamen
Hvis vi gik helhjertet efter Okore, så kan vi forhåbentlig godt blive enige om at vi leder på en anden hylde.BoT skrev: Men den grufulde sandhed kan vise sig at være, at det simpelthen bare er den hylde, vi realistisk set kan hente spillere fra! Vi kan jo allesammen sidde og drømme nok så søde drømme om den ene eller anden spiller, men der kan være en stor sandsynlighed for, at disse spillere ingen interesse har i at komme til Aalborg. Det er i hvert fald næppe deres drømmedestination.
Der er ingen tvivl om at vi økonomisk har noget mere at skyde med i dette vindue, også efter løntunge spillere som Ene og Helenius har forladt os.
Og igen, jeg tror ikke på de sidste minuts-handler - Gaarde er en helt anden type end Lynge, og uanset udmeldinger, så vil han ikke risikere at fejle igen. Jeg er ret sikker på, at han ved at det vil koste ham jobbet, hvis ikke han lykkes markant bedre her. Hans dårlige handler har sat AaB gevaldigt tilbage, og reelt står vi nu, hvor vi skulle have været for 1-1,5 år siden. Det er jo ikke noget jeg opfinder, det siger klubbens egen strategi!
Derfor er han presset, og jeg tvivler på at han vil lade tilfældighederne råde i det omfang I mener herinde. Vi har ikke været i så pengestærk en situation i noget der minder om 10 år, så tidligere tiders ageren på transfermarkedet kan vi godt stikke skråt op. AaB er i markedet for at agere.
-
Gamen
Hvis de gjorde det, så havde de næppe stukket ham en 2-årig kontrakt. Man kan ikke kalde en spiller fra hylde A, når man nærmest er den eneste skandinaviske klub der er ude efter ham.FIDEL skrev: Nej KEP kom fra en mindre dansk klub, og var yngre end Holgersson. En ledertype ja, men ikke hylde A-spiller, idet han ikke havde erfaring fra større ligaer i udlandet.
Er ret sikker på, at AaB dengang mente at de hentede en hylde A-spiller i Holgersson.
Jamen det ved vi heller ikke om vi var...Gamen skrev:Hvis de gjorde det, så havde de næppe stukket ham en 2-årig kontrakt. Man kan ikke kalde en spiller fra hylde A, når man nærmest er den eneste skandinaviske klub der er ude efter ham.FIDEL skrev: Nej KEP kom fra en mindre dansk klub, og var yngre end Holgersson. En ledertype ja, men ikke hylde A-spiller, idet han ikke havde erfaring fra større ligaer i udlandet.
Så de skal AaB fanme bevise dette nu! Og helst inden træningen starter... Der skal handling bag ordene nu.Gamen skrev:Hvis vi gik helhjertet efter Okore, så kan vi forhåbentlig godt blive enige om at vi leder på en anden hylde.BoT skrev: Men den grufulde sandhed kan vise sig at være, at det simpelthen bare er den hylde, vi realistisk set kan hente spillere fra! Vi kan jo allesammen sidde og drømme nok så søde drømme om den ene eller anden spiller, men der kan være en stor sandsynlighed for, at disse spillere ingen interesse har i at komme til Aalborg. Det er i hvert fald næppe deres drømmedestination.
Der er ingen tvivl om at vi økonomisk har noget mere at skyde med i dette vindue, også efter løntunge spillere som Ene og Helenius har forladt os.
Og igen, jeg tror ikke på de sidste minuts-handler - Gaarde er en helt anden type end Lynge, og uanset udmeldinger, så vil han ikke risikere at fejle igen. Jeg er ret sikker på, at han ved at det vil koste ham jobbet, hvis ikke han lykkes markant bedre her. Hans dårlige handler har sat AaB gevaldigt tilbage, og reelt står vi nu, hvor vi skulle have været for 1-1,5 år siden. Det er jo ikke noget jeg opfinder, det siger klubbens egen strategi!
Derfor er han presset, og jeg tvivler på at han vil lade tilfældighederne råde i det omfang I mener herinde. Vi har ikke været i så pengestærk en situation i noget der minder om 10 år, så tidligere tiders ageren på transfermarkedet kan vi godt stikke skråt op. AaB er i markedet for at agere.
Og hvis de f.eks. vil have Hovland, så må de jo give ham rigeligt i sign-on og løn, så han ikke får lyst til at vente på bedre tilbud. Så nemt kan det gøres!
Eller slet og ret held. Man skal ikke undervurdere, hvor halvtilfældig en sport fodbold kan være. Husker eksempelvis hjemmekampen mod AGF, hvor vi på mere end mystisk vis formåede at vinde 2-1 og faktisk på papiret var med helt fremme efter en 7-8 runder, skønt vores spil havde været elendigt og siden blev endnu værre.le Cid skrev:Til gengæld fik vi ret mange (ufortjente) point i starten af sæsonen. Det kunne måske hænge sammen med, at vi var længere fremme med holdet end mange af modstanderne?Buzz Killington skrev:Sidste sæsonstart var truppen da mig bekendt klar. Derudover er det altid et sats, uanset hvad man gør. Det havde måske været en bedre idé at vente lidt sidste år på nogle bedre spillere, i lyset af dem man rent faktisk hentede, og hvor dårligt de har præsteret.
Ja, vi var faktisk i rigtig god tid i fjor, og det affødte jo ikke succes, med mindre man sådan efterrationaliserer sig frem til, at det var årsagen til en pointmæssig god start.
U19 gik på sommerferie en uges tid efter SL, så den spiller der eventuelt kommer op udover Ramkilde (som jeg også anser for 100% sikker) starter sikkert først op ugen efter. Rygtet siger at Lyngø (Centerback) bliver ham man satser på. Selvom Tved (central midt) har haft det bedste forløb set over hele ungdomstiden, så forlyder det at Lyngø har præsteret bedst gennem den seneste halve år.Martino skrev:Egentlig også spændende at se hvor mange spillere Wieghorst foretrækker i en trup. Lige pt er der 21. Formoder derudover at både Sloth og Larsen skifter. Så kommer Lansing til. Det giver 20stk. Tælles Ramkilde med så er der 21. Holgersson kunne godt være fortid også, og Sylvestr er rygtet til østrigsk fodbold. Meilinger tror jeg egentlig vi beholder, og håber han hæver niveauet igen.
Så kan enten Lyngø, Alexander Tved og Anders Østergaard komme i spil til den yderste plads i truppen.
Regner med at skulle overvære en træning i næste uge, men det ville da være lidt sjovere hvis der er præsenteret nyt islæt inden.
Eller måske havde vi held og dygtighed til at vinde kampene i starten fordi der ikke blev gået SÅ meget op possesion og spillestil end i resultater. Vi scorede bl.a. på flere dødbolde, hvor Holgersson viste sin farlighed. Men pludselig efter Brøndby-kampen, som vi tabte 0-1, mistede han niveau sammen med resten af holdet.Hovedet skrev:Eller slet og ret held. Man skal ikke undervurdere, hvor halvtilfældig en sport fodbold kan være. Husker eksempelvis hjemmekampen mod AGF, hvor vi på mere end mystisk vis formåede at vinde 2-1 og faktisk på papiret var med helt fremme efter en 7-8 runder, skønt vores spil havde været elendigt og siden blev endnu værre.le Cid skrev:Til gengæld fik vi ret mange (ufortjente) point i starten af sæsonen. Det kunne måske hænge sammen med, at vi var længere fremme med holdet end mange af modstanderne?Buzz Killington skrev:Sidste sæsonstart var truppen da mig bekendt klar. Derudover er det altid et sats, uanset hvad man gør. Det havde måske været en bedre idé at vente lidt sidste år på nogle bedre spillere, i lyset af dem man rent faktisk hentede, og hvor dårligt de har præsteret.
Ja, vi var faktisk i rigtig god tid i fjor, og det affødte jo ikke succes, med mindre man sådan efterrationaliserer sig frem til, at det var årsagen til en pointmæssig god start.
Taktikken var i flere kampe faktisk mere henholdende og det gav resultater imod bl.a. FCK, Randers, FCN. Dette fordi Søndergaard så, at vi ikke havde/har holdet til at spille possesion.
Jeg er virkelig bekymret for det nuværende AaB. Man vil spille possesion-fodbold, men jeg har svært ved at se spillertyperne til dette. Det kræver en del af spillernes teknik, taktiske forståelse samt hurtighed hos defensiven... Og vi har endnu ikke hentet nye spillere, der passer til spillestilen.