Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 19. okt 2019, 16:31

FIDEL skrev:
19. okt 2019, 16:15

Min pointe handler ikke som sådan om wieghorst. Han var bare en del af ligningen.
Det er fair, men vi spillede da flot offensiv fodbold den første halve sæson under Søndergaard. Og så mener jeg, at Wieghorst var lige så stort et problem som truppen, hvis ikke større.
Men vores trup har efterfølgende været i enorm ubalance, men det ser efterhånden ud til at vi har fået det løst. Det er derfor også vigtigt, at vi formår at komme i noget europa kvalifikation, kan holde på vores gode spillere, altså Lucas og Rinne, og supplere med eksempelvis Dalsgaard og måske en anden angriber, hvis VW ikke bliver klar.
Jeg er dog bange for at Lucas ryger til sommer. Det er bare ikke muligt for os at erstatte. Håber sådan vi har ham en sæson mere. Vi skylder ham virkelig en ordentlig sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. okt 2019, 18:20

Kristian skrev:
19. okt 2019, 15:19
Olev74 skrev:
19. okt 2019, 15:05
Jeg er som sådan ikke uenig. Bestrider bare den ‘sandhed’ der kommer herinde om at det et spørgsmål om at sende et signal til Kusk eller en falliterklæring fra en presset træner. Den køber jeg ikke. En dag som i går forstår jeg godt valget af Børsting.
Godt at vi har flere strenge at spille på.
Man står undrende tilbage når man høre at Kusk og Friis skulle være uenige.

Er det virkelig sådan i AaB, at man ikke kan tåle at blive sat af. Nu har vi endelig flere strenge at spille på.

Men efter at vi har set mere end skidte ud mod GF, FCN og Randers vidner det mere om mangel på trænerkompetencer, end at man skal ofre Kusk og give hans defensive arbejde skylden.
Få dog nu Kusk i gang på en eller anden måde.

Friis har et AaB hold, hvor han har alle muligheder for at sammensætte et hold, hvor Kusk kan fungere i. Det er en KÆMPE falliterklæring at han ikke formår det. Profilerede spillere der ikke spiller, vil altid brokke sig og det må Friis sq til at lære at håndtere før der går Morten Wieghorst i det her!!
Kusk har fået maaasser af chancer, og vil fortsat også få det. Men han er ikke i nærheden af Lucas-niveau, og kan på ingen måde gøre krav på, at holdet skal bygges op omkring sig. Det tror jeg heller ikke, han kræver, men han har altså ikke vist nok til, at det virker rimeligt når andre kræver det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 19. okt 2019, 18:29

Funky skrev:
19. okt 2019, 18:20
Kristian skrev:
Olev74 skrev:
Jeg er som sådan ikke uenig. Bestrider bare den ‘sandhed’ der kommer herinde om at det et spørgsmål om at sende et signal til Kusk eller en falliterklæring fra en presset træner. Den køber jeg ikke. En dag som i går forstår jeg godt valget af Børsting.

Er det virkelig sådan i AaB, at man ikke kan tåle at blive sat af. Nu har vi endelig flere strenge at spille på.

Men efter at vi har set mere end skidte ud mod GF, FCN og Randers vidner det mere om mangel på trænerkompetencer, end at man skal ofre Kusk og give hans defensive arbejde skylden.

Friis har et AaB hold, hvor han har alle muligheder for at sammensætte et hold, hvor Kusk kan fungere i. Det er en KÆMPE falliterklæring at han ikke formår det. Profilerede spillere der ikke spiller, vil altid brokke sig og det må Friis sq til at lære at håndtere før der går Morten Wieghorst i det her!!
Kusk har fået maaasser af chancer, og vil fortsat også få det. Men han er ikke i nærheden af Lucas-niveau, og kan på ingen måde gøre krav på, at holdet skal bygges op omkring sig. Det tror jeg heller ikke, han kræver, men han har altså ikke vist nok til, at det virker rimeligt når andre kræver det.
Spot on Funky. Han viste intet under Lucas fravær, og bortset fra kampen mod VB ikke vist noget længe. Det virker til folk her er forblændet af hans meritter fra 14. og prøver på at tale ham på holdet, vel med håbet om noget af fordums storhed kan genskabes med ham på holdet. Samtidig skal Friis fyres, han må jo være en idiot af en træner når nu ikke han kan få Kusk tilbagge på fordums styrke.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 19. okt 2019, 20:33

Uldahl skrev:
19. okt 2019, 18:29
Funky skrev:
19. okt 2019, 18:20
Kristian skrev:
Olev74 skrev:

Spot on Funky. Han viste intet under Lucas fravær, og bortset fra kampen mod VB ikke vist noget længe. Det virker til folk her er forblændet af hans meritter fra 14. og prøver på at tale ham på holdet, vel med håbet om noget af fordums storhed kan genskabes med ham på holdet. Samtidig skal Friis fyres, han må jo være en idiot af en træner når nu ikke han kan få Kusk tilbagge på fordums styrke.
Han var vel god mod AGF? Men ellers enig i, at han generelt har været skuffende længe. Om han hører til på holdet i stedet for Børsting afhænger dog også af, om han viser noget til træning, og det har jeg ingen viden om. Men jeg håber, at vi snart ser Kusk tilbage på holdet. Skulle jeg vælge mellem hans topniveau og den bedste udgave af Børsting, foretrækker jeg selvfølgelig Kusk.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 19. okt 2019, 20:59

Yankee skrev:
19. okt 2019, 14:41
FIDEL skrev:
19. okt 2019, 14:25

Jeg har det her fra én meget tæt på holdet:
Børsting er bedre i de offensive relationer end Kusk. Dvs. selve holdspillet. Tro det eller ej. Og så er Børsting selvfølgelig bedre defensivt og i duelspillet,samt dybdeløb.
Vi er ikke et tophold pt., og derfor bliver vi ofte skrøbelige med en humørspiller som Kusk. Balancen på holdet skal sgu være i orden...
Det er så bare en gigantisk falliterklæring at man som træner og som klub ikke kan få Kasper Kusk til at præstere bedre end Frederik Børsting.

Det er så himmelråbende dumt. Nu er AaB jo ikke den første eller eneste klub, hvor Kusk er røget på bænken. Selvfølgelig er det kun Kusks egen skyld, at han sidder på bænken.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. okt 2019, 22:45

FIDEL skrev:
19. okt 2019, 13:30
Er det tilfældigt, at Pallesen, har spillet rigtig godt de sidste 2 kampe? Det tror jeg ikke.
Kusk har alle dage været bedst med PK som back-makker. Han kan passe sin butik, og det evner Pallesen sjældent.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. okt 2019, 22:50

Lidt bizart at skulle læse enkelte af de her indlæg igennem, med tanke på at Kusk er blandt de 10 mest chanceskabende spillere i ligaen. Han bliver reduceret til en ubetydelig brik der nemt kan undværes. Nogen her har trukket deres fodboldkundskab i en automat.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. okt 2019, 22:55

Det er i grunden lidt trist med vores gyldne ungdomsårgang i første halvdelen af 2010erne, der alle var landholdsaktuelle i slutningen af deres teenageår og regnedes blandt Superligaens største profiler.

Kusk er endt som marginalspiller på et ringere AaB-hold end det, han som ca. 20-årig for 5 år siden forlod som en af klubbens største profiler.

Helenius var dobbelt vicetopscorer i Superligaen og suverænt nr. 1 på assistlisten i 2013. 2 år senere bænkevarmer i AaB og har siden turet rundt i 3 andre Superligaklubber i periferien af deres startopstillinger.

Nicolaj Thomsen i dag fast bænkevarmer i FCK.

Lucas Andersen dog i det mindste profil hos AaB og i Superligaen i dag og igen landsholdsaktuel.

Det er paradoksalt, at markant mindre hypede AaB-spillere som Lasse Nielsen, Henrik Dalsgaard og Joakim Mæhle har haft langt mere vellykkede udenlandskarrierer.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 19. okt 2019, 23:42

Gamen skrev:
19. okt 2019, 22:50
Lidt bizart at skulle læse enkelte af de her indlæg igennem, med tanke på at Kusk er blandt de 10 mest chanceskabende spillere i ligaen. Han bliver reduceret til en ubetydelig brik der nemt kan undværes. Nogen her har trukket deres fodboldkundskab i en automat.
Eller så mener de folk at holdet hænger bedre sammen uden Kusk lige pt. Om så Kusk var nummer 1 på den liste ville det ikke betyde noget hvis holdet ikke hang sammen. Hvad nu hvis holdet uden Kusk laver 5-6 kæmpe chancer som de gjorde mod OB, og med Kusk så laver han 2 kæmpe chancer og så er det også det og OB kan hammer igennem vores højre side og score. Så er Kusk stadigvæk nummer 1-5 på din liste men vi taber 3-1....så igen. Pas nu lige på med din generalisering af folks fodboldskundskaber, du ender bare med at udstille dig selv ;) Dog vil jeg gerne indrømme at jeg håber vi kan få et dynamisk hold, hvor både Lucas og Kusk kan være centrale spillere, det vil klart være at foretrække...

PS. Husk nu at vi vandt 1-0 over et virkelig formstærkt OB hold, folk går jo helt i negativ selvsving her inde lige nu. Jeg vil tillade mig at henvise til Lucas interview efter kampen med tv3, der er sgu en knægt der evner at fokusere på det positive og skabe en historie som folk i og omkring AaB, ja selv medierne køber ind i. Det er fandme på grænsen til poetisk, når den unge mand åbner munden. Ja, jeg er solgt! ;)

Bum
Junior
Junior

Indlæg af Bum » 19. okt 2019, 23:42

Gamen skrev:
Lige så bizart som at læse de indlæg, der skyder på træner og medspillere for ikke at forløse Kusk. Der er ingen grund til at fremstille ham som offer.

Kusk er normalt en god spiller og selvskrevet til startopstillingen. Det har han så ikke været i de sidste to kampe, som vi har vundet.

Kusk må bare stramme sig an og selv spille sig tilbage i startopstillingen - præcis som alle andre spillere, der ryger af holdet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. okt 2019, 23:49

Bum skrev:
19. okt 2019, 23:42
Gamen skrev:
Lige så bizart som at læse de indlæg, der skyder på træner og medspillere for ikke at forløse Kusk. Der er ingen grund til at fremstille ham som offer.

Kusk er normalt en god spiller og selvskrevet til startopstillingen. Det har han så ikke været i de sidste to kampe, som vi har vundet.

Kusk må bare stramme sig an og selv spille sig tilbage i startopstillingen - præcis som alle andre spillere, der ryger af holdet.
Enig. Alle spillere har kriser i deres karrierer og har Kusk lige nu. Han har slet ikke fungeret eller virket lige så sulten eller stærk efter han er kommet hjem. Kusk er burde være en meget bedre spiller end Børsting, men det er han ikke lige nu. Der er for lidt dynamik i hans spil, og gode kanter i moderne fodbold arbejder bare meget. Derudover er hans offensive spil efterhånden reduceret til at trække ind og afslytte på målmanden med venstre. Jeg mener ikke Børsting er den perfekte kant for os og jeg mener vi skal have en bedre spiller, men Børsting er en bedre spiller for holdet lige nu. Han løber begge veje og han indgår faktisk fint i de offensive relationer også. Derudover giver hans løb noget til vores offensiv da det åbner modstanderne op på en anden måde end Kusk-klassikeren med at trække ind.
RAUS RAUS SSE!

Uldahl
Allstar
Allstar

Indlæg af Uldahl » 20. okt 2019, 08:38

Gamen skrev:
Dum stædigt at holde på at spille med Kusk når vi har vundet de 2 sidste uden ham. Bøvet at snakke om at have trukket fodbold kundskaben i en automat, når man hyller op om at en spiller der ikke præstere pt. skal spille fordi han har været godt.

Sjovt nok siger Kusk selv at han har forståelse for at han ikke spiller, når nu holdet vinder uden ham. Og han må gribe chancen når den opstår. Og bevise han skal spille.

Vi kommer altså frem til 5-6 store chancher mod et formstærkt OB hold, og med mere skarphed kunne vi sagtens have vundet med et par mål eller tre mere.

Det var en fremragende hold indsats der gav os den sejr, specielt i anden halvleg hvor der blev gået til stålet, og vi viste vi også kan fighte en sejr hjem når det kræves.

Hvor har du fundet din fodkundskab henne? Hunbold? eller på en bodega?

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 20. okt 2019, 12:10

Gamen skrev:
Det er vel ikke mere bizart end du altid dukket op i stærk forsvar af kusk hver gang der er det mindste kritik og sjældent holder dig tilbage på andre spillere.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 20. okt 2019, 12:12

Gamen skrev:Lidt bizart at skulle læse enkelte af de her indlæg igennem, med tanke på at Kusk er blandt de 10 mest chanceskabende spillere i ligaen. Han bliver reduceret til en ubetydelig brik der nemt kan undværes. Nogen her har trukket deres fodboldkundskab i en automat.
Gamen for F........
Lad nu være med at holde fast i gamle stats, der ikke siger noget som helst om holdindsats.
Jeg håber ikke du føler, at jeg er efter dig, men er nød til at gentage hvad jeg tidligere har skrevet til dig.
Jeg vil så gerne have Kusk til at lykkedes, og i mine øjne er han individuelt klasser bedre end Børsting. Men han fungerer altså ikke pt, og har kun vist klasse mod VB.
I denne sæson har jeg siddet med følelsen af, at Kusk kun spiller for sig selv, han vælger aldrig den lette løsning, men søger egen chance før holdets chance, det er et kæmpe problem at han ikke selv erkender dette, og prøver at starte med de nemme løsninger i kampene.
Om det er holdkammerater, træner eller Kusk selv, der skal hjælpe ham tilbage på sporet, det ved jeg ikke, men mon ikke det er en kombination.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. okt 2019, 12:36

raekkeettre skrev:

Hvad nu hvis holdet uden Kusk laver 5-6 kæmpe chancer som de gjorde mod OB, og med Kusk så laver han 2 kæmpe chancer og så er det også det og OB kan hammer igennem vores højre side og score. Så er Kusk stadigvæk nummer 1-5 på din liste men vi taber 3-1....så igen.
Det er jo ren spekulation du er ude i, og i øvrigt er Børsting usynlig i 90 minutter. Selv i vores bedste periode, så har vi ikke et eneste gennembrud i højre side. Så den der defensive soliditet kommer med en pris. Ahlmann og Lucas redder os, men bortset fra dem var resten af holdet jo middelmådigt spillende.
OB kommer dårligt ud, og skulle aldrig have startet med unge Obbekjær der var pivringe.

Uldahl hallucinerer, og påstår at vi kunne have vundet med flere mål. Vi er spillet ned under græstæppet i de sidste 45 min - OB har 60 % af spillet og masser af afslutninger. Vi skaber selv sølle én chance som Børsting formøbler.
Det er en kamp hvor vi slipper afsted med heldige 3 point, efter at have spillet fint de første 30 min. og dårligt de sidste 60.

Jeg ser da frem til at vi de næste 4 kampe møder formstærke hold i stærkeste opstilling, så vi får en rigtig styrkeprøve. I de sidste 2 kampe har OB og Hobro haft betydelige fravær af nogle af deres bedste spillere, og vi så selv hvordan det så går, da vi mødte Randers, AGF og FCN. Det kan de færreste hold holde til.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 20. okt 2019, 13:56

Gamen skrev:
20. okt 2019, 12:36
raekkeettre skrev:

Hvad nu hvis holdet uden Kusk laver 5-6 kæmpe chancer som de gjorde mod OB, og med Kusk så laver han 2 kæmpe chancer og så er det også det og OB kan hammer igennem vores højre side og score. Så er Kusk stadigvæk nummer 1-5 på din liste men vi taber 3-1....så igen.
Det er jo ren spekulation du er ude i, og i øvrigt er Børsting usynlig i 90 minutter. Selv i vores bedste periode, så har vi ikke et eneste gennembrud i højre side. Så den der defensive soliditet kommer med en pris. Ahlmann og Lucas redder os, men bortset fra dem var resten af holdet jo middelmådigt spillende.
OB kommer dårligt ud, og skulle aldrig have startet med unge Obbekjær der var pivringe.

Uldahl hallucinerer, og påstår at vi kunne have vundet med flere mål. Vi er spillet ned under græstæppet i de sidste 45 min - OB har 60 % af spillet og masser af afslutninger. Vi skaber selv sølle én chance som Børsting formøbler.
Det er en kamp hvor vi slipper afsted med heldige 3 point, efter at have spillet fint de første 30 min. og dårligt de sidste 60.

Jeg ser da frem til at vi de næste 4 kampe møder formstærke hold i stærkeste opstilling, så vi får en rigtig styrkeprøve. I de sidste 2 kampe har OB og Hobro haft betydelige fravær af nogle af deres bedste spillere, og vi så selv hvordan det så går, da vi mødte Randers, AGF og FCN. Det kan de færreste hold holde til.
Kampens tre største chancer tilfalder alle AaB - kauffman friløber, kauffman totale fri header der er svære at ramme ved siden af end ramme og Børstings som du selv skriver. Så Uldahls påstand om vi kunne have vundet større er sgu da spot on.
Men ellers er jeg enig - vi spiller efter de første 24 min rædderlig dårligt fodbold uden ideer og plan- andet en lange bolde og duelspil.
Vores midtbane er altså dårlig - Olsen som bliver hypet voldsomt er overvurderet. Han smider man bolde og virker alt i alt bare som om han er glad for at være med på det niveau. Det samme med Fossum
Det kan simpelthen ikke passe at hvis de to var så gode som de blev gjort til at vi bliver udspillet af AGF, FCN Randers og i 60 min af et reservespækket OB hold.
Alle og jeg mener ALLE kigger på Lucas og forventer han vinder kampen og de andre kam være med til at fejre den. De stepper ikke selv op og her mener jeg især Fossum og Olsen da jeg mener de med deres påstået talent og alder/erfaring er forpligtet over MC, Børsting og Kaufmann.
Luk Lucas ned og vi er ikke i nærheden af top 8- endsige top 10.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. okt 2019, 14:03

Maglau skrev:
20. okt 2019, 13:56
Gamen skrev:
raekkeettre skrev:

Kampens tre største chancer tilfalder alle AaB - kauffman friløber, kauffman totale fri header der er svære at ramme ved siden af end ramme og Børstings som du selv skriver. Så Uldahls påstand om vi kunne have vundet større er sgu da spot on.
Men ellers er jeg enig - vi spiller efter de første 24 min rædderlig dårligt fodbold uden ideer og plan- andet en lange bolde og duelspil.
Vores midtbane er altså dårlig - Olsen som bliver hypet voldsomt er overvurderet. Han smider man bolde og virker alt i alt bare som om han er glad for at være med på det niveau. Det samme med Fossum
Det kan simpelthen ikke passe at hvis de to var så gode som de blev gjort til at vi bliver udspillet af AGF, FCN Randers og i 60 min af et reservespækket OB hold.
Alle og jeg mener ALLE kigger på Lucas og forventer han vinder kampen og de andre kam være med til at fejre den. De stepper ikke selv op og her mener jeg især Fossum og Olsen da jeg mener de med deres påstået talent og alder/erfaring er forpligtet over MC, Børsting og Kaufmann.
Luk Lucas ned og vi er ikke i nærheden af top 8- endsige top 10.
Olsen skaber to af de chancer du nævner, den første med et præcist indlæg og den næste med en flot maskeret aflevering. Jeg synes du er meget hård ved ham og vores midtbane generelt. Det har virkelig været godt for vores offensive spil at få bedre teknikkere derind, og vi er også begyndt at få scoringer herfra. Der er dog stadig meget der kan forbedres, især når det ikke kører for holdet. Jeg synes vores største problem er når kampbilledet ikke former sig helt som vi havde håbet, så har vi det med at blive passive, stille os lidt ned og køre lange bolde op mod stakkels Kaufmann.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. okt 2019, 14:12

Olsen er da en af de få der rent faktisk præsterer. Jeg er enig i, at han også laver fejl, men det er længe siden vi har haft en midtbanespiller med samme evner på bolden. Han har da også allerede scoret 4 mål, hvilket er pænt som midtbanespiller. Jeg tror dog også, at han bliver bedre i takt med at Fossum bliver spillet bedre ind på holdet.

Ift Lucas er jeg enig. Det er som om de andre bliver en anelse lullet i søvn og degraderer sig selv til støttespillere. Jeg vil dog mene, at når Lucas spiller godt, så kan vi slå alle hold i ligaen, uanset om de øvrige spillere så bare venter på han gør noget genialt. Men det er også rigtigt, at der mangler nogen der tager det nødvendige ansvar i hans fravær, eller hvis han har en svær kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar

Indlæg af Uldahl » 20. okt 2019, 16:11

Gamen skrev:
raekkeettre skrev:

Jeg hallucinere absolut ikke. Modsat dig så jeg kampen, og jeg har også set de sidste tre hvor Kusk har spillet. Noget du åbenbart har misset.

Du ønske drømmer ang Kusk, og lyder ligesom Wieghorst, Vi vandt boldbesidelsen, så er alt godt, vi skal bare blive lidt skarpere i begge ender.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 20. okt 2019, 17:47

Gamen er du egentlig kusk?

Mvh Wessam

Besvar