Jeg ønsker mig nærmest et helt nyt hold men scenariet med et stille vindue og et reduceret lønbudget er desværre nok meget realistiskYankee skrev: ↑25. jul 2019, 14:49Men det er jo ikke fair.
AaB har meldt ud at der skal skæres ned på lønbudgettet. Gaarde har meldt ud at der i sommervinduet skulle hentes 1-2 spillere (udover Hansen) samt at der skulle gennemføres et salg. Det er man vel fint on track med?
Så kan vi være uenige i strategien eller valgene, men der er ingen der har lovet en masse store indkøb denne sommer - tværtimod.
Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)
Det må være til venstre side. Med Klitten og Ahlmann ude, giver det mening.
Mon ikke de forlænger med Patrick og siger farvel til Pallesen. Jeg er ikke nødvendigvis fan af nogen af dem men Patrick har trods alt en plads i hierarkiet og noget erfaring som er fin i truppen.
Drømmescenariet var selvfølgelig at Dalle vendte hjem næste år men det er nok ret urealistisk
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Da vinduet åbnede var det vist også højre back Gaarde nævnte som sårbar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ved ikke lige hvor jeg skulle poste denne, men lidt gennemgang af AaB’s finansielle situation https://steenhouman.com/2019/07/22/AaB- ... l-det/amp/
-
Gamen
Der er heller ikke nogen af de to som er specielt pålidelige hvis vi skal sigte højere end nu. Giv Patrick 1 år mere, hvor han kan få en Augo-rolle uden at spille, og spark Pallesen ud til sommer. Hent en ny højreback.
Egentlig fuldstændig sindssygt, så ringe en trup vi har!
Nu sidder vi og skriver om en back. Er det en højre eller venstre back (vi mangler begge steder)
Vi mangler sjovt nok også 1-2 centrale forsvarsspillere.
Vi mangler også 1-2 centrale midtbane spillere.
Vi mangler også en angriber med mål i støvlerne.
Prøv engang at se, hvordan Gaarde har sønder knust det mester hold vi havde i 2014. Ikke nok med vi er bombet tilbage til stenalderen rent trup mæssigt. Det er fuldstændig det samme rent økomisk.
Det er mig en GÅDE, hvordan man kan gøre det uden at det får konsekvenser!?!?
Nu sidder vi og skriver om en back. Er det en højre eller venstre back (vi mangler begge steder)
Prøv engang at se, hvordan Gaarde har sønder knust det mester hold vi havde i 2014. Ikke nok med vi er bombet tilbage til stenalderen rent trup mæssigt. Det er fuldstændig det samme rent økomisk.
-
Gamen
Der er nu nok lidt forkerte tal, og mangler nok en del i detaljegraden - mange underliggende forklaringer der kan understøtte tallene bedre.slammer skrev: ↑25. jul 2019, 21:52Ved ikke lige hvor jeg skulle poste denne, men lidt gennemgang af AaB’s finansielle situation https://steenhouman.com/2019/07/22/AaB- ... l-det/amp/
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Jeg undrer mig også, forklaringen er nok den simple at Gaarde er ven af huset og dermed har meget lang snorGaarde6 skrev: ↑25. jul 2019, 21:56Egentlig fuldstændig sindssygt, så ringe en trup vi har!
Ahhh rent økonomisk ligger vi på sammen niveau som 2008 holdet hvis man vurdere på hvad der er spyttet i holdet. Endda lavere end 99 holdet :-)Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. jul 2019, 22:05Jeg undrer mig også, forklaringen er nok den simple at Gaarde er ven af huset og dermed har meget lang snorGaarde6 skrev: ↑25. jul 2019, 21:56Egentlig fuldstændig sindssygt, så ringe en trup vi har!
Folk bliver mere og mere desperate for hver dag der går..vent nu og konkludere noget på den her trup indtil vinduet er færdigt.
Vi VED at vi kommer til at vente og det må vi sq leve med!
Jeg synes du gør truppen langt værre end den er.Gaarde6 skrev: ↑25. jul 2019, 21:56Egentlig fuldstændig sindssygt, så ringe en trup vi har!
Vi har klasse spillere i Rinne, Lucas, Kusk, Van Weert og delvist Okore.
Og så har vi stabile Superliga spillere i KP, Ahlmann, Abildgaard. Samt ukendt standard/tvivlsom rang i form af Olsen, MC, PK.
Problemet er ikke manglen på kvalitet. Problemet er skævvridningen i sammensætningen af truppen, mangel på lederskab på banen, hos træneren og en masse lønkroner der går tabt på fejlkøb.
------------------------------------------------
Er det ikke bare en gammel artikel der er har skiftet dato? FC Helsingør figurerer.Gamen skrev:Der er nu nok lidt forkerte tal, og mangler nok en del i detaljegraden - mange underliggende forklaringer der kan understøtte tallene bedre.slammer skrev: ↑25. jul 2019, 21:52Ved ikke lige hvor jeg skulle poste denne, men lidt gennemgang af AaB’s finansielle situation https://steenhouman.com/2019/07/22/AaB- ... l-det/amp/
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Adam Andersson startede utraditionelt ikke inde for Häcken i aftes i EL mod Alkmaar (kom ind med 3 min. tilbage). Med mindre han er skadet kan det være en indikation af et skifte står nær for. Igen, ikke nødvendigvis os der skal afhente ham, men det ville da være oplagt når han nu kan spille begge backs.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Er han snart kontraktløs, eller hvorfor skulle vi være inde i billedet her? Jeg kender ham ikke, men ud fra hans profil kan han da næppe være helt billig?Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2019, 23:12Adam Andersson startede utraditionelt ikke inde for Häcken i aftes i EL mod Alkmaar (kom ind med 3 min. tilbage). Med mindre han er skadet kan det være en indikation af et skifte står nær for. Igen, ikke nødvendigvis os der skal afhente ham, men det ville da være oplagt når han nu kan spille begge backs.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Jeg er ikke enig.Forza skrev: ↑25. jul 2019, 22:20Jeg synes du gør truppen langt værre end den er.Gaarde6 skrev: ↑25. jul 2019, 21:56Egentlig fuldstændig sindssygt, så ringe en trup vi har!
Vi har klasse spillere i Rinne, Lucas, Kusk, Van Weert og delvist Okore.
Og så har vi stabile Superliga spillere i KP, Ahlmann, Abildgaard. Samt ukendt standard/tvivlsom rang i form af Olsen, MC, PK.
Problemet er ikke manglen på kvalitet. Problemet er skævvridningen i sammensætningen af truppen, mangel på lederskab på banen, hos træneren og en masse lønkroner der går tabt på fejlkøb.
Lucas er en rigtig dygtig spiller men har også en tendens til at falde ud af kampene. Rinne er en dygtig målmand men er i bedste fald en top 3 målmand. Kusk har et højt topniveau og et tilsvarende lavt bundniveau med tendens til at falde ud af kampene.
Okore er milevidt fra hvad han engang var og van Weert er i bedste fald en middelmådig suppe angriber.
Det er et hold med en masse mangler og svagheder som i sidste ende falder tilbage på den sportslige ledelse.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Har udløb slut 2020, så de kan ikke vente alt for længe. Jeg kender heller ikke Häcken's økonomi, udover at de ikke laver mange salg. Og nej, ikke sikkert han er billig. Kender ikke hans kvaliteter. Men, det var tidligere fremme at en unavngiven dansk klub var i forhandlinger med Hacken, og vi mangler desperat kvalitet på backs. FCM gav jf. transfermarkt ca. 8 mio for hans tvilling, som dog jf. hans historik ligner den bedste af de to (langt flere u-landskampe). Så, skal vi sige, slag på tasken, 4 mio? Hvis Abildgaard ryger til 15 mio (eller deromkring), så er der lidt til overs til Thelander og ham her svenskeren.jonas386 skrev: ↑25. jul 2019, 23:14Er han snart kontraktløs, eller hvorfor skulle vi være inde i billedet her? Jeg kender ham ikke, men ud fra hans profil kan han da næppe være helt billig?Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2019, 23:12Adam Andersson startede utraditionelt ikke inde for Häcken i aftes i EL mod Alkmaar (kom ind med 3 min. tilbage). Med mindre han er skadet kan det være en indikation af et skifte står nær for. Igen, ikke nødvendigvis os der skal afhente ham, men det ville da være oplagt når han nu kan spille begge backs.
Det kan også være der er noget tvillingefaktor på spil, hvor de savner hinanden, eller syntes det er trygt med begge i DK i køreafstand som første udlandshophold.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gamen
Lidt svært at lure - jeg tror dog han er på vej til en noget større klub. Kan læse andetsteds at han i scouting-programmer rates med mindst ligeså gode præstationer som sin bror, der er svagere defensivt og en my bedre offensivt.Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2019, 23:27Har udløb slut 2020, så de kan ikke vente alt for længe. Jeg kender heller ikke Häcken's økonomi, udover at de ikke laver mange salg. Og nej, ikke sikkert han er billig. Kender ikke hans kvaliteter. Men, det var tidligere fremme at en unavngiven dansk klub var i forhandlinger med Hacken, og vi mangler desperat kvalitet på backs. FCM gav jf. transfermarkt ca. 8 mio for hans tvilling, som dog jf. hans historik ligner den bedste af de to (langt flere u-landskampe). Så, skal vi sige, slag på tasken, 4 mio? Hvis Abildgaard ryger til 15 mio (eller deromkring), så er der lidt til overs til Thelander og ham her svenskeren.
Det kan også være der er noget tvillingefaktor på spil, hvor de savner hinanden, eller syntes det er trygt med begge i DK i køreafstand som første udlandshophold.
Lidt akavet, at Häcken valgte Ekpolo til at dække kæmpetalentet Calvin Stengs op i aften. Ekpolo spiller mest i den anden side. Der kan have været noget taktisk i det, ellers er det nok en ok indikation på at Adam Andersson er på vej ud.
Ok. Han lyder da spændende. Håber det er noget vi er med omkring. På wiki står han som midtbanespiller, men spiller i virkeligheden på backen?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE