Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 14. jun 2017, 13:32

Panathinaikos arbejder stadig på at få Thelander ud - kan tydeligvis blive en mulighed at man helt løser ham fra kontrakten.
Han har fået at vide at han ikke har en fremtid der, men de kan ikke helt enes om kompensation for at komme ud af kontrakten ifølge græsk presse.
De er ret tæt på at hente hans erstatning i en rivaliserende klub, men er afhængig af at få hans afgang på plads inden da.
Hvis Thelander bliver kontraktfri vil han formentlig trække sin beslutning til allersidst i vinduet, og derfor her og nu ikke være en mulighed for os.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. jun 2017, 13:35

Gamen skrev:Panathinaikos arbejder stadig på at få Thelander ud - kan tydeligvis blive en mulighed at man helt løser ham fra kontrakten.
Han har fået at vide at han ikke har en fremtid der, men de kan ikke helt enes om kompensation for at komme ud af kontrakten ifølge græsk presse.
De er ret tæt på at hente hans erstatning i en rivaliserende klub. I så fald vil Thelander formentlig trække sin beslutning til allersidst i vinduet, og derfor her og nu ikke være en mulighed for os.
Thelander vil være fin at hente ind, men på en præstationsbetinget kontrakt pga. hans skadeshistorik. Han er samtidig nem at integrere i truppen og byen :thumbsup:

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 13:59

Gamen skrev:Panathinaikos arbejder stadig på at få Thelander ud - kan tydeligvis blive en mulighed at man helt løser ham fra kontrakten.
De er ret tæt på at hente hans erstatning i en rivaliserende klub, men er afhængig af at få hans afgang på plads inden da.
Hvis Thelander bliver kontraktfri vil han formentlig trække sin beslutning til allersidst i vinduet, og derfor her og nu ikke være en mulighed for os.
Spiller Sergio sanchez stadig i Panathinaikos? Virkelig dygtig forsvarspiller, som jeg ikke forstod hvorfor Malaga CF lod gå.
Synes stadig Thelanders skadeshistorik er for stort et sats, medmindre lønnen kan afstemmes med hensynstagen til det problem, og man ikke kan finde bedre kvalitet andetsteds.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 14:02

DobbeltA skrev:
Martino skrev:Egentlig også spændende at se hvor mange spillere Wieghorst foretrækker i en trup. Lige pt er der 21. Formoder derudover at både Sloth og Larsen skifter. Så kommer Lansing til. Det giver 20stk. Tælles Ramkilde med så er der 21. Holgersson kunne godt være fortid også, og Sylvestr er rygtet til østrigsk fodbold. Meilinger tror jeg egentlig vi beholder, og håber han hæver niveauet igen.

Så kan enten Lyngø, Alexander Tved og Anders Østergaard komme i spil til den yderste plads i truppen.

Regner med at skulle overvære en træning i næste uge, men det ville da være lidt sjovere hvis der er præsenteret nyt islæt inden.
U19 gik på sommerferie en uges tid efter SL, så den spiller der eventuelt kommer op udover Ramkilde (som jeg også anser for 100% sikker) starter sikkert først op ugen efter. Rygtet siger at Lyngø (Centerback) bliver ham man satser på. Selvom Tved (central midt) har haft det bedste forløb set over hele ungdomstiden, så forlyder det at Lyngø har præsteret bedst gennem den seneste halve år.
Man kan i ihvertfald sige at Lyngø har noget fysik til at begå sig. Tved synes jeg rigtigt godt om, men han mangler noget dynamik/fart. De må vel melde noget ud inden træningsstart i næste uge?
Jeg savner Winsnes

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 14. jun 2017, 14:26

FIDEL skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Men den grufulde sandhed kan vise sig at være, at det simpelthen bare er den hylde, vi realistisk set kan hente spillere fra! Vi kan jo allesammen sidde og drømme nok så søde drømme om den ene eller anden spiller, men der kan være en stor sandsynlighed for, at disse spillere ingen interesse har i at komme til Aalborg. Det er i hvert fald næppe deres drømmedestination.
Hvis vi gik helhjertet efter Okore, så kan vi forhåbentlig godt blive enige om at vi leder på en anden hylde.
Der er ingen tvivl om at vi økonomisk har noget mere at skyde med i dette vindue, også efter løntunge spillere som Ene og Helenius har forladt os.

Og igen, jeg tror ikke på de sidste minuts-handler - Gaarde er en helt anden type end Lynge, og uanset udmeldinger, så vil han ikke risikere at fejle igen. Jeg er ret sikker på, at han ved at det vil koste ham jobbet, hvis ikke han lykkes markant bedre her. Hans dårlige handler har sat AaB gevaldigt tilbage, og reelt står vi nu, hvor vi skulle have været for 1-1,5 år siden. Det er jo ikke noget jeg opfinder, det siger klubbens egen strategi!

Derfor er han presset, og jeg tvivler på at han vil lade tilfældighederne råde i det omfang I mener herinde. Vi har ikke været i så pengestærk en situation i noget der minder om 10 år, så tidligere tiders ageren på transfermarkedet kan vi godt stikke skråt op. AaB er i markedet for at agere.
Så de skal AaB fanme bevise dette nu! Og helst inden træningen starter... Der skal handling bag ordene nu.
Og hvis de f.eks. vil have Hovland, så må de jo give ham rigeligt i sign-on og løn, så han ikke får lyst til at vente på bedre tilbud. Så nemt kan det gøres!
Og så slukker vi lige Manager 2017 spillet :-) og kommer tilbage til den virkelige verden hvor budgetterne findes og skal overholdes...

Gaarde skal selvfølgelig ikke bare stille en spiller en blankocheck i hånden... han skal forhandle kontrakten hjem til den laveste pris overhovedet!!!
Og det tror jeg satme er svært... især når man skal hente flere spillere. Der skal også gerne være noget tilbage i kassen når spiller 2, 3 og 4 skal forhandles hjem

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. jun 2017, 14:53

Rokkedal er udlejet til Thisted resten af hans kontraktperiode.
Nok meget fornuftigt når han slet ikke har været på tale til at kunne slå nogen af de øvrige stoppere af i en tid, hvor vores midterforsvar er historisk ringe. Det signalerer vel også gudskelov, at man kommer til at gøre noget ved midterforsvaret snart. Ellers havde det vel givet mening at afvente og lade ham blive som backup indtil nye stoppere er kommet ind.

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juni/r ... histed-fc/
RAUS RAUS SSE!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 14:54

Rokkedal udlejes til thisted FC indtil kontraktudløb. Mon ikke Grønning også udlejes?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. jun 2017, 15:00

Jakobsen skrev:Det signalerer vel også gudskelov, at man kommer til at gøre noget ved midterforsvaret snart. Ellers havde det vel givet mening at afvente og lade ham blive som backup indtil nye stoppere er kommet ind.

Det signalerer at Rokkedal er milevidt fra at være Superliga-spiller, ikke så meget andet. Jeg tror også han får det svært i 1. division, men Thisted er en fin klub for ham.

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. jun 2017, 15:05

Jakobsen skrev:Rokkedal er udlejet til Thisted resten af hans kontraktperiode.
Nok meget fornuftigt når han slet ikke har været på tale til at kunne slå nogen af de øvrige stoppere af i en tid, hvor vores midterforsvar er historisk ringe. Det signalerer vel også gudskelov, at man kommer til at gøre noget ved midterforsvaret snart. Ellers havde det vel givet mening at afvente og lade ham blive som backup indtil nye stoppere er kommet ind.

Fint at få bekræftet hvad man nærmest kunne se fra dag 1. Videre i teksten - held og lykke, Rokkedal.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. jun 2017, 15:20

Jeg savner fandme også en positiv nyhed fra Hornevej (feks at Okore havde skrevet under)
Men vi er altså nød til at være lidt realistiske herinde!
Vi efterlyser spillere som kan træde ind og gøre en forskel. Altså hylde A spillere på vores niveau.
Nu ligger landet sådan at vi i Aalborg ikke er verdens navle, selv om det kunne ha været dejligt.
En hylde A spiller vil i mine øjne være en spiller, som også kunne bejle til en kontrakt i en midter/top klub i eks Belgien eller Holland.
Og så ligger landet altså bare sådan, at der vil de spillere kunne score minimum det dobbelte i løn!

Det er så pisse nemt for os at sidde herinde og brokke os over at Gaarde ikke snart kommer i gang!
SELVFØLGELIG skriver spillerne da ikke under med AaB, før vinduet overhovedet har åben, hvis chancen for en dobbelt løn check lurer i horisonten!
ALLE spillere med talent og lidt omløb i hovedet, slår da koldt vand i blodet, for at se, hvad muligheder, der byder sig når vinduet står åbent.
Og tænker de ikke så langt. Så kan i bide skeer på at de har en agent, som nok skal minde dem om at det kan være klogt at se, hvilke muligheder der byder sig, når vi kommer længere hen (flere penge til spilleren og flere penge til agenten)

Vi er altså i den nederste 1/4 del, hvad angår attraktive klubber i Europa. Så Gaarde kan IKKE bare lige hente 4-6 hylde A spillere og have dem klar til trænings start. Det kommer IKKE til at ske!
Lander han en hylde A spiller inden trænings start, tror jeg ikke vi kan forlange meget mere. Resten må komme i takt med vinduet går på hæld.
Ved godt det ikke er optimalt. Men jeg vil sgu hellere vente på det rigtige, frem for flere tvivlsomme indkøb, hvor vores egne unge er på samme niveau.

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 14. jun 2017, 15:30

Nordjyske skriver vi også har haft snørren ude efter Jeppe Andersen, så Gaarde harm haft følere ude. Det må betyde at vi ikke kan få nok kvalitet til de penge som han koster, eller bare sigter endnu højere.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... f9735070f3

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. jun 2017, 15:33

Breezer skrev:Nordjyske skriver vi også har haft snørren ude efter Jeppe Andersen, så Gaarde harm haft følere ude. Det må betyde at vi ikke kan få nok kvalitet til de penge som han koster, eller bare sigter endnu højere.

Godt nok fesent hvis man er gået efter Jeppe A. Han er jo slet ikke hvad vi står og mangler og han er skadet konstant. Vi har jo brug for fart og kreativitet eller en driftsikker 8'er.
RAUS RAUS SSE!

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 14. jun 2017, 15:39

Jakobsen skrev:
Breezer skrev:Nordjyske skriver vi også har haft snørren ude efter Jeppe Andersen, så Gaarde harm haft følere ude. Det må betyde at vi ikke kan få nok kvalitet til de penge som han koster, eller bare sigter endnu højere.

Godt nok fesent hvis man er gået efter Jeppe A. Han er jo slet ikke hvad vi står og mangler og han er skadet konstant. Vi har jo brug for fart og kreativitet eller en driftsikker 8'er.
Enig i at det kan blive et problem at han har den skadehistorik, men når han har været fit har han været rigtig god, selv på et dårligt Esbjerg hold. Jeg så langt hellere ham som 10'er end Børsting.

Nu det ikke første gang at vi er blevet sat i forbindelse med ham, så det kunne tænkes at Gaarde bare har forhørt prisen efter Esbjerg rykkede ned for at se om han kunne samles billigt op.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 16:58

Gamen skrev:

Fint at få bekræftet hvad man nærmest kunne se fra dag 1. Videre i teksten - held og lykke, Rokkedal.
Præcis. Det var ret tydeligt. Hans pasninger var dog okay. Som Yankee skriver kan jeg godt se ham få problemer i 1.div.
Jeg savner Winsnes

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 14. jun 2017, 17:26

Martino skrev:
Gamen skrev:

Præcis. Det var ret tydeligt. Hans pasninger var dog okay. Som Yankee skriver kan jeg godt se ham få problemer i 1.div.
Fint at vi får startet oprydningsprocessen. I den optik synes jeg at det er en god nyhed (selvom vi også gerne vil læse om nyt blod til truppen). Held og lykke til Rokkedal og så må vi se om ikke det bliver farvel til 3-4 mere. I de første træninger kan vi rykke folk op fra U19 til spil 11 mod 11, nogle 2. års U19 kommer sikkert også til at spille DS og vil være fine som træningsspillere. Henad vejen må vi så indfase nye spillere. Kunne være godt hurtigt at få bagkæden på plads, resten kan vi bedre tage step by step, hvis det lykkes at skrive med spillere fra hylden over det vi har. Jeg ser ingen grund til at hente flere dyre spillere, som viser sig ikke at være et hak bedre end det vi selv kan producere. Sylvestr så fin ud et par kampe, nu er han nærmest ordinær og der er vel nærmest mere tiltro til Pohl. Hellere vente lidt længere, end at bruge lønningerne på mellemklasse, hellere spille med egne ærgerrige spillere, end spillere som hæver høj løn og fiser den lidt af til træning.

DobbeltA
1. div
1. div

Indlæg af DobbeltA » 14. jun 2017, 17:27

DobbeltA skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:

Fint at vi får startet oprydningsprocessen. I den optik synes jeg at det er en god nyhed (selvom vi også gerne vil læse om nyt blod til truppen). Held og lykke til Rokkedal og så må vi se om ikke det bliver farvel til 3-4 mere. I de første træninger kan vi rykke folk op fra U19 til spil 11 mod 11, nogle 2. års U19 kommer sikkert også til at spille DS og vil være fine som træningsspillere. Henad vejen må vi så indfase nye spillere. Kunne være godt hurtigt at få bagkæden på plads, resten kan vi bedre tage step by step, hvis det lykkes at skrive med spillere fra hylden over det vi har. Jeg ser ingen grund til at hente flere dyre spillere, som viser sig ikke at være et hak bedre end det vi selv kan producere. Sylvestr så fin ud et par kampe, nu er han nærmest ordinær og der er vel mere tiltro til Pohl. Hellere vente lidt længere, end at bruge lønningerne på mellemklasse, hellere spille med egne ærgerrige spillere, end spillere som hæver høj løn og fiser den lidt af til træning.

DobbeltA
1. div
1. div

Indlæg af DobbeltA » 14. jun 2017, 17:34

Martino skrev:
DobbeltA skrev:
Martino skrev:Egentlig også spændende at se hvor mange spillere Wieghorst foretrækker i en trup. Lige pt er der 21. Formoder derudover at både Sloth og Larsen skifter. Så kommer Lansing til. Det giver 20stk. Tælles Ramkilde med så er der 21. Holgersson kunne godt være fortid også, og Sylvestr er rygtet til østrigsk fodbold. Meilinger tror jeg egentlig vi beholder, og håber han hæver niveauet igen.

Så kan enten Lyngø, Alexander Tved og Anders Østergaard komme i spil til den yderste plads i truppen.

Regner med at skulle overvære en træning i næste uge, men det ville da være lidt sjovere hvis der er præsenteret nyt islæt inden.
U19 gik på sommerferie en uges tid efter SL, så den spiller der eventuelt kommer op udover Ramkilde (som jeg også anser for 100% sikker) starter sikkert først op ugen efter. Rygtet siger at Lyngø (Centerback) bliver ham man satser på. Selvom Tved (central midt) har haft det bedste forløb set over hele ungdomstiden, så forlyder det at Lyngø har præsteret bedst gennem den seneste halve år.
Man kan i ihvertfald sige at Lyngø har noget fysik til at begå sig. Tved synes jeg rigtigt godt om, men han mangler noget dynamik/fart. De må vel melde noget ud inden træningsstart i næste uge?

Tror først det bliver meldt ud i den kommende uge, jeg forventer et lille TV-spot på AaBSport, som da man forlængede Mæhle og MC. Lyngø har fysikken, er kompromisløs og temmelig kontant, kan cleare med begge ben og er stærk i hovedspillet.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 14. jun 2017, 18:11

DobbeltA skrev:
Martino skrev:
DobbeltA skrev:

Man kan i ihvertfald sige at Lyngø har noget fysik til at begå sig. Tved synes jeg rigtigt godt om, men han mangler noget dynamik/fart. De må vel melde noget ud inden træningsstart i næste uge? De mulige eksterne vil sikkert blive nævnt inden mandag, men de interne tror jeg først bliver offentliggjort lidt senere. Nu er vi også så tæt på, at man kunne lave en gimmick ud af en ny signing. Man kunne melde ud at man på mandag præsenterer en eller to nye spillere til første træning for at hype situationen og få folk på sidelinjen.
Tror først det bliver meldt ud i den kommende uge, jeg forventer et lille TV-spot på AaBSport, som da man forlængede Mæhle og MC. Lyngø har fysikken, er kompromisløs og temmelig kontant, kan cleare med begge ben og er stærk i hovedspillet. Nu når vi har ventet så længe på nye spillere, kunne det være fedt med en teaser på fredag ala "Kom på Hornevej på mandag se to nye eksterne forstærkinger til truppen"
Ja. Lyngø er et bæst i hovedspillet på U19
niveau, og teknikken er ikke så ringe. Indimellem slår han nogle virkelig gode bolde frem også. Har mere fidus til ham end jeg havde til Rokkedal og feks Emil Haucke. Michael Sten feks var derimod en spiller jeg troede godt kunne nå Superligaen som forsvarspiller, men der tog jeg fejl.
Jeg savner Winsnes

boldspiller
Junior
Junior
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Indlæg af boldspiller » 14. jun 2017, 19:50

Til de urolige fortæller vidner på stedet, at Gaarde er at finde med et glas hvidvin og raybans i Kunstens park her til aften. Ingen stress på den front = alle handler er på plads. :cool:

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 14. jun 2017, 20:20

Jeg lod mig forleden fortælle, at AaB har kontakt til to defensive spillere i Wieghorsts netværk ( spillere der har spillet under Wieghorst )
Nu kan jeg vist godt skrive : har haft kontakt med...
Det skulle nemlig angiveligt være Okore, som vil forsætte i udlandet og Daniel Høegh som idag har skrevet med Heerenveen.

Låst