Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 13. jul 2017, 18:00

Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Pollack2 skrev:
Funky skrev:
Pollack2 skrev:Peter Søndergaard der i går skrev at Sloth tog til Silkeborg kriver nu på sin twitter:

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="da"><p lang="da" dir="ltr">Så er det Meillinger der står for tur!</p>&mdash; Peter Søndergaard (@Peter_sa) <a href="https://twitter.com/Peter_sa/status/885 ... 452744">13. juli 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Det lyder vel mere som et ønske end som et faktum. Men det kunne da godt hænde at ske, Meilinger lader til at være laaaangt fra start-11'eren.
Ja, sådan kan det tolkes men eftersom han har breaket flere nyheder (også Holger) de sidste par dage, kunne det også være han vidste noget.

Beklager mit gøgemøg med links osv. Jeg kan ikke finde ud af at indlejre de twitter beskeder - måske man skal have en twitterkonto for at kunne gøre det?
Der går rygter om Meilinger og Sylvestr exit også, men nu må vi se hvad der sker de næste uger.
Ved du om Austria Wien stadig er inde i billedet ifht. Sylvestr? Og måske Meilinger?
En slovakisk klub skulle være særdeles intersseret i Sylvestr, men måske økonomien har noget at sige her. AaB kan jo ikke bare opsige kontrakten med alle de spillere som ikke slår til. Meilinger skulle have bud fra flere lande. Jeg tror en af de to snart er væk også baseret på de rygter jeg har hørt. Tør ikke ligge hovedet på blokken.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2017, 18:01

Tyskeren skrev:Har AaB bare opsagt kontrakten eller er der økonomi i det her skifte? Altså udover sparet løn.. Hjælper jo ikke noget bare og droppe kontrakterne. Først Holger, nu Sloth og måske Meilinger den næste...
Jeg tror vi kan være 100% sikre på at hvis der ryger penge op af lommen i forbindelse med de her skifter, så er der større chancer for at de ryger op af AaBs lomme end for at de lander i den.

Rigtigt fint at få Sloth afhændet også, jeg tror ikke han har været sund for truppen, og det dur generelt ikke at have spillere i toppen af det logiske hieraki, som ikke præsterer bedre end Sloth og Holgersson gjorde. Hvis det virkelig lykkes at få nye destinationer til både Meilinger og Sylvestr også, er jeg meget imponeret, for jeg havde ikke troet det vil kunne lykkes at slå så markant en streg i sandet. Jeg tror iøvrigt godt at nedskrivningen kan have noget at gøre med det, hvis Meilinger og Sylvestr skal skiftes ud.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. jul 2017, 18:02

AalBoyeBK skrev:
Eneansvarlig er han ikke. Men hovedansvarlig for om hans indkøb gør det godt, vil jeg nok mene han er. Han er den overordnede direktør for vores sportslige afdeling. Det primære ansvar når vi ikke præsterer er hos ham. Specielt med tanke på at to trænere ikke har fundet Sloth god nok. Og Wieghorst har jo ikke bestemt om vi skal hente Okore. Det kan godt være en tiltrækningskraft, men det overordnede ansvar er hos Allan Gaarde. Derfor vil jeg også kalde ham ansvarlig hvis Okore ender som et flop.

Det var jo tydeligvis ikke en god idé at hente Sloth. Det jeg vil sige er blot, at fordi Gaarde i den her situation har fejlet, så må man også erkende at jobbet som sportsdirektør er enormt svært, og at man nogle gange vil ramme forbi. Løsninger der kan se gode ud på papiret lykkedes ikke i virkeligheden, sådan vil det nu engang være. Derfor vil jeg heller ikke korsfæste ham, men jeg vil altså stadig placere ansvaret hos ham. Sidste sommers transfervindue var dog alt for meget forbi, og det skal Gaarde have kritik for.
Nu er vi i transfertråden, så jeg synes ikke, vi skal fortsætte denne snak meget længere her. Jeg vil bare sige, at jeg er enig i, at han har det overordnede ansvar (naturligvis), men at jeg synes, det er svært at angribe ham for nogle transfers, hvor de fleste vist syntes, det var meget godt gået, da de blev gennemført. Holgersson er i mine øjne den klareste fejl, hvor man virkelig må spørge sig selv, hvad man havde tænkt sig i AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 13. jul 2017, 18:04

Tyskeren skrev:Har AaB bare opsagt kontrakten eller er der økonomi i det her skifte? Altså udover sparet løn.. Hjælper jo ikke noget bare og droppe kontrakterne. Først Holger, nu Sloth og måske Meilinger den næste...
Hvis der er tale om en overgangssum, er den vel blot symbolsk. Tror ikke, der er meget at rutte med i Silkeborg. Kan heller ikke tro, at der i det hele taget findes ret mange klubber, som ville betale for at få Sloth lige nu. Omvendt har vi vel fået skabt pænt med plads i lønbudgettet, og så begynder det at give lidt mening, hvis der er planer om at geninvestere de penge i truppen. Men det er da klart, at vi ikke bare skal ophæve kontrakten med alle og enhver. Har dog lidt svært ved at få øje på en køber til Sloth.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 13. jul 2017, 18:09

Med Solth og Holgersen ude at truppen tror jeg faktisk at der kan blive til to offensive forstærkninger, eller en fra en høj høj hylde. Pisse surt at Solth ikke kunne finde melodien i Aalborg, men glæder mig til at se hvad der kommer ind.

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 13. jul 2017, 18:09

Funky skrev:
AalBoyeBK skrev:
Eneansvarlig er han ikke. Men hovedansvarlig for om hans indkøb gør det godt, vil jeg nok mene han er. Han er den overordnede direktør for vores sportslige afdeling. Det primære ansvar når vi ikke præsterer er hos ham. Specielt med tanke på at to trænere ikke har fundet Sloth god nok. Og Wieghorst har jo ikke bestemt om vi skal hente Okore. Det kan godt være en tiltrækningskraft, men det overordnede ansvar er hos Allan Gaarde. Derfor vil jeg også kalde ham ansvarlig hvis Okore ender som et flop.

Det var jo tydeligvis ikke en god idé at hente Sloth. Det jeg vil sige er blot, at fordi Gaarde i den her situation har fejlet, så må man også erkende at jobbet som sportsdirektør er enormt svært, og at man nogle gange vil ramme forbi. Løsninger der kan se gode ud på papiret lykkedes ikke i virkeligheden, sådan vil det nu engang være. Derfor vil jeg heller ikke korsfæste ham, men jeg vil altså stadig placere ansvaret hos ham. Sidste sommers transfervindue var dog alt for meget forbi, og det skal Gaarde have kritik for.
Nu er vi i transfertråden, så jeg synes ikke, vi skal fortsætte denne snak meget længere her. Jeg vil bare sige, at jeg er enig i, at han har det overordnede ansvar (naturligvis), men at jeg synes, det er svært at angribe ham for nogle transfers, hvor de fleste vist syntes, det var meget godt gået, da de blev gennemført. Holgersson er i mine øjne den klareste fejl, hvor man virkelig må spørge sig selv, hvad man havde tænkt sig i AaB.
Og det er helt fair. Er enig i at Holgersson var største fejl, da han som spillerprofil slet ikke passede ind. Han er den slags fejl man ikke må lave. Sloth er den slags fejl man uundgåeligt vil lave en gang imellem. Godt at vi kommer videre. Så mangler blot Meilinger og måske Sylvestr

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 13. jul 2017, 18:14

Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Pollack2 skrev:
Funky skrev:
Pollack2 skrev:Peter Søndergaard der i går skrev at Sloth tog til Silkeborg kriver nu på sin twitter:

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="da"><p lang="da" dir="ltr">Så er det Meillinger der står for tur!</p>&mdash; Peter Søndergaard (@Peter_sa) <a href="https://twitter.com/Peter_sa/status/885 ... 452744">13. juli 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Det lyder vel mere som et ønske end som et faktum. Men det kunne da godt hænde at ske, Meilinger lader til at være laaaangt fra start-11'eren.
Ja, sådan kan det tolkes men eftersom han har breaket flere nyheder (også Holger) de sidste par dage, kunne det også være han vidste noget.

Beklager mit gøgemøg med links osv. Jeg kan ikke finde ud af at indlejre de twitter beskeder - måske man skal have en twitterkonto for at kunne gøre det?
Der går rygter om Meilinger og Sylvestr exit også, men nu må vi se hvad der sker de næste uger.
Ved du om Austria Wien stadig er inde i billedet ifht. Sylvestr? Og måske Meilinger?
En slovakisk klub skulle være særdeles intersseret i Sylvestr, men måske økonomien har noget at sige her. AaB kan jo ikke bare opsige kontrakten med alle de spillere som ikke slår til. Meilinger skulle have bud fra flere lande. Jeg tror en af de to snart er væk også baseret på de rygter jeg har hørt. Tør ikke ligge hovedet på blokken.
Spændende. Tak for update!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 13. jul 2017, 18:21

Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Pollack2 skrev:
Funky skrev:

Hvis sylvstr og meilinger også smutter så har vi jo nærmest mistet et helt hold
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 13. jul 2017, 18:41

Glenn Francisco skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Pollack2 skrev: Ja, sådan kan det tolkes men eftersom han har breaket flere nyheder (også Holger) de sidste par dage, kunne det også være han vidste noget.

Hvis sylvstr og meilinger også smutter så har vi jo nærmest mistet et helt hold
Det gør vel heller ikke så meget at slå en stor streg i sandet efter sidste sæson? Jeg håber faktisk både Meilinger og Sylvestr er fortid også, for tror vi ret let kan finde bedre kort.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2017, 18:45

Det var vel inden Holger og Sloth forlod os, at Gaarde snakkede om EN forstærkning mere ind, var det ikke?
Skulle både Sylvstre og Meilinger (bebe) også forlade os. Så burde der da være plads til 2-3 nye, burde der ikke?

Jeg er ovenud lykkelig for at Gaarde er igang med denne oprydning!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. jul 2017, 18:49

AalBoyeBK skrev: Og det er helt fair. Er enig i at Holgersson var største fejl, da han som spillerprofil slet ikke passede ind. Han er den slags fejl man ikke må lave. Sloth er den slags fejl man uundgåeligt vil lave en gang imellem. Godt at vi kommer videre. Så mangler blot Meilinger og måske Sylvestr
We are in agreement. :thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 13. jul 2017, 19:03

Er ikke fan af at sælge Sylvester pt. Vi skal have mindst to angribere der er voksne rutinerede spillere. Det er at gøre de unge en bjørnetjeneste (rigtig betydning), hvis de intet erfaring er i den gruppe.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2017, 19:17

De Fem skrev:Er ikke fan af at sælge Sylvester pt. Vi skal have mindst to angribere der er voksne rutinerede spillere. Det er at gøre de unge en bjørnetjeneste (rigtig betydning), hvis de intet erfaring er i den gruppe.
Går bestemt ud fra at Gaarde henter en ny angriber hvis han slipper Sylvstre.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 13. jul 2017, 19:26

Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:Er ikke fan af at sælge Sylvester pt. Vi skal have mindst to angribere der er voksne rutinerede spillere. Det er at gøre de unge en bjørnetjeneste (rigtig betydning), hvis de intet erfaring er i den gruppe.
Selv med Sylvestr i truppen mangler vi jo en angriber.

Jeg håber ikke vi sælger ham, for tvivler på man henter to angribere. Men man kan da blive overrasket.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 13. jul 2017, 19:38

Gaarde6 skrev:Det var vel inden Holger og Sloth forlod os, at Gaarde snakkede om EN forstærkning mere ind, var det ikke?
Skulle både Sylvstre og Meilinger (bebe) også forlade os. Så burde der da være plads til 2-3 nye, burde der ikke?

Jeg er ovenud lykkelig for at Gaarde er igang med denne oprydning!
Det er jeg også! Men hvis også både Meilinger og Sylvestre forsvinder, begynder det at ligne en åreladning - og det er lidt betænkeligt to dage før sæsonstart. Men okay, man kan nok ikke både få det man ønsker og være utilfreds (på den anden side, man er vel nordjyde) ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2017, 19:41

Kristian skrev:
Gaarde6 skrev:

Jeg håber ikke vi sælger ham, for tvivler på man henter to angribere. Men man kan da blive overrasket.
Det kommer jo an på hvordan man vil stille op, og selv om de fleste træningskampes opstilling med to rene angribere har kunnet glæde mig voldsomt, så er det jo ikke sikkert det er det som er planen. Spiller vi med 1 "ren" angriber, er antallet nu vel ok.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 13. jul 2017, 19:49

Kristian skrev:
Gaarde6 skrev:

Det er lidt svært, jeg er grundlæggende enig. Kommer Meilinger videre, skal der være plads til en fløj og angriber i budgettet. Og så ville det være fint at holde på Sylvestr for at se, om Pohl eller Ramkilde tager nogle skridt eller hvad der skal sker det næste halve år. Omvendt, vil Wieghorst kun spille med 1 decideret angriber, ville det være lækkert at få Sylvestr skiftet nu. Der har angiveligt været lidt med attituden og det virker ikke som om man vil satse på ham på den lange bane - og omvendt.
Aalborg BK 1885!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 13. jul 2017, 19:53

Søgaard skrev:
Kristian skrev:
Gaarde6 skrev:

Det er lidt svært, jeg er grundlæggende enig. Kommer Meilinger videre, skal der være plads til en fløj og angriber i budgettet. Og så ville det være fint at holde på Sylvestr for at se, om Pohl eller Ramkilde tager nogle skridt eller hvad der skal sker det næste halve år. Omvendt, vil Wieghorst kun spille med 1 decideret angriber, ville det være lækkert at få Sylvestr skiftet nu. Der har angiveligt været lidt med attituden og det virker ikke som om man vil satse på ham på den lange bane - og omvendt.
Er også lidt ambivalent med Sylvestr. Han har afgjort nogle kvaliteter - ligesom Meilinger, men kan man få noget bedre ind skal man gå efter det.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2017, 20:02

Med spillere, som har været utilfreds med spilletid. Sloth, og måske Meilingers attitude i Reserveholdsturneringen kamp, så tror jeg ikke de farer ud og køber en angriber som Pusic. Det bliver en anden type
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 13. jul 2017, 20:04

Spiller vi kun med en i front er vi antalsmæssigt med sylvesre Pohl og ramkilde ok dækket ind .. så tror Sylvester skal ud før der kommer en angriber ind

Så har vi til 10'er position + de to kanter

Børsting
Flores
Meilinger
Thelufssen

Det er for lidt til 3 pladser både i antal og kvalitet - så her håber jeg klart man henter en ny hylde A enten som kant eller som 10,er og så lader ovenstående 4 konkurrere om de 2 resterende pladser

Jeg mener derfor vi antalsmæssigt kun mangler 1 offensiv forstærkning som erstatning for Enevoldsen. Hvis Meilinger eller sylvesree ryger ud er der dog plads til ekstra

Jeg håber stadig vi får en ekstra midterforsvar ind da jeg mener vi står med kun 3 hvoraf de 2 ikke er lav kvalitet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Låst