Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 5. aug 2019, 13:13

baresi skrev:
strangecap skrev:
5. aug 2019, 12:11
Hvad med AK47 hvis vi kan få ham billigt?
Syns fantisk han var helt hæderlig i sin AaB tid.
Tror udfordringen er at i et 4-3-3 er der kun plads til en spids angriber (vi kan jo se at kaufmann ligger oppe på ventre og det er jo ikke en plads til ham- men af nød fordi Wessam og thellufsen ikke præsterer heller og livas afløser på den centrale)

Derfor skal en ekstra angriber næsten være en der kan slå Van weert af og blive ny 1. Angriber.
Alternativt så kommer AK47 foran kaufmann og hans udvikling og vil man det.

Dog er den centrale angriber nok hverken 1.2 eller 3. Prioritet lige nu. Der er for mange andre store mangler der skal hentes
Det er bare fint de unge skal lære at begå sig i et konkurrencemiljø ligesom kuldene fra 2011-2014 skulle. Er dog ikke sikker på AK er den rette spiller.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 5. aug 2019, 13:33

Det er en joke med AK, ikke? Manden har scoret to superligamål på et år.

Vi skal ikke have flere eks-AaB'ere, som er blevet fravalgt i deres nuværende klub. Vi skal have nogle spillere med selvtillid.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. aug 2019, 13:41

Og så vil det altså være dumt at bruge størstedelen af vores ledige spillerbudget på en plads, hvor vi pt. har en relativt velfungerende, højtlønnet spiller, der desuden er blevet viceanfører.

Vi har ikke mange ledige midler - dem vi har skal bruges, hvor de giver bedst mening: Pt. venstre kant og 6'er.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2019, 14:03

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/hobr ... aign=sport

Selv Hobro har et større scoutingsetup end vi har.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 5. aug 2019, 14:33

siger Marcus Tracy dig noget???

:thumbsdown:

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 5. aug 2019, 14:34

martinaalborg skrev:
5. aug 2019, 14:33

stort talent i USA med glasben og manglende spilforståelse...

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 5. aug 2019, 14:41

martinaalborg skrev:
5. aug 2019, 14:34

stort talent i USA med glasben og manglende spilforståelse...
Scorede et vanvittigt hovedstødsmål på Aalborg Stadion i sin debut, hvor vi vandt 3-2 over FCM. Blev også matchvinder mod FCK hvis jeg ikke husker helt forkert. En skam han var så skadesplaget, for der var satme masser af potentiale!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 5. aug 2019, 14:41

Kokkefar skrev:
5. aug 2019, 14:03

Haha - så fordi Farmer boy er i US - så er deres scountingsetup bedre end vores :cheers: - det grænser jo til det pinlige det her... :thumbsup:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. aug 2019, 15:57

Jeg er næsten der, hvor jeg er ligeglad med, hvor på banen vi bliver forstærket.
Der mangler næsten hele vejen rundt.
Jeg synes næsten typen af spiller er vigtigere.
Vi har simpelthen ingen leder i vores trup! Vi mangler et par spillere, som går forrest.
i Guder, hvor ville en Jozo, Ståle eller Strandli ha pyntet i den nuværende trup!
Et par spillere som ikke tæller græsstrå, når vi har set svært på banen.
Giv mig 2 LEDERE som går forrest!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2019, 17:25

raekkeettre skrev:
5. aug 2019, 14:41
Kokkefar skrev:
5. aug 2019, 14:03

Haha - så fordi Farmer boy er i US - så er deres scountingsetup bedre end vores :cheers: - det grænser jo til det pinlige det her... :thumbsup:
Hvad relevans har det at han er vokset op på en gård? De har en scout i felten. Vi scouter ikke engang højprofilindkøb.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. aug 2019, 17:28

Nå men hvem henter vi til angrebet?! Weert er så pisse uskarp... :thumbsdown:

DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Indlæg af DobbeltA » 5. aug 2019, 20:32

Hvad mon det koster at hente Frederik Gytkjær i Lyngby? hans kontrakt løber ud sommer 2020.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2019, 20:35

DobbeltA skrev:
5. aug 2019, 20:32
Hvad mon det koster at hente Frederik Gytkjær i Lyngby? hans kontrakt løber ud sommer 2020.
Det er ikke løsningen. Vi skal skifte vores dårligste spillere ud. Pallesen, MC, Børsting, Kakeeto, Ali. PK. Stille og roligt, men nogle der er lidt bedre.

Vi har de spillere vi skal have i toppen af hierarkiet. Det er bunden det kniber med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

DobbeltA
1. div
1. div

Indlæg af DobbeltA » 5. aug 2019, 20:41

Pastorius skrev:
5. aug 2019, 20:35
DobbeltA skrev:
Det er ikke løsningen. Vi skal skifte vores dårligste spillere ud. Pallesen, MC, Børsting, Kakeeto, Ali. PK. Stille og roligt, men nogle der er lidt bedre.

Vi har de spillere vi skal have i toppen af hierarkiet. Det er bunden det kniber med.
Men netop kampen i går afslørede en alt for smal trup i forreste kæde, hvad angår kvalitet. Kaufmann og Abou Ali var ikke meget værd, hvilket betød at udover ikke at komme frem til alverden offensivt i 2. halvleg, så kunne vi slet ikke holde fast i spillet på den forreste del af banen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. aug 2019, 20:46

Pastorius skrev:
DobbeltA skrev:

Jeg er meget enig. Vores trup er alt for tynd fordi vi har for mange dårlige marginal spillere der ikke bør være i truppen. Lad os håbe Gaarde ikke får flere hjerneblødninger og deler 3 årige kontrakter ud til højre og venstre igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2019, 21:07

DobbeltA skrev:
5. aug 2019, 20:41
Pastorius skrev:
DobbeltA skrev:

Men netop kampen i går afslørede en alt for smal trup i forreste kæde, hvad angår kvalitet. Kaufmann og Abou Ali var ikke meget værd, hvilket betød at udover ikke at komme frem til alverden offensivt i 2. halvleg, så kunne vi slet ikke holde fast i spillet på den forreste del af banen.
Enig, men det er Abou Ali, vi skal opgradere ikke Van Weert. Det er en bedre venstrekant end ham vi havde brug for i går. Ikke en der var endnu dårligere på pladsen end Kaufmann, der i forvejen er en nødløsning dér. Samtidig mangler vi alvorligt power ved siden af Patrick Olsen, og på begge backs, når PK, skal spille i venstre. Havde vi været bare lidt stærkere på de pladser, havde vi vundet den kamp - vi var sådan set tæt nok på alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

DobbeltA
1. div
1. div

Indlæg af DobbeltA » 5. aug 2019, 21:18

Pastorius skrev:
5. aug 2019, 21:07
DobbeltA skrev:
Pastorius skrev:
DobbeltA skrev:

Enig, men det er Abou Ali, vi skal opgradere ikke Van Weert. Det er en bedre venstrekant end ham vi havde brug for i går. Ikke en der var endnu dårligere på pladsen end Kaufmann, der i forvejen er en nødløsning dér. Samtidig mangler vi alvorligt power ved siden af Patrick Olsen, og på begge backs, når PK, skal spille i venstre. Havde vi været bare lidt stærkere på de pladser, havde vi vundet den kamp - vi var sådan set tæt nok på alligevel.
Jeg er helt enig i at venstrekanten er helt gal. Man kunne have forventet at Thellufsen kunne vokse sig klar til opgaven, men har har ikke været længere væk fra Start11 i SL siden han spillede U17. Jeg synes ikke at Kaufmann er klar til Start11 endnu, han kan fint få 30-45 min. så vi kan udvikle på ham, men lige nu synes han er for langt væk. Også enig i at der mangler en forstærkning på midtbanen. Jeg lever gerne sæsonen ud med den bagkæde vi har. Sælger vi fra bagkæden, skal der erstattes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2019, 21:41

DobbeltA skrev:
5. aug 2019, 21:18
Pastorius skrev:
5. aug 2019, 21:07
DobbeltA skrev:
Pastorius skrev:
DobbeltA skrev:

Jeg er helt enig i at venstrekanten er helt gal. Man kunne have forventet at Thellufsen kunne vokse sig klar til opgaven, men har har ikke været længere væk fra Start11 i SL siden han spillede U17. Jeg synes ikke at Kaufmann er klar til Start11 endnu, han kan fint få 30-45 min. så vi kan udvikle på ham, men lige nu synes han er for langt væk. Også enig i at der mangler en forstærkning på midtbanen. Jeg lever gerne sæsonen ud med den bagkæde vi har. Sælger vi fra bagkæden, skal der erstattes.
Ja, sælges Rinne, Okore, Ablidgaard etc. skal de selvfølgelig erstattes af noget der er markant bedre end det vi ellers har i truppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 6. aug 2019, 07:14

Generelt når vi ser på vores trup er der god kvalitet i 6spiller i start 11ern
Van wert, Lukas, Patrik Olesen, rinne, okore, kp
Herudover har vi Abildgård( som vi desværre nok mister), kusk(som har et for lavt bundniveau) og alhman (som er for skadet) Patrick k (en glimrende allround spiller) som er fine
Af talenter som jeg synes der er værdi i der2x Kitten, kaufmann.

Resten bør skydes af og erstattet af noget højere kvalitet

Her tænker jeg, Pallesen, MC, Kateko, Thellufsen, Ali, mfl.

Nu er de 2 slovaker da væk men der skal rydes mere op og nyt ind asap.
For ligaen knækker snart over og vi skal helst ikke ligge i den tunge ende.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 6. aug 2019, 12:04

Mens vi venter, så lad os lege med tanken om at:
Der kun kommer 2 nye spillere til.
at vi skal spille 4-3-3
at vi KUN sælger ABILDGAARD.

Hvilke 2 positioner vil I forstærke?
Hvorfor?
og evt. med hvem hvis man har emner?

Låst