Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2017, 20:08

andreasaab89 skrev:Spiller vi kun med en i front er vi antalsmæssigt med sylvesre Pohl og ramkilde ok dækket ind .. så tror Sylvester skal ud før der kommer en angriber ind

Så har vi til 10'er position + de to kanter

Børsting
Flores
Meilinger
Thelufssen

Det er for lidt til 3 pladser både i antal og kvalitet - så her håber jeg klart man henter en ny hylde A enten som kant eller som 10,er og så lader ovenstående 4 konkurrere om de 2 resterende pladser

Jeg mener derfor vi antalsmæssigt kun mangler 1 offensiv forstærkning som erstatning for Enevoldsen. Hvis Meilinger eller sylvesree ryger ud er der dog plads til ekstra

Jeg håber stadig vi får en ekstra midterforsvar ind da jeg mener vi står med kun 3 hvoraf de 2 ikke er lav kvalitet
Antalsmæssigt er det sikkert ok hvis vi kune spiller med en angriber, men vi skal altså have noget kvalitet ind, og det skal være på en høj hylde. Vores forsvar kan være lige så meget verdensklasse som man kan få, men hvis vi ikke evner at score et mål i snit pr. kamp...så kommer vi til at ligge og rode samme sted igen.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 13. jul 2017, 20:19

Jesper Schmidt skrev:
andreasaab89 skrev:Spiller vi kun med en i front er vi antalsmæssigt med sylvesre Pohl og ramkilde ok dækket ind .. så tror Sylvester skal ud før der kommer en angriber ind

Så har vi til 10'er position + de to kanter

Børsting
Flores
Meilinger
Thelufssen

Det er for lidt til 3 pladser både i antal og kvalitet - så her håber jeg klart man henter en ny hylde A enten som kant eller som 10,er og så lader ovenstående 4 konkurrere om de 2 resterende pladser

Jeg mener derfor vi antalsmæssigt kun mangler 1 offensiv forstærkning som erstatning for Enevoldsen. Hvis Meilinger eller sylvesree ryger ud er der dog plads til ekstra

Jeg håber stadig vi får en ekstra midterforsvar ind da jeg mener vi står med kun 3 hvoraf de 2 ikke er lav kvalitet
Antalsmæssigt er det sikkert ok hvis vi kune spiller med en angriber, men vi skal altså have noget kvalitet ind, og det skal være på en høj hylde. Vores forsvar kan være lige så meget verdensklasse som man kan få, men hvis vi ikke evner at score et mål i snit pr. kamp...så kommer vi til at ligge og rode samme sted igen.
Jeg mener ikke Pohl og sylvesrer er så dårlige

Får vi hylde A ind som kant / 10'er som supplement til de 4 andre kan vi godt nøjes med enten Sylvester eller Pohl alene til top

Jeg mener sylvesree har vist højt niveau - han led i slutningen af sæsonen under et forfærdeligt hold at spille med

Får vi stabiliseret forsvaret og får en ekstra kreativ kræft ind kan sylvesrer saftens blomstre
Men kan vi bytte ham ud og hente en som er endnu bedre gør det mig intet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. jul 2017, 20:23

Ikke for at være kedelig, men det kan jo være, Wieghorst synes han har set noget, de gange han har brugt Risgård som (hængende) angriber. Lige pt. kan man altså både afhænde Meilinger og Sylvestr uden det kan siges at gøre noget negativt i forhold til start-11'eren, eller de første 2-3 indskiftninger, for den sags skyld. Sådan har billedet da været i træningskampene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2017, 20:24

andreasaab89 skrev:
Jeg mener ikke Pohl og sylvesrer er så dårlige

Får vi hylde A ind som kant / 10'er som supplement til de 4 andre kan vi godt nøjes med enten Sylvester eller Pohl alene til top

Jeg mener sylvesree har vist højt niveau - han led i slutningen af sæsonen under et forfærdeligt hold at spille med

Får vi stabiliseret forsvaret og får en ekstra kreativ kræft ind kan sylvesrer saftens blomstre
Men kan vi bytte ham ud og hente en som er endnu bedre gør det mig intet
Jeg er stensikker på at Sylvestr er på vej ud, og ikke en spiller man satser på, på sigt. Ellers var det ham og ikke Pohl som havde set ud som det absolutte første valg i testkampene.

Det kunne i mine øjne være lækkert at få en nogenlunde sikker topscorer ind, men jeg synes egentlig at det vigtigste er at vi får offensiv kvalitet ind, så er det for mig at se ikke så vigtigt hvilken type det er, det kan være en 9'er, 10'er eller kant.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 13. jul 2017, 20:34

Enevoldsen er lige spottet i en bil på tyske plader. Måske er gensyn med Spalvis?
Et Hjerte - En Klub

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst

Indlæg af martinaalborg » 13. jul 2017, 21:00

Ham der Emil skrev:Enevoldsen er lige spottet i en bil på tyske plader. Måske er gensyn med Spalvis?

Er det dit transfer-ønske???

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2017, 21:00

Martino skrev:
Søgaard skrev:
Kristian skrev:
Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:Er ikke fan af at sælge Sylvester pt. Vi skal have mindst to angribere der er voksne rutinerede spillere. Det er at gøre de unge en bjørnetjeneste (rigtig betydning), hvis de intet erfaring er i den gruppe.
Går bestemt ud fra at Gaarde henter en ny angriber hvis han slipper Sylvstre.
Selv med Sylvestr i truppen mangler vi jo en angriber.

Jeg håber ikke vi sælger ham, for tvivler på man henter to angribere. Men man kan da blive overrasket.
Det er lidt svært, jeg er grundlæggende enig. Kommer Meilinger videre, skal der være plads til en fløj og angriber i budgettet. Og så ville det være fint at holde på Sylvestr for at se, om Pohl eller Ramkilde tager nogle skridt eller hvad der skal sker det næste halve år. Omvendt, vil Wieghorst kun spille med 1 decideret angriber, ville det være lækkert at få Sylvestr skiftet nu. Der har angiveligt været lidt med attituden og det virker ikke som om man vil satse på ham på den lange bane - og omvendt.
Er også lidt ambivalent med Sylvestr. Han har afgjort nogle kvaliteter - ligesom Meilinger, men kan man få noget bedre ind skal man gå efter det.
Jeg kan ikke få øje på dem.
Det er virkelig ikke for at skal se negativt på det.
Sylvstre viste lidt i starten og kom flyvende i gang. Da modgangen på holdet for alvore ramte, kunne manden jo ikke tæmme en badebold.
Jeg er med på at modgang for en angriber kan være den rene gift og ryger han ikke her i vinduet og holdet får en god start. Så tror jeg også på han kan bidrage.
Meilinger der i mod er altså så ordinær som man overhovedet kan blive. Hans kvaliteter kan jeg på ingen måde få øje på?! Hvad er det han kan? Jeg kan virkelig ikke få øje på det.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. jul 2017, 21:36

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:
Kristian skrev:
Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:Er ikke fan af at sælge Sylvester pt. Vi skal have mindst to angribere der er voksne rutinerede spillere. Det er at gøre de unge en bjørnetjeneste (rigtig betydning), hvis de intet erfaring er i den gruppe.

Jeg håber ikke vi sælger ham, for tvivler på man henter to angribere. Men man kan da blive overrasket.
Det er lidt svært, jeg er grundlæggende enig. Kommer Meilinger videre, skal der være plads til en fløj og angriber i budgettet. Og så ville det være fint at holde på Sylvestr for at se, om Pohl eller Ramkilde tager nogle skridt eller hvad der skal sker det næste halve år. Omvendt, vil Wieghorst kun spille med 1 decideret angriber, ville det være lækkert at få Sylvestr skiftet nu. Der har angiveligt været lidt med attituden og det virker ikke som om man vil satse på ham på den lange bane - og omvendt.
Er også lidt ambivalent med Sylvestr. Han har afgjort nogle kvaliteter - ligesom Meilinger, men kan man få noget bedre ind skal man gå efter det.
Sylvstre viste lidt i starten og kom flyvende i gang. Da modgangen på holdet for alvore ramte, kunne manden jo ikke tæmme en badebold.
Jeg er med på at modgang for en angriber kan være den rene gift og ryger han ikke her i vinduet og holdet får en god start. Så tror jeg også på han kan bidrage.
Meilinger der i mod er altså så ordinær som man overhovedet kan blive. Hans kvaliteter kan jeg på ingen måde få øje på?! Hvad er det han kan? Jeg kan virkelig ikke få øje på det.
Det er vist noget med gode afleveringer, kombinationer samt dødbolde. Han er lidt som Anders Due - bare dårligere.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jul 2017, 22:33

FIDEL skrev:
Gaarde6 skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:
Kristian skrev:
Gaarde6 skrev:

Det er vist noget med gode afleveringer, kombinationer samt dødbolde. Han er lidt som Anders Due - bare dårligere.
Meilinger minder meget om Due, bare en skam den spillestil slet ikke passer til vores spil...
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2017, 11:08

Er der ingen der har set Ewolo på Hornevej endnu? Er han ankommet?

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. jul 2017, 11:24

FIDEL skrev:Er der ingen der har set Ewolo på Hornevej endnu? Er han ankommet?
Pas, men mon ikke AaB skriver når det sker. Ingen grund til at have så travlt, vi ved jo knap nok om han kan tage to med en badebold.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. jul 2017, 11:31

Gamen skrev:
Pas, men mon ikke AaB skriver når det sker. Ingen grund til at have så travlt, vi ved jo knap nok om han kan tage to med en badebold.
Den nye Erik Bo?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2017, 11:54

Gamen skrev:
Det er lidt underligt, at man intet har hørt siden Gaarde sagde, at Ewolo ikke kunne nå at være med i testkampen imod Thisted... :cheers:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 14. jul 2017, 13:02

Vi alle ved der kommer en angriber til - men, underligt at vi er stoppet med at komme med ønsker her inde?! Er vi alle løbet lidt tør for ideer - der plejer da ellers nok være meninger nok til hvilken spillere vi skal hente :)

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Indlæg af LordMessi » 14. jul 2017, 13:05

raekkeettre skrev:Vi alle ved der kommer en angriber til - men, underligt at vi er stoppet med at komme med ønsker her inde?! Er vi alle løbet lidt tør for ideer - der plejer da ellers nok være meninger nok til hvilken spillere vi skal hente :)
Ja, den seneste tid har været mere om ting i klubben end ønsker til spillere.

Jeg mener stadig Pusic "passer godt" som type, dog kan det selvfølgelig blive et problem med lønnen.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 14. jul 2017, 13:10

raekkeettre skrev:Vi alle ved der kommer en angriber til - men, underligt at vi er stoppet med at komme med ønsker her inde?! Er vi alle løbet lidt tør for ideer - der plejer da ellers nok være meninger nok til hvilken spillere vi skal hente :)
Vil da gerne smide Muamer Tankovic i bunken som en kant/angriber. Tidligere stort talent fra Norrköping/Fulham som et gået lidt i stå i AZ.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 14. jul 2017, 13:16

1.95 m og gratis

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 14. jul 2017, 13:17

De Fem skrev:
Vil da gerne smide Muamer Tankovic i bunken som en kant/angriber. Tidligere stort talent fra Norrköping/Fulham som et gået lidt i stå i AZ.
Ham er jeg dælme med på!! han er dog kun 1,79 :) "ikke at vi skal gå ind i den dialog" - men jeg tror måske også Gaarde henter 2 offensive kræfter mere...så ja...han ser jo ud til at være en rigtig AaB signing på hylde A! :)

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2017, 13:17

Jeg håber på Emir Kujovic. Han er en god boksangriber, og vi mangler sgu noget fysik og gode løb i boksen. Jeg tror dog han er for stationær for Wieghorst.
Martin Pusic kan jeg dog sagtens leve med. Han er mere bevægelig end Kujovic. Og får Pusic masser af spilletid og tillid så kan han blive topscorer i SL.

Spændende om vi stadig er interesserede i Masango eller om Wieghorst hellere vil hente en stærk 10´er. Det er meget stille pt.... :|

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2017, 14:22

Låst