Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 19. jul 2017, 15:36

Legum Magister skrev:For dem, der måtte have ønsket Alexander "jeg vil hellere spille for Egypten" Jakobsen, er der angiveligt dårligt nyt.

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseas ... -varvning/
Dejligt nyt.

Jeg skal nok snart lade være med at kede jer mere med Thelander-sagaen, men det forlyder nu igen at den aftale om kompensation der var på vej til at blive indgået er blevet besværliggjort lidt af, at han sammen med 3 andre spillere nu overvejer at gå til FIFA for at få resten af deres penge. Panathinaikos har angiveligt udskudt udbetaling af løn indtil de vidste hvornår de kunne afhænde spillerne, af hensyn til skatteopkrævningerne fra det græske skattevæsen.
Never ending story. Mon ikke Risgård kan fortælle ham en ting eller to om lønudbetalinger på de kanter.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. jul 2017, 15:37

Legum Magister skrev:IFK's anfører Mattias Bjärsmyr er i øvrigt raget uklar med ledelsen, da han har tøvet med at forlænge kontrakten, der udløber til vinter. Det har nu kostet ham en tur ned på andetholdet som straf, og han påstås at kunne forlade klubben for så lidt som SEK 300.000,- Han kunne være et mulig makker for Okore i forsvaret.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... agkaptenen
Bjärsmyr har haft sin tid - han har været elendigt spillende den seneste halvanden sæson, og med både ham og Rogne væk så ligner IFK efterhånden en klub i total opløsning.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 19. jul 2017, 15:56

Og så er Emir Kujovic angiveligt også røget af tavlen over mulige forstærkninger til offensiven.

http://www.express.de/sport/fussball/fo ... c-27994242

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. jul 2017, 16:18

Gamen skrev:
Legum Magister skrev:For dem, der måtte have ønsket Alexander "jeg vil hellere spille for Egypten" Jakobsen, er der angiveligt dårligt nyt.

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseas ... -varvning/
Dejligt nyt.

Jeg skal nok snart lade være med at kede jer mere med Thelander-sagaen, men det forlyder nu igen at den aftale om kompensation der var på vej til at blive indgået er blevet besværliggjort lidt af, at han sammen med 3 andre spillere nu overvejer at gå til FIFA for at få resten af deres penge. Panathinaikos har angiveligt udskudt udbetaling af løn indtil de vidste hvornår de kunne afhænde spillerne, af hensyn til skatteopkrævningerne fra det græske skattevæsen.
Never ending story. Mon ikke Risgård kan fortælle ham en ting eller to om lønudbetalinger på de kanter.
Det er bestemt ikke at kede os!
Vi er ihvertfald nogle, som brænder for at få thelander hjem til Aalborg.
Så fortsæt endelig med at holde os opdateret.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 19. jul 2017, 20:17

De Fem skrev:Nu Brøndby skovler kvalitets midtbanefolk ind (næste gang Tibbing), kunne AaB gå efter Emiliano Marcondes? Det er lidt et vertikalt skifte, men AaB kan tilbyde flere penge når den nuværende kontrakt udløber. Kunnne fandmem være lækkert med en kvalitets 10er.
Den mulighed, hvor lille den end måtte have været, forsvandt vist her. Marcondes vil tilsyneladende over til Vibe, Bjelland og Dalsgaard.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/marc ... rd-skifte/

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. jul 2017, 20:22

Det der SmartOdds er dælme smart. Hvor finder de dog alle disse spændende spillere?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 19. jul 2017, 20:23

Synes stadig AaB skulle holde et vågent øje med et par af MSK Zilinas spillere skulle de ryge ud til FCK.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 19. jul 2017, 20:37

Martino skrev:Synes stadig AaB skulle holde et vågent øje med et par af MSK Zilinas spillere skulle de ryge ud til FCK.
Jeg vil til enhver tid foretrække Zilinas Denis Vavro over Thelander, som den aggressive duelspiller i forsvaret, men han har kontrakt et par år endnu og spillede også en god U-21 slutrunde.

Det store problem med de førende slovakiske klubber, såsom Zilina, Slovan og Trencin er at de er ejet af oligarker. Zilina er ingen undtagelse. Her er det Jozef Antosik der ejer klubben. Han vurderes at være god for 80 mio EUR, som er skabt ifm privatiseringen af papirindustrien i byen. Tilsvarende er Slovan ejet af en mediemogul. Der er altså ikke tale om ludfattige klubber, hvorfor der skal lægges mønt.

Bemærk i øvrigt at litauiske Zalgiris er ved at ekspedere bulgarske Ludgorets ud. Her er der også tale om en duel mellem lokale østeuropæiske bizniss men.
In verbis simus faciles

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 19. jul 2017, 21:09

Rams skrev:
Martino skrev:Synes stadig AaB skulle holde et vågent øje med et par af MSK Zilinas spillere skulle de ryge ud til FCK.
Jeg vil til enhver tid foretrække Zilinas Denis Vavro over Thelander, som den aggressive duelspiller i forsvaret, men han har kontrakt et par år endnu og spillede også en god U-21 slutrunde.

Det store problem med de førende slovakiske klubber, såsom Zilina, Slovan og Trencin er at de er ejet af oligarker. Zilina er ingen undtagelse. Her er det Jozef Antosik der ejer klubben. Han vurderes at være god for 80 mio EUR, som er skabt ifm privatiseringen af papirindustrien i byen. Tilsvarende er Slovan ejet af en mediemogul. Der er altså ikke tale om ludfattige klubber, hvorfor der skal lægges mønt.

Bemærk i øvrigt at litauiske Zalgiris er ved at ekspedere bulgarske Ludgorets ud. Her er der også tale om en duel mellem lokale østeuropæiske bizniss men.
Ja, det er lidt problemet. Der er kommet ret mange penge i slovakisk fodbold. Vavro, Otubanjo, Kasa, Spalek er alle spillere som ville pynte i AaB.
Jeg savner Winsnes

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 19. jul 2017, 21:21

Rams skrev:

80 mio EUR? De seks største aktionærer i AaB er god for mere end 250 mio EUR. Ikk altid det har noget at sige.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2017, 21:49

80 mio euro er da ikke voldsomt? Altså det er naturligvis betydeligt flere penge end jeg, og de fleste andre herinde, nogensinde kommer i nærheden af. Men når man ser hvad fodbold ejere er gode for bare i Superligaen, så er det ikke noget der får mig til at falde på halen. Det er hvad, en 4. Del af hvad Benham/London-Jan ejer?

Det er "kun" 4-5 gange ChL gruppespil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 19. jul 2017, 22:05

jonas386 skrev:80 mio euro er da ikke voldsomt? Altså det er naturligvis betydeligt flere penge end jeg, og de fleste andre herinde, nogensinde kommer i nærheden af. Men når man ser hvad fodbold ejere er gode for bare i Superligaen, så er det ikke noget der får mig til at falde på halen. Det er hvad, en 4. Del af hvad Benham/London-Jan ejer?

Det er "kun" 4-5 gange ChL gruppespil.
Det ændrer vel ikke på at de har råd til at afslå, hvad end vi måtte/kan byde på en af deres spillere.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 19. jul 2017, 23:38

Malmø bød sidste år 10 millioner kroner for Vavro - men blev afvist... Så tror ikke lige han er i vores lige rent økonomisk.

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 19. jul 2017, 23:55

Mascis skrev:
Silvermoon skrev:
Jakobsen skrev:
PeterS skrev:
Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal blive ved med at handle i danske klubber efter spillere, så synes Brøndbyfans ikke, at deres svenske angriber Gustaf Nilsson ikke passer ind i systemet og mener han skal videre. Han ser rigtig spændende ud synes jeg, han er dog kun 20 år, så det er ikke rutine, som vi får ind.
Vi har jo allerde to talenter i Pohl og Grønning. Skal vi hente en angriber synes jeg derfor det skal være en rutineret spiller der kan gå ind og bidrage med "sikre mål". Det vil også taget noget af presset af Pohls skuldre og så kan han måske bedre koncentrere sig om at arbejde på sin timing.
God fredag morgen, Jakobsen. Grønning røg til Hobro igår :) Ellers ser jeg heller ingen grund til at hente udviklings spillere offensivt.
Ja hov, der skulle selvfølgelig have stået Ramkilde :-) Lærdom: Skriv aldrig på Debatsiden før du er vågnet helt :aabfan:
Ramkilde blev skadet til træning i denne uge og er ude i en periode hvor længe er der desværre ikke meldt noget ud om endnu.
Kan se AaB idag skriver i optakten til kampen mod Rostock at det er en "stærkt forstuvet ankel". Jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid sådan noget tar at komme sig over når man får behandling, men ummidelbart er det vel godt nyt? :)
Ramkilde ventes tilbage på græs i næste uge, forventes at være kampklar indenfor de næste 4 uger.

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 20. jul 2017, 10:32

Er der slet ikke nogle rygter om hvad Gaarde går og fifler med???

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 20. jul 2017, 10:38

degn skrev:Er der slet ikke nogle rygter om hvad Gaarde går og fifler med???
Jo, jeg har hørt, at han fik vasket bilen her til morgen!

Når det er sagt, så er der i sandhed meget stille! Måske man ikke skal forvente nye spillere inden vi går ind i vinduets allersidste dage...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 20. jul 2017, 11:19

le Cid skrev:

Når det er sagt, så er der i sandhed meget stille! Måske man ikke skal forvente nye spillere inden vi går ind i vinduets allersidste dage...
I indslaget med MW fra Parken sagde de, at Gaarde var på "semi-ferie"... Der mangler stadig at blive gjort et stykke arbejde, inden den kande sangria kan bestilles.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. jul 2017, 11:22

le Cid skrev:

AaB kan ikke vente 1 måned på en ny angriber, og det er både træner og sportschef klar over. Vi er historisk tynde oppe foran med en Pohl der har scoret én gang med hoften i sine sidste 25 kampe, og en Sylvestr som ikke har garnet i åbent spil siden de første 2 kampe han spillede for klubben. AaB venter IKKE til slutningen af vinduet.

Thelander er bekræftet færdig i Panathinaikos, og klubben skulle også have sendt en pressemeddelelse ud om at aftalen om restbetaling er indgået. Desværre virker det til at Reading er forrest i kapløbet om hans signatur. Hvem end den nordiske klub var, så lader det til at de er blevet overhalet indenom i 11. time. Som skrevet i sidste uge ventes det at det bliver offentliggjort noget i løbet af de næste par dage.

boldspiller
Junior
Junior
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Indlæg af boldspiller » 20. jul 2017, 11:29

Gamen skrev:
le Cid skrev:

AaB kan ikke vente 1 måned på en ny angriber, og det er både træner og sportschef klar over. Vi er historisk tynde oppe foran med en Pohl der har scoret én gang med hoften i sine sidste 25 kampe, og en Sylvestr som ikke har garnet i åbent spil siden de første 2 kampe han spillede for klubben. AaB venter IKKE til slutningen af vinduet.

Thelander er bekræftet færdig i Panathinaikos, og klubben skulle også have sendt en pressemeddelelse ud om at aftalen om restbetaling er indgået. Desværre virker det til at Reading er forrest i kapløbet om hans signatur. Hvem end den nordiske klub var, så lader det til at de er blevet overhalet indenom i 11. time. Som skrevet i sidste uge ventes det at det bliver offentliggjort noget i løbet af de næste par dage.
Thelander kommer ikke til at ske. De glasben tør Gaarde ikke investere en krone i.

Og mht angriber tror jeg, at vi må væbne os med tålmodighed. De angribere, man vil have, vil sandsynligvis ikke til AaB - endnu. Der skal løbe tid af klokken i forhold til vinduet, før AaB kan sikre sig den rette offensive tilgang. Det føler jeg mig ret sikker på.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. jul 2017, 11:43

boldspiller skrev: Og mht angriber tror jeg, at vi må væbne os med tålmodighed. De angribere, man vil have, vil sandsynligvis ikke til AaB - endnu. Der skal løbe tid af klokken i forhold til vinduet, før AaB kan sikre sig den rette offensive tilgang. Det føler jeg mig ret sikker på.
Den tilgang er ligeså farlig, som den umiddelbart virker rationel. Udbuddet bliver mindre dag for dag, og opvejes slet ikke af de muligheder der er til stede i de sidste dage inden transfervinduet lukker. Desuden er der et segment af klubber som KUN kan tillade sig at tænke sådan, så mængden af konkurrenter om spillernes gunst stiger markant op mod vinduets lukning, hvilket naturligvis gør at det er spillerens marked - klubberne bliver desperate og det er derfor sjældent en billig løsning at sikre sig den rette spiller i de sidste timer. AaB har trods alt penge til at agere her og nu.

Desuden koster det point at vi ikke har en kølig afslutter oppe foran, det må vi bare erkende. Sidste sæson havde de manglende point været flere millioner værd. Så jeg tror ikke at AaB tør tage chancen, og så vil jeg i øvrigt lige indskyde at Gaardes stil ligger meget langt fra Lynges. Hovedparten af de seneste spillere vi har hentet er alle nogen vi har hentet efter grundige samtaler og langvarige bejlerier, og ikke hovsa-handler hvor vi lige lander en af ren tilfældighed.

Låst