Præcis (men tror du har citeret det forkerte indlæg).Forza skrev: ↑23. jul 2019, 15:04Med et år tilbage af kontrakten på en spiller der allerede nærmest har udelukket at forlænge er det ikke let. Det er naivt at lave den sammenligning med de andre spillere.Hanga skrev: ↑23. jul 2019, 14:52Men hvis det er let at sælge ham derover til for et to cifret millionebeløb, hvorfor gjorde Ståle det så ikke?
Jeg siger ikke at det ikke kan lykkes, men det vil være kanon solgt af Gaarde og absolut ikke ringe hvis det ikke lykkes - til gengæld vil det være skidt for vores øvrige transferplaner, som afhænger af hans salg.
Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
Det ville overhovedet ikke undre mig, hvis Allan Gaarde tænker at få noget profit ud af sin Jores Okore-investering.
Lad os sige at vi købte ham for 4,5 millioner kroner, og han har fået 2,5 millioner kroner om året i løn (begge er skud fra hoften). I så fald vil vi rundt regnet have brugt 9,5 millioner kroner på at have ham rendende indtil videre, hvilket vil sige, at vi gerne skal have et tocifret millionbeløb for ham. Får vi det, vil jeg sige, at det er rigtig godt solgt. Der er selvfølgelig ikke regnet sign on fee, agent salær osv. med i denne beregning
Det er dog, som flere også påpeger, risky business at afvise bud på omkring 6 millioner kroner, selvom der er lang tid tilbage af transfervinduet. Mon ikke vi kunne få en habil erstatning til de penge (plus det giver luft i lønbudgettet)?
Vil sige at vi skal sælge hvis vi kan få minimum 1,25 millioner euro!
Lad os sige at vi købte ham for 4,5 millioner kroner, og han har fået 2,5 millioner kroner om året i løn (begge er skud fra hoften). I så fald vil vi rundt regnet have brugt 9,5 millioner kroner på at have ham rendende indtil videre, hvilket vil sige, at vi gerne skal have et tocifret millionbeløb for ham. Får vi det, vil jeg sige, at det er rigtig godt solgt. Der er selvfølgelig ikke regnet sign on fee, agent salær osv. med i denne beregning
Det er dog, som flere også påpeger, risky business at afvise bud på omkring 6 millioner kroner, selvom der er lang tid tilbage af transfervinduet. Mon ikke vi kunne få en habil erstatning til de penge (plus det giver luft i lønbudgettet)?
Vil sige at vi skal sælge hvis vi kan få minimum 1,25 millioner euro!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
-
Gamen
Wormgoor er en no-nonsense type, som man godt kunne bruge i AaB. Okay med fødderne, men kompromisløs i dueller og generelt en stærk header.
Har masser af erfaring.
Har masser af erfaring.
Har set ham i et par kampe, og umiddelbart er han meget tung, men stærk. Han vil få det sværere i Danmark med flere tekniske angrebsspillere... Det har man set utallige gange med forsvarere fra norsk fodbold.
-
Gamen
Til gengæld er han en udpræget ledertype der altid går forrest. Super med låget, og har altså 167 kampe i Eredivisie bag sig.
Oplagt mulighed for os, synes jeg.
Kan man klare sig mod teknikere i Eredivisie, kan man også i Superligaen.
-
Gamen
Jiloan Hamad bryder sin kontrakt i Sydkorea. Hvis Gaarde ikke havde smidt mange penge væk på lort, så havde han været helt ideel på venstre-kanten, eller som angriber.
-
Altid-for-Aalborg
- 2. div

- Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)
Hvad med Eddie gomes??
30 år, en de unge kan læne sig op af?
Han er på fri transfer
Han er på fri transfer
-
Gamen
Ikke tilladt at have dobbeltbruger, FIDEL...Altid-for-Aalborg skrev: ↑23. jul 2019, 18:12Hvad med Eddie gomes??
Han er på fri transfer
Manden har altså ikke spillet på højt niveau i 2 år. Sidst var han på Island. Alt taler for at han bare ikke har niveau, og/eller skal have en (meget) lang indkøringsperiode.
Jeg er meget lunken ved Eddi Gomes anno 2019.Altid-for-Aalborg skrev: ↑23. jul 2019, 18:12Hvad med Eddie gomes??
Han er på fri transfer
Har været alvorligt skadet og brugt hele 2018 i Island så han har ikke været matchet på højt niveau meget længe. Fed spillertype, men jeg tror ikke på han er et sted eller i en forfatning, hvor han kan gå direkte ind og hjælpe holdet. Derudover ser jeg ham på linje med Okore som en individuelt stærk type snarere end end styrmand.
RAUS RAUS SSE!
Hvad med Ruben Gabrielsen? Anfører i Molde, duelstærk ledertype, med et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Men igen Okore skal nok skydes af før der er frigivet lønkroner nok til at hente en ny midterforsvar.
https://www.transfermarkt.com/ruben-gab ... ler/107662
Men igen Okore skal nok skydes af før der er frigivet lønkroner nok til at hente en ny midterforsvar.
-
Gamen
Ja, desværre. Enten er Gaarde gal eller genial med den transfer-strategi.troelsh skrev: ↑23. jul 2019, 19:21Hvad med Ruben Gabrielsen? Anfører i Molde, duelstærk ledertype, med et halvt år tilbage af sin kontrakt.
Hov hov!Gamen skrev: ↑23. jul 2019, 18:16Ikke tilladt at have dobbeltbruger, FIDEL...Altid-for-Aalborg skrev: ↑23. jul 2019, 18:12Hvad med Eddie gomes??
Han er på fri transfer
Manden har altså ikke spillet på højt niveau i 2 år. Sidst var han på Island. Alt taler for at han bare ikke har niveau, og/eller skal have en (meget) lang indkøringsperiode.
Gomes skal vi sgu ikke ha. Slet ikke god nok.
Falk gik ud med en skade idag, kan jeg læse mig til. Det er vel ikke godt nyt for en eventuel Thomsen-transfer, hvis en sådan en har været eller er på tale? 
Det er komplet utænkeligt, at den transfer har eksisteret noget andet sted end i hovederne på debattører herinde.
Ikke sikker på den antagelse er rigtig. Man prøvede også med Kusk allerede før det var realistisk. Jeg tænker, at AaB som minimum holder sig opdaterede - især givet klubbens ikke-eksisterende scoutingkompetence.
RAUS RAUS SSE!
Thomsen er ikke en and - den er god nok og er på toppen af AaB’s liste over ønske tilgange.Jakobsen skrev: ↑24. jul 2019, 02:18Ikke sikker på den antagelse er rigtig. Man prøvede også med Kusk allerede før det var realistisk. Jeg tænker, at AaB som minimum holder sig opdaterede - især givet klubbens ikke-eksisterende scoutingkompetence.
Der er dialog med Thomsen og Ståle - men afhænger af ståles køb/salg og naturligvis duer 1-2 langtidsskader ikke på den plads. Og Thomsens egen skade er kortvarig og spiller ikke ind.
Men skal vi virkelig gå efter Thomsen? Jeg er jo en af dem der er bitter længe over det der forbudte skifte, men samtidig håber jeg at Lucas, kusk og Thomsen sammen kan genskabe noget magi.. Bliver fandme en lang sæson det her..
Jeg tror Thomsen vil passe super godt ind på vores 3 mands midtbane. Han er så meget bedre på bolden end nogen anden vi har. Jeg ser dog også gerne at vi får en Risgaard type sådan rent personlighedsmæssigt. En der virkelig har vindervilje og som hiver andre op. Det gør Thomsen ikke. Men at tro på to til midtbanen vil som minimum kræve et stort Abildgaard salg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Kasper Fisker har vel snart kontraktudløb.. Kunne han være en mulighed?