Jeg har gang på gang fremhævet SønderjyskE, og mere specifik Hans Jørgen Haysen, som et eksempel på at det godt kan lade sig gøre at sammensætte et slagkraftigt hold for få midler. Vi har en langt stærkere økonomi, større tiltrækningskraft og bedre "egenudviklede spillere" end SønderjyskE. Alligevel har de sammenlagt fået flere point end os siden 2014. Gad vide hvor hvor mange penge vi har brugt på indkøb/løn i den periode vs. SønderjyskE? +25-35 millioner?
Jeg husker ikke hvor, men i en podcast hørte jeg H.J Haysen beskrive hvordan man målrettet arbejder på at være på forkant ved spillersalg. Det står i kontrast til det indtyk man får af hvordan man gør det i AaB. Tag bare Safranko-forløbet, som man købte for 3-7 millioner uden at have set ham i kamp
Tilbage står, at vi målt på resultater og trupsammensætning, er overhalet af SønderjyskE. Det skyldes ikke skader, uheld, økonomi eller andre undskyldninger. Det skyldes først og fremmest horribelt sportsdirektørarbejde.
Jeg håber vi henter:
Jon Dagur Thorsteinsson
Lasse Vigen
Johan Larsson
Bjørn Paulsen eller Pierre Kanstrup
I tilfælde af salg af Okore og Rinne, skal de erstattes.
Jakob Busk er blevet far, og vil måske gerne prøve at stå på mål igen? Ønskespiller, nej, men det kan jeg leve med, hvis vi henter 3-4 i ovenstående kaliber.
Udfra samme scenaie, kan jeg godt acceptere en Søren Reese, Simon Jakobsen eller lignede som makker til fx Bjørn Paulsen.