Fuldstændig enig. Manden er købt som en profil og ikke et talent der er hevet op fra egne rækker. At vurder hans indsats som godkendt i kontekst til hvad vi har, er jo komplet håbløs. Så er Jensens Bøfhus også Gourmet i forhold til en tør klemme med stryhns leverpostej.Gamen skrev:Klasser over ligefrem? Nu skal vi lige huske på, at det er helt legalt at se på hvilken rolle en spiller er købt til at udfylde, og hvordan hans præstationer er kontra hans plads i lønhierarkiet. Holger har skuffet betydeligt mere end de to andre målt på de parametre, og hvis man mener at mængder af personlige fejl er en kvalitet, så kan det da godt være han skal blive. Han har dog ikke gjort det bedre end f.eks. Kasper Pedersen, det ville være synd at sige.Gaarde6 skrev:Jeg forstår virkelig ikke de folk herinde, som ønsker Holger væk?!?!
Han er KLASSER over både Blåbjerg og Kasper P.
JA han har lavet personlige fejl og har set dum ud i situationer.
Men han er bedre med låget og hurtigere end de to andre og så er han sgu lige så god med bolden som de to andre.
Jeg siger ikke at Holger er en kanon spiller. Men han er stadig meget bedre end de to andre.
Så længe der kun er hentet en spiller til midterforsvaret, så skal Holger bare blive!
Desuden er der ingen fremtid i ham - han er 32 år, og vi har ham et år endnu. Mon ikke AaB på et tidspunkt finder en spiller der kan gardere - og også er bedre end de to nuværende backups. Skal vi i øvrigt ikke lige vente lidt med at konkludere at Wieghorst vil spille 3-5-2, fordi man har forsøgt det i 1-2 træningskampe.
Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Ja, det er den.Buzz Killington skrev:Ja, folk må lige få deres alibiet på plads. Det er alt for nemt at brokke sig i bakspejlet om et par år. Er det handlen værd med en relativt lav frikøbsklausul på - lad os sige - 10-13 mio?Kokkefar skrev:Det er jo netop prisen jeg bekymrer mig om, hvis der kun er 1 år tilbage. Desuden bliver det nok slet ikke aktuelt. Jeg tror simpelthen ikke vi har landet den her uden en frikøbsklausul.Funky skrev:Hvis spillerne er, eller bliver, så gode, at der tikker store bud ind på dem om 2 år, så er det jo ikke længden på kontrakten, der er vores problem, i forhold til at beholde spillerne. Det kan betyde noget for salgsprisen, og det skal selvfølgelig ikke underkendes. Men vi VED godt, at en fyr som Okore har potentialet til at komme ud igen, og det ved Okore også selv. Derfor er han garanteret heller ikke interesseret i en længere kontrakt (ikke uden diverse klausuler, i alt fald). AaB spiller ikke samme spil i fht. spillerne, som FCK gør, og jeg tror, vi bare må acceptere det, hvis vi vil se klubben hente spillere af Okores kaliber. Jeg kunne godt forestille mig, at man måske på et tidspunkt prøver at lave en forlængelse med Okore (hvis han bliver en succes, selvfølgelig), hvor forlængelsesperioden bliver bundet op på nogle klausuler. Og så kan vi måske beholde ham 1 år længere end ellers.Kokkefar skrev:Problemet er bare, at ønsker vi på sigt at spille os i toppen af SL og dermed i europa med Okore på holdet så skal vi kvalificere os denne sæson. I hvert fald hvis vi samtidig håber at sælge ham når han er steget i værdi, hvilket formentlig vil være om 2 år. Ellers risikerer vi at toppe om to år, og derefter miste 2-3 profiler som vi så det efter det sidste mesterskab. Jeg brokker mig ikke, men skulle jeg sætte en finger på noget tror jeg måske det kunne komme til at bide os i røven om 2 år.Funky skrev:Jeg gætter på, at Okore er så dyr en herre, at han SKAL være en del af nogle gode sportslige resultater over en 3-årig periode - eller også er vi nok bedst tjent med, at kontrakten ikke løber længere. Bliver det godt med ham, kan han måske komme til udlandet, og AaB kan få nogle af de investerede penge hjem igen (eller mere). Går det rigtig godt vil man måske endda forsøge det helt vilde: En forlængelse.Kokkefar skrev:
Ah, 3-årig. Med de 3 nye signinger skal vi toppe indenfor 2 år før det bliver helt godt. Men okay man kan ikke få det hele. Flot vindue af Gaarde indtil videre!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Enig!Kokkefar skrev:Ja, det er den.Buzz Killington skrev:Ja, folk må lige få deres alibiet på plads. Det er alt for nemt at brokke sig i bakspejlet om et par år. Er det handlen værd med en relativt lav frikøbsklausul på - lad os sige - 10-13 mio?Kokkefar skrev:Det er jo netop prisen jeg bekymrer mig om, hvis der kun er 1 år tilbage. Desuden bliver det nok slet ikke aktuelt. Jeg tror simpelthen ikke vi har landet den her uden en frikøbsklausul.Funky skrev:Hvis spillerne er, eller bliver, så gode, at der tikker store bud ind på dem om 2 år, så er det jo ikke længden på kontrakten, der er vores problem, i forhold til at beholde spillerne. Det kan betyde noget for salgsprisen, og det skal selvfølgelig ikke underkendes. Men vi VED godt, at en fyr som Okore har potentialet til at komme ud igen, og det ved Okore også selv. Derfor er han garanteret heller ikke interesseret i en længere kontrakt (ikke uden diverse klausuler, i alt fald). AaB spiller ikke samme spil i fht. spillerne, som FCK gør, og jeg tror, vi bare må acceptere det, hvis vi vil se klubben hente spillere af Okores kaliber. Jeg kunne godt forestille mig, at man måske på et tidspunkt prøver at lave en forlængelse med Okore (hvis han bliver en succes, selvfølgelig), hvor forlængelsesperioden bliver bundet op på nogle klausuler. Og så kan vi måske beholde ham 1 år længere end ellers.Kokkefar skrev:Problemet er bare, at ønsker vi på sigt at spille os i toppen af SL og dermed i europa med Okore på holdet så skal vi kvalificere os denne sæson. I hvert fald hvis vi samtidig håber at sælge ham når han er steget i værdi, hvilket formentlig vil være om 2 år. Ellers risikerer vi at toppe om to år, og derefter miste 2-3 profiler som vi så det efter det sidste mesterskab. Jeg brokker mig ikke, men skulle jeg sætte en finger på noget tror jeg måske det kunne komme til at bide os i røven om 2 år.Funky skrev:
Jeg gætter på, at Okore er så dyr en herre, at han SKAL være en del af nogle gode sportslige resultater over en 3-årig periode - eller også er vi nok bedst tjent med, at kontrakten ikke løber længere. Bliver det godt med ham, kan han måske komme til udlandet, og AaB kan få nogle af de investerede penge hjem igen (eller mere). Går det rigtig godt vil man måske endda forsøge det helt vilde: En forlængelse.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
I morgen må der komme nogle rygter om spillere til offensiven.
Det glæder jeg mig til.
Det glæder jeg mig til.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Det håber jeg heller ikke.NIN skrev:Vi betaler ikke samme løn som FCK + overgangssum.Forza skrev:Hans løn lå på 300.000 om måneden i FCK, så det er der vist ingen tvivl om. Håber dog vi har fået den presset lidt ned.Funky skrev:Okay, jeg forstod det mere som en bekymring over at skulle skifte en (forhåbentlig) bærende spiller allerede om 2 år. Men altså, prisen, tjah...om 2 år er Okore i sin allerbedste fodboldalder, og hvis han er helt tilbage på højeste niveau, hvor de rigtig dyre ligaer begynder at interessere sig, så vil jeg da gerne se den seriøse bejler som siger "arh, vi venter et år".Kokkefar skrev:Det er jo netop prisen jeg bekymrer mig om, hvis der kun er 1 år tilbage. Desuden bliver det nok slet ikke aktuelt. Jeg tror simpelthen ikke vi har landet den her uden en frikøbsklausul.Funky skrev:Hvis spillerne er, eller bliver, så gode, at der tikker store bud ind på dem om 2 år, så er det jo ikke længden på kontrakten, der er vores problem, i forhold til at beholde spillerne. Det kan betyde noget for salgsprisen, og det skal selvfølgelig ikke underkendes. Men vi VED godt, at en fyr som Okore har potentialet til at komme ud igen, og det ved Okore også selv. Derfor er han garanteret heller ikke interesseret i en længere kontrakt (ikke uden diverse klausuler, i alt fald). AaB spiller ikke samme spil i fht. spillerne, som FCK gør, og jeg tror, vi bare må acceptere det, hvis vi vil se klubben hente spillere af Okores kaliber. Jeg kunne godt forestille mig, at man måske på et tidspunkt prøver at lave en forlængelse med Okore (hvis han bliver en succes, selvfølgelig), hvor forlængelsesperioden bliver bundet op på nogle klausuler. Og så kan vi måske beholde ham 1 år længere end ellers.Kokkefar skrev:
Problemet er bare, at ønsker vi på sigt at spille os i toppen af SL og dermed i europa med Okore på holdet så skal vi kvalificere os denne sæson. I hvert fald hvis vi samtidig håber at sælge ham når han er steget i værdi, hvilket formentlig vil være om 2 år. Ellers risikerer vi at toppe om to år, og derefter miste 2-3 profiler som vi så det efter det sidste mesterskab. Jeg brokker mig ikke, men skulle jeg sætte en finger på noget tror jeg måske det kunne komme til at bide os i røven om 2 år.
Og ja, det kan alt sammen være irrelevant, hvis han faktisk har fået nogle klausuler med. Så må vi - når tiden kommer - alene glæde os over alle de rare lønkroner som bliver frigivet igen, når han skal videre. For jeg gætter på, han brager ind helt i toppen af lønhierarkiet derude på Hornevej.
Men med Würtz som den nuværende lønførende med 175.000 om måneden bliver Okore i hvert fald lønførende hos os uanset hvad.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Gamen
Når man bliver hentet som forsvarsprofil, og nærmest hånes på hjemmebanen og af kommentatorer for sin ringe boldbehandling og individuelle fejl, så er det klart at man får et ordentligt fur. Det forplanter sig negativt på holdet, når toneangivende spillere skuffer i så udtalt grad som han har gjort.Ala skrev: Jeg er nu også blandt dem der mener, at Holger er gjort lige lovlig meget til syndebuk, i en generel rigtig svag sidste sæson.
Og jeg tror heller ikke at han er på vej ud.
Gaarde udtalte, da han blev hentet: "Markus Holgersson er en stærk forsvarsspiller, og han har båret anførerbindet i de fleste af sine klubber, hvilket vidner om karakter og gode lederegenskaber. Med tilgangen af Markus Holgersson bliver vi tilført den forsvarsstyrmand, som vi har ledt efter de seneste to-tre måneder blablabla..."
Har han optrådt som en leder? Har han løftet holdet i modgang? Han har fungeret som den styrmand vi manglede efter KEP's afgang? Nej, nej og nej. Han har været en parodi. At der stadig er nogen der forsøger at tale ham op på baggrund af et par scoringer i hans første kampe virker ret malplaceret, når man ser på hans præstationer undervejs i sæsonen, hvor han konstant har været på hælene og begået lilleputfejl.
Fred være med det, ikke mere Holgersson-snak. Tak for Okore, Gaarde. Må det være starten på en ny og styrket forsvarsbesætning.
Jeg synes bestemt heller ikke manden har været nogen profil for os! Og kan han sælges ville det da være en god løsning.Gamen skrev:Klasser over ligefrem? Nu skal vi lige huske på, at det er helt legalt at se på hvilken rolle en spiller er købt til at udfylde, og hvordan hans præstationer er kontra hans plads i lønhierarkiet. Holger har skuffet betydeligt mere end de to andre målt på de parametre, og hvis man mener at mængder af personlige fejl er en kvalitet, så kan det da godt være han skal blive. Han har dog ikke gjort det bedre end f.eks. Kasper Pedersen, det ville være synd at sige.Gaarde6 skrev:Jeg forstår virkelig ikke de folk herinde, som ønsker Holger væk?!?!
Men han er bedre med låget og hurtigere end de to andre og så er han sgu lige så god med bolden som de to andre.
Jeg siger ikke at Holger er en kanon spiller. Men han er stadig meget bedre end de to andre.
Så længe der kun er hentet en spiller til midterforsvaret, så skal Holger bare blive!
Problemet er jo også i høj grad, at det slet ikke virker som om de øvrige spillere har tillid til ham, hvilket man godt forstår al den stund at hans mange fejl konstant er med til at sætte de øvrige spillere under pres.
Desuden er der ingen fremtid i ham - han er 32 år, og vi har ham et år endnu. Mon ikke AaB på et tidspunkt finder en spiller der kan gardere - og også er bedre end de to nuværende backups. Skal vi i øvrigt ikke lige vente lidt med at konkludere at Wieghorst vil spille 3-5-2, fordi man har forsøgt det i 1-2 træningskampe.
Men han er i mine øjne en langt bedre forsvarsspiller end de to andre! Og man bør i mine øjne ikke sælge ham, hvis ikke der hentes en midterforsvar mere.
Gaarde6 skrev:Jeg synes bestemt heller ikke manden har været nogen profil for os! Og kan han sælges ville det da være en god løsning.Gamen skrev:Klasser over ligefrem? Nu skal vi lige huske på, at det er helt legalt at se på hvilken rolle en spiller er købt til at udfylde, og hvordan hans præstationer er kontra hans plads i lønhierarkiet. Holger har skuffet betydeligt mere end de to andre målt på de parametre, og hvis man mener at mængder af personlige fejl er en kvalitet, så kan det da godt være han skal blive. Han har dog ikke gjort det bedre end f.eks. Kasper Pedersen, det ville være synd at sige.Gaarde6 skrev:Jeg forstår virkelig ikke de folk herinde, som ønsker Holger væk?!?!
Problemet er jo også i høj grad, at det slet ikke virker som om de øvrige spillere har tillid til ham, hvilket man godt forstår al den stund at hans mange fejl konstant er med til at sætte de øvrige spillere under pres.
Men han er i mine øjne en langt bedre forsvarsspiller end de to andre! Og man bør i mine øjne ikke sælge ham, hvis ikke der hentes en midterforsvar mere.
Holger, KP og Blåbjerg er i mine øjne alle middelmådige. Forskellen er blot at Holger er væsentligt ældre og dyrere på budgettet.
Når det er sagt tror jeg også han kommer til at starte inde med Okore grundet hans højde og erfaring. Men hans line er meget tynd.
Tror faktisk ikke du skal være så sikker på dette :-)Gamen skrev:Det bedste ved denne handel er, at den skubber Holgersson ud. Det her er et kraftigt vink med en vognstang, og jeg kan simpelthen ikke forestille mig at han er i klubben året ud. Gudskelov for det.
Kristian - det var vist dig der breakede, at Benedikt Gimber var i Aalborg. Ved du hvorfor det ikke blev til noget? Han kan vel ikke have været tænkt som alternativ til et etableret navn som Okore..Kristian skrev:Tror faktisk ikke du skal være så sikker på dette :-)Gamen skrev:Det bedste ved denne handel er, at den skubber Holgersson ud. Det her er et kraftigt vink med en vognstang, og jeg kan simpelthen ikke forestille mig at han er i klubben året ud. Gudskelov for det.
Nu er de spillere der har været nævnt oftest på rygtebørsen signet.
Det bliver spændende at se hvem der ellers arbejdes på fra Gaardes side.
Det bliver spændende at se hvem der ellers arbejdes på fra Gaardes side.
26 nu med Jores Okore - saa vi ser nok 2-3 stykker ud specielt hvis vi ikke er faerdig med at handle. Sloth + en midterforsvarer? Eventuelt Meilinger hvis vi henter en ny kantspiller. Larsen ogsaa hvis vi henter en ny maalmand.Alpa Chino skrev:Jeg tæller 25.AK48hamas skrev:Hvor mange spillere har vi egentlig i truppen lige pt?
1 Nicolai Larsen
22 Michael Lansing
-
2 Patrick Kristensen
6 Kristoffer Pallesen
5 Markus Holgersson
32 Kasper Pedersen
24 Nikolaj Lyngø
4 Jakob Blåbjerg
3 Jakob Ahlmann
33 Bardhec Bytyqi
xx Jores Okore
-
8 Rasmus Würtz
23 Filip Lesniak
21 Kasper Risgård
16 Magnus Christensen
27 Oliver Abildgaard
26 Robert Kakeeto
-
14 Casper Sloth
18 Rasmus Thellufsen
20 Marco Meilinger
10 Edison Flores
25 Frederik Børsting
-
9 Jannik Pohl
11 Jakub Sylvestr
19 Marco Ramkilde
31 Mathias Andersen (Kan ikke huske om han var angriber)
Kakeeto er vel også rimelig sikker.AK48hamas skrev:26 nu med Jores Okore - saa vi ser nok 2-3 stykker ud specielt hvis vi ikke er faerdig med at handle. Sloth + en midterforsvarer? Eventuelt Meilinger hvis vi henter en ny kantspiller. Larsen ogsaa hvis vi henter en ny maalmand.Alpa Chino skrev:Jeg tæller 25.AK48hamas skrev:Hvor mange spillere har vi egentlig i truppen lige pt?
1 Nicolai Larsen
22 Michael Lansing
-
2 Patrick Kristensen
6 Kristoffer Pallesen
5 Markus Holgersson
32 Kasper Pedersen
24 Nikolaj Lyngø
4 Jakob Blåbjerg
3 Jakob Ahlmann
33 Bardhec Bytyqi
xx Jores Okore
-
8 Rasmus Würtz
23 Filip Lesniak
21 Kasper Risgård
16 Magnus Christensen
27 Oliver Abildgaard
26 Robert Kakeeto
-
14 Casper Sloth
18 Rasmus Thellufsen
20 Marco Meilinger
10 Edison Flores
25 Frederik Børsting
-
9 Jannik Pohl
11 Jakub Sylvestr
19 Marco Ramkilde
31 Mathias Andersen (Kan ikke huske om han var angriber)
Wow, du nærer godt nok et stort had til manden, når den smører kommer efter jeg skrev to linjerGamen skrev:Når man bliver hentet som forsvarsprofil, og nærmest hånes på hjemmebanen og af kommentatorer for sin ringe boldbehandling og individuelle fejl, så er det klart at man får et ordentligt fur. Det forplanter sig negativt på holdet, når toneangivende spillere skuffer i så udtalt grad som han har gjort.Ala skrev: Jeg er nu også blandt dem der mener, at Holger er gjort lige lovlig meget til syndebuk, i en generel rigtig svag sidste sæson.
Gaarde udtalte, da han blev hentet: "Markus Holgersson er en stærk forsvarsspiller, og han har båret anførerbindet i de fleste af sine klubber, hvilket vidner om karakter og gode lederegenskaber. Med tilgangen af Markus Holgersson bliver vi tilført den forsvarsstyrmand, som vi har ledt efter de seneste to-tre måneder blablabla..."
Har han optrådt som en leder? Har han løftet holdet i modgang? Han har fungeret som den styrmand vi manglede efter KEP's afgang? Nej, nej og nej. Han har været en parodi. At der stadig er nogen der forsøger at tale ham op på baggrund af et par scoringer i hans første kampe virker ret malplaceret, når man ser på hans præstationer undervejs i sæsonen, hvor han konstant har været på hælene og begået lilleputfejl.
Fred være med det, ikke mere Holgersson-snak. Tak for Okore, Gaarde. Må det være starten på en ny og styrket forsvarsbesætning.
Jeg er ingenlunde tilfreds med Holger og det skriver jeg slet heller ikke.
Jeg skriver at han bliver gjort til syndebuk i en sæson, hvor INGEN kan være deres indsats bekendt.
Det kan da blive endnu værre. Der er en der kalder ham 'Holger svin' på bold.dkAla skrev:Wow, du nærer godt nok et stort had til manden, når den smører kommer efter jeg skrev to linjerGamen skrev:Når man bliver hentet som forsvarsprofil, og nærmest hånes på hjemmebanen og af kommentatorer for sin ringe boldbehandling og individuelle fejl, så er det klart at man får et ordentligt fur. Det forplanter sig negativt på holdet, når toneangivende spillere skuffer i så udtalt grad som han har gjort.Ala skrev: Jeg er nu også blandt dem der mener, at Holger er gjort lige lovlig meget til syndebuk, i en generel rigtig svag sidste sæson.
Fred være med det, ikke mere Holgersson-snak. Tak for Okore, Gaarde. Må det være starten på en ny og styrket forsvarsbesætning.![]()
Jeg er ingenlunde tilfreds med Holger og det skriver jeg slet heller ikke.
Jeg skriver at han bliver gjort til syndebuk i en sæson, hvor INGEN kan være deres indsats bekendt.
AaB i hjertet
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis vi skal blive ved med at handle i danske klubber efter spillere, så synes Brøndbyfans ikke, at deres svenske angriber Gustaf Nilsson ikke passer ind i systemet og mener han skal videre. Han ser rigtig spændende ud synes jeg, han er dog kun 20 år, så det er ikke rutine, som vi får ind.
- FlæskeFrank
Vi har jo allerde to talenter i Pohl og Grønning. Skal vi hente en angriber synes jeg derfor det skal være en rutineret spiller der kan gå ind og bidrage med "sikre mål". Det vil også taget noget af presset af Pohls skuldre og så kan han måske bedre koncentrere sig om at arbejde på sin timing.FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal blive ved med at handle i danske klubber efter spillere, så synes Brøndbyfans ikke, at deres svenske angriber Gustaf Nilsson ikke passer ind i systemet og mener han skal videre. Han ser rigtig spændende ud synes jeg, han er dog kun 20 år, så det er ikke rutine, som vi får ind.
RAUS RAUS SSE!
God fredag morgen, Jakobsen. Grønning røg til Hobro igårJakobsen skrev:Vi har jo allerde to talenter i Pohl og Grønning. Skal vi hente en angriber synes jeg derfor det skal være en rutineret spiller der kan gå ind og bidrage med "sikre mål". Det vil også taget noget af presset af Pohls skuldre og så kan han måske bedre koncentrere sig om at arbejde på sin timing.FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal blive ved med at handle i danske klubber efter spillere, så synes Brøndbyfans ikke, at deres svenske angriber Gustaf Nilsson ikke passer ind i systemet og mener han skal videre. Han ser rigtig spændende ud synes jeg, han er dog kun 20 år, så det er ikke rutine, som vi får ind.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg så også helst man fandt en Christian Lundberg til at vise de unge, hvordan tingene gøres. Men en sådan er ikke i det danske landskab. Men så må vi jo bare hente Prica hjem.
- FlæskeFrank
Ja hov, der skulle selvfølgelig have stået Ramkilde :-) Lærdom: Skriv aldrig på Debatsiden før du er vågnet heltPeterS skrev:God fredag morgen, Jakobsen. Grønning røg til Hobro igårJakobsen skrev:Vi har jo allerde to talenter i Pohl og Grønning. Skal vi hente en angriber synes jeg derfor det skal være en rutineret spiller der kan gå ind og bidrage med "sikre mål". Det vil også taget noget af presset af Pohls skuldre og så kan han måske bedre koncentrere sig om at arbejde på sin timing.FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal blive ved med at handle i danske klubber efter spillere, så synes Brøndbyfans ikke, at deres svenske angriber Gustaf Nilsson ikke passer ind i systemet og mener han skal videre. Han ser rigtig spændende ud synes jeg, han er dog kun 20 år, så det er ikke rutine, som vi får ind.Ellers ser jeg heller ingen grund til at hente udviklings spillere offensivt.
RAUS RAUS SSE!