Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2017, 09:51

Kristian skrev:
Breezer skrev:
Sauer skrev:
FlæskeFrank skrev:Så lukkede det norske vindue. Så udenlandsnormænd, som gerne vil til en anden klub kan ikke tage hjem. Det gælder også angriberen Alexander Søderlund fra fransk fodbold, som åbenbart skal videre. Han er 30 år og muligvis på fri transfer.

Brock Madsen har også en fri transferlovning fra Birmingham og en hollandsk udlejning er åbenbart kuldsejlet. Så måske er AaB ved at være i hans søgelys ?
Kender slet ikke Søderlund, men han havde da et meget pænt snit i Rosenborg, kan jeg se. Og med knapt 30 landskampe må man kunne et eller andet.
Jeg kender heller ikke Søderlund som type. Men jeg mener klart det ville være fornuftigt med en mere rutineret angriber, som kan holde et vist bundniveau og derved tage opmærksomhed fra vores unge, svingende angribere som Pohl og Ramkilde.
Klassisk AaB signing hvis vi henter Søderlund.
Han ser btw ret interessant ud.

Godt cv, god højde og god alder.

Gaarde burde forhøre sig.
Ja tak til Alexander Søderlund. Jeg har kun set ham i en enkelt landskamp for Norge på hjemmebane imod Schweiz, og i den kamp var han usynlig, men kæmpede fysisk med Schweiz forsvar alt hvad han kunne. Men han er en angriber, der skal serviceres af sine medspillere - men det er de fleste angribere jo.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2017, 10:23

FIDEL skrev:
Kristian skrev:
Breezer skrev:
Sauer skrev:
FlæskeFrank skrev:Så lukkede det norske vindue. Så udenlandsnormænd, som gerne vil til en anden klub kan ikke tage hjem. Det gælder også angriberen Alexander Søderlund fra fransk fodbold, som åbenbart skal videre. Han er 30 år og muligvis på fri transfer.

Brock Madsen har også en fri transferlovning fra Birmingham og en hollandsk udlejning er åbenbart kuldsejlet. Så måske er AaB ved at være i hans søgelys ?
Kender slet ikke Søderlund, men han havde da et meget pænt snit i Rosenborg, kan jeg se. Og med knapt 30 landskampe må man kunne et eller andet.
Jeg kender heller ikke Søderlund som type. Men jeg mener klart det ville være fornuftigt med en mere rutineret angriber, som kan holde et vist bundniveau og derved tage opmærksomhed fra vores unge, svingende angribere som Pohl og Ramkilde.
Klassisk AaB signing hvis vi henter Søderlund.
Han ser btw ret interessant ud.

Godt cv, god højde og god alder.

Gaarde burde forhøre sig.
Ja tak til Alexander Søderlund. Jeg har kun set ham i en enkelt landskamp for Norge på hjemmebane imod Schweiz, og i den kamp var han usynlig, men kæmpede fysisk med Schweiz forsvar alt hvad han kunne. Men han er en angriber, der skal serviceres af sine medspillere - men det er de fleste angribere jo.
Læste for nogle dage siden, at brann ønsker ham. Men at han helst vil blive i udlandet. Der ud over skulle der også været et par tyske klubber, som er intesseret.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 10:29

Gaarde siger mange gerne vil til AaB. Det er selvfølgelig positivt. Der kommer to stk ind endnu. Givetvis en forsvarsspiller udover den offensive forstærkning som er "lovet" af Gaarde og vel også af Wieghorst.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2017, 10:42

Martino skrev:Gaarde siger mange gerne vil til AaB. Det er selvfølgelig positivt. Der kommer to stk ind endnu. Givetvis en forsvarsspiller udover den offensive forstærkning som er "lovet" af Gaarde og vel også af Wieghorst.
Hmm interessant det du nævner der ;) Tør vi virkelig sætte næsen op efter en central forsvarer? Det ville virkelig være godt med en ledertype på holdet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. aug 2017, 10:49

FIDEL skrev:
Martino skrev:Gaarde siger mange gerne vil til AaB. Det er selvfølgelig positivt. Der kommer to stk ind endnu. Givetvis en forsvarsspiller udover den offensive forstærkning som er "lovet" af Gaarde og vel også af Wieghorst.
Hmm interessant det du nævner der ;) Tør vi virkelig sætte næsen op efter en central forsvarer? Det ville virkelig være godt med en ledertype på holdet.
Jeg kan ikke lige lure, hvor det kommer fra, at AaB henter mere til forsvaret. Hvor kan man læse eller høre det?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2017, 10:50

Funky skrev:
FIDEL skrev:
Jeg kan ikke lige lure, hvor det kommer fra, at AaB henter mere til forsvaret. Hvor kan man læse eller høre det?
Martino skriver der kommer 2 spillere mere ind, og det vælger jeg at tro på... Jeg er nødt til at holde modet oppe med et eller andet. :cool:

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 10:52

FIDEL skrev:
Der er jo ingen garantier når det kommer til vandrør. MEN, jeg tror at de har indset at KP kun skal være back up, og at Blåbjerg nok mere er en back end en CB. Når man så derudover tænker at Okore nok vil få skader indimellem, så lugter det af at hvis den rette mand er ledig så tager de ham ind. Jeg er stor fan af Lyngø men han er lige ung nok - selvom jeg havde startet med ham med det nuværende setup.
Jeg savner Winsnes

Dunkel
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Dunkel » 18. aug 2017, 10:59

FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Martino skriver der kommer 2 spillere mere ind, og det vælger jeg at tro på... Jeg er nødt til at holde modet oppe med et eller andet. :cool:
Jeg håber på det samme. Men er den ene ikke kommet i form af Jacob Rinne?
Du har jo ikke noget tøj på!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. aug 2017, 11:02

Dunkel skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Martinos kilde har tidligere vist sig at have ret, så jrg tror godt du kan regne med at det er udover Rinne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 18. aug 2017, 11:04

FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Ingen problem. AaB har et nyt tilbud hvor alle sæsonkortholdere får to fadøl og valium før kampene. :thumbsup:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. aug 2017, 11:05

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Jeg synes stadig det er svært at dømme Sylvestr og Pohl ude. Hvem af vores angribere de sidste 20 år ville score mange mål på det hold vi har pt? Altså når Pohl spiller alene fremme på et elendigt hold kan han ikke sammenlignes med Søren Frederiksen der havde Frank strandli ved siden af til at rydde op samt Ståle, Andersson, mfl bagved til at skabe chancerne.
Jeg kan slet ikke følge analysen her. Pohl vader jo i chancer?
Hvilket naturligvis trækker voldsomt ned. Men han gør mange andre ting rigtigt. Jeg synes det ee for tidligt at afskrive ham endnu. En skønne dag får han vel hul på bylden og selvtillid. Præsterer holdet så bedre end nu kunne det da være det begyndte at komme. Vi har iøvrigt tidligere haft angribere som skulle bruge mange chancer for at score (Søren Frederiksen den gamle eksvis). Alt er lige nu lagt på pohls skuldre. Lad os dog i det mindste se hvad der sker det næste års tid inden han bliver smidt på losseren.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2017, 11:06

Super med en forsvarsspiller! Og angriberen er jo en selvfølge.
Men jeg vil til det sidste minut af vinduet krydse fingre for vi lander Kusk også!
Med 3 forstærkninger fra den rette hylde vil jeg ikke blive overrasket, hvis vi når top 6 OG kan overraske i et slutspil.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 11:09

Forza skrev:
Dunkel skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Martinos kilde har tidligere vist sig at have ret, så jrg tror godt du kan regne med at det er udover Rinne.
Tak for tilliden. Inden Rinne sagde han der kommer minimum to. Efter Rinne fastholder han at der stadig kommer to - såfremt den rette forsvarsspiller er ledig og de løse ender bla bla bla...
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2017, 11:18

De Fem skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Ingen problem. AaB har et nyt tilbud hvor alle sæsonkortholdere får to fadøl og valium før kampene. :thumbsup:
Det er på ingen måde nok... :cheers:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. aug 2017, 11:20

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Jeg synes stadig det er svært at dømme Sylvestr og Pohl ude. Hvem af vores angribere de sidste 20 år ville score mange mål på det hold vi har pt? Altså når Pohl spiller alene fremme på et elendigt hold kan han ikke sammenlignes med Søren Frederiksen der havde Frank strandli ved siden af til at rydde op samt Ståle, Andersson, mfl bagved til at skabe chancerne.
Hvilket naturligvis trækker voldsomt ned. Men han gør mange andre ting rigtigt. Jeg synes det ee for tidligt at afskrive ham endnu. En skønne dag får han vel hul på bylden og selvtillid. Præsterer holdet så bedre end nu kunne det da være det begyndte at komme. Vi har iøvrigt tidligere haft angribere som skulle bruge mange chancer for at score (Søren Frederiksen den gamle eksvis). Alt er lige nu lagt på pohls skuldre. Lad os dog i det mindste se hvad der sker det næste års tid inden han bliver smidt på losseren.
Jeg er enig i at Pohl gør mange ting rigtigt, men det der med bare lige at få hul på bylden, den tror jeg ikke meget på. Pohl var også som ungdomsspiller en ret uskarp mand. Kynisme og afslutningsfærdigheder har aldrig lagt til ham. Han har scoret mål, men han har skulle bruge mange chancer, hvilket han via sin hurtighed og fysik ofte kom til da det stadig hed ungdomsbold.

Og han har altså spillet godt 2100 minutters superliga+pokal. Vi kan ikke blive ved med blot at krydse fingre for, at han pludselig udvikler målscoringsevner. Heldigvis er AaB jo enige, siden vi leder efter en stærk angrebsprofil.

Ja vores hold spiller utrolig dårligt og skaber få chancer, men angriberne er altså også medvirkende til, at der kan skabes chancer. De skal bevæge og placere sig rigtigt, gøre sig gældende og vinde nærkampe i feltet, have nogle gode førstegangsberøringer der bringer dem fri af sin markering, osv. Selvfølgelig ville nogle af vores stærke angribere fra de seneste 20 år have scoret væsentligt flere mål, for vi har haft angribere med meget mere kvalitet. Dermed ikke sagt, at jeg ikke også sukker efter Thomsen og Kusk på kanterne, og en 3 år yngre Kasper Risgaard.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2017, 11:28

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Jeg tror ikke på det fortrinsvis er et selvtillidsspørgsmål. Han bliver aldrig en super afslutter tror jeg. Alligevel er jeg på holdet der mener han skal spille, og gerne som angriber, bare ikke alene. Netop pga af alle de andre ting han bidrager med.

...men selvfølgelig skal scoringsprocenten op - og det kommer den også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 18. aug 2017, 11:43

Det er i hvert fald tydeligt, at Pohl pt. er hårdt ramt. Imod Hobro lykkedes han ikke med de ting, han normalt er god til - drev med bolden, mand-mand-situationer, god fysik. Han vil virkelig have godt af ikke at skulle være hovedansvarlig for vores målscoring.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2017, 12:02

BoT skrev:Det er i hvert fald tydeligt, at Pohl pt. er hårdt ramt. Imod Hobro lykkedes han ikke med de ting, han normalt er god til - drev med bolden, mand-mand-situationer, god fysik. Han vil virkelig have godt af ikke at skulle være hovedansvarlig for vores målscoring.
Ja han er ramt. Jeg har faktisk talt med ham om det, og der er ingen tvivl om at han er påvirket af situationen. Det er egentlig ikke iorden, at der er så meget pres på en ung knægt, som faktisk i første omgang er med for at lære.
Men han føler faktisk at han bør score hver gang, og han virker meget ærgerrig, hvilket er godt. Han nævnte også at han banker bolden i mål hele tiden til træning, men har altså ikke kunnet overføre det til kampe.
Han siger faktisk, som vi gør herinde, at det kunne være rart med en angrebsmakker, som kunne skabe mere plads til ham - en boksspiller.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2017, 12:09

BoT skrev:Det er i hvert fald tydeligt, at Pohl pt. er hårdt ramt. Imod Hobro lykkedes han ikke med de ting, han normalt er god til - drev med bolden, mand-mand-situationer, god fysik. Han vil virkelig have godt af ikke at skulle være hovedansvarlig for vores målscoring.
Tjo men Ohlssons beskrivelse af Syvestr i Ridposten var nu heller ikke opløftende.

"Det er i hvert fald ikke til træning han får selvtilliden. Når man ikke engang kan banke dem ind fra 6-7 meter...."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. aug 2017, 12:28

Gaarde6 skrev:Att: Yankee.
Efter at ha hørt riposten og snakken gik på spillere i de lavere div. Er der så nogen, som skiller sig meget positivt ud i 1 og 2 div som sagtens ville kunne spille superliga?
Spørg selvfølgelig bredt, hvis i andre ved noget? Ved bare Yankee ser mange kampe.
Jeg er med på at det ikke er den slags spillere vi skal have ind, til at forstærke os her og nu.
Men de yderste pladser i truppen kunne vel lige så godt besættes af et par spillere fra de lavere div, fremfor eks en kakeeto, som vel næppe får spilletid.
Okosun, Rune Frantsen eller Vito Hammershøy burde vel ikke være spillere, som sprænger lønbudgetet når de kommer til en superliga klub?
Der er rigtig mange, der kunne spille Superliga. Der er jo de oplagte - Søren Reese, Anders Dreyer, Dominic Vinicius, Rune Frantsen osv. Dem kender folk nok godt. Et par mindre kendte navne kan være:

Adrian Petre, Esbjerg - uhørt spændende 19-årig rumænsk angriber. Lynhurtig, atletisk og godt blik for spillet.
Ylber Ramadani, Vejle - efter min mening rækkens bedste 6'er. Hurtig, nærkampsstærk og god i pasningsspillet.
Allan Sousa, Vejle - Meget spændende teknisk stærk angriber. Kommer til at score +15 mål i år.
Moses Opondo, Vendsyssel - Velkendt navn herinde, men jeg tror han kommer til at blomstre som central midt i år.
Mikkel Nøhr, Roskilde - Allerede mere end god nok til Superligaen. Mon ikke han får chancen inden vinduet lukker?
Joachim Wagner, NFC - Har allerede nævnt ham herinde. Suverænt bedste spiller i 1. division efter min mening.
Tobias Mølgaard, Thisted - Usleben diamant med stort potentiale. Jeg tror FCM sluger ham inden for 1-2 år.
Malte Jürgensen, Middelfart - Tidligere FCM-spiller, som jeg ser kæmpe potentiale i. Højre back/kant.

Låst