Nej det er da vist Bøgelund.Jakobsen skrev: ↑27. jun 2019, 13:00Er det ikke Kasper P der giver hånd til efter cirka fem sekunder i videoen?KlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jun 2019, 12:53Ku ikke lige se ham på videoen.![]()
Find Kasper P..
https://aabsport.dk/nyheder/2019/juni/a ... i-holland/
Undrer mig dog en smule, hvis man tager tidligere spillere med på træningslejr.
Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Det er vist Andreas Hansen du mener? men frisuren er næsten ensJakobsen skrev: ↑27. jun 2019, 13:00Er det ikke Kasper P der giver hånd til efter cirka fem sekunder i videoen?KlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jun 2019, 12:53Ku ikke lige se ham på videoen.![]()
Find Kasper P..
Undrer mig dog en smule, hvis man tager tidligere spillere med på træningslejr.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
KP er goneKlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jun 2019, 13:11Det er vist Andreas Hansen du mener? men frisuren er næsten ensJakobsen skrev: ↑27. jun 2019, 13:00Er det ikke Kasper P der giver hånd til efter cirka fem sekunder i videoen?KlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jun 2019, 12:53Ku ikke lige se ham på videoen.![]()
Find Kasper P..
Undrer mig dog en smule, hvis man tager tidligere spillere med på træningslejr.![]()
Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.BoT skrev: ↑27. jun 2019, 13:02Bevares - det er da super-fedt at have en Bjelland-type i centerforsvaret. Men i en situation som vores, hvor pengene og attraktionsværdien er begrænsede, da må vi først og fremmest hente kvalitet på de primære parametre - og her er forsvarssevne altså højest i min bog.Yankee skrev: ↑27. jun 2019, 11:33Jojo, selvfølgelig skal han kunne forsvare. Men som spillet er idag, så er det altafgørende at have centrale forsvarsspillere, der kan sætte fart i spillet. Især når man møder modstandere, der forsvarer kompakt, som der er rigtig mange af i Superligaen.BoT skrev: ↑27. jun 2019, 09:57Jeg må altså sige, at jeg bliver træt af den evindelige efterlysning efter en "spillende" midterforsvarer. Den KLART vigtigste egenskab ved en midterforsvarer er, om han kan forsvare. På et hold som vores - der på ingen måde skal eller bør spille tiki-taka-fodbold - bør det ikke være en særlig vigtig faktor. Enhver superligaforsvarsspiller bør være i stand til at lave simple afleveringer til en midtbanespiller - det er rigeligt til os.
Når man kritiserer en midtbanespiller for at spille for meget til siden, så er det i 9 ud af 10 tilfælde fordi han får bolden i dårlige situationer, hvor han er under pres og modstanderen er etableret omkring ham. Så er det næsten umuligt at arbejde som central midtbanespiller. Forsvarerne skal i moderne fodbold være i stand til at spille så hurtigt og så præcist at man kan spille uden om modstanderens pres og finde sine midtbanespillere i gunstige positioner.
Jeg tror, Friis kommer til at lægge sit spil an på en anden, mere direkte måde med flere afleveringer frem i banen, mere villighed til at sætte bolden på spil og mere genpres på modstanderen. Dér er en spillende forsvarer ikke lige så vigtig.
Vi mangler en rolig fod i det forsvar, og kan vedkommende så også slå lange diagonalafleveringer, der kan åbne modstanderne op, når de klumper midten vil det være fint.
In verbis simus faciles
Han har trænet med i opstarten og er han med i Holland vil det være en klar indikation på han måske bliver alligevel.9000AaB skrev: ↑27. jun 2019, 13:52KP er goneKlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jun 2019, 13:11Det er vist Andreas Hansen du mener? men frisuren er næsten ensJakobsen skrev: ↑27. jun 2019, 13:00Er det ikke Kasper P der giver hånd til efter cirka fem sekunder i videoen?KlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jun 2019, 12:53Ku ikke lige se ham på videoen.![]()
Find Kasper P..
Undrer mig dog en smule, hvis man tager tidligere spillere med på træningslejr.![]()
han er os fjernet under spillertruppen på AaB - så ham ser vi ikke igen
![]()
RAUS RAUS SSE!
-
Gamen
Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Vi mangler en rolig fod i det forsvar, og kan vedkommende så også slå lange diagonalafleveringer, der kan åbne modstanderne op, når de klumper midten vil det være fint.
Det er nødvendigt, for hele vores samling af fesne centrale midtbanespillere har hverken tempo eller en god pasningsfod blandt deres varemærker.
Patrick O. Har en god pasningsfod, og er den mest dynamiske centrale midt vi har. Jeg tror han bliver fast mand, da konkurrencen derinde ikke er skræmmende.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Det er nødvendigt, for hele vores samling af fesne centrale midtbanespillere har hverken tempo eller en god pasningsfod blandt deres varemærker.
-
Gamen
Skal vi ikke lige se ham på Superliga-niveau (igen), før vi udtaler os så skråsikkert om det? Jeg kan ikke se at han på statistikkerne skiller sig specielt positivt ud på afleveringsfronten, men du ved sikkert bedre...
Det kommer naturligvis an på om vi henter mere ind til midtbanen, men der skal nu ikke meget til at overgå mc og Abilgaard på afleveringsfronten. Desuden er han mere bevægelig end de andre, men mc er bedre defensivt, og Abilgaard bedre i duelspillet samt dødbolde.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Friis udtaler at anføren ikke er fundet endnu da truppen ikke er på plads. Med den udtalelse kan man da godt få fornemmelsen af at de kigger efter noget rutine og anførepotentiale, når nu de ikke bare placere bindet på Lucas, Okore eller Rinne.
Pjat. Det er jer, der er naive, når jeres fodboldverden begrænser sig til, at der skal spilles tikitaka fra bagkæden og op. Selvfølgelig kan en superligaforsvarsspiller lave en fornuftig førstegangsaflevering til en midtbanespiller eller en back.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Der er mange andre måder at åbne et kompakt forsvar på, end at have Michael Laudrup i centerforsvaret. Brøndby for et år siden var et glimrende eksempel med to tunge forsvarskæmper uden nævneværdig teknik i midterforsvaret.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Tror nærmere det er fordi både Okore og Rinne kan være på vej ud og derfor ikke vil sætte båndet på nogen af dem før man ved om de er her. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig man henter en ny mand ind og gør ham til anfører fra dag-1.raekkeettre skrev: ↑28. jun 2019, 08:40Friis udtaler at anføren ikke er fundet endnu da truppen ikke er på plads. Med den udtalelse kan man da godt få fornemmelsen af at de kigger efter noget rutine og anførepotentiale, når nu de ikke bare placere bindet på Lucas, Okore eller Rinne.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg er overbevist om, at det ikke er en prioritering med en spillende stopper. Vi er ude efter Thelander, og det er nok det bedste vi kan få fingrene i pt.BoT skrev: ↑28. jun 2019, 08:42Pjat. Det er jer, der er naive, når jeres fodboldverden begrænser sig til, at der skal spilles tikitaka fra bagkæden og op. Selvfølgelig kan en superligaforsvarsspiller lave en fornuftig førstegangsaflevering til en midtbanespiller eller en back.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Der er mange andre måder at åbne et kompakt forsvar på, end at have Michael Laudrup i centerforsvaret. Brøndby for et år siden var et glimrende eksempel med to tunge forsvarskæmper uden nævneværdig teknik i midterforsvaret.
Det ser jo yderligere ud til, at presspil og genpres er en prioritering fremover, og der skal spilles direkte. Så den der diskussion om en spillende forsvarer bør stoppe nu. Possesion-spillet er altså lagt i graven.
jeg vil også mene, at det er væsentligt vigtigere, at vi får en klog, hurtig og fysisk stærk forsvarsspiller som kan organisere forsvaret og være med til at ændre mentaliteten på holdet.FIDEL skrev: ↑28. jun 2019, 09:51Jeg er overbevist om, at det ikke er en prioritering med en spillende stopper. Vi er ude efter Thelander, og det er nok det bedste vi kan få fingrene i pt.BoT skrev: ↑28. jun 2019, 08:42Pjat. Det er jer, der er naive, når jeres fodboldverden begrænser sig til, at der skal spilles tikitaka fra bagkæden og op. Selvfølgelig kan en superligaforsvarsspiller lave en fornuftig førstegangsaflevering til en midtbanespiller eller en back.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Det ser jo yderligere ud til, at presspil og genpres er en prioritering fremover, og der skal spilles direkte. Så den der diskussion om en spillende forsvarer bør stoppe nu. Possesion-spillet er altså lagt i graven.
RAUS RAUS SSE!
Ja det er meget vigtigere pt.Jakobsen skrev: ↑28. jun 2019, 10:25jeg vil også mene, at det er væsentligt vigtigere, at vi får en klog, hurtig og fysisk stærk forsvarsspiller som kan organisere forsvaret og være med til at ændre mentaliteten på holdet.FIDEL skrev: ↑28. jun 2019, 09:51Jeg er overbevist om, at det ikke er en prioritering med en spillende stopper. Vi er ude efter Thelander, og det er nok det bedste vi kan få fingrene i pt.BoT skrev: ↑28. jun 2019, 08:42Pjat. Det er jer, der er naive, når jeres fodboldverden begrænser sig til, at der skal spilles tikitaka fra bagkæden og op. Selvfølgelig kan en superligaforsvarsspiller lave en fornuftig førstegangsaflevering til en midtbanespiller eller en back.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Jeg ved ikke om Thelander er klog, men han er ok hurtig og fysisk stærk, men jeg tror vi får konkurrence fra AGF og Brøndby om hans underskrift. Så måske er kæresten hende der træffer den endelige beslutning....
Lykkes det ikke med Thelander, er jeg sikker på, at det nok skal lykkes Gaarde at få fat i en udemærket stopper.
Som breddespiller kunne jeg faktisk godt tænke mig Alexander Juel i klubben, og der var en på bold.dk, som foreslog et bytte med Pallesen og lidt penge oveni. Det kunne være perfekt. Dog gider Pallesen nok ikke spille 1. divison.
Hvordan kan Jens Stage blive solgt for 15-25 millioner? Og så til FCK? Er det bare mig, eller virker det ikke langt over hvad han burde være værd? Og hvorfor er FCK så interesserede i ham?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Og AGF har lige sikret sig en enorm indtjening på Stage. Brøndby er notorisk rigere end os. Det kan godt blive svært hvis de er seriøse omkring at hente Thelander.FIDEL skrev: ↑28. jun 2019, 10:54Ja det er meget vigtigere pt.Jakobsen skrev: ↑28. jun 2019, 10:25jeg vil også mene, at det er væsentligt vigtigere, at vi får en klog, hurtig og fysisk stærk forsvarsspiller som kan organisere forsvaret og være med til at ændre mentaliteten på holdet.FIDEL skrev: ↑28. jun 2019, 09:51Jeg er overbevist om, at det ikke er en prioritering med en spillende stopper. Vi er ude efter Thelander, og det er nok det bedste vi kan få fingrene i pt.BoT skrev: ↑28. jun 2019, 08:42Pjat. Det er jer, der er naive, når jeres fodboldverden begrænser sig til, at der skal spilles tikitaka fra bagkæden og op. Selvfølgelig kan en superligaforsvarsspiller lave en fornuftig førstegangsaflevering til en midtbanespiller eller en back.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
Jeg ved ikke om Thelander er klog, men han er ok hurtig og fysisk stærk, men jeg tror vi får konkurrence fra AGF og Brøndby om hans underskrift. Så måske er kæresten hende der træffer den endelige beslutning....
Lykkes det ikke med Thelander, er jeg sikker på, at det nok skal lykkes Gaarde at få fat i en udemærket stopper.
Som breddespiller kunne jeg faktisk godt tænke mig Alexander Juel i klubben, og der var en på bold.dk, som foreslog et bytte med Pallesen og lidt penge oveni. Det kunne være perfekt. Dog gider Pallesen nok ikke spille 1. divison.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
AGF er vel dækket okay ind i midterforsvaret, hvor de har Niklas Backman, Jesper Juelsgård og Frederik Tingager? Brøndby var vist kun interesseret i Rasmus Thelander på grund af Alexander Zorniger, så jeg regner ikke med, at de går efter ham.
Thelanders kæreste er i øvrigt fra Hasseris, og de har to børn sammen, så vi har en klar fordel dér. Ville ikke undre mig hvis det ender med han kommer "hjem", når vi forhåbentligt får skippet vores slovakker og/eller Jores Okore. Det kunne også ske, hvis Joakim Mæhle bliver skudt afsted denne sommer, selvom det virker til, at Genk gerne vil holde på profilerne - særligt efter salget af Leandro Trossard til Brighton.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det er meget usikkert om Niklas Backman nogensinde kommer tilbage på fodbldbanen. Han kæmper stadig med efterveer fra de hovedskader, han har haft, og det kan meget vel koste ham karrieren, og så er AGF's midterforsvar pludselig ikke så solidt.McMark skrev: ↑28. jun 2019, 11:21AGF er vel dækket okay ind i midterforsvaret, hvor de har Niklas Backman, Jesper Juelsgård og Frederik Tingager? Brøndby var vist kun interesseret i Rasmus Thelander på grund af Alexander Zorniger, så jeg regner ikke med, at de går efter ham.
Thelanders kæreste er i øvrigt fra Hasseris, og de har to børn sammen, så vi har en klar fordel dér. Ville ikke undre mig hvis det ender med han kommer "hjem", når vi forhåbentligt får skippet vores slovakker og/eller Jores Okore. Det kunne også ske, hvis Joakim Mæhle bliver skudt afsted denne sommer, selvom det virker til, at Genk gerne vil holde på profilerne - særligt efter salget af Leandro Trossard til Brighton.
At få 15 millioner for Jens Stage er godt solgt, men det skal han også koste. Han har altså spillet på et højt niveau i lang tid og kan fortsat udvikle sig. Jeg kan godt forstå, at FCK henter ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det kan jeg sagtens følge Pallesen i - Jammerbugt eller Vejgaard er nok også mere niveauet........FIDEL skrev: ↑28. jun 2019, 10:54Ja det er meget vigtigere pt.Jakobsen skrev: ↑28. jun 2019, 10:25jeg vil også mene, at det er væsentligt vigtigere, at vi får en klog, hurtig og fysisk stærk forsvarsspiller som kan organisere forsvaret og være med til at ændre mentaliteten på holdet.FIDEL skrev: ↑28. jun 2019, 09:51Jeg er overbevist om, at det ikke er en prioritering med en spillende stopper. Vi er ude efter Thelander, og det er nok det bedste vi kan få fingrene i pt.BoT skrev: ↑28. jun 2019, 08:42Pjat. Det er jer, der er naive, når jeres fodboldverden begrænser sig til, at der skal spilles tikitaka fra bagkæden og op. Selvfølgelig kan en superligaforsvarsspiller lave en fornuftig førstegangsaflevering til en midtbanespiller eller en back.Gamen skrev: ↑27. jun 2019, 16:31Ja, helt enig. Det har været en eklatant mangel, og gør jo også at vi alt for ofte sender den kort op til Magnus S., der så sænker tempoet og sjældent afleverer bolden over 10 meter. Nej, vi skal have nogle folk blandt de bagerste 6 der har teknikken til at kunne lægge de rigtige afleveringer. Det så jeg gerne AaB havde hentet i f.eks. David Batanero fra Sundsvall, men det blev så en lidt billigere spiller.Rams skrev: ↑27. jun 2019, 14:05Du må være stæreblind, hvis ikke du kan se, at holdet har lidt under for mange panik-prinser i forsvaret, der satser hele butikken i førstepresset, har dårlig boldomgang og i svære tider har høvlet lange violiner over midten til hovedstødskongerne på top; Van Weert, Lucas og Kusk.
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"