RaeveFar skrev:AalBoyeBK skrev:RaeveFar skrev:
Jagtet og jagtet - det har jeg ikke rigtig set bevis på, skulle være vanvittigt troværdigt.
Og i fodbold genererer toppositioner penge. Det er en helt normalt afledt effekt af at være et permanent tophold, at man har større indtægter. Det være sig i form af TV-penge, transferindtægter, sponsorater, UEFA-penge, etc. Fodbold er som al anden forretning et spørgsmål om at turde satse, satse klogt, og dermed turde vinde på den lange bane, også økonomisk. Det mod ville jeg gerne se mere af fra klubben, for med den nuværende filosofi kommer AaB aldrig i nærheden af at være et permanent top 4-hold.
Vi får se.
Det er simpelthen alt for let at sige at det handler om at satse, og så kommer der afledte effekter deraf. Det ville være det mest håbløse i klubbens historie, hvis man gik ud og øgede budgettet så markant at man var afhængig af at skulle spille europæisk fodbold hver sæson. FCM og BIF er jo lysende klare eksempler på, at hvis du ikke spiller Champions League med relativt jævne mellemrum, så kan det på ingen måde køre rundt at køre med sådanne budgetter i Superligaen. Esbjerg er et eksempel på samme uansvarlige metode, som du foreslår, og som har sendt dem i 1. division.
Selvfølgelig kan og skal man øge budgettet, når man har en stærk økonomi. Men at tro at indtægterne bare følger med når man hæver udgifterne er utopi, og der er intet der bakker den påstand op. Heldigvis er folkene i klubben også lidt mere fornuftige end det.
Jeg synes du, måske fordi din argumentation ikke er så veludviklet, tegner er ganske sort/hvidt billede op, som jeg på ingen måde har plæderet for.
Hvis vi skal kunne debattere emnet (som ret beset ikke hører til i denne tråd), må du fremover både øve dig i og koncentrere dig om ikke at tage et argument og tømme det for nuancer, som du gør her. På den måde umuliggør du debat og dialog.
Hvilke nuancer er det der mangler? Det kunne måske være en start. Mine uenigheder med dig: 1) AaB har økonomi til at investere således de bliver en fast del af top 4. Det er jo en påstand du fremførte, og der var vel ikke mange nuancer i den. Jeg påpeger at det er urealistisk, hvis man ser på AaB's nuværende situation.
2) At fodbold er et spørgsmål om at satse, og at der fører nogle afledte effekter med, der gør at det kan betale sig at investere mere. Igen siger jeg - at det er der ikke noget belæg for hos andre klubber i Superligaen, og derfor er jeg uenig med dig. Selvfølgelig er der afledte effekter, men ikke i et omfang, hvor AaB kan hæve deres budget voldsomt.
Øgede udgifter i det omfang det vil kræve at ende fast i top 4, tror jeg ikke på kan forenes med et AaB der kører med fornuftige regnskaber. Hvis ikke det er lykkedes for nogle andre, hvorfor så os?
Dermed siger jeg ikke at man ikke skal ud og investere i spillere, for selvfølgelig skal man det. Men at investere i det omfang det kræver for at sikre sig en fast plads i top 4, det synes jeg ikke man bør. Hvis ikke du mener man skal det, så beklager jeg, men sådan opfatter jeg stadig det du skrev i dit første indlæg.
Men nuancer er ikke altid lige let på 4 linjer. Det er du også selv et godt eksempel på, så måske vi kan øve os sammen?
Eks:
"Jeg håber bare ikke, at AaB deler dine ambitioner, for så bliver det ikke et mesterskab eller en pokaltitel i ny og næ, men en top 6 i ny og næ." Ret unuanceret, og et godt eksempel på det du beskylder mig for.
"
Og jo, AaB har økonomien til at være med i toppen af dansk fodbold, men hvis man fortsat hellere vil sy pengene ind i madrassen eller udbetale til aktionærerne, så må fansene jo leve med, at vores fremtidige topbrag bliver med Randers og Horsens om at komme i top 6."
Igen stråmand. Jeg har aldrig sagt at man skulle gemme pengene. Og det er jo heller ikke det AaB gør i øjeblikket.
Nå, vi må hellere smutte fra denne tråd, når folk ikke mener det handler om transfers. Det synes jeg nu ellers nok at det gør.