Jesper Schmidt skrev:Tvivler stærkt på at vi nogensinde har haft snøren ude efter Ankersen. Jeg er sikker på at det belgiske medie som bragte Aalborg frem, har taget fejl af Aalborg og Aarhus, eftersom rygterne om AGF kom frem herhjemme stort set samtidig. Jeg ved nu heller ikke hvad vi skulle med ham, er han ret meget bedre end Meilinger? Og er han ikke næsten samme type?
Prioriteringen bør vel også være at de store penge, og dermed sikreste køb, skal bruges centralt. Midterforsvaret først og fremmest, og så 10'er positionen som jeg ser det... der tror jeg ikke rigtigt vi har spilleren som passer i Wieghorsts kram, og det er en position hvor en rigtigt dygtig spiller virkelig kan gøre en offensiv forskel, som f.eks. Johansson og Ericsson gjorde i sin tid. Hvis der ikke ender med at være flere som forlader os, udover Sloth, så tror jeg at de to positioner plus en højre back som ikke nødvendigvis er et profilkøb, bliver handlerne denne sommer. Jeg synes ikke der er noget i udtalelserne fra AaB der tyder på der sker meget mere, medmindre spillere som Larsen, Holgersson og Sylvestr finder andre klubber - noget som jeg tvivler sker for mere end måske en af dem.
Jeg er enig så langt, at Ankersen ikke er hylde A, men mindre kan også gøre det. Alene pga. hans fart vil han bidrage med nogle kompetencer vi slet ikke har i truppen lige nu og derfor ville han kunne forstærke os. Jeg er med på, at vi gerne skal have en 2-3 hylde A spillere, men vi kan ikke bare sidde og lurrepasse og håbe vi kan signe en hylde A spiller billigt til sidst. Det er der alt for mange risici ved;
- Spillerne kan stadig vælge bedre klubber end AaB
- Vi er godt i gang med sæsonen og kan allerede være godt på skideren. Den nuværende trup er til nedrykning - de har gutter kunne sagtens få røvfuld af Viborg eller Esbjerg i en playoff.
- Hvis hylde A spillerne ikke vil AaB og alle de sikre hylde B spillere f.eks. Kanstrup og Ankersen er snuppet så stor vil tilbage med udenlandske lykkeriddere. Så bliver det mere skrammel ala. Flores, Meilinger eller Sylvestr fordi der simpelthen kunne er dyre usikre løsninger tilbage og en masse rester.
- Nogen af vores forstærkninger bør hentes ind tidligt så de kan nå at blive en del af holdet og indarbejdede i konceptet under opstarten.
Det er super fedt, hvis der arbejdes på nogle seriøse handler der trækker ud, men vi kan bare ikke kun køre den stategi. Pt. hvor der er så mange huller i truppen ville det derfor give mening at lave et par hylde B transfers som her og nu forstærker holdet og få dem arbejdet ind.