Buzz Killington skrev:Mæhle er bare et kæmpe talent der fik chancen på holdet fordi Gaarde valgte at forfremme 5 spillere fra u-holdet, bla. Mæhle der ikke umiddelbart var det største talent. Man valgte også ikke at købe en spiller ind og i stedet satse på Mæhle på backen så han kunne udvikle sig og vise sig frem. Begge dele af Gaardes fortjeneste. Derudover er et tocifret millionbeløb isoleret set en god handel for råstoffet (Selvom det stadig er diskutabelt om vi burde ha' beholdt ham alligevel - nu vi havde penge til at sige nej). Lynge havde næppe turde kræve så meget.FIDEL skrev:Det er jo en sportsdirektørs job at sælge så dyrt som muligt. Bassogog solgte sig selv til African cup of nations, og Mæhle er bare et kæmpe talent.Freddie skrev:Du glemmer noget meget vigtigt, nemlig at AaB har tjent penge på Allan Gaardes vagt. Hvis du virkelig tror, at bestyrelsen er lige glad med et, er du mere naiv end man skulle tro. Gaarde har arbejdet med de budgetter han har fået stillet til rådighed. Desuden er det helt normalt at et de bedste hold mister deres profiler. Udskiftningen er stor fordi selskabet ikke beholder spillere uden succes, og fordi det sælger spillere med succes.FIDEL skrev:Det går mere og mere op for mig hvem der egentlig bærer skylden for vores nuværende situation.
Der var ikke noget i vejen med Søndergaard. Han fik det absolut meste ud af et spagfærdigt spillermateriale, og sørgede trods alt for at holdet var sat sammen til at få en masse points i starten af sæsonen samt sidst på efteråret, med vigtige sejre over Randers, Viborg og Lyngby.
Hvis ikke Søndergaard havde spillet pragmatisk var vi stensikkert rykket ned i 1. division. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Søndergaard kunne selvfølgelig godt se at spillermaterialet IKKE er/var til at spille possesion-fodbold.
Men manden blev sgu fyret fordi spillestilen ikke fulgte klubbens råde tråd og ikke behagede ledelsen.
Så fandt man en træner i Wieghorst, som netop står for possesion-fodbold, og hvad skete der..... Vi var tæt på at ryge i nedrykningsplayoff.
Naturligvis går der tid med at få en ny spillestil til at fungere optimalt, men jeg synes der mangler en del dygtige spillere, før possesion-stilen for alvor kan slå igennem og blive en succes. Og det lader ikke til at Gaarde og co. har travlt med at finde de rette spillere til at spille Wieghorst spillestil.
Det bekymrer mig sgu meget! Og jeg forstår ikke linjen og tankegangen bag Gaardes beslutninger.
1. Han ansætter Lars Søndergaard - Hvorfor? Manden har aldrig trænet eller praktiseret possesion-fodbold. Det virker meget underligt Hr. Gaarde at ansætte en træner, som ikke passer til profilen og den røde tråd.
2. Gaarde fyrer Søndergaard pga. svigtende resultater men mest af alt pga. spillestilen. Hmm man kan altså ikke plukke æbler med en plæneklipper, og man kan slet ikke spille possesion-bold med den nuværende AaB-trup.
3. Gaarde ansætter Wieghorst og så skal der dælmes spilles pænt possesion-bold. Og hvad skete der? Vi var meget tæt på at skulle i nedrykningsplayoff, og holdet viste noget af det absolut værste og ideforladte spil nogensinde set i superligaen.
Udover disse 3 hovedpunkter er der bare SÅ mange uforståelige beslutninger fra Gaardes side. Bl.a. at Kuhn ikke kunne bruges som cheftræner i AaB. Kuhn kender truppen, spillestilen fra Kents tid og har tidligere haft succes som cheftræner i AaB. Yderligere er der Holgersson-sagen. Hvordan Gaarde kan tage så grueligt meget fejl af en spillers kvaliteter er skræmmende.
Og selvfølgelig skal det nævnes at INGEN af de såkaldte profiler, der blev hentet til klubben, har slået til (endnu).
Yderligere er det en smule bekymrende med den usædvanlige til/afgang af personale. Det synes jeg ikke AaB plejer at stå for. I erhvervslivet er det et dårligt tegn for en virksomhed.
Jeg er lidt rystet over, at én person, som ovenikøbet har det sportslige ansvar for min elskede klub, kan fejle SÅ markant. Og jeg er oprigtigt bekymret for fremtidens AaB. Skal vi til at være det nye Esbjerg, hvor ledelsen tumler rundt i øst og vest?
Nu står og falder det hele med dette transfervindue, og om Gaarde formår at hente nogle profiler, der kan løfte holdet. Gaarde skal da nok formå at hente et par stykker, men er de nu gode nok denne gang? Og hvor lang tid har Gaarde aftalt med Okore, at han vil vente på ham? Det er et farligt spil, særligt fordi ledelsen i AaB ikke kan lide at bruge penge på lønninger og transfers til gode spillere. Så er det svært at hente profiler - selv hvis disse er transferfrie...
Men i mit hoved kan der ikke være 2 meninger om, at Gaarde bør afskediges, hvis ikke AaB kommer ud af dette transfervindue med markante forstærkninger på flere pladser. Samtidig er det utroligt vigtigt, at Gaarde formår at komme af med nogle af de (profiler), der ikke har slået til; Sloth, Holgersson, Sylvestr, Meilinger samt Larsen.
Vedrørende dine kvaler omkring træneransættelser, så skifter halvdelen af de danske klubber trænere som de skifter sokker. Underligt, for det hjælper sjældent på resultaterne.
Vi kan sagtens finde eksempler på spillere der blev solgt for billigt. Kusk, Thomsen.
Bassogog er samme historie. Gaarde hentede ham, selvom han var meget rå. At han fik så meget spilletid er også en konsekvens af vores transferpolitik - han var næppe blevet fast mand hvis vi havde hentet profiler udefra. Derudover er der en masse vi ikke har adgangtil, bl.a. agentpleje, og proaktivitet i forhold til salget samt prissættelse. Det kræver balls at kræve 45 mio for en superligaspiller. At koge det ned til at han har solgt sig selv er ligesom så meget andet af dit skriveri i øjeblikket - ufatteligt forudindtaget.
Allan Gaarde
Re: Allan Gaarde
Hvis ret skal være ret, så var det faktisk hele 6 spillere, som man rykkede op fra U19 + Ramkilde på deltid i efteråret 2016 og fuld tid fra 2017. Jeg er helt enig i, at begge salg (Bassogog og Mæhle) er virkelig gode salg. Kan det lykkes os at sælge en ungdomsspiller for 12-20 mio. hvert år, så kan det faktisk finansiere en stor del af ungdomsarbejdet, hvis ikke det hele faktisk. Dette vil kunne medføre et endnu stærkere ungdomsarbejde, hvor vi ikke længere er førende i kongeriget. Målet må i fremtiden være at fremelske 4-6 spillere på SL-niveau fra U19 hvert år. Prøve dem af i et år, skille sig af med dem som ikke umiddelbart dur (som Rokkedal), sælge en for Boksen (Mæhle) og fortsætte med de andre og forædle dem til enten en karriere i AaB, eller sælge dyrere på et senere tidspunkt. Bardhec Bytyqi er et godt eksempel. Ikke en spiller vi har set alverden til endnu. Han har dog allerede haft debut på Albaniens U21 mandskab og har scoret også. Måske får han chancen på højre back og kan blive den næste gevinst. Thellufsen og MC, må vel anses for at have spillet sig på holdet, omend de begge stadig behøver modning, før de er fuldbyrdede SL-spillere. Så er der Grønning tilbage fra årgang '97, ham er jeg i tvivl om, hvad man stiller op med, efter vi har ændret systemet og kun spiller med én mand helt på top. Men hele det forløb, må tilskrives U-trænere, PEA og Allan Gaarde, det er god udvikling og gode Euro i klubkassen.FIDEL skrev:Buzz Killington skrev:Mæhle er bare et kæmpe talent der fik chancen på holdet fordi Gaarde valgte at forfremme 5 spillere fra u-holdet, bla. Mæhle der ikke umiddelbart var det største talent. Man valgte også ikke at købe en spiller ind og i stedet satse på Mæhle på backen så han kunne udvikle sig og vise sig frem. Begge dele af Gaardes fortjeneste. Derudover er et tocifret millionbeløb isoleret set en god handel for råstoffet (Selvom det stadig er diskutabelt om vi burde ha' beholdt ham alligevel - nu vi havde penge til at sige nej). Lynge havde næppe turde kræve så meget.FIDEL skrev:Det er jo en sportsdirektørs job at sælge så dyrt som muligt. Bassogog solgte sig selv til African cup of nations, og Mæhle er bare et kæmpe talent.Freddie skrev:Du glemmer noget meget vigtigt, nemlig at AaB har tjent penge på Allan Gaardes vagt. Hvis du virkelig tror, at bestyrelsen er lige glad med et, er du mere naiv end man skulle tro. Gaarde har arbejdet med de budgetter han har fået stillet til rådighed. Desuden er det helt normalt at et de bedste hold mister deres profiler. Udskiftningen er stor fordi selskabet ikke beholder spillere uden succes, og fordi det sælger spillere med succes.FIDEL skrev:Det går mere og mere op for mig hvem der egentlig bærer skylden for vores nuværende situation.
Der var ikke noget i vejen med Søndergaard. Han fik det absolut meste ud af et spagfærdigt spillermateriale, og sørgede trods alt for at holdet var sat sammen til at få en masse points i starten af sæsonen samt sidst på efteråret, med vigtige sejre over Randers, Viborg og Lyngby.
Hvis ikke Søndergaard havde spillet pragmatisk var vi stensikkert rykket ned i 1. division. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Søndergaard kunne selvfølgelig godt se at spillermaterialet IKKE er/var til at spille possesion-fodbold.
Men manden blev sgu fyret fordi spillestilen ikke fulgte klubbens råde tråd og ikke behagede ledelsen.
Så fandt man en træner i Wieghorst, som netop står for possesion-fodbold, og hvad skete der..... Vi var tæt på at ryge i nedrykningsplayoff.
Naturligvis går der tid med at få en ny spillestil til at fungere optimalt, men jeg synes der mangler en del dygtige spillere, før possesion-stilen for alvor kan slå igennem og blive en succes. Og det lader ikke til at Gaarde og co. har travlt med at finde de rette spillere til at spille Wieghorst spillestil.
Det bekymrer mig sgu meget! Og jeg forstår ikke linjen og tankegangen bag Gaardes beslutninger.
1. Han ansætter Lars Søndergaard - Hvorfor? Manden har aldrig trænet eller praktiseret possesion-fodbold. Det virker meget underligt Hr. Gaarde at ansætte en træner, som ikke passer til profilen og den røde tråd.
2. Gaarde fyrer Søndergaard pga. svigtende resultater men mest af alt pga. spillestilen. Hmm man kan altså ikke plukke æbler med en plæneklipper, og man kan slet ikke spille possesion-bold med den nuværende AaB-trup.
3. Gaarde ansætter Wieghorst og så skal der dælmes spilles pænt possesion-bold. Og hvad skete der? Vi var meget tæt på at skulle i nedrykningsplayoff, og holdet viste noget af det absolut værste og ideforladte spil nogensinde set i superligaen.
Udover disse 3 hovedpunkter er der bare SÅ mange uforståelige beslutninger fra Gaardes side. Bl.a. at Kuhn ikke kunne bruges som cheftræner i AaB. Kuhn kender truppen, spillestilen fra Kents tid og har tidligere haft succes som cheftræner i AaB. Yderligere er der Holgersson-sagen. Hvordan Gaarde kan tage så grueligt meget fejl af en spillers kvaliteter er skræmmende.
Og selvfølgelig skal det nævnes at INGEN af de såkaldte profiler, der blev hentet til klubben, har slået til (endnu).
Yderligere er det en smule bekymrende med den usædvanlige til/afgang af personale. Det synes jeg ikke AaB plejer at stå for. I erhvervslivet er det et dårligt tegn for en virksomhed.
Jeg er lidt rystet over, at én person, som ovenikøbet har det sportslige ansvar for min elskede klub, kan fejle SÅ markant. Og jeg er oprigtigt bekymret for fremtidens AaB. Skal vi til at være det nye Esbjerg, hvor ledelsen tumler rundt i øst og vest?
Nu står og falder det hele med dette transfervindue, og om Gaarde formår at hente nogle profiler, der kan løfte holdet. Gaarde skal da nok formå at hente et par stykker, men er de nu gode nok denne gang? Og hvor lang tid har Gaarde aftalt med Okore, at han vil vente på ham? Det er et farligt spil, særligt fordi ledelsen i AaB ikke kan lide at bruge penge på lønninger og transfers til gode spillere. Så er det svært at hente profiler - selv hvis disse er transferfrie...
Men i mit hoved kan der ikke være 2 meninger om, at Gaarde bør afskediges, hvis ikke AaB kommer ud af dette transfervindue med markante forstærkninger på flere pladser. Samtidig er det utroligt vigtigt, at Gaarde formår at komme af med nogle af de (profiler), der ikke har slået til; Sloth, Holgersson, Sylvestr, Meilinger samt Larsen.
Vedrørende dine kvaler omkring træneransættelser, så skifter halvdelen af de danske klubber trænere som de skifter sokker. Underligt, for det hjælper sjældent på resultaterne.
Vi kan sagtens finde eksempler på spillere der blev solgt for billigt. Kusk, Thomsen.
Bassogog er samme historie. Gaarde hentede ham, selvom han var meget rå. At han fik så meget spilletid er også en konsekvens af vores transferpolitik - han var næppe blevet fast mand hvis vi havde hentet profiler udefra. Derudover er der en masse vi ikke har adgangtil, bl.a. agentpleje, og proaktivitet i forhold til salget samt prissættelse. Det kræver balls at kræve 45 mio for en superligaspiller. At koge det ned til at han har solgt sig selv er ligesom så meget andet af dit skriveri i øjeblikket - ufatteligt forudindtaget.![]()
![]()
![]()
![]()
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
Jeg er enig i næsten alt, som du skriver. Men er vi ikke gået tilbage til to på toppen? F.eks. mod BK Häcken starter vi med både Pohl og Sylvestr inde. Umiddelbart ligner det et farvel til Grønning indenfor de næste 6 måneder, men måske han kan få noget tiltrængt spilletid, hvis vi skifter tilbage til 4-4-2 (hvilket vi også gjorde i sæsonens sidste kamp mod Randers!)DobbeltA skrev:Hvis ret skal være ret, så var det faktisk hele 6 spillere, som man rykkede op fra U19 + Ramkilde på deltid i efteråret 2016 og fuld tid fra 2017. Jeg er helt enig i, at begge salg (Bassogog og Mæhle) er virkelig gode salg. Kan det lykkes os at sælge en ungdomsspiller for 12-20 mio. hvert år, så kan det faktisk finansiere en stor del af ungdomsarbejdet, hvis ikke det hele faktisk. Dette vil kunne medføre et endnu stærkere ungdomsarbejde, hvor vi ikke længere er førende i kongeriget. Målet må i fremtiden være at fremelske 4-6 spillere på SL-niveau fra U19 hvert år. Prøve dem af i et år, skille sig af med dem som ikke umiddelbart dur (som Rokkedal), sælge en for Boksen (Mæhle) og fortsætte med de andre og forædle dem til enten en karriere i AaB, eller sælge dyrere på et senere tidspunkt. Bardhec Bytyqi er et godt eksempel. Ikke en spiller vi har set alverden til endnu. Han har dog allerede haft debut på Albaniens U21 mandskab og har scoret også. Måske får han chancen på højre back og kan blive den næste gevinst. Thellufsen og MC, må vel anses for at have spillet sig på holdet, omend de begge stadig behøver modning, før de er fuldbyrdede SL-spillere. Så er der Grønning tilbage fra årgang '97, ham er jeg i tvivl om, hvad man stiller op med, efter vi har ændret systemet og kun spiller med én mand helt på top. Men hele det forløb, må tilskrives U-trænere, PEA og Allan Gaarde, det er god udvikling og gode Euro i klubkassen.FIDEL skrev:Buzz Killington skrev:Mæhle er bare et kæmpe talent der fik chancen på holdet fordi Gaarde valgte at forfremme 5 spillere fra u-holdet, bla. Mæhle der ikke umiddelbart var det største talent. Man valgte også ikke at købe en spiller ind og i stedet satse på Mæhle på backen så han kunne udvikle sig og vise sig frem. Begge dele af Gaardes fortjeneste. Derudover er et tocifret millionbeløb isoleret set en god handel for råstoffet (Selvom det stadig er diskutabelt om vi burde ha' beholdt ham alligevel - nu vi havde penge til at sige nej). Lynge havde næppe turde kræve så meget.FIDEL skrev:Det er jo en sportsdirektørs job at sælge så dyrt som muligt. Bassogog solgte sig selv til African cup of nations, og Mæhle er bare et kæmpe talent.Freddie skrev:Du glemmer noget meget vigtigt, nemlig at AaB har tjent penge på Allan Gaardes vagt. Hvis du virkelig tror, at bestyrelsen er lige glad med et, er du mere naiv end man skulle tro. Gaarde har arbejdet med de budgetter han har fået stillet til rådighed. Desuden er det helt normalt at et de bedste hold mister deres profiler. Udskiftningen er stor fordi selskabet ikke beholder spillere uden succes, og fordi det sælger spillere med succes.FIDEL skrev:Det går mere og mere op for mig hvem der egentlig bærer skylden for vores nuværende situation.
Bassogog er samme historie. Gaarde hentede ham, selvom han var meget rå. At han fik så meget spilletid er også en konsekvens af vores transferpolitik - han var næppe blevet fast mand hvis vi havde hentet profiler udefra. Derudover er der en masse vi ikke har adgangtil, bl.a. agentpleje, og proaktivitet i forhold til salget samt prissættelse. Det kræver balls at kræve 45 mio for en superligaspiller. At koge det ned til at han har solgt sig selv er ligesom så meget andet af dit skriveri i øjeblikket - ufatteligt forudindtaget.![]()
![]()
![]()
![]()
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
Jeg tror mest på 4-4-1-1, hvilket gør at vi får minimum en angriber i overskud. Du gætter selv på at Grønning smutter. Jeg siger, det tror jeg er et godt gæt.McMark skrev:Jeg er enig i næsten alt, som du skriver. Men er vi ikke gået tilbage til to på toppen? F.eks. mod BK Häcken starter vi med både Pohl og Sylvestr inde. Umiddelbart ligner det et farvel til Grønning indenfor de næste 6 måneder, men måske han kan få noget tiltrængt spilletid, hvis vi skifter tilbage til 4-4-2 (hvilket vi også gjorde i sæsonens sidste kamp mod Randers!)DobbeltA skrev:Hvis ret skal være ret, så var det faktisk hele 6 spillere, som man rykkede op fra U19 + Ramkilde på deltid i efteråret 2016 og fuld tid fra 2017. Jeg er helt enig i, at begge salg (Bassogog og Mæhle) er virkelig gode salg. Kan det lykkes os at sælge en ungdomsspiller for 12-20 mio. hvert år, så kan det faktisk finansiere en stor del af ungdomsarbejdet, hvis ikke det hele faktisk. Dette vil kunne medføre et endnu stærkere ungdomsarbejde, hvor vi ikke længere er førende i kongeriget. Målet må i fremtiden være at fremelske 4-6 spillere på SL-niveau fra U19 hvert år. Prøve dem af i et år, skille sig af med dem som ikke umiddelbart dur (som Rokkedal), sælge en for Boksen (Mæhle) og fortsætte med de andre og forædle dem til enten en karriere i AaB, eller sælge dyrere på et senere tidspunkt. Bardhec Bytyqi er et godt eksempel. Ikke en spiller vi har set alverden til endnu. Han har dog allerede haft debut på Albaniens U21 mandskab og har scoret også. Måske får han chancen på højre back og kan blive den næste gevinst. Thellufsen og MC, må vel anses for at have spillet sig på holdet, omend de begge stadig behøver modning, før de er fuldbyrdede SL-spillere. Så er der Grønning tilbage fra årgang '97, ham er jeg i tvivl om, hvad man stiller op med, efter vi har ændret systemet og kun spiller med én mand helt på top. Men hele det forløb, må tilskrives U-trænere, PEA og Allan Gaarde, det er god udvikling og gode Euro i klubkassen.FIDEL skrev:Buzz Killington skrev:Mæhle er bare et kæmpe talent der fik chancen på holdet fordi Gaarde valgte at forfremme 5 spillere fra u-holdet, bla. Mæhle der ikke umiddelbart var det største talent. Man valgte også ikke at købe en spiller ind og i stedet satse på Mæhle på backen så han kunne udvikle sig og vise sig frem. Begge dele af Gaardes fortjeneste. Derudover er et tocifret millionbeløb isoleret set en god handel for råstoffet (Selvom det stadig er diskutabelt om vi burde ha' beholdt ham alligevel - nu vi havde penge til at sige nej). Lynge havde næppe turde kræve så meget.FIDEL skrev:Det er jo en sportsdirektørs job at sælge så dyrt som muligt. Bassogog solgte sig selv til African cup of nations, og Mæhle er bare et kæmpe talent.Freddie skrev:
Du glemmer noget meget vigtigt, nemlig at AaB har tjent penge på Allan Gaardes vagt. Hvis du virkelig tror, at bestyrelsen er lige glad med et, er du mere naiv end man skulle tro. Gaarde har arbejdet med de budgetter han har fået stillet til rådighed. Desuden er det helt normalt at et de bedste hold mister deres profiler. Udskiftningen er stor fordi selskabet ikke beholder spillere uden succes, og fordi det sælger spillere med succes.
![]()
![]()
![]()
-
Alpa Chino
- Superliga

Hvis Allan Gaarde køber Okore - så er det 3. sommervindue i træk, hvor jeg har følt at Gaarde har lavet de rigtige indkøb.
At indkøbene aldrig har slået til, er så noget andet og selvfølgelig også det Gaarde skal måles på. Jeg har dog altid i situationen, som nu, været godt tilfreds mens sommervinduet har stået på.
At indkøbene aldrig har slået til, er så noget andet og selvfølgelig også det Gaarde skal måles på. Jeg har dog altid i situationen, som nu, været godt tilfreds mens sommervinduet har stået på.
Som Gaarde selv udtaler så kan hans indkøb ikke bedømmes før den dag spilleren har forladt os.
Vi har dog alle lov til at spå om hvordan det kommer til at gå og jeg synes de 3 første indkøb (Okore inkl.) har sat lige i skabet. Så mangler vi bare en målmand, højre kant, angriber og eventuelt CB mere haha
Vi har dog alle lov til at spå om hvordan det kommer til at gå og jeg synes de 3 første indkøb (Okore inkl.) har sat lige i skabet. Så mangler vi bare en målmand, højre kant, angriber og eventuelt CB mere haha
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Gaarde skal bare fyres NU. Sidste år var det 4 kæmpe fejlkøb og i år indtil videre en nulbon fra Tottenham, en middelmådig højreback fra Viborg, en fodboldinvalid fra FCK og en reservekeeper der ikke var god nok tilst være førstekeeper i VEJLE !
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
JacobKoustrup
- 1. div

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Husk at skrive med lyserødt når du er ironiskGamling skrev:Gaarde skal bare fyres NU. Sidste år var det 4 kæmpe fejlkøb og i år indtil videre en nulbon fra Tottenham, en middelmådig højreback fra Viborg, en fodboldinvalid fra FCK og en reservekeeper der ikke var god nok tilst være førstekeeper i VEJLE !
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
Indtil videre (dvs efter tre år) har han hentet følgende, som ikke er blevet bærende spillere eller profiler, om som er rejst igen:
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Flores og Meilinger har udsigt til at blive i samme kategori (men dem må vi jo ikke bedømme endnu). Omvendt har han ikke hentet én eneste bærende kraft. I samme periode har klubben ikke indfriet målsætningerne sportsligt.
Spørgsmålet er, om det er på tide at bedømme Gaarde, og om ovenstående record virkelig er, hvad en klub som AaB skal stille sig tilfreds med?
Indtil videre (dvs efter tre år) har han hentet følgende, som ikke er blevet bærende spillere eller profiler, om som er rejst igen:
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Flores og Meilinger har udsigt til at blive i samme kategori (men dem må vi jo ikke bedømme endnu). Omvendt har han ikke hentet én eneste bærende kraft. I samme periode har klubben ikke indfriet målsætningerne sportsligt.
Spørgsmålet er, om det er på tide at bedømme Gaarde, og om ovenstående record virkelig er, hvad en klub som AaB skal stille sig tilfreds med?
Fodbold skal ses med hjertet!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Er det på tide?AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Ska' vi hak'?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Du mangler i hvert fald Thelander, Dalle og Joensson.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
På den økonomiske akse er det helt i top i ligaen. På den sportslige har vi et mesterskab, Europa og et par triste sæsoner. De er vel ret godt, eller er du uenig?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er svært at være uenig i det du skriver.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Det har været elendige indkøb Gaarde har lavet!
Til positiv siden må være at Vi ikke forærer spillerne væk til Lynge priser mere. (Basso og Mæhle)
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
Mesterskabet var ikke et udslag af Gaardes ageren på transfermarkedet.Buzz Killington skrev:Du mangler i hvert fald Thelander, Dalle og Joensson.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
På den økonomiske akse er det helt i top i ligaen. På den sportslige har vi et mesterskab, Europa og et par triste sæsoner. De er vel ret godt, eller er du uenig?
Thelander kom til AaB i 2012 og Dalle længe før. Gaarde startede som jeg husker det i sommeren 2013, så dette er hans 7. transfervindue.
Men ja, Jønsson skal nævnes, at blev vel lidt en blanding. Der var flere dårlige end gode kampe.
På plussiden skal nævnes, at han ikke sagde nej til Risgård, efter at han i sommeren 2013 bad og at træne med, og træneren så noget i ham.
For fuldstændighedens skyld skal også AK nævnes, selvom det vist mest foregik i overgangsfasen mellem Lynge og Gaarde.
Fodbold skal ses med hjertet!
- MrBangDK
- Allstar

Det er meget let at være uenig, når bare man magter at bringe en lille smule andre nuancer ind i billedet!Gaarde6 skrev:Det er svært at være uenig i det du skriver.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Til positiv siden må være at Vi ikke forærer spillerne væk til Lynge priser mere. (Basso og Mæhle)
Ska' vi hak'?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Forlængelser med Spalvis og Kusk er Gaardes ansvar, spillere som du også undlader fra din liste. Trupsammensætningen er altid Gaardes ansvar, både mht. dem han sælger men også dem han ikke lader gåAaB 85 95 99 08 skrev:Mesterskabet var ikke et udslag af Gaardes ageren på transfermarkedet.Buzz Killington skrev:Du mangler i hvert fald Thelander, Dalle og Joensson.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Thelander kom til AaB i 2012 og Dalle længe før. Gaarde startede som jeg husker det i sommeren 2013, så dette er hans 7. transfervindue.
Men ja, Jønsson skal nævnes, at blev vel lidt en blanding. Der var flere dårlige end gode kampe.
På plussiden skal nævnes, at han ikke sagde nej til Risgård, efter at han i sommeren 2013 bad og at træne med, og træneren så noget i ham.
For fuldstændighedens skyld skal også AK nævnes, selvom det vist mest foregik i overgangsfasen mellem Lynge og Gaarde.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Så må du jo skrive hvad du er uenig i ?MrBangDK skrev:Det er meget let at være uenig, når bare man magter at bringe en lille smule andre nuancer ind i billedet!Gaarde6 skrev:Det er svært at være uenig i det du skriver.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Manden har da ret, når han siger at de 9 spillere/træner har været lorte indkøb/ansættelser på stribe.
Det er vel også grunden til de ikke er her mere (minus Basso)
Det er da også svært at se Meilinger lige pludselig blive konge spiller.
Gaarde har også selv udtalt at man skal se på indkøbene når de ikke er her mere.
Jeg har sgu svært ved at se, hvad manden IKKE har ret i, i det indlæg?
- MrBangDK
- Allstar

Fordi det er så ufatteligt sort hvidt og kun kører efter hand agenda - svin AaB og Gaarde til!Gaarde6 skrev:Så må du jo skrive hvad du er uenig i ?MrBangDK skrev:Det er meget let at være uenig, når bare man magter at bringe en lille smule andre nuancer ind i billedet!Gaarde6 skrev:Det er svært at være uenig i det du skriver.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
Manden har da ret, når han siger at de 9 spillere/træner har været lorte indkøb/ansættelser på stribe.
Gaarde har også selv udtalt at man skal se på indkøbene når de ikke er her mere.
- træner der ikke fungerer spiller ind
- et hold mentale tilstand spiller ind
- skader spiller ind
Og læg så dertil at Ene har været en stærk faktor i AaB - så ramte han skader og havde ifølge nogle debattører problemer med Søndergaard.
Hvis ikke du kan se, at der er nuancer end bare at Gaarde har fejlet, så bare lad være med at svare!
Ska' vi hak'?
-
seamann
Fx at
- Lusic var på leje.
- Raittala var inde et halvt år som back-up
- Ene har været en profil
- Helenius har også været en (delvis) profil. Og det er prisværdigt, at AaB giver plads til en hjemvendt i problemer
- Blomqvist var udviklingsspiller og ikke købt som profil
- Bassogog var en klar profil
Så hold nu op med alt det piveri, og begynd at kigge fremad, tak.
- Lusic var på leje.
- Raittala var inde et halvt år som back-up
- Ene har været en profil
- Helenius har også været en (delvis) profil. Og det er prisværdigt, at AaB giver plads til en hjemvendt i problemer
- Blomqvist var udviklingsspiller og ikke købt som profil
- Bassogog var en klar profil
Så hold nu op med alt det piveri, og begynd at kigge fremad, tak.
Så bliver man barnlig??MrBangDK skrev:Fordi det er så ufatteligt sort hvidt og kun kører efter hand agenda - svin AaB og Gaarde til!Gaarde6 skrev:Så må du jo skrive hvad du er uenig i ?MrBangDK skrev:Det er meget let at være uenig, når bare man magter at bringe en lille smule andre nuancer ind i billedet!Gaarde6 skrev:Det er svært at være uenig i det du skriver.AaB 85 95 99 08 skrev:Lad os fortsætte den debat, som kører i tråden med transferønsker her. Gaarde har selv udtalt, at man skal bedømme ham på hans indkøb, når spillerne forlader klubben igen.
1. Ene
2. Helenius
3. Blomqvist
4. Raittalla
5. Bassogog
6. Lusic
7. Holgersson
8. Sloth
(9. Søndergaard)
- træner der ikke fungerer spiller ind
- et hold mentale tilstand spiller ind
- skader spiller ind
Og læg så dertil at Ene har været en stærk faktor i AaB - så ramte han skader og havde ifølge nogle debattører problemer med Søndergaard.
Hvis ikke du kan se, at der er nuancer end bare at Gaarde har fejlet, så bare lad være med at svare!
Ja gu fanden er der da mere, der spiller ind! Men Tlf nummeret (Som vist iøvrigt er årstal) Har sgu da gode pointer, når han skriver at ingen af Gaardes indkøb har været profiler har han ikke? Så kan det da godt være at der spiller en masse andre ting ind. Men åbenbart ikke nok til at Gaarde vil give dem flere chancer, siden de bliver smidt ud en efter en.