Ja, både over det og gengivelsen fra generalforsamlingen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, både over det og gengivelsen fra generalforsamlingen.
Jeg vil godt give Ross chancen her i de næste kampe, for at se hvad han egentlig består af. Men er han ikke moden og klar til at træde ind, så vil jeg være chokeret hvis man ikke finder en erstatning.jonas386 skrev: ↑5. apr 2019, 15:23https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-hen ... cuoIPvN8OM
Jeg får virkelig tynd mave
Okore skal blive og så har vi to rigtig store talenter i Bærtelsen og Ross. På tide de får chancen. Forstår godt man overvejer at spare den transfer.jonas386 skrev: ↑5. apr 2019, 15:23https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-hen ... cuoIPvN8OM
Det er meget trist læsning for mig, må jeg indrømme. Det er simpelthen en strategiplan, der ikke nævner topplaceringer, titler, europæisk fodbold eller bare "top-6" med ét eneste ord.Gnu skrev: ↑5. apr 2019, 10:35Hvis det der er en nogenlunde korrekt gengivelse, så er vi færdige som tophold. HELT færdige. Det værste ved det hele er, at vi havde alle tiders chance for at etablere os fast i toppen efter the double og aktieemissionen, men vi har pisset det hele væk. Det er fandme til at brække sig over.Fromthecradle skrev: ↑5. apr 2019, 09:43Der var generalforsamling i aftes.
Uddrag af formandens beretning:
Det er naturligvis utilfredsstillende på den lange bane med så store
underskud, hvorfor vi skal nedbringe dette ved:
- at reducere lønomkostninger til spillertruppen
- spillersalg
- tilpasning af truppen og truppens sammensætning
- at andelen af løntunge spillere reduceres
- at vores talenter skal være superligaklar, når de kommer op
- fokus på øvrige faste omkostninger
- forbedrede indkøb af ydelser
- at undgå fejlkøb af dyre spillere som træneren ikke vil benytte
Vi italesætter således, at spillersalg er en afgørende del af vores
forretningsmodel
Der er vist ingen tvivl om hvordan transfervinduet skal håndteres.
EDIT: Ja, den er så god nok: https://aabsport.dk/media/13832/formand ... g-2019.pdf
Ville være håbløst ikke at give ham chancen i de næste par gratis kampe for at se hvor vi står til den nye sæson. Desværre tror jeg ikke Friis sætter ham i spil. Man skal ikke glemme at han også kæmper for sit job. Det gør man bedst ved at sikre sig det bedst mulige point snit.Frygah skrev: ↑5. apr 2019, 15:25Jeg vil godt give Ross chancen her i de næste kampe, for at se hvad han egentlig består af. Men er han ikke moden og klar til at træde ind, så vil jeg være chokeret hvis man ikke finder en erstatning.jonas386 skrev: ↑5. apr 2019, 15:23https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-hen ... cuoIPvN8OM

Det er vel blot bestyrelsesberetningen og ikke strategiplanen der linkes til?Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 15:27Det er meget trist læsning for mig, må jeg indrømme. Det er simpelthen en strategiplan, der ikke nævner topplaceringer, titler, europæisk fodbold eller bare "top-6" med ét eneste ord.Gnu skrev: ↑5. apr 2019, 10:35Hvis det der er en nogenlunde korrekt gengivelse, så er vi færdige som tophold. HELT færdige. Det værste ved det hele er, at vi havde alle tiders chance for at etablere os fast i toppen efter the double og aktieemissionen, men vi har pisset det hele væk. Det er fandme til at brække sig over.Fromthecradle skrev: ↑5. apr 2019, 09:43Der var generalforsamling i aftes.
- spillersalg
forretningsmodel
EDIT: Ja, den er så god nok: https://aabsport.dk/media/13832/formand ... g-2019.pdf
Jeg ville egentlig være mere tryg hvis Ross skulle ind ved siden af Kasper P, men han skal ind ved siden af Okore som ikke ligefrem oser af sikkerhed med sine udfald.Frygah skrev: ↑5. apr 2019, 15:25Jeg vil godt give Ross chancen her i de næste kampe, for at se hvad han egentlig består af. Men er han ikke moden og klar til at træde ind, så vil jeg være chokeret hvis man ikke finder en erstatning.jonas386 skrev: ↑5. apr 2019, 15:23https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-hen ... cuoIPvN8OM
Lad mig gætte - du havde det på samme måde med Ramkilde og Wessam Abou Ali?Kristian skrev: ↑5. apr 2019, 15:27Okore skal blive og så har vi to rigtig store talenter i Bærtelsen og Ross. På tide de får chancen. Forstår godt man overvejer at spare den transfer.jonas386 skrev: ↑5. apr 2019, 15:23https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-hen ... cuoIPvN8OM
Ja og bestyrelsesberetningen afslører at der skal skrues ned for blusset. Hvad tror du det kommer til at betyde?MrBangDK skrev: ↑5. apr 2019, 15:34Det er vel blot bestyrelsesberetningen og ikke strategiplanen der linkes til?Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 15:27Det er meget trist læsning for mig, må jeg indrømme. Det er simpelthen en strategiplan, der ikke nævner topplaceringer, titler, europæisk fodbold eller bare "top-6" med ét eneste ord.Gnu skrev: ↑5. apr 2019, 10:35Hvis det der er en nogenlunde korrekt gengivelse, så er vi færdige som tophold. HELT færdige. Det værste ved det hele er, at vi havde alle tiders chance for at etablere os fast i toppen efter the double og aktieemissionen, men vi har pisset det hele væk. Det er fandme til at brække sig over.Fromthecradle skrev: ↑5. apr 2019, 09:43Der var generalforsamling i aftes.
- spillersalg
forretningsmodel

Den diskussion gider jeg slet ikke.. kan bare ikke se sammenhængen mellem det Yankee skriver og bestyrelsesberetningen. Hvad siger strategien om Europæisk, placering etc?Patmand skrev: ↑5. apr 2019, 16:20Ja og bestyrelsesberetningen afslører at der skal skrues ned for blusset. Hvad tror du det kommer til at betyde?MrBangDK skrev: ↑5. apr 2019, 15:34Det er vel blot bestyrelsesberetningen og ikke strategiplanen der linkes til?Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 15:27Det er meget trist læsning for mig, må jeg indrømme. Det er simpelthen en strategiplan, der ikke nævner topplaceringer, titler, europæisk fodbold eller bare "top-6" med ét eneste ord.Gnu skrev: ↑5. apr 2019, 10:35Hvis det der er en nogenlunde korrekt gengivelse, så er vi færdige som tophold. HELT færdige. Det værste ved det hele er, at vi havde alle tiders chance for at etablere os fast i toppen efter the double og aktieemissionen, men vi har pisset det hele væk. Det er fandme til at brække sig over.Fromthecradle skrev: ↑5. apr 2019, 09:43Der var generalforsamling i aftes.
- spillersalg
forretningsmodel
Din arbejdsgiver bedyrer at de vil afskaffe kaffemaskinen, og køber pulverkaffe. Fremover vil der også være selvbetalt frokost, begrænsninger på frynsegoder og i øvrigt vil de tynde ud i antallet af kolleger.
Har du læst beretningen? Den indeholder to en halv sides redegørelse om strategien.

Ja, jeg har læst det. Men at der ikke står noget om placeringer etc i en bestyrelsesberetningen behøver ikke at betyde, at det ikke eksisterer?Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 17:01Har du læst beretningen? Den indeholder to en halv sides redegørelse om strategien.
Alt hvad vi har fået at vide om strategiplanen har ikke indeholdt ét ord om sportslige ambitioner - tværtimod. Det kan selvfølgelig være det kommer senere, men det plejer da at være noget af det første man melder ud, da det jo netop er det strategiske sigte.
Jeg er klar over du ikke gider den diskussion. Den er alt for ubehagelig.MrBangDK skrev: ↑5. apr 2019, 17:20Ja, jeg har læst det. Men at der ikke står noget om placeringer etc i en bestyrelsesberetningen behøver ikke at betyde, at det ikke eksisterer?Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 17:01Har du læst beretningen? Den indeholder to en halv sides redegørelse om strategien.
Alt hvad vi har fået at vide om strategiplanen har ikke indeholdt ét ord om sportslige ambitioner - tværtimod. Det kan selvfølgelig være det kommer senere, men det plejer da at være noget af det første man melder ud, da det jo netop er det strategiske sigte.
Jeg synes også det er alt for fluffy - og det kan undte at præstationer på banen aldrig nævnes som noget af problematikken omkring manglende tilskuere.
Ganen - du var med til de her “fanmøder” - var ser ikke nogen der udfordrede Gaarde/Bælum på det punkt?
Ja, det kan også være der står at Allan Gaarde er en lyserød elefant. Der kan jo stå alt muligt.
Præcis.Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 17:55Ja, det kan også være der står at Allan Gaarde er en lyserød elefant. Der kan jo stå alt muligt.
Jeg forholder mig til at AaB nu ved mindst to lejligheder har fremlagt en række væsentlige punkter i planen og der er på intet tidspunkt lagt vægt på resultatmæssige ambitioner. Ergo er der enten slet ingen resultatmæssige ambitioner eller også er de bevidst sat i baggrunden. Jeg ved ikke hvad der er værst.

Beklager jeg stillede et opklarende spørgsmål! Skal aldrig ske igen!Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 17:55Ja, det kan også være der står at Allan Gaarde er en lyserød elefant. Der kan jo stå alt muligt.
Jeg forholder mig til at AaB nu ved mindst to lejligheder har fremlagt en række væsentlige punkter i planen og der er på intet tidspunkt lagt vægt på resultatmæssige ambitioner. Ergo er der enten slet ingen resultatmæssige ambitioner eller også er de bevidst sat i baggrunden. Jeg ved ikke hvad der er værst.
What?MrBangDK skrev: ↑5. apr 2019, 18:19Beklager jeg stillede et opklarende spørgsmål! Skal aldrig ske igen!Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 17:55Ja, det kan også være der står at Allan Gaarde er en lyserød elefant. Der kan jo stå alt muligt.
Jeg tror det handler om forventningsafstemning.Hanga skrev: ↑5. apr 2019, 18:03Præcis.Yankee skrev: ↑5. apr 2019, 17:55Ja, det kan også være der står at Allan Gaarde er en lyserød elefant. Der kan jo stå alt muligt.
Allans sammenligning med Bilbao den anden dag i Ripodsten er jo ikke tilfældig. De har vitterligt, i hvert fald offentligt, droppet alt snak om sportslig ambition andet end den sædvanlige top 6 snak, og fokuserer nu i endnu højere grad på graden af egenudviklede spillere nord for Rebild Bakker. Han blev bedt om at forholde sig til AaBs situation og gik straks i en diskussion om talentudvikling fremfor resultater. Han får endda selv nævnt at Bilbao ikke havde vundet noget i 35 år. Det lader ikke til for alvor at være gået op for dem, hvorfor tilskuerne bliver væk.
Nej egentlig ikke, for vi har ikke haft samme problemstilling med angrebet. Wessam har fået den spilletid han har kunne forvente og Ramkilde har været pisse uheldig så ham vil jeg ikke hverken bedømme eller tage med.Patmand skrev: ↑5. apr 2019, 15:58Lad mig gætte - du havde det på samme måde med Ramkilde og Wessam Abou Ali?Kristian skrev: ↑5. apr 2019, 15:27Okore skal blive og så har vi to rigtig store talenter i Bærtelsen og Ross. På tide de får chancen. Forstår godt man overvejer at spare den transfer.jonas386 skrev: ↑5. apr 2019, 15:23https://nordjyske.dk/plus/sport/AaB-hen ... cuoIPvN8OM