Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AalBoyeBK
1. div
1. div

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 25. jun 2017, 11:03

Gamen skrev:
Freddie skrev: Man kan sige meget sandt med statistik, Gamen, men man kan også lyve, hvis man ikke er kritisk. Hvis du vil sammenligne clean sheet er man nødt til at bemærke, at AaB forsøger at være boldførende, mens Lyngby helst slet ikke vil have bolden. Derfor er det meget lettere at opnå høje tal som 15 clean sheet i en sæson, selv om det selvfølgelig er flot. Lyngby spiller nærmest altid med et etableret forsvar i modsætning til AaB.
Tak for listen, men jeg aner ikke hvad jeg skal bruge den til.

Ifht. at lyve, så bør man lade være med at forsøge at sætte andres brug af statistik i et dårligt lys, når man ikke selv evner at læse banal statistik. Lyngby er med 52 % boldbesiddelse gennemsnitligt over denne sæson kun marginalt efter AaB's 54 %, og er altså sjettehøjest i ligaen. Du får dem til at fremstå som Horsens.
Lyngby spiller helt anderledes under David Nielsen, end det kontrabold der bl.a. kendetegnede dem under Niels Frederiksen.
Med andre ord, så er din argumentation tom.
Det er fuldt fortjent at de endte hvor de gjorde, og en stor del af den forklaring hedder Jesper Hansen, og et hold der forsvarer langt bedre generelt end vi gør ved at lukke rummene ned for modstanderne meget effektivt, lidt á la Atletico.
Hvorfor skal du altid svare i sådan en ubehagelig og bedrevidende tone? Det er ret tydeligt, at du mener at du mere vidende om fodboldverdenen end alle andre, men kunne du ikke prøve at udtrykke dig mere sympatisk, så det hele ikke ender ud i mudderkast?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 25. jun 2017, 11:05

Gamen skrev:
Freddie skrev: Man kan sige meget sandt med statistik, Gamen, men man kan også lyve, hvis man ikke er kritisk. Hvis du vil sammenligne clean sheet er man nødt til at bemærke, at AaB forsøger at være boldførende, mens Lyngby helst slet ikke vil have bolden. Derfor er det meget lettere at opnå høje tal som 15 clean sheet i en sæson, selv om det selvfølgelig er flot. Lyngby spiller nærmest altid med et etableret forsvar i modsætning til AaB.

Ifht. at lyve, så bør man lade være med at forsøge at sætte andres brug af statistik i et dårligt lys, når man ikke selv evner at læse banal statistik. Lyngby er med 52 % boldbesiddelse gennemsnitligt over denne sæson kun marginalt efter AaB's 54 %, og er altså sjettehøjest i ligaen. Du får dem til at fremstå som Horsens.
Lyngby spiller helt anderledes under David Nielsen, end det kontrabold der bl.a. kendetegnede dem under Niels Frederiksen.
Det er fuldt fortjent at de endte hvor de gjorde, og en stor del af den forklaring hedder Jesper Hansen, og et hold der forsvarer langt bedre generelt end vi gør ved at lukke rummene ned for modstanderne meget effektivt, lidt á la Atletico.
Undskyld men høre denne snak ikke til et andet sted.
Er sq lidt irritrerende at læse om aktier og målmandspræstationer i en transfertråd.

(Ikke rettet mod enkelte brugere)

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 11:11

9800 skrev: Fordi jeg ved hvad jeg taler om! Nogen af de helt store aktionærer har talt imod udbytte, fordi det alt andet lige er svært at gå ud til potentielle sponsorer og fortælle at man skal have penge, for så at konstaterer at klubben er så stenrig at man betaler penge til aktionærerne.
AaB er en hjerte aktie for de store aktionærer
Hvis det er så stor en hjerteaktie, så kan jeg godt undre mig lidt over at man ifbm. skandalen med College på Hadsundvej lavede tilbagebetalingsaftaler hvor flere enkeltpersoner tjente millioner på at låne penge til AaB på et kritisk stadie. Lige der blev AaB forretning som så meget andet, til trods for at bestyrelsen vendte det blinde øje til (og ikke brugte fornuften) da man gik hovedkulds ind i et ejendomsprojekt, som ingen andre developere ville røre med en ildtang.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 25. jun 2017, 11:16

De enkeltpersoner, som angiveligt tjente millioner på at låne AaB penge, er vel de samme, som de sidste 20 år har investeret og tabt 150 mio. på AaB?

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 11:17

AalBoyeBK skrev: Hvorfor skal du altid svare i sådan en ubehagelig og bedrevidende tone? Det er ret tydeligt, at du mener at du mere vidende om fodboldverdenen end alle andre, men kunne du ikke prøve at udtrykke dig mere sympatisk, så det hele ikke ender ud i mudderkast?
Fordi jeg ikke gider blive beskyldt for at lyve for at bruge tal til min fordel, når Freddie's argumentation er forfejlet. Tallene står der jo sort på hvidt.

Og lad os så komme tilbage til transferdrøftelserne.

Tingene begynder så småt at falde på plads i mange af de skandinaviske klubber der skal ud og spille europæisk. Der er allerede foretaget en del klubskifter rundt omkring, og også de mest oplagte transferemner herhjemme har rykket på sig, undtagen Okore og et par stykker mere.
AaB er enten ikke interesseret i, eller er kommet til kort, i disse handler så hvis vi skal gøre os forhåbning om tilgange, så begynder det nok efterhånden at ligne at vi kommer til at kigge udenlands efter i hvert fald nogle af dem. Hav det in mente, når I kigger efter mulige tilgange. Det er ret åbenlyst at Allan Gaarde ikke er så skandinavisk baseret i sin søgen som Lynge var.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 11:22

KJ skrev:De enkeltpersoner, som angiveligt tjente millioner på at låne AaB penge, er vel de samme, som de sidste 20 år har investeret og tabt 150 mio. på AaB?
Det ændrer da ikke på, at det er skandaløst at være med til at godkende en beslutning, der endte med at kunne koste klubben livet fordi den var tåbelig og uovervejet, hvorefter man så tilbyder at redde den mod en milliongevinst på få år.
Igen, AaB gik ind i et ejendomsprojekt, som INGEN på daværende tidspunkt ville røre med en ildtang fordi det var enormt uattraktivt. Der var en grund til at det var på grænsen til usælgeligt for TKD.

Men tilbage til transfers!

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 25. jun 2017, 11:25

Kristian skrev:
Gamen skrev:

Undskyld men høre denne snak ikke til et andet sted.
Er sq lidt irritrerende at læse om aktier og målmandspræstationer i en transfertråd.

(Ikke rettet mod enkelte brugere)
Det er den ringeste transfertråd ever
AaB i hjertet

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 11:26

En eller anden nævnte norske Fredrik Oldrup Jensen - han er millimeter fra at være klar for Zulte Waregem.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jun 2017, 11:32

Gamen skrev:
Fordi jeg ikke gider blive beskyldt for at lyve for at bruge tal til min fordel, når Freddie's argumentation er forfejlet. Tallene står der jo sort på hvidt.
Det var nu ikke en beskyldning om at du skulle lyve, men statistik er en form for løgn, hvis man ikke forholder sig ordentligt til den. Det burde du som erfaren debattør selvfølgelig kunne gennemskue.
Desuden til dem, der ikke gider høre på målmandssnak i forbindelse med transferønsker er jeg faktisk enig. Jeg kan ikke se hvorfor vi skal snakke om flere målmænd, når vi har de to vil skal bruge. Det bliver selvfølgelig en anden sag hvis Larsen skulle blive solgt i vinduet.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 25. jun 2017, 11:33

Vil dem, det hævder, at Jesper Hansen er en glimrende investering, ikke venligst fremlægge regnestykket for mig? FCM er i en anden liga i den forstand, at de accepterer ekstreme tab på deres forretning. Det er en myte, at FCM er gode købmænd og finder de "rigtige" spillere. FCM køber dyre og relativt sikre kort og taber penge på det år efter år. De sidste to år har de haft underskud på i alt 64 mio. kr., og for indeværende år forventer de underskud på 10 mio.

Jesper Hansen er et eksempel på, at FCM fortsætter tabsstrategien.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 11:44

KJ skrev:Vil dem, det hævder, at Jesper Hansen er en glimrende investering, ikke venligst fremlægge regnestykket for mig? FCM er i en anden liga i den forstand, at de accepterer ekstreme tab på deres forretning. Det er en myte, at FCM er gode købmænd og finder de "rigtige" spillere. FCM køber dyre og relativt sikre kort og taber penge på det år efter år. De sidste to år har de haft underskud på i alt 64 mio. kr., og for indeværende år forventer de underskud på 10 mio.

Jesper Hansen er et eksempel på, at FCM fortsætter tabsstrategien.
Kan vi så ikke gøre det i en anden tråd? Du kunne i øvrigt have byttet FCM ud med AaB i perioden, inden alt ramlede for os. Her postede vi også millioner i ubrugelige spillere. At gøre Louay Chanko til den 3. bedst lønnede spiller i Superligaen er på grænsen til at være et af de største (og dyreste) fejlkøb i Superligaens historie, på linie med Pape Pate Diouf og et par andre. Hvor store millionunderskud havde vi ikke år efter år? Så jeg tænker ikke det nytter noget at tordne særligt meget mod en kurs vi selv holdt i adskillige år, indtil vi toppede med et lønbudget på rundt regnet 60 mio. årligt uden at truppen kvalitetsmæssigt var noget at skrive hjem om. Og de tal har AaB selv bekræftet (en halvering af lønbudgettet fra de gyldne dage og til nu).

Jesper Hansen er ikke noget dyrt indkøb med det han tilfører, når det kan være en del point i en sæson han ene mand redder. Det kan være forskellen på top 3 og top 6, eller top 6 og nedrykningsspil.

Sammenlign f.eks. med Flores, som vi har brugt næsten ligeså mange penge på, men som intet har været værd rent pointmæssigt for os over hele sæsonen. I det perspektiv er Hansen da en fremragende handel.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 25. jun 2017, 11:48

Angående Jesper Hansen skal vi lige huske på, at vi er langt mindre attraktive, end FCM. Så i princippet kan vi godt have budt med, men Hansen har bare fravalgt os.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jun 2017, 11:49

Hejslet skrev:Kanstrup og Ankersen ville have løftet niveauet - suppleret op med 2-3 yderligere af endnu højere kvalitet. Det er der, vi er, hvis AaB igen skal blande sig i toppen.
Hvis det er nødvendigt at hente yderligere 2-3 af endnu højere kvalitet end Kanstrup og Ankersen, så kan man vel også stille spørgsmålet om Kanstrup og Ankersen er de rigtige spillere?!
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 25. jun 2017, 12:07

Selvfølgelig skal vi ikke bruge 5mio på en 32 årig målmand. Fair nok at FCM kører en anden politik. Men lukker Benham kassen er FCM på røven.
Jeg savner Winsnes

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 25. jun 2017, 12:12

Jesper Hansen er et godt køb , set ud fra at de nok sælgerJonas Dahlin . Jesper Hansen vil da redde point til dem, er ikke sikker på Larsen gør det mere for AaB .

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 25. jun 2017, 12:21

FlæskeFrank skrev:
Hejslet skrev:Kanstrup og Ankersen ville have løftet niveauet - suppleret op med 2-3 yderligere af endnu højere kvalitet. Det er der, vi er, hvis AaB igen skal blande sig i toppen.
Hvis det er nødvendigt at hente yderligere 2-3 af endnu højere kvalitet end Kanstrup og Ankersen, så kan man vel også stille spørgsmålet om Kanstrup og Ankersen er de rigtige spillere?!
Det er afgørende er, hvilken kvalitet man vurderer den nuværende trup har - jeg mener, Kanstrup og Ankersen kunne have været et løft, dermed ikke sagt (uden af forklejne Kanstrup og Ankersen) at vi også kunne have brug for noget fra en højere hylde. Jeg tror, med AaBs historik for at hente superligaspillere in mente, ikke at vi henter noget højere end Kanstrup i SL. Sagt på en anden måde, hvis vi henter spillere fra danske rækker i dette vindue, bliver det formentlig 1. div.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 13:48

Pollack2 skrev: Det er afgørende er, hvilken kvalitet man vurderer den nuværende trup har - jeg mener, Kanstrup og Ankersen kunne have været et løft, dermed ikke sagt (uden af forklejne Kanstrup og Ankersen) at vi også kunne have brug for noget fra en højere hylde. Jeg tror, med AaBs historik for at hente superligaspillere in mente, ikke at vi henter noget højere end Kanstrup i SL. Sagt på en anden måde, hvis vi henter spillere fra danske rækker i dette vindue, bliver det formentlig 1. div.
Det er en hårfin balance - vi kan simpelthen ikke tåle til for mange udskiftninger. Hierarkiet i AaB kommer til at være under markant forandring den kommende tid. Risgårds position er svækket fordi han misser en del træninger grundet sin skrantende fysik, Würtz kommer til at stå svagere og svagere i billedet og der mangler (udover dem) naturlige ledere og/eller kulturbærere i truppen. Enevoldsen er væk. De to førstnævnte udgør vel stadig toppen af spillerrådet, men det kommer der jo nok til at blive ændret på. Her var Curth også en nøgleperson inden han forlod klubben.

Så uanset hvordan vi vender og drejer den, så er det en rigtig skidt situation at alt det krudt vi brugte på at hente nye spillere, og spille dem ind, er mere eller mindre spildt. Holgersson har næppe en fremtid i AaB, Flores' situation er ikke så god, Sloth er på vej ud, Meilinger var meget ude og inde af holdet.
Og så tror jeg ikke man skal undervurdere, at kittet der bandt den tidligere trup sammen er forsvundet. Augu var et enormt vigtigt bindeled, og ingen har rigtig genvundet hans plads. De udenlandske spillere holder sig meget for sig selv, hvilket aldrig var et problem tidligere.
Jeg ser en kæmpe udfordring i, at vi ikke kommer til at ende som OB før de fik styr på tingene igen. Altså med en lettere fragmenteret spillertrup der ikke hverken ligner eller spiller som et kollektiv. Lige ifht. den udvikling er det ikke specielt smart at vi har så mange unge spillere.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 25. jun 2017, 13:55

Jeg fatter ikke hvorfor Sanneh stadig er i Horsens.

Hvis vi ikke kan få Okore, synes jeg Sanneh er næst bedst.

Der er også stille omkring de 2 Viborgspillere.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 14:01

Alpa Chino skrev:Jeg fatter ikke hvorfor Sanneh stadig er i Horsens.

Hvis vi ikke kan få Okore, synes jeg Sanneh er næst bedst.

Der er også stille omkring de 2 Viborgspillere.
Fordi han sikkert koster mindst 4-5 mio. kr. i transfer.
Årets spiller i AC Horsens, og da de ikke rykkede ned, så kan de tillade sig at være kræsne mht. pris. De vil gerne afhænde ham denne sommer og har købt hans afløser, men mon ikke en pris lander deromkring. Og hvis det er for dyrt for Jesper Hansen, så er det helt sikkert også for dyrt for den kære gambianer.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 14:05

Man kan overveje at gå på rov i nogle af de klubber der er seriøst på røven. IFK Göteborg og Vålerenga for bare at nævne nogle...

Albæk ryger til Kaiserslautern for sølle 850.000 kr. - der vil jeg da håbe at vi også har været med.

Låst