Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
jonas386 skrev: ↑10. okt 2019, 14:13
Jamen jeg er sådan set meget enig, Yankee. Jeg synes ikke at Gaarde skal ud nu og her, men jeg mener også, at det er et sted vi bør kigge, hvis tingene ikke snart begynder at fungere. Ideen med Gaarde i anden rolle røg nok i graven med ansættelsen af Bælum. Jeg havde gerne set at Gaarde havde taget Bælums job, og vi havde fundet en anden profil som sportsdirektør, gerne en med erfaring i opbygning af scouting og et stort netværk. Jeg vil da også hellere have Gaarde end så mange andre i suppen. Han er ikke uduelig, han har bare nogle begrænsninger, som han gerne må overlade til nogle andre.
Kuhn skal iøvrigt snart tilbage. Han virker som en oplagt afløser for PEA.
Jeg er enig så langt, at jeg virkelig tror at Gaarde ville gøre sig meget bedre på business-delen og de overordnede linjer. Han har vist over mange år, at han ikke magter at sætte en trup ordentligt sammen og hans trænervalg har strittet i alle retninger. Selvom det går mig lidt i mod at "forfremme" folk der har gjort det dårligt så er jeg ret overbevist om at Gaarde ville være en meget bedre Adm. direktør, hvis han kunne holde sig ude af det sportslige. Det største problem er nok, at han ville ansætte en for svag profil der bare indordner sig under ham.
Jeg har i det hele taget helt fra starten ikke kunnet forstå, hvorfor han ikke i stedet fik en rolle omkring den komericielle udvikling af klubben, de overordnede linjer og det kommunikative. Han er selvfølgelig gammel fodboldspiller, men det er dælme få af vores gamle spillere jeg kunne se være sportsdirektør.
RAUS RAUS SSE!
-
Gamen
Mads Davidsen forlader Brøndby. Ham gad jeg virkelig godt se i AaB, i en rolle hvor spillerudvikling og scouting bindes sammen. Kæmpe kapacitet.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Gamen skrev: ↑18. okt 2019, 08:34
Mads Davidsen forlader Brøndby. Ham gad jeg virkelig godt se i AaB, i en rolle hvor spillerudvikling og scouting bindes sammen. Kæmpe kapacitet.
Jeg kender for lidt til ham til at kunne give min mening med, men jeg tænker at det ville være et meget atypisk valg af AaB bestyrelsen/ledelsen. Umiddelbart en mand med meget lidt kenskab til AaB og vores kultur og værdier. Så kan man så diskutere om det måske ikke er det vi trænger til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Forza
- Allstar

Hanga skrev: ↑18. okt 2019, 08:59
Gamen skrev: ↑18. okt 2019, 08:34
Jeg kender for lidt til ham til at kunne give min mening med, men jeg tænker at det ville være et meget atypisk valg af AaB bestyrelsen/ledelsen. Umiddelbart en mand med meget lidt kenskab til AaB og vores kultur og værdier. Så kan man så diskutere om det måske ikke er det vi trænger til.
Jeg anser det slet heller ikke for at være realistisk. Ham henter man ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Gamen
Kendskab til vores kultur og værdier? Er det ikke lidt en tom floskel efterhånden. Det er vel ikke fordi der blæser andre vinde her, end så mange andre steder.
Jeg er helt med på at det er en kende urealistisk, men det var også mere for at skitsere hvilken type vi har brug for. Og det skal altså være slut med no-names, bare fordi de har lidt førsteholdskampe for klubben. Det bør ikke være en kvalifikation i sig selv.
-
Hanga
- Allstar

Gamen skrev: ↑18. okt 2019, 09:39
Kendskab til vores kultur og værdier? Er det ikke lidt en tom floskel efterhånden. Det er vel ikke fordi der blæser andre vinde her, end så mange andre steder.
Jeg er helt med på at det er en kende urealistisk, men det var også mere for at skitsere hvilken type vi har brug for. Og det skal altså være slut med no-names, bare fordi de har lidt førsteholdskampe for klubben. Det bør ikke være en kvalifikation i sig selv.
Jaaeh altså vi er ikke markant anderledes ala St. Pauli eller lign., men der er nu alligevel en kultur i AaB som er værd at bevare. Det er næppe negativt at tidligere spillere altid udtaler, at der er en særlig følelser i AaB, at klubben er som en stor familie osv. Som jeg ser det har vi ikke brug for en type der går ind og sprænger sådan noget i stykker (ikke at jeg aner om Davidsen er sådan).
Jeg er dog helt enig i det sidste. Det vigtigste er at få den med de bedste kvalifikationer, så længe at denne person også passer ind i AaB og hvor vi vil hen. Set udefra er Bælum ansættelsen det mest oplagte eksempel på en mand der aldrig havde fået jobbet uden hans AaB baggrund.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Hanga skrev: ↑18. okt 2019, 09:46
Jaaeh altså vi er ikke markant anderledes ala St. Pauli eller lign., men der er nu alligevel en kultur i AaB som er værd at bevare. Det er næppe negativt at tidligere spillere altid udtaler, at der er en særlig følelser i AaB, at klubben er som en stor familie osv. Som jeg ser det har vi ikke brug for en type der går ind og sprænger sådan noget i stykker (ikke at jeg aner om Davidsen er sådan).
Jeg er dog helt enig i det sidste. Det vigtigste er at få den med de bedste kvalifikationer, så længe at denne person også passer ind i AaB og hvor vi vil hen. Set udefra er Bælum ansættelsen det mest oplagte eksempel på en mand der aldrig havde fået jobbet uden hans AaB baggrund.
Nu kan man jo sagtens, med respekt for kulturen i klubben, gå ind og lave markante forandringer. Hamrén er et godt eksempel - han forandrede mange helt grundlæggende ting omkring førsteholdet, med respekt for klubbens kultur.
-
Hanga
- Allstar

Gamen skrev: ↑18. okt 2019, 09:59
Nu kan man jo sagtens, med respekt for kulturen i klubben, gå ind og lave markante forandringer. Hamrén er et godt eksempel - han forandrede mange helt grundlæggende ting omkring førsteholdet, med respekt for klubbens kultur.
Præcis, så er vi jo helt enige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
DonSilicone
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
Mads Davidsen udtaler at han udelukkende er interesseret i at komme til udlandet og prøve sig af der. Så det er nok ikke AaB der er interessant for ham.
-
Gamen
DonSilicone skrev: ↑18. okt 2019, 10:34
Mads Davidsen udtaler at han udelukkende er interesseret i at komme til udlandet og prøve sig af der. Så det er nok ikke AaB der er interessant for ham.
Nej, han udtaler at det er hans prioritet at blive i udlandet. At to danske klubber er interesserede i ham er jo ikke ensbetydende med, at interessen er gengældt. Men spørgsmålet er, hvorvidt det kunne være os? Det er da ikke uinteressant hvis vi er i markedet efter en kapacitet, nu hvor Gaardes forbrugsshow ikke har givet sportsligt afkast.
-
DonSilicone
- 1. div

Gamen skrev:DonSilicone skrev: ↑18. okt 2019, 10:34
Nej, han udtaler at det er hans prioritet at blive i udlandet. At to danske klubber er interesserede i ham er jo ikke ensbetydende med, at interessen er gengældt. Men spørgsmålet er, hvorvidt det kunne være os? Det er da ikke uinteressant hvis vi er i markedet efter en kapacitet, nu hvor Gaardes forbrugsshow ikke har givet sportsligt afkast.
Ja, det er interessant om det er AaB, der er på udkig. Jeg kommenterede på om det kunne være en mulighed og det synes jeg ikke noget tyder på ud fra denne udtalelse til BT:
"Jeg har ingen kommentarer til konkrete klubnavne, men kan bekræfte, at jeg har muligheder i Danmark. Men igen, jeg prioriterer i disse år, at min karriere, vores liv og udvikling som familie skal fortsætte i udlandet.
Mads Davidsen fortæller videre, at han nu bosætter sig i Malaga."
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
DonSilicone skrev: ↑18. okt 2019, 11:09
Gamen skrev:DonSilicone skrev: ↑18. okt 2019, 10:34
Ja, det er interessant om det er AaB, der er på udkig. Jeg kommenterede på om det kunne være en mulighed og det synes jeg ikke noget tyder på ud fra denne udtalelse til BT:
"Jeg har ingen kommentarer til konkrete klubnavne, men kan bekræfte, at jeg har muligheder i Danmark. Men igen, jeg prioriterer i disse år, at min karriere, vores liv og udvikling som familie skal fortsætte i udlandet.
Mads Davidsen fortæller videre, at han nu bosætter sig i
Malaga."
Tror det er en citatfejl - det er Bilbao.
You pay for this?
-
HJEMME
- Lilleput

Det er mig en KÆMPE GÅDE, at man bringer Mads Davidsens navn i spil, hvis man mener, at der går lige vel meget floskel- og managementsprog i den med Allan Gaarde. Har han andet at byde på end rigelige mængder varm luft, en direkte linje til BT når han skal profileres og et højt bald denier index? Næppe
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
HJEMME skrev: ↑18. okt 2019, 13:29
Det er mig en KÆMPE GÅDE, at man bringer Mads Davidsens navn i spil, hvis man mener, at der går lige vel meget floskel- og managementsprog i den med Allan Gaarde. Har han andet at byde på end rigelige mængder varm luft, en direkte linje til BT når han skal profileres og et højt bald denier index? Næppe
Jeg synes måske også han mangler noget proven track record. Ingen tvivl om, at han står for en masse spændende og gode ting og hans arbejde i Kina er helt sikkert interessant og jeg synes også det er inspirerende at høre ham i Mediano. Jeg tror dog sagtens man kan gøre det stjerne godt i Kina uden nødvendigvis at være dygtig i Europæisk fodbold. Kina er et uland, også i fodbold, og han har helt sikkert lært meget af at bygge ting op derovre, men det er også en anden kultur. Det der med, at han nærmest er blevet gjort til et orakel i Dansk fodbold synes jeg er vildt for voldsomt.
RAUS RAUS SSE!
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
Har i nogle forslag til vores nye træner?
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
martinaalborg skrev: ↑20. okt 2019, 12:31
Skal vi have ny træner? Den har jeg misset.

-
Hovedet
- Allstar

FIDEL skrev: ↑20. okt 2019, 15:31
Hvis det skulle komme dertil - igen - kunne en Ove Pedersen så ikke være en mulighed? Jaja, det er jo ikke en sexet løsning, men man kan dæleme ikke klandre manden for ikke at have skabt resultater, og han må jo også være relativt billig og en helt realistisk løsning.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Hovedet skrev: ↑20. okt 2019, 15:59
Hvis det skulle komme dertil - igen - kunne en Ove Pedersen så ikke være en mulighed? Jaja, det er jo ikke en sexet løsning, men man kan dæleme ikke klandre manden for ikke at have skabt resultater, og han må jo også være relativt billig og en helt realistisk løsning.
Det håber jeg godt nok ikke kan ikke se Ove Pedersen tilføje noget til vores spil.
Håber heller ikke der kommer ny træner før tidligst til sommer. Friis skal have sæssonen ud, og hvis top 6 glipper igen, med de nye indkøb i mente, så kan vi snakke.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Uldahl skrev: ↑20. okt 2019, 16:19
Det håber jeg godt nok ikke kan ikke se Ove Pedersen tilføje noget til vores spil.
Håber heller ikke der kommer ny træner før tidligst til sommer. Friis skal have sæssonen ud, og hvis top 6 glipper igen, med de nye indkøb i mente, så kan vi snakke.
Indtil videre er vi 1 point fra 3. pladsen (Randers og BIF mangler en kamp og kan stadig lægge lidt til). Det er vel ikke lige tiden at tale om andre trænere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Kristian
- Allstar

Ja vi skal da forny os med en træner der har været på rundtur i mange superligaklubber..
Ahhh ny træner? tror du på julemanden også.