Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Patmand » 1. mar 2018, 12:55

frederikshavneren skrev:Jeg kan ikke rigtig begrunde hvorfor men jeg tror at vi gør rent bord i de resterende fire kampe
Det ville også være umuligt at komme op med en begrundelse uden samtidigt at fremstå som var man skrupskør.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 1. mar 2018, 12:55

Hvornår har Nordjyske sidst haft ret i sin startopstilling?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. mar 2018, 12:57

le Cid skrev:Hvornår har Nordjyske sidst haft ret i sin startopstilling?
Blind høne finder også et korn.

Jeg tror dog de ramte rigtigt for nyligt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 1. mar 2018, 13:09

Pastorius skrev: Opfat det, som den pep-talk jeg ville give den sportslige sektor i AaB, hvis det var mig der havde tøjlerne.

Jeg har ikke så meget imod hvis man valgte en anden strategi. Men når den strategi vi nu har, som siger at vi skal spille se-værdig fodbold, så skal vi altså have forsøgt det helhjertet INDEN vi går tilbage til den stil vi har kørt det sidste lange stykke tid. For Søndergaard kostede det at afvige fra strategien og gå i panik, men Wieghorst har indtil videre overlevet, på trods af at han efter to-tre kampe i efteråret, stort set kun har taget defensive valg, når han har haft chancen.
Der er altid brug for en pep-talk, når tingene ikke kører - så det er helt fint.

Og jeg er også med på, at man i princippet har en strategi om at spille seværdig fodbold. Jeg vil dog mene, at AaBs strategi først og fremmest er at få så mange point på kontoen, som muligt. Det kan så til tider ske, at træneren vurderer, at de to ting er i direkte modstrid med hinanden (jeg ved så godt, at I er flere, der mener, at de ikke behøver at være det..!) - og at han derfor er nød til at gå til kampe med en lidt anden taktik.

Og det er fint med mig. Som jeg har sagt flere gange tidligere, er det vigtigste for mig de 3 point. Jeg kan bestemt glæde mig over en taktisk 1-0 sejr - selvom jeg selvfølgelig helst vil have overlegne stormåls-sejre (som vi faktisk fik det under Lars Søndergaard!) Men kun Manchester City, Bayern München og Barcelona kan kræve både sejre og samba-spil - stort set alle andre klubber må gribe tingene mere pragmatisk an.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 13:16

birk skrev:RW er bare sat af. Andet er der ikke i det. Panik før lukketid for MW
Det tror jeg simpelthen ikke på.

Er det blevet udtalt eller sandsynliggjort nogen steder?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. mar 2018, 13:37

Patmand skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg kan ikke rigtig begrunde hvorfor men jeg tror at vi gør rent bord i de resterende fire kampe
Det ville også være umuligt at komme op med en begrundelse uden samtidigt at fremstå som var man skrupskør.
Jeg har ikke en god feeling med dagens kamp, typer som Kusk og Rolim tror jeg får svært ved at få det til at fungere med det underlag, og kampen bliver sikkert afgjort på en dødbold.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 1. mar 2018, 13:39

Jeg synes det er opløftende med et andet bud på en startopstilling, og så giver opstillingen med MC og Risgård faktisk ret godt mening, da der skal kriges, og med de to er vi dækket meget bedre ind på dødbolde i begge felter.
Würtz var heller ikke god imod FCN, men han var vist stadig sløj ik?
Men nu kunne Nordjyskes bud jo også være farvet af, at Wieghorst prøvede nogle andre ting af på træningsbanen.
Jeg synes også det er fint nok at have superpøleren med. Banen er dårlig, det er koldt, og det gør avs at blive tacklet - så det er ikke for tøsedrenge at spille i dette vejr.
Jeg er mere optimistisk end længe :cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 1. mar 2018, 13:49

Imod FCN...

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 1. mar 2018, 13:50

FIDEL skrev:
Imod FCN...
Det kan der være noget om, men jeg mener de ellers har været ret langt fra på det seneste.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 1. mar 2018, 13:52

le Cid skrev:
FIDEL skrev:
Imod FCN...
Det kan der være noget om, men jeg mener de ellers har været ret langt fra på det seneste.
Tjaa men imod Brøndby var de også tæt på mener jeg..

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 1. mar 2018, 14:12

Fint hvis Magnus og Risgård starter. Virker som det rigtige tidspunkt at prøve at rotere lidt, men at Børsting kan få genvalg fatter jeg absolut intet af.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 1. mar 2018, 14:25

Der er ingen tvivl om, at en fit Rasmus Würtz er 3. mand på holdkortet (altså efter Børsting og Blåbbenbauer), så han må være presset ovenpå sin sygdom. Spørgsmålet er, hvor fit Risgård egentlig er??

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 14:34

BoT skrev:
Pastorius skrev: Opfat det, som den pep-talk jeg ville give den sportslige sektor i AaB, hvis det var mig der havde tøjlerne.

Jeg har ikke så meget imod hvis man valgte en anden strategi. Men når den strategi vi nu har, som siger at vi skal spille se-værdig fodbold, så skal vi altså have forsøgt det helhjertet INDEN vi går tilbage til den stil vi har kørt det sidste lange stykke tid. For Søndergaard kostede det at afvige fra strategien og gå i panik, men Wieghorst har indtil videre overlevet, på trods af at han efter to-tre kampe i efteråret, stort set kun har taget defensive valg, når han har haft chancen.
Der er altid brug for en pep-talk, når tingene ikke kører - så det er helt fint.

Og jeg er også med på, at man i princippet har en strategi om at spille seværdig fodbold. Jeg vil dog mene, at AaBs strategi først og fremmest er at få så mange point på kontoen, som muligt. Det kan så til tider ske, at træneren vurderer, at de to ting er i direkte modstrid med hinanden (jeg ved så godt, at I er flere, der mener, at de ikke behøver at være det..!) - og at han derfor er nød til at gå til kampe med en lidt anden taktik.

Og det er fint med mig. Som jeg har sagt flere gange tidligere, er det vigtigste for mig de 3 point. Jeg kan bestemt glæde mig over en taktisk 1-0 sejr - selvom jeg selvfølgelig helst vil have overlegne stormåls-sejre (som vi faktisk fik det under Lars Søndergaard!) Men kun Manchester City, Bayern München og Barcelona kan kræve både sejre og samba-spil - stort set alle andre klubber må gribe tingene mere pragmatisk an.
Jeg er kommet dertil, hvor resultaterne ikke er så vigtige. Jeg vil se noget der peger fremad. Jeg vil hellere se os klare os lunkent i år, med en klar linje i det der laves (som selvfølgelig skal pege opad), end jeg vil se os klare os igennem til top 6, og hutle os igennem med resultatfodbold, indtil næste pause, hvor vi så træner offensiv fodbold, der benyttes i de to første kampe, og så tilbage til samme kedelige (og resultatineffektive) stil som vi snart har set i 2 år.

Egentlig bunder min utilfredshed nok mest i at jeg faktisk tror AaB (med den trup vi nu har til rådighed) over en halvsæson ville få bedre resultater ved at spille sådan som jeg gerne vil, end den får med Wieghorsts livrem og seler stil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. mar 2018, 14:56

Pastorius skrev:
BoT skrev:

Jeg er kommet dertil, hvor resultaterne ikke er så vigtige. Jeg vil se noget der peger fremad. Jeg vil hellere se os klare os lunkent i år, med en klar linje i det der laves (som selvfølgelig skal pege opad), end jeg vil se os klare os igennem til top 6, og hutle os igennem med resultatfodbold, indtil næste pause, hvor vi så træner offensiv fodbold, der benyttes i de to første kampe, og så tilbage til samme kedelige (og resultatineffektive) stil som vi snart har set i 2 år.

Egentlig bunder min utilfredshed nok mest i at jeg faktisk tror AaB (med den trup vi nu har til rådighed) over en halvsæson ville få bedre resultater ved at spille sådan som jeg gerne vil, end den får med Wieghorsts livrem og seler stil.
Mjaeh, jeg anerkender dit argument og følger det et langt stykke hen af vejen. Grunden til, at jeg mener vi skal forsvare os i top 6 om nødvendigt er fordi det her hold ikke virker særligt stærkt. Med tanke på hvor meget holdet imploderede sidste forår vil jeg meget nødig i kvalifikationsspillet og risikere at blive hentet af holdene under os. Det her hold har (undskyld udtrykket) slet ikke nosserne til den slags kampe. Havde konjukturerne i spillets udvikling nu peget den rigtige vej og man kunne føle sig nogenlunde sikre på et par sejre havde jeg været mere tryg ved at top 6 glippede. Når vi så har sikret os kan vi prøve alt det offensive vi vil, men for mig handler det om at komme i top 6 i første omgang eller få så mange point som muligt og helst blive nr. 8 hvis vi skal i gruppespillet.
RAUS RAUS SSE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2018, 15:06

Pastorius skrev:...end jeg vil se os klare os igennem til top 6, og hutle os igennem med resultatfodbold, indtil næste pause, hvor vi så træner offensiv fodbold, der benyttes i de to første kampe, og så tilbage til samme kedelige (og resultatineffektive) stil som vi snart har set i 2 år.
Jeg orker ikke et ligeså pinselfuldt forår, som vi havde sidste forår. Så hellere en ufortjent 6. plads og sikker på næste sæson allerede om 14 dage end sprudlende fodbold i foråret, hvor en enkelt offday kan sende os i 1. division.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 15:15

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:...end jeg vil se os klare os igennem til top 6, og hutle os igennem med resultatfodbold, indtil næste pause, hvor vi så træner offensiv fodbold, der benyttes i de to første kampe, og så tilbage til samme kedelige (og resultatineffektive) stil som vi snart har set i 2 år.
Jeg orker ikke et ligeså pinselfuldt forår, som vi havde sidste forår. Så hellere en ufortjent 6. plads og sikker på næste sæson allerede om 14 dage end sprudlende fodbold i foråret, hvor en enkelt offday kan sende os i 1. division.
Jeg var ikke rigtig nervøs. Bare træt af det lortefodbold vi viste.

I år er jeg endnu mindre nervøs. Vi er klart stærkere - men placeringen er sgu ikke blevet bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 1. mar 2018, 15:18

Martino skrev:Fint hvis Magnus og Risgård starter. Virker som det rigtige tidspunkt at prøve at rotere lidt, men at Børsting kan få genvalg fatter jeg absolut intet af.
Det må være Børstings løbepensum, energi, pres og fight, der giver ham så mange kampe fra start. Kan han dog bare lægge på sit spil særligt teknisk, så bliver han rigtig god. Og har han ikke scoret 4 mål i denne sæson?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 1. mar 2018, 15:21

Jeg synes opstillingen umiddelbart er fin. Mine tvivl går på om den defensive midtbane har muskler nok. MC er ikke en rigtig 6´ere der beskytter forsvaret men bedre teknisk end RW og Risgaard er 8´er. Børsting ligger det helt rigtige sted, oppe sammen med Pohl hvor de kan rage nogle bolde til sig og forhåbentligt skabe noget ved ren energi.

Tror resultatet bliver 100% tilfældigt og kan gå begge veje. Vi kan tabe på en dødbold og efterfølgende manglende evne til at skabe chancer. Vi kan vinde på samme måde som vi gjorde i Lyngby, Helsingør og Hobro før vinter pausen.
Jeg kommer ikke til at sætte penge på det her.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 1. mar 2018, 15:26

Bør Morten Wieghorst ikke overveje Abildgaard på en kant istedet for Rolim?

Det giver noget mere drøjde og fysik. Kampen skal mosles igennem og han er god på låget. Det er vigtigt for defensiven og offensiven sådan som Wieghorst gerne vil spille.

Desuden gir Abildgaard sig altid 100 %

Ved den gode gavmilde Gud i himlen, hvor jeg håber AaB vinder dette brag i Sønderjylland.
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 1. mar 2018, 15:34

Halil skrev:Bør Morten Wieghorst ikke overveje Abildgaard på en kant istedet for Rolim?

Det giver noget mere drøjde og fysik. Kampen skal mosles igennem og han er god på låget. Det er vigtigt for defensiven og offensiven sådan som Wieghorst gerne vil spille.

Desuden gir Abildgaard sig altid 100 %

Ved den gode gavmilde Gud i himlen, hvor jeg håber AaB vinder dette brag i Sønderjylland.
Tjo det har han nok også overvejet, men Rolim kan skabe chancer og score mål, og det har vi brug for. Med MC og Risgård har vi et par drenge der fylder godt i luftspillet, og det er sgu nok der kampen skal afgøres. Derfor kunne Safranko også sagtens få betydning, især hvis vi kommer bagud, så mener jeg at det må være ind med Safranko og så på top med Pohl.
Risgård har også et godt skud, hvilket kan være et farligt våben på en dårlig bane. Jeg tror på sejren!! :aabfan:

Besvar