Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af gravballe » 20. okt 2019, 18:19

RicoBR02 skrev:
20. okt 2019, 17:47
Gamen er du egentlig kusk?

Mvh Wessam
Det ville forklare nogle ting

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 20. okt 2019, 21:25

Gamen skrev:
20. okt 2019, 12:36
raekkeettre skrev:
19. okt 2019, 23:42

Hvad nu hvis holdet uden Kusk laver 5-6 kæmpe chancer som de gjorde mod OB, og med Kusk så laver han 2 kæmpe chancer og så er det også det og OB kan hammer igennem vores højre side og score. Så er Kusk stadigvæk nummer 1-5 på din liste men vi taber 3-1....så igen.
Det er jo ren spekulation du er ude i, og i øvrigt er Børsting usynlig i 90 minutter. Selv i vores bedste periode, så har vi ikke et eneste gennembrud i højre side. Så den der defensive soliditet kommer med en pris. Ahlmann og Lucas redder os, men bortset fra dem var resten af holdet jo middelmådigt spillende.
OB kommer dårligt ud, og skulle aldrig have startet med unge Obbekjær der var pivringe.

Uldahl hallucinerer, og påstår at vi kunne have vundet med flere mål. Vi er spillet ned under græstæppet i de sidste 45 min - OB har 60 % af spillet og masser af afslutninger. Vi skaber selv sølle én chance som Børsting formøbler.
Det er en kamp hvor vi slipper afsted med heldige 3 point, efter at have spillet fint de første 30 min. og dårligt de sidste 60.

Jeg ser da frem til at vi de næste 4 kampe møder formstærke hold i stærkeste opstilling, så vi får en rigtig styrkeprøve. I de sidste 2 kampe har OB og Hobro haft betydelige fravær af nogle af deres bedste spillere, og vi så selv hvordan det så går, da vi mødte Randers, AGF og FCN. Det kan de færreste hold holde til.
Haha og det du siger er ikke spekulation?? Men jeg ved ikke hvad du går sådan amok over. Vi har lige vundet 1-0 over et formstærkt OB hold og du kæfter op om Kusk lige pludselig. Rolig nu, lad os antage vi har bedre trænere end os her inde, ude i AaB til at tage disse beslutninger. Og lad os da håber Kusk kommer op i omdrejninger,.Vi får brug for ham. Det er helt sikkert.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 21. okt 2019, 10:19

raekkeettre skrev:
19. okt 2019, 12:04
Coldhawk skrev:
19. okt 2019, 11:28
Funky skrev:
19. okt 2019, 09:50

Det lyder jo desværre som om Van Weert er ude i lang tid, i og med at man har ledt efter en kontraktfri angriber her i landsholdspausen. Jeg tror faktisk, AaB regner ham for ude resten af 2019.
Iøvrigt, er det mig en gåde at ham (kan ikke husk hans navn) FCMer, ikke fik minimum gult for det han gjorde mod Van Weert. Se det på replay igen. Man kan se han ikke går efter at spil bolden overhovedet.
Jeg har tænkt det samme mange gange. Jeg sad lige ud for, da det skete, og jeg tænkte Shit det er sku da direkte rødt det der!!! Men der skete ikke en skid. Og ham jeg sad ved siden af som er FCM fan sagde, han kommer for sent sådan der minimum 2 gange hver kamp, så de var ikke overrasket. Men det så helt vildt ud hvordan han efter bolden er spillet, som et andet næsehorn buldrende lige i baghoved på VW.
Jeg har mange gange overvejet at skrive et indlæg om ikke det var mere ren vold end hændelse i kampen!
Nu bliver det så endeligt taget op på debatside, hvor ingen andre tidligere, hverken Nordjyske Medier eller andre har fundet det omtale værdigt.
Dommeren gav gult kort, dvs at han så hændelsen, men vil bare bede Nikolaisen fra FCM om at dæmpe sit vanvid resten af kampen. Det kan jo kun give direkte rødt når han har set det.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2019, 10:56

634 skrev:
raekkeettre skrev:
Coldhawk skrev:
Funky skrev:

Det lyder jo desværre som om Van Weert er ude i lang tid, i og med at man har ledt efter en kontraktfri angriber her i landsholdspausen. Jeg tror faktisk, AaB regner ham for ude resten af 2019.
Iøvrigt, er det mig en gåde at ham (kan ikke husk hans navn) FCMer, ikke fik minimum gult for det han gjorde mod Van Weert. Se det på replay igen. Man kan se han ikke går efter at spil bolden overhovedet.
Jeg har tænkt det samme mange gange. Jeg sad lige ud for, da det skete, og jeg tænkte Shit det er sku da direkte rødt det der!!! Men der skete ikke en skid. Og ham jeg sad ved siden af som er FCM fan sagde, han kommer for sent sådan der minimum 2 gange hver kamp, så de var ikke overrasket. Men det så helt vildt ud hvordan han efter bolden er spillet, som et andet næsehorn buldrende lige i baghoved på VW.
Jeg har mange gange overvejet at skrive et indlæg om ikke det var mere ren vold end hændelse i kampen!
Nu bliver det så endeligt taget op på debatside, hvor ingen andre tidligere, hverken Nordjyske Medier eller andre har fundet det omtale værdigt.
Dommeren gav gult kort, dvs at han så hændelsen, men vil bare bede Nikolaisen fra FCM om at dæmpe sit vanvid resten af kampen. Det kan jo kun give direkte rødt når han har set det.
Der blev ikke givet et kort som jeg husker det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2019, 10:58

Pastorius skrev:
634 skrev:
raekkeettre skrev:
Coldhawk skrev:
Funky skrev:

Nope.

https://superstats.dk/kampe/5665
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 21. okt 2019, 11:08

Alt ved den lorteklub til Midtjylland stinker. Lige meget hvor meget jeg så end prøvede ville jeg ikke kunne nævne bare én positiv ting omkring dem. Og at de spiller svinsk er jo langt fra noget nyt. Hvis man skal vinde i deres statistiksystem, de hyrer alle deres spillere på baggrund af, skal man jo have 100/100 i fysik og max 10/100 i intelligens og sportslig opførsel.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar

Indlæg af Kenneth K » 21. okt 2019, 11:13

Jeg kan ikke huske hvem det var, men for mange år siden var der én herinde, som havde en perfekt sviner til Mikkel Thygesen, da han kaldte ham noget i stil med en "underfrankeret kuvert", og det går sgu for alle 48 spillere i Midtjyllands førsteholdstrup den dag i dag. Den kultur dernede, mand... shit.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 21. okt 2019, 11:57

Pastorius skrev:
21. okt 2019, 10:58
Pastorius skrev:
634 skrev:
raekkeettre skrev:
Coldhawk skrev:
Funky skrev:

Nope.

https://superstats.dk/kampe/5665
Så tror jeg dommeren talte pædagogisk til Nikolaisen, måske speakerne på TV mente gult kort. Heldigvis har jeg det med at ville glemme det mest forfærdelige og usympatiske, og hellere se det positive ved at være fodboldfan, og det positive har der jo heldigvis været flere eksempler af siden hen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. okt 2019, 12:26

Kenneth K skrev:
21. okt 2019, 11:13
Jeg kan ikke huske hvem det var, men for mange år siden var der én herinde, som havde en perfekt sviner til Mikkel Thygesen, da han kaldte ham noget i stil med en "underfrankeret kuvert", og det går sgu for alle 48 spillere i Midtjyllands førsteholdstrup den dag i dag. Den kultur dernede, mand... shit.
viewtopic.php?f=11&t=9627&p=198874&hili ... ng#p198874
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 21. okt 2019, 13:11

Kedeligt at AaB ikke lukker kampen i første halvleg eller i det mindste lang tidligere.

Kaufmann har to kæmpe chancer, ligesom SuperPøleren har en kæmpe chance i anden halvleg. Lykkeligvis var 1-0 nok.

Friis' udskiftninger undrer mig. Han vil forsvare den hjem fra ca. 60 minut eller ihvertfald ikke have en angriber der kan holde på bolden og spilles op på. Desuden er Klitten foran Kusk i køen, hvilket jeg undrer mig over.

3 point op til nr. 3!
Uden Synd Ingen Frelse

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 21. okt 2019, 16:02

Jeg er ikke enig i at vi forsøger at forsvare den hjem efter 60 min. Vi har ikke fat i midtbanen og derfor synes jeg det er fornuft at skifte Abildgaard ind med Kaufmann så vi igen kan få greb om spillet - det lykkes så ikke helt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. okt 2019, 20:37

Halil skrev:
21. okt 2019, 13:11
Kedeligt at AaB ikke lukker kampen i første halvleg eller i det mindste lang tidligere.

Kaufmann har to kæmpe chancer, ligesom SuperPøleren har en kæmpe chance i anden halvleg. Lykkeligvis var 1-0 nok.

Friis' udskiftninger undrer mig. Han vil forsvare den hjem fra ca. 60 minut eller ihvertfald ikke have en angriber der kan holde på bolden og spilles op på. Desuden er Klitten foran Kusk i køen, hvilket jeg undrer mig over.

3 point op til nr. 3!
Det med at vi forsøger at fedte den hjem kort inde i 2 halvleg er et fænomen vi altid så fra Wieghorst, som desværre også gentagende gange er set under Friis. Nu lykkedes det heldigvis mod OB, men hold op hvor har den Drillo strategi oftest kostet os til sidst i kampe. Jeg er heller ikke fan.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 21. okt 2019, 20:53

Forza skrev:
21. okt 2019, 20:37
Halil skrev:

3 point op til nr. 3!
Det med at vi forsøger at fedte den hjem kort inde i 2 halvleg er et fænomen vi altid så fra Wieghorst, som desværre også gentagende gange er set under Friis. Nu lykkedes det heldigvis mod OB, men hold op hvor har den Drillo strategi oftest kostet os til sidst i kampe. Jeg er heller ikke fan.
Jeg nægter at tro det er en bevist strategi. Til gengæld ser vi gang på gang at svinger helt vildt i vores spil med bolden. Ikke bare fra kamp til kamp, men også i hver enkelt kamp. Senest mod OB, men i Farum var vi håbløse i 1. halvleg, og langt bedre i 2. Her er jeg skuffet over at Friis ikke formår st sætte holdet bedre op. Både mentalt og taktisk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. okt 2019, 23:12

Halil skrev:

3 point op til nr. 3!
Jeg mener, Kaufmann har 3 store chancer, og han bør altså score på i alt fald en enkelt af dem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2019, 23:49

Sønderhof skrev:
21. okt 2019, 20:53
Forza skrev:
Halil skrev:

3 point op til nr. 3!
Jeg nægter at tro det er en bevist strategi. Til gengæld ser vi gang på gang at svinger helt vildt i vores spil med bolden. Ikke bare fra kamp til kamp, men også i hver enkelt kamp. Senest mod OB, men i Farum var vi håbløse i 1. halvleg, og langt bedre i 2. Her er jeg skuffet over at Friis ikke formår st sætte holdet bedre op. Både mentalt og taktisk.
Jeg tror heller ikke det er bevidst, men hvor kunne jeg godt tænke mig lidt at det dræberinstinkt vi havde engang. Den der selvtillid og overskud, der gør at kommer vi først foran, så får den lige en tand mere på gaspedalen, og så masser vi modstanderne psykisk og vinder vi en 3, 4, 5 - 0 - i hvert fald i de bedste kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 23. okt 2019, 07:59

Pastorius skrev:
21. okt 2019, 23:49
Sønderhof skrev:
21. okt 2019, 20:53
Forza skrev:
Halil skrev:

3 point op til nr. 3!
Jeg tror heller ikke det er bevidst, men hvor kunne jeg godt tænke mig lidt at det dræberinstinkt vi havde engang. Den der selvtillid og overskud, der gør at kommer vi først foran, så får den lige en tand mere på gaspedalen, og så masser vi modstanderne psykisk og vinder vi en 3, 4, 5 - 0 - i hvert fald i de bedste kampe.
I er godt klar over, at vi kun to gange under Friis har vundet med kun ét mål. Alle andre sejre har været på minimum to mål. Så at Friis skulle prøve at fedte snakke sejre hjem, er faktuelt forkert.

Vi har i øvrigt kun mistet point en enkelt gang i denne sæson efter at være kommet foran.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. okt 2019, 09:48

BoT skrev:
23. okt 2019, 07:59

I er godt klar over, at vi kun to gange under Friis har vundet med kun ét mål. Alle andre sejre har været på minimum to mål. Så at Friis skulle prøve at fedte snakke sejre hjem, er faktuelt forkert.

Vi har i øvrigt kun mistet point en enkelt gang i denne sæson efter at være kommet foran.
Så simpelt kan det ikke stilles op. Hvad med de gange hvor vi har forsøgt at forsvare en føring og det er gået galt? Jeg mindes f.eks. en hjemmekamp mod Horsens hvor vi stordominerer 1. halvleg men bliver ramt af rødt kort lige inden pausen. Der går vi ud til 2. halvleg og stiller os bevidst ned... det gik galt.

Mit indtryk er dog at Friis generelt gerne ser os fortsætte når vi er ovenpå i en kamp. Men vi lader os alt for let ryste hvis kampbilledet ændrer sig, og så bliver vi passive og trækker os tilbage. Det var bestemt ikke hensigten at vi skulle så langt tilbage at stå mod OB i 2. halvleg, men spillerne overgav sig nærmest fra start til 45 minutters overlevelsesbold. Der savner jeg godt nok noget "attitud" som Hamren ville sige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 24. okt 2019, 19:11

Hanga skrev:
23. okt 2019, 09:48
BoT skrev:
23. okt 2019, 07:59

Så simpelt kan det ikke stilles op. Hvad med de gange hvor vi har forsøgt at forsvare en føring og det er gået galt? Jeg mindes f.eks. en hjemmekamp mod Horsens hvor vi stordominerer 1. halvleg men bliver ramt af rødt kort lige inden pausen. Der går vi ud til 2. halvleg og stiller os bevidst ned... det gik galt.

Mit indtryk er dog at Friis generelt gerne ser os fortsætte når vi er ovenpå i en kamp. Men vi lader os alt for let ryste hvis kampbilledet ændrer sig, og så bliver vi passive og trækker os tilbage. Det var bestemt ikke hensigten at vi skulle så langt tilbage at stå mod OB i 2. halvleg, men spillerne overgav sig nærmest fra start til 45 minutters overlevelsesbold. Der savner jeg godt nok noget "attitud" som Hamren ville sige.
Lige den Horsens-kamp synes jeg ikke, du kan bruge til at danne et overordnet billede. Som du selv skriver blev vi reduceret til 10 mand, og så er det måske ikke helt frivilligt, vi stiller os ned.

Besvar