Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 4. jul 2019, 18:39

FIDEL skrev:
4. jul 2019, 18:33
Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 18:02
FIDEL skrev:
4. jul 2019, 17:59
Uldahl skrev:
4. jul 2019, 17:39
Lad endelig OB hente ham, så kan han blive deres nye Helenius. De er fantastiske til at hente nye jyske spillere (ved godt han ikke er dansk) som flopper. Tvivler meget stærkt på han kommer tilbage til fordums styrke. Så lad dem endelig hente endnu en dyr løntung spiller.
Men jeg gad da godt se Gaarde gå ind og byde på ham, bare for at irritere OB.
Det ville da være ret useriøst, og ikke specielt gavnligt for AaB's rygte hvis vi byder på spillere vi ikke har tænkt os at købe. Det er jo ikke sikkert OB følger vores overbud.
Man kan altid trække buddet tilbage. Det bliver gjort af de store klubber hele tiden.
Det hamrende useriøst at byde på en spille, velvidende man ikke vil have ham. Det vil være synd for både spiller og klub at sætte sådan et scam op. Kan jo også være der på et tidspunkt kommer en til Hobro som vi finder interesant, så vil det være træls at have fået et dårligt ry i Hobro.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 4. jul 2019, 18:41

Uldahl skrev:
4. jul 2019, 18:39
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Uldahl skrev:
Lad endelig OB hente ham, så kan han blive deres nye Helenius. De er fantastiske til at hente nye jyske spillere (ved godt han ikke er dansk) som flopper. Tvivler meget stærkt på han kommer tilbage til fordums styrke. Så lad dem endelig hente endnu en dyr løntung spiller.
Det ville da være ret useriøst, og ikke specielt gavnligt for AaB's rygte hvis vi byder på spillere vi ikke har tænkt os at købe. Det er jo ikke sikkert OB følger vores overbud.
Man kan altid trække buddet tilbage. Det bliver gjort af de store klubber hele tiden.
Det hamrende useriøst at byde på en spille, velvidende man ikke vil have. Det vil være synd for både spiller og klub at sætte sådan et scam op. Kan jo også være der på et tidspunkt kommer en til Hobro som vi finder interesant, så vil det være træls at have fået et dårligt ry i Hobro.
Visse vasse. :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2019, 19:06

FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Uldahl skrev:
Men det var her pointen om at være useriøs kom ind. Hvilke historier tænker du forresten på hvor store klubber har budt op på den måde uden det var hensigten at købe?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. jul 2019, 19:12

Kasper Enghardt skifter til Lyngby Boldklub

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2019, 19:16

Aalborg frederikshavner skrev:
4. jul 2019, 19:12
Kasper Enghardt skifter til Lyngby Boldklub
Han var da forhåbentligt ikke rygtet til AaB, vel?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. jul 2019, 19:20

Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 19:16
Nej, kun blandt dem, som foreslår de fleste spillere der optræder i nyheder fra bold.dk...

Vi skal op på et andet niveau før det batter, og derfor giver det ikke mening at hive spillere på et langt lavere niveau end Thelander ind.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 4. jul 2019, 19:23

Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 19:06
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Uldahl skrev:
Men det var her pointen om at være useriøs kom ind. Hvilke historier tænker du forresten på hvor store klubber har budt op på den måde uden det var hensigten at købe?
De store klubber gør det hele tiden. Læg mærke til at man c. Og man u., Liverpool, Tottenham, Arsenal, Ofte går efter de samme spillere. Det samme med Madrid og Barcelona... Læste engang, at Madrid gør det for at presse prisen op. :thumbsup:
Men jeg ved da godt, at det ikke er noget AaB gør.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 4. jul 2019, 19:24

Gamen skrev:
4. jul 2019, 19:20
Buzz Killington skrev:
Nej, kun blandt dem, som foreslår de fleste spillere der optræder i nyheder fra bold.dk...

Vi skal op på et andet niveau før det batter, og derfor giver det ikke mening at hive spillere på et langt lavere niveau end Thelander ind.
Nu kan Thelander jo altså ikke både være styrmand OG skabe bredde i truppen...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. jul 2019, 19:38

FIDEL skrev:
4. jul 2019, 19:24
Gamen skrev:
4. jul 2019, 19:20
Buzz Killington skrev:

Nu kan Thelander jo altså ikke både være styrmand OG skabe bredde i truppen...
Præcis, pointen ved Enghardt er jo, at vi har mistet Kasper P. Derfor bør vi have en solid spiller i midterforsvaret så vi har fire at vælge imellem. Okore/Okores afløser, en solid Superligastopper og så bredde i Ross og Bærtelsen (Blåbjerg indtil Bærtelsen er klar). Ross kan hvis han er så god som AaB siger sagtens konkurrere med en solid spiller og slå ham af og Blåbjerg bør ikke havde nogen fremtid da hans niveau er alt alt for lavt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2019, 19:44

FIDEL skrev:
4. jul 2019, 19:23
Buzz Killington skrev:
4. jul 2019, 19:06
FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Uldahl skrev:
De store klubber gør det hele tiden. Læg mærke til at man c. Og man u., Liverpool, Tottenham, Arsenal, Ofte går efter de samme spillere. Det samme med Madrid og Barcelona... Læste engang, at Madrid gør det for at presse prisen op. :thumbsup:
Men jeg ved da godt, at det ikke er noget AaB gør.
Altså, at de samme klubber går efter de samme spillere betyder da ikke at de gør det for bare at byde prisen op på spilleren. Jeg vil da ikke udelukke at det er sket engang, men du skrev at de strore klubber gør det hele tiden, og det lyder bare ikke realistisk, med tanke på hvor vigtigt netværk og omdømme er for klubberne.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. jul 2019, 19:45

Men Enghardt er jo netop ikke noget særligt. Jeg synes godt vi kan have to kvalificerede stoppere, i stedet for en kvalificeret og én stærkt middelmådig.

Vi kunne godt bruge en der har prøvet lidt mere, end en som Enghardt der har meget få kampe på øverste niveau ifht. hans alder. Igen - han er ikke noget særligt!

Det siger meget at ingen andre end Lyngby ville have ham.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. jul 2019, 20:00

Gamen skrev:Men Enghardt er jo netop ikke noget særligt. Jeg synes godt vi kan have to kvalificerede stoppere, i stedet for en kvalificeret og én stærkt middelmådig.

Vi kunne godt bruge en der har prøvet lidt mere, end en som Enghardt der har meget få kampe på øverste niveau ifht. hans alder. Igen - han er ikke noget særligt!

Det siger meget at ingen andre end Lyngby ville have ham.
Jeg ville også helst have to hylde A og så de to unge som backups, men jvf. økonomien og strategien er det bedst tænkelige nok en hylde A og en hylde B som Ross lettere kunne slå af.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. jul 2019, 20:08

Jakobsen skrev:
4. jul 2019, 20:00
Jeg ville også helst have to hylde A og så de to unge som backups, men jvf. økonomien og strategien er det bedst tænkelige nok en hylde A og en hylde B som Ross lettere kunne slå af.

Nu er Enghardt jo så heller ikke rigtig hylde B-spiller er min påstand. Hvis man ikke kan finde bedre klub til andet end Lyngby, så har man heller ikke noget at gøre i konkurrencen om startpladserne hos os. Og mig bekendt er der ikke nogen her, der har fundet ham særligt fremtrædende i løbet af sæsonen... før han ender i en artikel på bold.dk :thumbsup:

82 superliga-kampe som 27-årig - der er jo intet perspektiv i ham!

Og skal vi nu ikke lige se om Ross overhovedet kan være med. Mig bekendt, så er han stadig ekstremt chancebetonet i sit afleveringsspil og sine tacklinger. Han skal sluses langsomt ind.

Jeg så gerne en erfaren herre á la Luijcxk, der har noget at byde på, har noget ballast og kan tilbyde ro. Samtidig med at han sjældent spiller decideret dårligt. En der kan tilbyde truppen noget, udover det rent spillemæssige. Det har vi ikke haft i det centrale forsvar i umindelige tider.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 4. jul 2019, 20:55

Gamen skrev:
4. jul 2019, 20:08
Jakobsen skrev:
4. jul 2019, 20:00

Nu er Enghardt jo så heller ikke rigtig hylde B-spiller er min påstand. Hvis man ikke kan finde bedre klub til andet end Lyngby, så har man heller ikke noget at gøre i konkurrencen om startpladserne hos os. Og mig bekendt er der ikke nogen her, der har fundet ham særligt fremtrædende i løbet af sæsonen... før han ender i en artikel på bold.dk :thumbsup:

82 superliga-kampe som 27-årig - der er jo intet perspektiv i ham!

Og skal vi nu ikke lige se om Ross overhovedet kan være med. Mig bekendt, så er han stadig ekstremt chancebetonet i sit afleveringsspil og sine tacklinger. Han skal sluses langsomt ind.

Jeg så gerne en erfaren herre á la Luijcxk, der har noget at byde på, har noget ballast og kan tilbyde ro. Samtidig med at han sjældent spiller decideret dårligt. En der kan tilbyde truppen noget, udover det rent spillemæssige. Det har vi ikke haft i det centrale forsvar i umindelige tider.
AaB vil have Ross og Bærtelsen til at spille, og derfor får vi altså ikke 2 stærke stoppere ind nu. Og de unge udvikler sig mest ved at spille. Det er jo sådan vores klub gør. Så det hjælper ikke noget at hente Thelander OG en anden til startopstillingen, idet det vil skubbe vores unge tilbage i køen. Det er netop derfor jeg tror og håber på en ny stopper, som kan konkurrere, men ikke vil lave ballade hvis han sidder på bænken. Det kunne evt være en Gregor.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. jul 2019, 21:02

Gamen skrev:
4. jul 2019, 20:08
Det er jo helt vildt at det overhovedet er en diskussion.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. jul 2019, 21:02

FIDEL skrev:
4. jul 2019, 20:55
AaB vil have Ross og Bærtelsen til at spille, og derfor får vi altså ikke 2 stærke stoppere ind nu. Og de unge udvikler sig mest ved at spille. Det er jo sådan vores klub gør. Så det hjælper ikke noget at hente Thelander OG en anden til startopstillingen, idet det vil skubbe vores unge tilbage i køen. Det er netop derfor jeg tror og håber på en ny stopper, som kan konkurrere, men ikke vil lave ballade hvis han sidder på bænken. Det kunne evt være en Gregor.
Det er noget vås. I AaB spiller man hvis man er god nok til at spille. Er man ikke bedre end sidemanden, så er det da underordnet om man er 18 eller 28, så spiller man ikke. De unge talenter skal ikke køre på fripas - det er altså ikke dét vores strategi handler om.

Det har vi da set mange eksempler på de sidste par år. Både Abildgaard, MC, Kakeeto har haft lange perioder ude, fordi de er vurderet ringere end deres konkurrenter. Nu er vi så så dårligt besat, at vi er tvunget til at spille med f.eks. MC. Han har jo ingen konkurrence udover Kakeeto, der ligeså godt kunne blive sat til at samle ukrudt ude på Hornevej.

Hvorfor i alverden tror du ikke Gregor vil brokke sig hvis han ikke spiller?! Det giver da ingen mening. Og det er da helt på månen at tro, at vi skal gøre vores hold så tilpas ringe at vores talenter får let spil, fordi konkurrencen er minimal.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. jul 2019, 21:35

Gamen skrev:
4. jul 2019, 21:02

Det er noget vås. I AaB spiller man hvis man er god nok til at spille. Er man ikke bedre end sidemanden, så er det da underordnet om man er 18 eller 28, så spiller man ikke. De unge talenter skal ikke køre på fripas - det er altså ikke dét vores strategi handler om.

Det har vi da set mange eksempler på de sidste par år. Både Abildgaard, MC, Kakeeto har haft lange perioder ude, fordi de er vurderet ringere end deres konkurrenter. Nu er vi så så dårligt besat, at vi er tvunget til at spille med f.eks. MC. Han har jo ingen konkurrence udover Kakeeto, der ligeså godt kunne blive sat til at samle ukrudt ude på Hornevej.

Hvorfor i alverden tror du ikke Gregor vil brokke sig hvis han ikke spiller?! Det giver da ingen mening. Og det er da helt på månen at tro, at vi skal gøre vores hold så tilpas ringe at vores talenter får let spil, fordi konkurrencen er minimal.
Vi er helt enige i at det ALTID er de bedste der skal spille. Man skal ikke have spilletid for at udvikle sig. Man skal spille hvis man er den bedste mand på pladsen. I hvert fald på startpladserne.

Jeg synes dog ikke vi har været 100% tro mod det koncept siden Kent rejste. Hos ham var der sgu ingen fribilletter. Wieghorst var slem, men jeg synes heller ikke helt jeg kan sige mig fri for at mistænke Friis for at lade nogle spille for at give dem chancen (Han var blandt andet alt for hurtigt til at sætte Würtz og Risgaard på bænken). Det er mine øjne den største mangel i AaB. Der er lidt for let til spilletid. Selvfølgelig fordi vi er lidt tyndt besat, men også fordi vi gerne vil give de unge chancen - og det sidste er en stor misforståelse. Der er sgu aldrig rigtig nogen der er blevet rigtig gode til noget som helst af at komme for let til tingene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 4. jul 2019, 21:37

Gamen skrev:
4. jul 2019, 21:02
FIDEL skrev:
4. jul 2019, 20:55

Synes ikke det er vås.
Det er jo en investering i holdet og de unge når de spiller. Det har vi set med Ross, mc, Abildgaard. De 3 var jo ikke bedre end deres konkurrenter, da de fik chancen. AaB investerer i de unge i form af spilletid. Det er ret tydeligt.

Under alle omstændigheder er det for smalt med 4 stoppere fra sæsonstart, hvoraf den ene er skadet.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 4. jul 2019, 22:06

Transferfri hjulsager.
Han blir måske sluppet på en fri transfer og vil gerne hjem. BIF er naturligvis forrest i køen. Men har hørt at FCnordsjælland er ude efter ham og gør en stor indsats.
Men han ville være en super midtbane at få ind direkte i start 11 eren og til at øge konkurrencen i en 4-3-3
En mistrati tror jeg fantisk godt gaarde kunne være ude efter også. Kan jeg også godt se noget i - ift øget konkurrence og så få det lort vlk der bare tager tid på bænk og tribune og som ikke øger kvaliteten til træning.

Forsvarer - selvfølgelig skal man gå efter 2 til start 11 eren hvis okore sælges. Thelander er jo tiltænkt selv hvis okore bliver. AaB’s forsvar er en kæmpe mangel vare.
Og højre back kræver en ny løsning.
Og Når man siger man har 4 nu - men Ross er forholdvis ny - blåbjerg er forholdsvis elendig og Bærtelsen skadet, så skal der bare sættes ind.
Der er ingen i truppen der har den plads i sig.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 4. jul 2019, 22:19

Hvis Pål kan erhverves for små 3 mio håber jeg vi byder os til, han vil pynte i front https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/s ... ub/7700589
AaB - the Nordic gateway to Europe

Låst