Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 14:32

Gamen skrev:
5. jul 2019, 14:29
FIDEL skrev:
5. jul 2019, 14:25
Det SKAL han også. Og Kusk skal samtidig score mere end han gør. Han har et hav af skud forbi rammen.
Nå men jeg er nok bare ret utålmodig med vores offensiv. De har simpelthen ikke leveret godt nok.
Sikke noget vrøvl. Selvfølgelig har de det. Både Lucas og Kusk ligger hvor de skal være, målt på statistik. Og man glemmer at de modsat andre hold skal kæmpe med at have en central midtbane der hverken kan lave mål eller producere assists. Ergo ligger det meste ansvar på de 3 forreste.
De skal gerne være større profiler i ligaen, og det tror jeg også de bliver i den kommende sæson. Men set ift. hvor mange afslutninger Kusk har, så scorer han slet slet ikke nok mål.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. jul 2019, 17:16

Jeg er ikke særlig vild med tanken om Thelander-købet, da han simpelthen er skadet for ofte.

Hvis AaB leder efter en kreativ spiller til den offensive midtbane, som ikke behøver at være vanvittig erfaren, så render der en fyr rundt i Norge, som har været til prøvetræning i Aalborg over længere tid, dengang AaB's samarbejde med norske Vigør var godt kørende, og han blev af David Nielsen kaldt sin årgangs største talent, da David Nielsen var træner i Norge.

Han hedder Tobias Christensen, blev 19 år for få måneder siden, 67 førsteholdskampe for IK Start, 8 mål, 12 assist.

Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. jul 2019, 18:54

Erasmus Montanus skrev:
5. jul 2019, 17:16
Jeg er ikke særlig vild med tanken om Thelander-købet, da han simpelthen er skadet for ofte.

Hvis AaB leder efter en kreativ spiller til den offensive midtbane, som ikke behøver at være vanvittig erfaren, så render der en fyr rundt i Norge, som har været til prøvetræning i Aalborg over længere tid, dengang AaB's samarbejde med norske Vigør var godt kørende, og han blev af David Nielsen kaldt sin årgangs største talent, da David Nielsen var træner i Norge.

Han hedder Tobias Christensen, blev 19 år for få måneder siden, 67 førsteholdskampe for IK Start, 8 mål, 12 assist.

Der har jo slet ikke været et Thelanderkøb; og mig bekendt er det kun herinde, at rygterne om ham florerer. Når det så er sagt, har vi mildest talt haft begrænset succes med køb af tidligere AaB-spillere, og Thelander er jo ikke nogen stor profil; snarere en spiller af solid Superligaklasse, og det kan også være fint nok. Man kan kun ærgre sig over de to helt uforståelige og hundedyre indkøb af Lesniak og Safranko, så vi kan komme videre fra alt det mislykkede halløj, vi har måttet udstå siden 2016.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2019, 19:29

Hovedet skrev:
5. jul 2019, 18:54
Erasmus Montanus skrev:

Der har jo slet ikke været et Thelanderkøb; og mig bekendt er det kun herinde, at rygterne om ham florerer. Når det så er sagt, har vi mildest talt haft begrænset succes med køb af tidligere AaB-spillere, og Thelander er jo ikke nogen stor profil; snarere en spiller af solid Superligaklasse, og det kan også være fint nok. Man kan kun ærgre sig over de to helt uforståelige og hundedyre indkøb af Lesniak og Safranko, så vi kan komme videre fra alt det mislykkede halløj, vi har måttet udstå siden 2016.
Safranko kom ud af ingenting, ja, men Lesniak havde vi da berettiget store forventninger til. Der var sgu ikke mange som råbte “uforståeligt!” Da han blev hentet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. jul 2019, 19:33

Hovedet skrev:
5. jul 2019, 18:54
Erasmus Montanus skrev:

Der har ikke været et Thelander-køb, nej, og jeg kommenterer også bare på tanken om Thelander tilbage i AaB. Gaarde har bekræftet, at han følger med i hans situation i Vitesse. Jeg synes, man bør kigge en anden vej, men ikke så meget på grund af historikken for spillere, der vender hjem.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 5. jul 2019, 21:26

Har lige hørt at KP måske får en ny kontrakt i AaB...

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2019, 21:28

Tyskeren skrev:
5. jul 2019, 21:26
Det vil være klasse. Dog med det forbehold at fortsætter med fornyet motivation og tanken om udlandet er droppet for nuværende.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 5. jul 2019, 21:37

Tyskeren skrev:
Good news.

Jeg vil være godt tilfreds med KP og Thelander i midterforsvaret med Ross som backup.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2019, 22:04

Spanky skrev:
5. jul 2019, 21:37
Tyskeren skrev:
Good news.

Jeg vil være godt tilfreds med KP og Thelander i midterforsvaret med Ross som backup.
Enig. Det vil være ideelt. Men det kræver selvfølgelig at vi før Okore solgt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. jul 2019, 22:13

Tyskeren skrev:
Er det bare mig eller er det lidt et nederlag for KP :-)

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 5. jul 2019, 22:26

Kristian skrev:
5. jul 2019, 22:13
Tyskeren skrev:
Enig - når man er så stensikker i sin sag mht at ville til udlandet, så må det sgu være lidt pinligt! Men de skulle være tæt på hinanden igen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. jul 2019, 22:37

Kristian skrev:
Tyskeren skrev:
Mjae, det er vel bare et reality check. Han mente han var mere værd end han fik tilbudt, men det var han så åbenbart ene om.

Det må da være lidt træls, men det er da fint hvis ingen af parterne er for stolte til at finde sammen alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2019, 22:40

Pastorius skrev:
5. jul 2019, 22:37
Kristian skrev:
Tyskeren skrev:
Mjae, det er vel bare et reality check. Han mente han var mere værd end han fik tilbudt, men det var han så åbenbart ene om.

Det må da være lidt træls, men det er da fint hvis ingen af parterne er for stolte til at finde sammen alligevel.
Jeg håber du har ret, men det kunne jo også være AaB er kommet tilbage med et endnu bedre tilbud efter man har indset at alternativerne er dyrere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. jul 2019, 22:42

Forza skrev:
5. jul 2019, 22:40
Jeg håber du har ret, men det kunne jo også være AaB er kommet tilbage med et endnu bedre tilbud efter man har indset at alternativerne er dyrere.
Hovedsagen er vel at de finder sammen om noget de begge kan være tilfredse med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jul 2019, 22:57

Pastorius skrev:
5. jul 2019, 22:42
Forza skrev:
5. jul 2019, 22:40
Hovedsagen er vel at de finder sammen om noget de begge kan være tilfredse med.
Absolut. Og med den rutine der ryger fra truppen i Würtz, Risgård og potentielt Okore ville det være klasse at få KP tilbage.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jul 2019, 23:56

Tyskeren skrev:
5. jul 2019, 22:26
Kristian skrev:
Tyskeren skrev:
Enig - når man er så stensikker i sin sag mht at ville til udlandet, så må det sgu være lidt pinligt! Men de skulle være tæt på hinanden igen.
Det må være pinligt men også udtryk for at efterspørgslen nok har været meget begrænset. Hvis KP bliver kan vi godt droppe Thelander, jeg ser større behov for at allokere de begrænsede ressourcer til den centrale midtbane samt højre back

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 6. jul 2019, 00:49

Det kommer helt an på hvad Thelander ville koste, men ja, håber Kasper P bliver her, ser ham som en solid stopper på suppe niveau. Meget af kabalen afhænger dog af om vi kan få et acceptabelt beløb for Okore. Vi har også to talentfulde stoppere der måske kan tage kampen op i næste sæson, er spændt på at se om den spilletid vi har givet f.eks Ross har hjulpet og om han kan konkurrere i løbet af sæsonen

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. jul 2019, 01:31

Tyskeren skrev:
Kristian skrev:
Tyskeren skrev:
Det er Self. En rigtig lækker spiller at få ind igen, men når man hørte hvor meget KP gerne ville prøve sig af i udlandet, så er det faktisk lidt træls at høre at det ikke lykkedes for ham. Synes han fortjente det.

Men klager da ik over at få ham i truppen igen.
Thelander bliver kun aktuel hvis Okore sælges så.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. jul 2019, 08:43

Kristian skrev:
6. jul 2019, 01:31
Tyskeren skrev:
Kristian skrev:
Tyskeren skrev:
Det er Self. En rigtig lækker spiller at få ind igen, men når man hørte hvor meget KP gerne ville prøve sig af i udlandet, så er det faktisk lidt træls at høre at det ikke lykkedes for ham. Synes han fortjente det.

Men klager da ik over at få ham i truppen igen.
Thelander bliver kun aktuel hvis Okore sælges så.
Kan sagtens forstå at KP gerne ville prøve udlandet men efterspørgslen har åbenbart ikke været der. Ikke så underligt da KP med al respekt er meget middelmådig.
Bo H. vil sikkert gerne forsøge at hente ham til salami klubben.

Der er åbenbart heller ikke den store efterspørgsel hidtil efter Okore, ihvertfald ikke fra klubber som Okore finder 'værdige'

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. jul 2019, 11:34

Hvis Kasper P er motiveret for at blive er det helt fint. Jeg forstår egentlig godt, at han ville afsøge hans muligheder for et eventyr. Han er trods alt ikke en type, som en udenlandsk klub vil betale transfer for. Det kommer dog lidt bag på mig, at han ikke har kunent finde en kontrakt i Tippeligaen som jeg vil mene er lidt under vores niveau. Det kan være det er lettere til vinter, hvor den norske sæson er slut og alle parter derfor er interesserede i en halv årlig aftale. Jeg vil være gerne ganske godt tilfreds, hvis vi kan få Okore skibbet afsted og byttet med en leder fra hylde A og vi beholder Kasper P som den robuste Superligaspiller med Ross og Bærtelsen som backup.
RAUS RAUS SSE!

Låst