PK er jo fejlplaceret. Han skal spille højre back.andreasaab89 skrev: ↑4. aug 2019, 20:31Fejl fra mig. Mente PK ikke KPBoT skrev: ↑4. aug 2019, 20:28KP viser igen i dag, at han er den måske bedste forsvarssigning, vi kunne lave, og han gør Okore 10 % bedre. Men de andre 4 var ikke gode i dag.andreasaab89 skrev: ↑4. aug 2019, 20:25Se nu for helvede på vores hold ?
Vi spiller med
Pallesen
KP
Kaketo
Kaufman
Abou Ali
Ingen af de 5 kunne jo komme på hold i Silkeborg .
Når vi spiller med sådanne spillere bliver vi bare nødt til at sænke vores forventinger
Især idag hvor Rinne dropper, weert brænder straffe og Lukas falder totalt igennem
Er enig i at KP var god
Kamptråd: FC Muuh - AaB, 04.08.2019
Re: Kamptråd: FC Muuh - AaB, 04.08.2019
Så dårlig synes jeg egentlig ikke Kaketo var. Efter en shaky start, gjorde han det som af de få nogenlunde fremad. Men når vi spiller uden angribere i 2. Halvleg er der jo ingen at skyde efter. Jeg tænker et afproblemerne er, at både Kusk og Lukas føler at de skal gøre det hele selv. Der er ingen flow i spillet og det virker ukontrolleret. Så synes jeg også det er ofte, at vi spiller dårligere efter pausen. Uden at kunne statistikken virker det som om andre hold er bedre til at benytte pausen konstruktivt end os. Hold da op, hvor vi mangler en angriber....
Som sædvanlig bliver Friis straffet på at være på miniput niveau taktisk. Pindsvine fodbold med en mand i overtal i Herning dur ikke. De er simpelthen for stærke fysisk til at man kan holde dem fra kæmpe chancer.
Vi SKAL jagte det mål efter de får udvisningen.
Vi SKAL jagte det mål efter de får udvisningen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Han må godtnok være verdensmester til træning. Knægten skal vise noget godt kontinuerligt over 5-10 kampe på andetholdet, før han skal have en chance igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nej, det er sgu ikke en fesen kritik. Vi kan ikke leve af at han tror han skal afgøre kampene alene, og ikke kan lægge en aflevering til en medspiller, før han har forsøgt drible igennem 4-5 modstandere. Han leverer intet defensivt, og han har nogle højrisiko afleveringer når han trækker ned i banen, der er tæt på at give friløbere imod os (i andre kampe er det gået galt).
Han er en vigtig spiller for os, men han skal altså til at slappe lidt af på egoet, og så begynde at være holdspiller, ellers hjælper det intet.
Indrømmet, det hjælper ikke at skulle spille med Pallesen bag sig.
Lucas har en skidt kamp offensivt, men han kæmper røven ud af bukserne, og har altså et par farlige afslutninger med kvalitet på.
Vi skal have mere ud af de to, end vi får lige nu, men ikke nødvendigvis ved at de gør det hele selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Han har både prøvet at få en del kampe med kontinuerlig spilletid og en del kampe som reserve med kontinuerlig spilletid på andetholdet. Ingen af delene har bragt noget brugbart med sig. Jeg ser simpelthen ikke lyset i ham. Desværre.
De 3 der sidder på den modsatte bænk formår at gøre det svært for Friis. De læser ham lynhurtigt og ved Hvad de skal fra anden halvleg. Du høre ikke Friis mene at de skal gøre noget anderledes.
Enhver ved da at FCM ville komme med det tryk og så går vi bare ud og stiller os med alle mand på egen halvdel. Presset fra 1 halvleg var helt væk.
Hvorfor dælen kom Ahlmann ikke ind før, så vi kunne få en ordentlig venstre side. Og Ali var total malplaceret derude. Ingen fysik og slet slet ikke klar til superliga.
Giver for faen da ingen mening at sætte en angriber ind på kant og så sige til ham at han også skal forsvare. Thelle skulle have været inde. Forstår dælme ik Friis!
Vi havde alle chancer i dag, og det var en kamp vi burde have vundet.
Friis skal fandme ikke have ros for at skifte Ali ind. Han har på intet tidspunkt vist noget på førsteholdet der kunne minde om tegninger til noget der nogensinde kan bruges. Han skal ned at spille andethold eller lejes ud, så han får spillet kontinuerligt, og så vil det vise sig, om der er noget i ham (jeg tror ikke på det).
...men der skal altså ske noget på transferfronten. Det behøver ikke være superspillere, men vi skal altså kunne stille med noget bedre end Pallesen, Kakeeto og Abou Ali.
I dag så vi hvor vigtig Van Weert er. Vi var langt farligere med ham som opspilsstation i første halvleg. Der er alt for langt ned til den næste - også når vi ser bort fra afslutningsevnerne. Straffesparksskytte skal han dog ikke være.
Friis skal fandme ikke have ros for at skifte Ali ind. Han har på intet tidspunkt vist noget på førsteholdet der kunne minde om tegninger til noget der nogensinde kan bruges. Han skal ned at spille andethold eller lejes ud, så han får spillet kontinuerligt, og så vil det vise sig, om der er noget i ham (jeg tror ikke på det).
...men der skal altså ske noget på transferfronten. Det behøver ikke være superspillere, men vi skal altså kunne stille med noget bedre end Pallesen, Kakeeto og Abou Ali.
I dag så vi hvor vigtig Van Weert er. Vi var langt farligere med ham som opspilsstation i første halvleg. Der er alt for langt ned til den næste - også når vi ser bort fra afslutningsevnerne. Straffesparksskytte skal han dog ikke være.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Lej for helvede da vores unge spillere ud til 1 division, svensk eller norsk fodbold. De er bare ikke klar endnu, det koster gang på gang at vi har ikke kvalitet nok på de pladser. Der kommer ingen ting fra dem!
100% spot on: van Weert spiller altså (fratrukket straffesparket) altså en glimrende halvleg - er virkelig stærk som opspilsstation, kommer frem til 2 afslutninger, og stresser konstant FCMs stærke defensiv. Lad os håbe, han er klar næste søndag!
Bortset fra første sætning er jeg helt enig! Van Weert er altså en glimrende all-round-angriber.Pastorius skrev: ↑4. aug 2019, 21:04Vi havde alle chancer i dag, og det var en kamp vi burde have vundet.
Det er sort uheld med de mange skader, der tvinger os til at bruge en Robert Kakeeto, der slet ikke er Superliga-spiller samt at måtte bruge PK som venstre back. Svært at klandre Friis eller Gaarde for den sags skyld. Til gengæld står Friis altså til ansvar for:
1) Igen og igen at placere en boksangriber på venstrekanten. Mikkel Kaufmann spiller og kæmper fint, men han hæmmer vores spil utroligt meget derude, fordi han ikke kan udfordre og ikke kan løbe dybt.
2) Wessam Abou Ali har i sine snart 30 kampe for AaB præsteret på et grotesk lavt niveau hvad enten vi kigger på statistik, indtryk eller slutprodukt. Han leverer igen i dag et jammerligt indhop og det er ubegribeligt at man vælger sådan et eksperiment, når vi jagter vigtige point - især når man har bedre alternativer i Oliver Klitten og Rasmus Thellufsen.
Og puha - de sidste 100 Superliga-kampe har AaB fået 117 point. Det er dér, vi er.
Helt enig i alt det du skriver. Statistikken for de seneste 100 kampe var jeg ikke klar over. Dét er skræmmende dårligt.Yankee skrev: ↑4. aug 2019, 21:34Bortset fra første sætning er jeg helt enig! Van Weert er altså en glimrende all-round-angriber.Pastorius skrev: ↑4. aug 2019, 21:04Vi havde alle chancer i dag, og det var en kamp vi burde have vundet.
Det er sort uheld med de mange skader, der tvinger os til at bruge en Robert Kakeeto, der slet ikke er Superliga-spiller samt at måtte bruge PK som venstre back. Svært at klandre Friis eller Gaarde for den sags skyld. Til gengæld står Friis altså til ansvar for:
1) Igen og igen at placere en boksangriber på venstrekanten. Mikkel Kaufmann spiller og kæmper fint, men han hæmmer vores spil utroligt meget derude, fordi han ikke kan udfordre og ikke kan løbe dybt.
2) Wessam Abou Ali har i sine snart 30 kampe for AaB præsteret på et grotesk lavt niveau hvad enten vi kigger på statistik, indtryk eller slutprodukt. Han leverer igen i dag et jammerligt indhop og det er ubegribeligt at man vælger sådan et eksperiment, når vi jagter vigtige point - især når man har bedre alternativer i Oliver Klitten og Rasmus Thellufsen.
Og puha - de sidste 100 Superliga-kampe har AaB fået 117 point. Det er dér, vi er.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Vi har et hold med store mangler men jeg sidder alligevel tilbage med indtrykket af at vi allerede har pisset 8 point væk. Det er ikke meget etableret angrebsspil vi har og vi er enormt afhængig af enkeltmandspræstationer men sæsonstarten er simpelthen under al kritik.
van Weert har været rigtig dyr da han på nuværende tidspunkt burde være topscorer i ligaen, Kusk og Lucas er på papiret to rigtig gode spillere men især sidstnævnte skal vise noget mere.
Vi får aldrig større chance for at vinde på pløjemarken i Herning men det er meget sigende at vi smed 3 point væk
van Weert har været rigtig dyr da han på nuværende tidspunkt burde være topscorer i ligaen, Kusk og Lucas er på papiret to rigtig gode spillere men især sidstnævnte skal vise noget mere.
Vi får aldrig større chance for at vinde på pløjemarken i Herning men det er meget sigende at vi smed 3 point væk
Et andet problem, er vel ingen af vores profiler sådan for alvor brænder igennem, og er kamp afgørende. Lukas er god, men det er altid (med undtagelser) lige ved og næsten, samme med Kusk.. Der mangler tit lige det sidste.
Jeg er egentlig enig i, at Van Weert er utrolig vigtig for os. Han er i hvert fald i særklasse vores bedste angriber. Men det ændrer altså ikke på, at han også har været en dyr herre for os i år. Han kostede os ret beset sejren mod SønderjyskE og det brændte straffe i dag kostede sikkert også et point. Man kan oprigtigt undre sig over, at han er straffesparkskytte. Han har aldrig virket sikker, og det kan simpelthen ikke passe, at vi ikke har en bedrestraffeskytte. Umiddelbart burde både Kusk og Lucas være langt bedre. Det er da også dem, der tager sig af de øvrige dødbolde. Jeg har træneren mistænkt for at forsøge at booste en topscorer, selvom vi ret beset har bedre spillere på dødbolde.
Der skal altså til at ske noget nu. Jeg er med på Wessam spillede en dårlig kamp igen. Men de få gode kampe han i sin tid har spillet på holdet har han altid ligget på top og ikke som kant. Nu røg han ind på venstre kant, og han formåede slet ikke at forsvare ordentligt. Han prøvede og gjorde sikkert sit bedste, men det er ikke hans plads, og enhver kunne jo se, at han ikke var god nok. Samtidigt synes jeg heller ikke, at han kom ud med den ild i øjnene, der burde være der, især efter hans forhistorie. Men det gør sig jo gældende for flere. Hvor pokker er den professionelle stolthed blevet af. Hvorfor knokler de ikke røven ud af bukserne, da FCM kommer på 10 mand. Hvor er ærgerrigheden og vildskaben. Hvem skal råbe op og få gang i de andre og uddele skideballer når backerne (begge to) for gang nummer 10 laver en farlig fejlaflevering ind mod midten. Eller når fx Kaketo lader være med at lave et professionelt frispark på de andres banehalvdel, og de kommer frem til en stor chance. Vi mangler i den grad en leder, der skralder igennem og tør råbe op....
Der skal altså til at ske noget nu. Jeg er med på Wessam spillede en dårlig kamp igen. Men de få gode kampe han i sin tid har spillet på holdet har han altid ligget på top og ikke som kant. Nu røg han ind på venstre kant, og han formåede slet ikke at forsvare ordentligt. Han prøvede og gjorde sikkert sit bedste, men det er ikke hans plads, og enhver kunne jo se, at han ikke var god nok. Samtidigt synes jeg heller ikke, at han kom ud med den ild i øjnene, der burde være der, især efter hans forhistorie. Men det gør sig jo gældende for flere. Hvor pokker er den professionelle stolthed blevet af. Hvorfor knokler de ikke røven ud af bukserne, da FCM kommer på 10 mand. Hvor er ærgerrigheden og vildskaben. Hvem skal råbe op og få gang i de andre og uddele skideballer når backerne (begge to) for gang nummer 10 laver en farlig fejlaflevering ind mod midten. Eller når fx Kaketo lader være med at lave et professionelt frispark på de andres banehalvdel, og de kommer frem til en stor chance. Vi mangler i den grad en leder, der skralder igennem og tør råbe op....
Wessam er ganske enkelt ikke god nok til at spille Superligafodbold; det er en ærlig sag, det gælder jo for de fleste, og længere er den ikke. Problemet er ikke Wessam, men et eller andet strukturelt i AaB. Det er absurd, at vi bliver ved og ved med at anvende spillere, der i en hvilken som helst anden 100-kampsæra i AaBs historie ville have været udlejet eller optræde på Danmarksserieholdet.Klaus skrev: ↑4. aug 2019, 22:59Jeg er egentlig enig i, at Van Weert er utrolig vigtig for os. Han er i hvert fald i særklasse vores bedste angriber. Men det ændrer altså ikke på, at han også har været en dyr herre for os i år. Han kostede os ret beset sejren mod SønderjyskE og det brændte straffe i dag kostede sikkert også et point. Man kan oprigtigt undre sig over, at han er straffesparkskytte. Han har aldrig virket sikker, og det kan simpelthen ikke passe, at vi ikke har en bedrestraffeskytte. Umiddelbart burde både Kusk og Lucas være langt bedre. Det er da også dem, der tager sig af de øvrige dødbolde. Jeg har træneren mistænkt for at forsøge at booste en topscorer, selvom vi ret beset har bedre spillere på dødbolde.
Apropos de 100 kampe og 117 point. Det er en særdeles skærpende omstændighed, at vi i samme periode har brugt uhørt mange penge på spillerindkøb og stået i en så fordelagtig økonomisk situation, at vi skal tilbage til sluthalvfemserne for at finde en periode magen til. Det er mig en gåde, hvordan vi gang på gang bliver nødt til at stille op med spillere, der åbenlyst bare ikke er gode nok, og hvordan i alverden vi får så lidt ud af et hold, der - på papiret - stiller op med to af de bedste og mest kreative spillere i landet.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Du kan også tage Lyngby BK kampen med. Fraregnet Silkeborg IF kampen har van Weert kostet os rigtig dyrt, han har vist skarphed som vådt bølgepap.Klaus skrev: ↑4. aug 2019, 22:59Jeg er egentlig enig i, at Van Weert er utrolig vigtig for os. Han er i hvert fald i særklasse vores bedste angriber. Men det ændrer altså ikke på, at han også har været en dyr herre for os i år. Han kostede os ret beset sejren mod SønderjyskE og det brændte straffe i dag kostede sikkert også et point. Man kan oprigtigt undre sig over, at han er straffesparkskytte. Han har aldrig virket sikker, og det kan simpelthen ikke passe, at vi ikke har en bedrestraffeskytte. Umiddelbart burde både Kusk og Lucas være langt bedre. Det er da også dem, der tager sig af de øvrige dødbolde. Jeg har træneren mistænkt for at forsøge at booste en topscorer, selvom vi ret beset har bedre spillere på dødbolde.
Det er simpelthen under al kritik at vi spiller pivelendigt i overtal og skaber utrolig lidt, når Kusk og Lucas ikke rammer niveau så har vi intet at gøre. Vi er et ekstremt nemt hold at læse hvor planen virker til at være at gi' bolden til Lucas eller Kusk.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Du stiller store krav til bestyrelsens evne til at analysereHovedet skrev: ↑4. aug 2019, 23:13Wessam er ganske enkelt ikke god nok til at spille Superligafodbold; det er en ærlig sag, det gælder jo for de fleste, og længere er den ikke. Problemet er ikke Wessam, men et eller andet strukturelt i AaB. Det er absurd, at vi bliver ved og ved med at anvende spillere, der i en hvilken som helst anden 100-kampsæra i AaBs historie ville have været udlejet eller optræde på Danmarksserieholdet.Klaus skrev: ↑4. aug 2019, 22:59Jeg er egentlig enig i, at Van Weert er utrolig vigtig for os. Han er i hvert fald i særklasse vores bedste angriber. Men det ændrer altså ikke på, at han også har været en dyr herre for os i år. Han kostede os ret beset sejren mod SønderjyskE og det brændte straffe i dag kostede sikkert også et point. Man kan oprigtigt undre sig over, at han er straffesparkskytte. Han har aldrig virket sikker, og det kan simpelthen ikke passe, at vi ikke har en bedrestraffeskytte. Umiddelbart burde både Kusk og Lucas være langt bedre. Det er da også dem, der tager sig af de øvrige dødbolde. Jeg har træneren mistænkt for at forsøge at booste en topscorer, selvom vi ret beset har bedre spillere på dødbolde.
Apropos de 100 kampe og 117 point. Det er en særdeles skærpende omstændighed, at vi i samme periode har brugt uhørt mange penge på spillerindkøb og stået i en så fordelagtig økonomisk situation, at vi skal tilbage til sluthalvfemserne for at finde en periode magen til. Det er mig en gåde, hvordan vi gang på gang bliver nødt til at stille op med spillere, der åbenlyst bare ikke er gode nok, og hvordan i alverden vi får så lidt ud af et hold, der - på papiret - stiller op med to af de bedste og mest kreative spillere i landet.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Taber vi ikke i dag mest af alt på konditionen ? Vi virker utrolig slidte de sidste 10-15 min. Der er simpelthen ikke de nødvendige løb - især fremad i banen ?
Ingen tvivl om, at Abou Ali leverede en utrolig dårlig indsats. Men de øvrige synes jeg faktisk alle leverede en OK indsats, og der højst var tale om skønhedsfejl.
Hvis ikke FCM'eren har givet van Weert en hjernerystelse, så betyder det vel til næste kamp, at Ahlmann og Abildgaard kommer i startellever. Og så tror jeg faktisk, at en kamp som i dag vil konverteres til sejr.
Ingen tvivl om, at Abou Ali leverede en utrolig dårlig indsats. Men de øvrige synes jeg faktisk alle leverede en OK indsats, og der højst var tale om skønhedsfejl.
Hvis ikke FCM'eren har givet van Weert en hjernerystelse, så betyder det vel til næste kamp, at Ahlmann og Abildgaard kommer i startellever. Og så tror jeg faktisk, at en kamp som i dag vil konverteres til sejr.
- FlæskeFrank
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Nu synes jeg godt nok folk er hårde. De er måske også skuffet. Men vi spiller vel de bedste 45 min på heden, de sidste MANGE år. Vi vinder vel også kampen på ExG selvom de får et mål underkendt. De sidste 30 min er ikke gode, men vores hold kan heller ikke forvente andet. De sætter en spiller ind i pausen som koster mere end Gaarde har brugt i transfers I hans 6 år i AaB. Deres hold koster vel langt over 150 millioner hvor vores hold har kostet 20, men på trods af det synes jeg fandme det var godkendt!! Skuffet af helvede til....Men mere end godkendt.