Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2019, 12:31

Hanga skrev:
28. jul 2019, 12:23
Buzz Killington skrev:
28. jul 2019, 11:57
Hanga skrev:
28. jul 2019, 11:33
Yankee skrev:
28. jul 2019, 11:28
Buzz Killington skrev:
28. jul 2019, 11:06

Lucas er dog tæt på at være "stjernen" i superligaen med Skovs afgang. Der er noget imagemæssigt på spil her for FCK. Med mindre de regner med Fischer finder sit gamle niveau, så kan det bliver for meget for selvopfattelsen for FCKs tilhængere, at der går lidt for meget leverpostej i den imagemæssigt. Det har brug for en stjerne på holdet. Jeg kan dog overhovedet ikke se Lucas passe ind i FCK, hverken på selvfedmespektrummet, eller spillestilsmæssigt.

Jeg tror de henter en udlænding.
Det sidste tror jeg også, men jeg er helt uenig i resten. Lucas er ikke en stjerne på det niveau og er da langt overstrålet af Dame N'Doye og Viktor Fischer. Jeg tror de fleste i København vil se ham som en lottokupon. Det er ikke meget, Lucas har vist på internationalt niveau.
Eller for den sags skyld i de store kampe herhjemme.
Misforstå mig ikke, jeg er kæmpe fan af Lucas og vil være ekstremt træt af at se ham skifte til FCK, men han har stadig ting at bevise selv i superligaen. Har løftet sit niveau meget siden han kom retur og har især på hjemmebane mod de mindre hold været eminent og nærmest ejet banen, men han er ikke rigtig trådt i karakter i de sværeste kampe.
Indrømmet, jeg husker ikke så meget substantielt omkring hans niveau mod topholdene, men når jeg kigger på hans stats, så har han da en god portion mål og assists mod FCK og Brøndby og EFB. Er du sikker på den holder?
1 mål mod hhv. Brøndby og FCK ja. Ingen mod FCM. Ingen assist.
Kampene mod Esbjerg foregår på et lavere niveau. Jeg ved godt de fik en flot placering men det er stadig et væsentligt lavere niveau.
EFB sluttede altså 4 point foran BIF. Men nuvel, hvis du baserede din vurdering af hans præstationer på selve kampbilledet, så har jeg intet at tilføje, da jeg som nævnt ikke kan huske detaljerne.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 28. jul 2019, 12:44

Aalborg frederikshavner skrev:
28. jul 2019, 12:28
Hanga skrev:
28. jul 2019, 12:23
Buzz Killington skrev:
28. jul 2019, 11:57
Hanga skrev:
28. jul 2019, 11:33
Yankee skrev:
28. jul 2019, 11:28
Buzz Killington skrev:
28. jul 2019, 11:06

Lucas er dog tæt på at være "stjernen" i superligaen med Skovs afgang. Der er noget imagemæssigt på spil her for FCK. Med mindre de regner med Fischer finder sit gamle niveau, så kan det bliver for meget for selvopfattelsen for FCKs tilhængere, at der går lidt for meget leverpostej i den imagemæssigt. Det har brug for en stjerne på holdet. Jeg kan dog overhovedet ikke se Lucas passe ind i FCK, hverken på selvfedmespektrummet, eller spillestilsmæssigt.

Jeg tror de henter en udlænding.
Det sidste tror jeg også, men jeg er helt uenig i resten. Lucas er ikke en stjerne på det niveau og er da langt overstrålet af Dame N'Doye og Viktor Fischer. Jeg tror de fleste i København vil se ham som en lottokupon. Det er ikke meget, Lucas har vist på internationalt niveau.
Eller for den sags skyld i de store kampe herhjemme.
Misforstå mig ikke, jeg er kæmpe fan af Lucas og vil være ekstremt træt af at se ham skifte til FCK, men han har stadig ting at bevise selv i superligaen. Har løftet sit niveau meget siden han kom retur og har især på hjemmebane mod de mindre hold været eminent og nærmest ejet banen, men han er ikke rigtig trådt i karakter i de sværeste kampe.
Indrømmet, jeg husker ikke så meget substantielt omkring hans niveau mod topholdene, men når jeg kigger på hans stats, så har han da en god portion mål og assists mod FCK og Brøndby og EFB. Er du sikker på den holder?
1 mål mod hhv. Brøndby og FCK ja. Ingen mod FCM. Ingen assist.
Kampene mod Esbjerg foregår på et lavere niveau. Jeg ved godt de fik en flot placering men det er stadig et væsentligt lavere niveau.

Jeg husker kampene mod de 3 store som værende der hvor Lucas havde det småsvært, og hvor han kan tage yderligere skridt fremad.
Jeg er meget enig i at Lucas har haft problemer mod topklubberne og her har han stadigvæk noget at bevise, han har dog også haft svære arbejdsbetingelser i disse kampe.

Gaarde har meldt klart ud at der skal sælges før der kan købes, jeg håber på en snarlig afklaring så vi kan komme videre.
Så synes jeg Gaarde skulle tage og sælge Safranko og Abildgaard for 15 mio så vi kan komme videre i den her butik.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. jul 2019, 12:48

sulakvelidze skrev:
28. jul 2019, 09:36
Med alle de kendte parametre med Albæks forhold til Glen, hans fortid som akademispiller i FCM og skamrost af Glen, hans familie og ikke mindst Sønderjyskes åbenlyse vilje til at lade Glen gå på shopping i sette transfervindue og så tage den økonomiske lussing senere, har Allan Gaarde i tilfælde af interesse for Albæk lige fra starten været så langt bagud på point, at en eventuel forbindelse i bedste fald har været kort. Det ville kræve stor overpris fra AaB at lokke Albæk til Aalborg, når Glen og sønderjyske samtidig har været på banen.

Et Albæk-skifte til AaB ville vel nærmest svare til, at Augu ellr Risgård havde valgt FC Midtjylland efter deres tur i udlandet. Vel at mærke et FCM placeret i bunden af superligaen.

Fuldstændig urealistisk.
Noget af en overdrivelse at kalde det fuldstændig urealistisk.

Og hvad er det for noget fis med hans familie. Hans far døde for flere år siden, og Albæk er fra Sjælland. En løgn bliver ikke en sandhed af at blive fortalt flere gange.

Desuden var Albæks førsteprioritet at blive ude.

Sønderjyske har ikke kampshoppet, og har stadig et lønniveau der er 15 % lavere end vores.

Du får Sønderjyske til at fremstå som Real Madrid! Selvfølgelig skal vi kunne matche dem på stort set alle betydende parametre - at påstå andet er grinagtigt.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 28. jul 2019, 14:14

Det er ikke fuldstændig urealistisk at hente spillere på Mads Albæks niveau, men lige netop Albæk er fuldstændig urealistisk for AaB, når Glen allerede har lagt billet ind på en af sine yndlinge i FCM-tiden. Det svarer til, at en tidligere Erik Hamrèn-darling skulle fravælge Hamrèn til fordel for en klub, han intet forhold havde til.

Lad gå med, at han ikke har familie i Sønderjylland. Det ved jeg intet om, men forstod på et tidligere indlæg i tråden, at det spillede ind. Men det andet taler så kraftigt til fordel for Sønderjyske og Glen, at det ville presse prisen for AaB op på et urealistisk niveau.

Jeg synes, du har mange gode forslag i denne tråd, men Mads Albæk er i min bog i kategorien for spillere, bold.dk har nævnt i føljetonen om danskere, der ikke slår til i udlandet. Det er for nemt bare at slynge den slags navne ud uden at forholde sig til det realistiske og så slå Gaarde i hovedet, når ønsket ikke går i opfyldelse.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2019, 14:25

sulakvelidze skrev:
28. jul 2019, 14:14
Det er ikke fuldstændig urealistisk at hente spillere på Mads Albæks niveau, men lige netop Albæk er fuldstændig urealistisk for AaB, når Glen allerede har lagt billet ind på en af sine yndlinge i FCM-tiden. Det svarer til, at en tidligere Erik Hamrèn-darling skulle fravælge Hamrèn til fordel for en klub, han intet forhold havde til.

Lad gå med, at han ikke har familie i Sønderjylland. Det ved jeg intet om, men forstod på et tidligere indlæg i tråden, at det spillede ind. Men det andet taler så kraftigt til fordel for Sønderjyske og Glen, at det ville presse prisen for AaB op på et urealistisk niveau.

Jeg synes, du har mange gode forslag i denne tråd, men Mads Albæk er i min bog i kategorien for spillere, bold.dk har nævnt i føljetonen om danskere, der ikke slår til i udlandet. Det er for nemt bare at slynge den slags navne ud uden at forholde sig til det realistiske og så slå Gaarde i hovedet, når ønsket ikke går i opfyldelse.
Vi kunne selvfølgelig ha' hentet ham hvis vi bare ville betale en mega overløn. Spørgsmålet er: hvis vi og SE begge er villige til at betale ham den løn han er værd, baseret på Albæks sidste par års præstationer, hans alder, skadeshistorik etc. Hvem ville han så vælge. AaB eller SE? Mit bud er SE ud fra de ting du rigtigt nævner. Men jeg tror slet ikke vi har budt på ham.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. jul 2019, 15:24

Buzz Killington skrev:
28. jul 2019, 14:25
sulakvelidze skrev:
28. jul 2019, 14:14

Vi kunne selvfølgelig ha' hentet ham hvis vi bare ville betale en mega overløn. Spørgsmålet er: hvis vi og SE begge er villige til at betale ham den løn han er værd, baseret på Albæks sidste par års præstationer, hans alder, skadeshistorik etc. Hvem ville han så vælge. AaB eller SE? Mit bud er SE ud fra de ting du rigtigt nævner. Men jeg tror slet ikke vi har budt på ham.
Men lige meget hvad - det er sindssygt dårligt arbejde af Gaarde ;)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 28. jul 2019, 16:59

Altså det der med Lucas til FCK: Det er ren spekulation ikke? Har der været en eneste reel melding om det?
Jeg tror FCK går efter en venstrefodet erstatning.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. jul 2019, 17:25

MrBangDK skrev:
28. jul 2019, 15:24
Endnu et hyper-relevant indlæg fra parcelhuset i Herlev. P.S. Læs retningslinjerne. Bidrager dit indlæg ikke med noget nævneværdigt, så bør du ikke poste det. Tak.

————————

Jo længere tid der går, så bliver det mere og mere realistisk med en lejeaftale til Safranko kontraktperioden ud.
Klubberne der har vist interesse for Safranko ønsker kraftigt forringede vilkår for AaB i form af lav lejeudgift, væsentligt mindre transfer osv.

Det er bydende nødvendigt med penge i kassen, og det er vel efterhånden ved at være der at man kraftigt skal overveje sin prissætning.
Interessen for ham er ikke steget trods landholdsdebut osv. og den overhånd Gaarde kunne have ifht. købende klubber ved afslutningen af seneste sæson, hvor en række klubber viste interesse, blev desværre nok smadret af den vanvittige pris.

Både Aberdeen og Dundee United har nu hentet angribere.
Spilleren vil selv væk. Det er en rigtig skidt situation, som vi forhåbentlig får løst snart.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. jul 2019, 17:27

BoT skrev:
28. jul 2019, 16:59
Altså det der med Lucas til FCK: Det er ren spekulation ikke? Har der været en eneste reel melding om det?
Jo. Bortset fra at Tyskeren skriver at der har været kontakt mellem klubberne og at FCK har budt.

Jeg tror også FCK går efter en venstrefod - det eneste men er, at FCK handler vildt og blodigt i Superligaen denne sæson. Det er ret ukarakteristisk.
Heldigvis er vi denne gang godt stillet med kontraktlængde osv.
Medmindre der er en klausul af en art...

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. jul 2019, 17:38

Buzz Killington skrev:
Hvad er overløn for en ledertype? Albæk har været anfører 3 steder, fordi han er en vindertype, der også har et flot CV. Præcis den spillertype vi mistede med Würtz og Risgård.

Vi betaler Okore 2,6 mio. årligt hvilket formodentlig er mindst 1 mio. mere end Sønderjyskes bedst lønnede får. Deres lønbudget var 10. højest for 3 år siden, og er kun steget pga. store bonusudbetalinger.
Utroligt at I formår at få talt Sønderjyske op på den måde når vores lønbudget er langt større end deres.

Et sted de overgår os er dog resultater. De har leveret langt bedre end os de seneste 5 år. Det parameter betyder selvfølgelig noget.

Sønderjyskes lønninger er ekstremt resultatbetingede. Det har de været meget ærlige om. Grundlønnen er ikke noget særligt. Selvfølgelig ville vi kunne matche den.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. jul 2019, 17:49

Flere medier citerer historien fra slovakiske medier om at Safranko måske for 3. gang kan genforenes med Czaba Laszlo i Sepsi Sfantul Gheorghe.

Problemet er, at han nok vil leje ham billigt. Klubben har kun fået tilgang af transferfri spillere de sidste mange år. De har ingen penge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2019, 18:04

Gamen skrev:
28. jul 2019, 17:38
Buzz Killington skrev:
Hvad er overløn for en ledertype? Albæk har været anfører 3 steder, fordi han er en vindertype, der også har et flot CV. Præcis den spillertype vi mistede med Würtz og Risgård.

Vi betaler Okore 2,6 mio. årligt hvilket formodentlig er mindst 1 mio. mere end Sønderjyskes bedst lønnede får. Deres lønbudget var 10. højest for 3 år siden, og er kun steget pga. store bonusudbetalinger.
Utroligt at I formår at få talt Sønderjyske op på den måde når vores lønbudget er langt større end deres.

Et sted de overgår os er dog resultater. De har leveret langt bedre end os de seneste 5 år. Det parameter betyder selvfølgelig noget.

Sønderjyskes lønninger er ekstremt resultatbetingede. Det har de været meget ærlige om. Grundlønnen er ikke noget særligt. Selvfølgelig ville vi kunne matche den.
Jeg syntes ikke jeg taler deres budget op. Men med tilgangen Hassan, Banggaard og Albæk ligner det at de har prioriteret at hente enkelte spillere fra et andet økonomisk niveau end hidtil. Sikkert pga de mange nedrykkere.

Men det er egentligt irrelevant for mit argument. Jeg påstår blot at Albæk alt andet lige hellere vil til SE.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 28. jul 2019, 18:54

Gamen skrev:
28. jul 2019, 17:27
BoT skrev:
28. jul 2019, 16:59
Jo. Bortset fra at Tyskeren skriver at der har været kontakt mellem klubberne og at FCK har budt.

Jeg tror også FCK går efter en venstrefod - det eneste men er, at FCK handler vildt og blodigt i Superligaen denne sæson. Det er ret ukarakteristisk.
Heldigvis er vi denne gang godt stillet med kontraktlængde osv.
Medmindre der er en klausul af en art...
Ah. Det havde jeg misset. Interessant.
Mon ikke de henter Saba i Randers? Han passer vel bedre typemæssigt (Og er væsentligt billigere!)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. jul 2019, 21:33

BoT skrev:
28. jul 2019, 18:54

Ah. Det havde jeg misset. Interessant.
Mon ikke de henter Saba i Randers? Han passer vel bedre typemæssigt (Og er væsentligt billigere!)
Interessen for Lucas er også blevet nævnt i BT's transferpodcast for nogle uger siden.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. jul 2019, 22:55

Gamen skrev:
28. jul 2019, 17:25
MrBangDK skrev:
28. jul 2019, 15:24
Endnu et hyper-relevant indlæg fra parcelhuset i Herlev. P.S. Læs retningslinjerne. Bidrager dit indlæg ikke med noget nævneværdigt, så bør du ikke poste det.

Sagde manden der konstant skal kommentere med “ligusterhæk Herlev” retorik på hvert fucking eneste indlæg jeg skriver!
Ska' vi hak'?

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 28. jul 2019, 23:42

Jeg VED der er kontakt - så meget kan jeg sige! Må efterhånden have overbevist alle tvivlere om min viden..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. jul 2019, 23:54

Tyskeren skrev:
28. jul 2019, 23:42
Jeg VED der er kontakt - så meget kan jeg sige! Må efterhånden have overbevist alle tvivlere om min viden..
Hvis AaB’s andel i kontakten har udstrakt sig til ret meget andet end “GÅ VÆK!”, så er jeg sgu skuffet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. jul 2019, 23:55

Tyskeren skrev:
Mellem FCK og Lucas, eller?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. jul 2019, 07:40

Tiemoko Konaté fra vendelboerne er en kantspiller som vi absolut godt kan bruge

Bongo12345
Junior
Junior
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Bongo12345 » 29. jul 2019, 08:04

Funky skrev:
28. jul 2019, 23:54
Tyskeren skrev:
Hvis AaB’s andel i kontakten har udstrakt sig til ret meget andet end “GÅ VÆK!”, så er jeg sgu skuffet.
I dagens Nordjyske er der en artikel om Lucas Andersen og FCK.
Lucas udtaler, at han ikke har hørt noget fra FCK og han undre sig ove, at hvis FCK skulle være intersseret at han ikke har hørt noget.
Han udtaler også, at han er smigret over at blive kædet sammen med FCK. Han siger " det er selvfølgelig fedt, hvis det er rigtigt. Det siger sig selv, at FCK er den største klub i Danmark"¨
Han forsætter med at fortælle, han lige har lavet ny kontrakt med AaB og de står med et spændende projekt, som han er glad for være en del af og anfører for.
På spørgsmålet om valget mellem en stor dansk klub eller et udlandseventyr siger Lucas Andersen "Ambittionen er at skal til udlandet igen og gerne i en af de fem største liga'er i Europa,Det er klart det er mit mål"

Låst