Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
RaeveFar
Drenge
Drenge

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RaeveFar » 1. jul 2017, 21:46

Halil skrev:
RaeveFar skrev:Det ville være synd at sige, at Gaarde sigter højt...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... st/6729133
Pallesen, Spalvis, Lindegaard, Okore og Sanneh vil være fint nok.
Man kan vel bare rykke nogle op fra ungdomsafdelingen - det viste sig jo succesfuldt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. jul 2017, 21:54

Jeg må sige at jeg er skuffet over at Pallesen er et emne for os. Jeg ser virkelig ikke et specielt stort lys i ham. Han er da en udmærket back, men så heller ikke mere. Er det virkelig det vi har ventet så længe efter? Så ville jeg langt hellere have Mæhle tilbage.

På trods af det, så irriterer det mig hvis det her er max prisen vi er klar til at give for spillerne. For så forstår jeg bedre, at det trækker ud. Vi kommer ikke til at hente klassespillere, hvis vi stadig stiller os på bagben så snart spillerne koster lidt. Hvis de mener at Pallesen er løsningen, så må vi betale det han koster.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2017, 21:58

Hanga skrev:Jeg må sige at jeg er skuffet over at Pallesen er et emne for os. Jeg ser virkelig ikke et specielt stort lys i ham. Han er da en udmærket back, men så heller ikke mere. Er det virkelig det vi har ventet så længe efter? Så ville jeg langt hellere have Mæhle tilbage.

På trods af det, så irriterer det mig hvis det her er max prisen vi er klar til at give for spillerne. For så forstår jeg bedre, at det trækker ud. Vi kommer ikke til at hente klassespillere, hvis vi stadig stiller os på bagben så snart spillerne koster lidt. Hvis de mener at Pallesen er løsningen, så må vi betale det han koster.
Pallesen til 1,7 er da på ingen måde bare et greb i lommen. Han kan godt være en mulig løsning for AaB (det mener jeg selv, han er), men det rykker ikke ved, at Gaarde stadig skal forholde sig realistisk til, hvad han skal koste.

Jeg håber i øvrigt fortsat på, at han er i spil, for jeg tror, han ville kunne gøre det ret godt for os, og give os noget pålidelighed på den back-plads.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 1. jul 2017, 22:04

Hanga skrev:Jeg må sige at jeg er skuffet over at Pallesen er et emne for os. Jeg ser virkelig ikke et specielt stort lys i ham. Han er da en udmærket back, men så heller ikke mere. Er det virkelig det vi har ventet så længe efter? Så ville jeg langt hellere have Mæhle tilbage.

Hvis vi undlader at vurdere om Pallesen er løsningen, men udelukkende ser på den økonomiske del. Man sælger en spiller for angiveligt 12 mio. Man vil ikke betale mere end 1,7 mio. for en erstatning, det er sgu nordjysk fedterøv. Enig Hanga, vi skal lidt dybere i lommerne om løsningen så er Pallesen eller en anden.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2017, 22:08

DobbeltA skrev:

Hvis vi undlader at vurdere om Pallesen er løsningen, men udelukkende ser på den økonomiske del. Man sælger en spiller for angiveligt 12 mio. Man vil ikke betale mere end 1,7 mio. for en erstatning, det er sgu nordjysk fedterøv. Enig Hanga, vi skal lidt dybere i lommerne om løsningen så er Pallesen eller en anden.
Problemet er måske også, at hvis AaB betaler over en 'objektiv' pris for en spiller - som noget af det første i vinduet - så bliver de efterfølgende spillere, man vil købe, muligvis ikke ligefrem billigere.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. jul 2017, 22:11

DobbeltA skrev:

Sådan kan du ikke bare stille det op. Det er jo en samlet vurdering af hvilke pladser man vil smide flest penge efter i forhold til hvad der er ledigt på markedet. AaB skal da ikke bare byde 5 mio fordi man har økonomien. Det kan jo sagtens være man hellere vil spendere større summer på en kant eller en angriber eksempelvist.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jul 2017, 22:16

Enig. Man skal kun betale hvad man mener en spiller er værd. Ikke hvad den sælgende klub mener, at man kan betale. Men betale f.eks. 3 mio kr. for ham, så er der altså andre og bedre fisk i vandet. Pallesen er 27 år og har spillet 2½ sæson i superligaen og hans klub er rykket ned og har kontraktudløb om 1 år. Det lyder på ingen måde for mig, som en spiller, som koster over 2 mio kr.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. jul 2017, 22:23

FlæskeFrank skrev:Enig. Man skal kun betale hvad man mener en spiller er værd. Ikke hvad den sælgende klub mener, at man kan betale. Men betale f.eks. 3 mio kr. for ham, så er der altså andre og bedre fisk i vandet. Pallesen er 27 år og har spillet 2½ sæson i superligaen og hans klub er rykket ned og har kontraktudløb om 1 år. Det lyder på ingen måde for mig, som en spiller, som koster over 2 mio kr.
Enig.
Men okay, lander man på 2,01 mio., så lever jeg nok også med det... :D

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 1. jul 2017, 22:29

Funky skrev:
FlæskeFrank skrev:Enig. Man skal kun betale hvad man mener en spiller er værd. Ikke hvad den sælgende klub mener, at man kan betale. Men betale f.eks. 3 mio kr. for ham, så er der altså andre og bedre fisk i vandet. Pallesen er 27 år og har spillet 2½ sæson i superligaen og hans klub er rykket ned og har kontraktudløb om 1 år. Det lyder på ingen måde for mig, som en spiller, som koster over 2 mio kr.
Enig.
Men okay, lander man på 2,01 mio., så lever jeg nok også med det... :D
Lander man et eller andet (eller 2-3) inden afgang til Rostock, så lever jeg også fint med det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2017, 22:33

Pastorius skrev:
KJ skrev:1,7 mio. for truppens bedste spiller er for lavt, Gaarde.. Viborgs sportsdirektør ville blive lynchet hvis han havde accepteret. Nå, men det bliver jo så nok en transferfri svensker.
Jeg har ikke set noget i Pallesen det skulle gøre ham mere værd. Jeg er tilbøjelig til at mene st 1.7 er for meget.
1.7 virker fornuftigt - i øvrigt måske meget fornuftigt det lækkes. Det ligger presset over på Viborg såfremt han gerne vil væk. Pallesen er en fin spiller, men han koster max 2 millioner.

Skal vi kigge på andre emner så er der;

- Jens Stryger Larsen: Nok en spiller vi skal vente på ikke kommer til større klubber, hvis AaB skal være aktuelt for ham. Omvendt vil han være skræddersyet til AaBs back om så vi spiller 4-4-2 eller 3-5-2.
- Mattias Johansson: AaB classic med en transferfri svensker - ligner også umiddelbart en type der passer til AaB.
- Rune Frantsen: Vi skal nok have hylde B på nogen pladser - måske Frantsen kunne være en løsning.

Den svenske forbindelse derudover vil jeg ikke skyde på. Et navn som Linus Wahlqvist ser spændende ud, men nok også udover vores formåen.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. jul 2017, 22:42

Ikke at jeg kender noget videre til ham, men norske Niklas Gunnarson i Djurgården har åbenbart mistet sin plads til en ung svensk gut. Han er 26, har været i perifirien af det norske landshold og spillet i bla Hibernian og Vålerenga. Han har godt nok kontrakt til 31.12.2018, men hans situation taget i betragtning kunne de måske være i alles interesse med et skifte. Nå men jeg ved der er en masse Allsvenskan entusiaster herinde, der nok er klogere på ham.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jul 2017, 22:53

En Viborg fan skriver på bold.dk at Pallesen skulle have leveret 2 assists i 79 kampe. Det er altså ikke godt nok til AaB. Derudover er Pallesen vel først blevet synlig her i foråret, jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til ham før, og generelt må jeg bare sige at jeg har svært ved at tro på vi kan løfte os mod toppen ved at hente semi-profiler fra nedrykkerhold. Man må altså kunne finde en bedre back, ellers vil jeg hellere satse på Børsting, som jeg er sikker på ikke vil skulle bruge mange kampe på at overgå det nævnte assist tal, så må det koste lidt i den anden ende, hvor Pallesen ifølge Viborgfans heller ikke ligefrem har sine styrker.

Højere hylde tak, eller i det mindste en yngre spiller med udviklingspotentiale.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 1. jul 2017, 22:54

Rams skrev:Ikke at jeg kender noget videre til ham, men norske Niklas Gunnarson i Djurgården har åbenbart mistet sin plads til en ung svensk gut. Han er 26, har været i perifirien af det norske landshold og spillet i bla Hibernian og Vålerenga. Han har godt nok kontrakt til 31.12.2018, men hans situation taget i betragtning kunne de måske være i alles interesse med et skifte. Nå men jeg ved der er en masse Allsvenskan entusiaster herinde, der nok er klogere på ham.
Når vi bare "scouter" på liga og position kan Linus Wahlqvist og Emil Salomonsson smides på listen over dem jeg gerne vil vide noget om.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 1. jul 2017, 23:13

Få nu bare landet de spillere Gaarde, og stop med den fedterøvspolitik.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. jul 2017, 23:15

Pallesen er en habil spiller, men ikke mere end det i mine øjne, egentlig syntes jeg Frantsen har flere kvaliteter.

Men ikke desto mindre, er det ikke den kvalitet jeg havde håbet vi var på jagt efter, og ikke den kvalitet vi har brug for hvis vi skal spille med hvor det er sjovt igen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 1. jul 2017, 23:18

Det helt store problem i dette vindue er nok, at de andre klubber ved, at AaB har penge at bruge af. Måske er det alligevel mest fornuftigt at støvsuge markedet for transferfrie spillere i slutningen af vinduet...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 1. jul 2017, 23:22

Hvordan fungerer det egentlig med klausuler?

Hvis AaB byder Robert Skovs frikøbsklausul, men Silkeborg siger nej (AaB kan jo ikke vide hvad der står i hans kontrakt) og vi må heller ikke forhandle direkte.

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. jul 2017, 23:25

Rams skrev:Ikke at jeg kender noget videre til ham, men norske Niklas Gunnarson i Djurgården har åbenbart mistet sin plads til en ung svensk gut. Han er 26, har været i perifirien af det norske landshold og spillet i bla Hibernian og Vålerenga. Han har godt nok kontrakt til 31.12.2018, men hans situation taget i betragtning kunne de måske være i alles interesse med et skifte. Nå men jeg ved der er en masse Allsvenskan entusiaster herinde, der nok er klogere på ham.
Hvem skulle han have mistet sin plads til?
Har spillet langt de fleste kampe i år - naturligt nok kæmper han dog med den næste Emil Bergström (Jacob Une Larsson) og Jonas Olsson der vendte hjem fra Premier League.

Hvad angår de to andre - Salomonsson og Wahlqvist. Sidstnævnte udenfor vores rækkevidde, og førstnævnte på vej til russisk fodbold for 10 mille. Næsten done deal.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2017, 23:26

le Cid skrev:Det helt store problem i dette vindue er nok, at de andre klubber ved, at AaB har penge at bruge af. Måske er det alligevel mest fornuftigt at støvsuge markedet for transferfrie spillere i slutningen af vinduet...
Problemet er jo bare vi så igen risikerer at det bliver random udlændinge på må og få som ikke passer ind eller bidrager til at skabe et godt hold uagtet de måske individuelt er dygtige nok. Formålet med det her vindue må være at etablere hieraki og stamme på holdet igen og det gør man ikke ved igen at hente en broget flok af Østrigere, Pruvianerere og Slovakker på én gang. Det her hold mangler hieraki og en klar stamme af klassespillere og det kan man lige så godt indse i AaB. Jeg er dog enig i, at Pallesen ikke er meget mere værd end 1.7 - nok 2 millioner max. Traditionelt er det der har virket for os jo været at vi har haft 3-5 hylde A spillere fra de nordiske lande, nogle solide danske spillere primært af egen avl og så lokale talenter og evt. et eller to eksotiske indslag. Pt. har vi ingen nordiske hylde A spillere udover Würtz, ikke rigtigt nogen solide danskere, en del unge hvor nogen af dem måske bliver til noget og så en række dårlige eksotiske indslag der ikke bidrager med noget som helst. Hvis vi venter til allerist risikrer vi bare det bliver endnu værre. Klubben må bare erkende, at de skal til lommerne og hente til 2-3 hylde A spillere og gerne et par hylde B derudover.
RAUS RAUS SSE!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 1. jul 2017, 23:30

9800 skrev:Hvordan fungerer det egentlig med klausuler?

Hvis AaB byder Robert Skovs frikøbsklausul, men Silkeborg siger nej (AaB kan jo ikke vide hvad der står i hans kontrakt) og vi må heller ikke forhandle direkte.
Jamen en klausul kortslutter kort sagt forhandlingen med klubben. Byder beløb vi det skal de acceptere og vi kan gå videre til agenten og spilleren.

Låst