Jakobsen skrev: ↑27. feb 2019, 11:20
Sønderhof skrev: ↑27. feb 2019, 11:16
Jakobsen skrev: ↑27. feb 2019, 10:57
Nestor skrev: ↑27. feb 2019, 10:50
I Lynges regeringstid hentet vi en stribe danske og skandinaviske spillere, som var gået i stå i udland (Johansson, Curth, Due, Michael Jakobsen, Frank Strandli, Ståle Solbakken......).
Det var alle kvalitetsspillere, der var nemme at integrere og var med til at grundlægge vores gyldne æra med EL og CL-spil.
Vi har hentet Lucas Andersen (på lån?), men han er jo en af vores egne.
Har vi nogen potentielle emner her? Jeg tænker at Farum jo har solgt unge spillere i stakkevis til udlandet.
forstår helle rikke, t vi ikke gør det længere. F.eks. en Sørloth som FCM hentede kunne fås for et par millioner. Siger ikke, at vi kunne matche dem på løn, men en spiller til den pris kunne vi givet godt aflønne. På samme måde købte BIF Tibbling for en slik.
Jeg ved ikke om I har glemt dem, jeg bebrejder jer ikke, for det er ikke behageligt at blive mindet om, men Gaarde har netop hentet sådanne to i Sloth og Holgersson. Jeg tror helt sikkert de andre klubber både i DK og Sverige/Norge har kigget efter hvordan en så relativ lille klub kan opnå så fin succes, og derfor er konkurrencen omkring den "næste Prica", der hvor vi ikke kan være med. Okore er vel ikke langt fra at passe ind i beskrivelsen. Så har Gaardes kikkert søgt mod østeuropa. Lad os håbe det er en saga blot.
Spilleren skal jo stadig være castet rigtit. Holgersson passede jo slet slet ikke ind som spillertype og Gaarde havde forladt sig på statistikker fra en Cypriotiske tegneserieliga, som fik Holgersson tilat ligne Bjelland. Der er ikke meget Trond Andersen, Ståle Solbakken, Andreas JOhansson eller Rade Prica over det.
Sloth havde ikke spillet fodbold i 3-4 sæsoner og, at trods alt var for rustent til instant-ssucces giver da sig selv. Synes bestemt ikke, at en spiller fra en retræde-liga kan sammenlignes med vores store skandinaviske tranfers da det ikke var en spiller der på nogen måde kunne hæve os og når Sloth ikke var klar på det langsigtede projekt for at få ham i form er det sgu svært.
Enig.
Holgersson var et frygteligt match med AaB, og er nok sammen med Safranko, det største fejlskud Gaarde har haft i sin æra. Hvordan Gaarde kan udtale sig, som han gjorde om Holgersson, er stadig et stort mysterie og stadigvæk bekymrende, og så var han endda hentet som leder til et hold, der skulle spille possesion-fodbold!!
Det er simpelthen bare elendigt arbejde af en sportsdirektør.
Sloth kan bedre forsvares, men han havde og har jo slet ikke mentaliteten længere til at spille på topplan i Danmark.
Flores kan også sagtens forsvares. En profil på et peruviansk landshold, bør være bedre - selv i kolde Danmark.
Lesniak - en u21 landsholdsspiller fra Tottenham. Der står jo kommende profil på det CV der, men ak ak ak hvor har han været skuffende.
Safranko - Er ligesom Holgersson et kæmpe flop, og et stort mysterie hvordan Gaarde og Wieghorst kunne tage SÅ grueligt meget fejl af mandens evner.
En helt anden ting er, om vores spillere i AaB, simpelthen er for dårligt trænet/coachet igennem flere år, af 3 forskellige trænere??! Så mange nye spillere med flotte CV´er, som ikke kan slå til. Det lugter i min verden!!