Dette forslag erstatter mit tidligere om at afvikle den resterende del af Superligaen som et weekend-stævne i Vildbjerg med i indmarch Fredag formiddag og slutspil Søndag
Superligaen 2019/2020
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: Superligaen 2019/2020
Den nye sæson burde af UEFA udskydes til midt september så nuværende kan spilles færdig senere end oprindeligt planlagt. Dvs kval-kampe til Europa mm skal spilles en måned senere. På den måde frigives en ekstra måned tio at få alle turneringer færdigspillet. I HELE Europa. For enkelte lande kan naturligvis ikke gøre det selv netop af hensyn til de europæiske kampe.
Dette forslag erstatter mit tidligere om at afvikle den resterende del af Superligaen som et weekend-stævne i Vildbjerg med i indmarch Fredag formiddag og slutspil Søndag
. Ville ellers have været ideelt med fans på campingpladserne lige ved banerne hele weekenden.
Janteloven eksisterer IKKE!
Ha - og så spiller vi EM i vinterpausen 21/22?Køllen I Møllen skrev: ↑26. mar 2020, 20:24Den nye sæson burde af UEFA udskydes til midt september så nuværende kan spilles færdig senere end oprindeligt planlagt. Dvs kval-kampe til Europa mm skal spilles en måned senere. På den måde frigives en ekstra måned tio at få alle turneringer færdigspillet. I HELE Europa. For enkelte lande kan naturligvis ikke gøre det selv netop af hensyn til de europæiske kampe.
Dette forslag erstatter mit tidligere om at afvikle den resterende del af Superligaen som et weekend-stævne i Vildbjerg med i indmarch Fredag formiddag og slutspil Søndag. Ville ellers have været ideelt med fans på campingpladserne lige ved banerne hele weekenden.
EDIT: Eller måske i Vildbjerg, selvfølgelig. Genialt
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ja, i princippet giver jeg dig ret. Men lige nu handler det ikke om principper eller fairness - eller overhovedet om sæsoner. Det handler om at få sat gang i nogle kampe og få genereret nogle indtægter. Ellers risikerer vi at der slet ikke er 12 eller 14 Superliga-klubber når vi starter næste sæson op.Pastorius skrev: ↑26. mar 2020, 18:15
Jeg ville foretrække at UEFA bare annulerede sæsonen og så startede op forfra næste sæson, men de samme proportion, hold etc. i hele Europa, men den er heller ikke uden skygger - bla. kan der være mange kampaflysninger pga af klubber der i mellemtiden er gået konkurs.
Ja, det er også en fin pointe. Alene baseret på Nents reaktion der kom så hurtigt, er jeg lidt nervøs for om der overhovedet er nogle til at betale gildet, selv hvis kampene bliver gennemført.Yankee skrev: ↑26. mar 2020, 22:08Ja, i princippet giver jeg dig ret. Men lige nu handler det ikke om principper eller fairness - eller overhovedet om sæsoner. Det handler om at få sat gang i nogle kampe og få genereret nogle indtægter. Ellers risikerer vi at der slet ikke er 12 eller 14 Superliga-klubber når vi starter næste sæson op.Pastorius skrev: ↑26. mar 2020, 18:15
Jeg ville foretrække at UEFA bare annulerede sæsonen og så startede op forfra næste sæson, men de samme proportion, hold etc. i hele Europa, men den er heller ikke uden skygger - bla. kan der være mange kampaflysninger pga af klubber der i mellemtiden er gået konkurs.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Fokus er ved at skifte og presset på regeringen for at fremlægge en exit strategi bliver større og større. Det er selvsagt en meget svær balancegang og der skal tages store hensyn men det er som om at det endelig er gået op for journalisterne at landet ikke har råd til at være lukket ned.
Der må snart komme nogle klare udmeldinger på hvornår samfundet kan lukkes op igen herunder sports arrangementer og hvornår der kan tillades tilskuere til kampe
Der må snart komme nogle klare udmeldinger på hvornår samfundet kan lukkes op igen herunder sports arrangementer og hvornår der kan tillades tilskuere til kampe
Tja, man må håbe vi når at spille om det. Det bliver ikke kønt ellers.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... an/8068196
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... an/8068196
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Øh, hele Europa er lukket hermetisk ned, og vi har stadig det værste foran os... Har alle andre lande råd til at være lukket ned eller hvordan?Aalborg frederikshavner skrev: ↑27. mar 2020, 23:39Fokus er ved at skifte og presset på regeringen for at fremlægge en exit strategi bliver større og større. Det er selvsagt en meget svær balancegang og der skal tages store hensyn men det er som om at det endelig er gået op for journalisterne at landet ikke har råd til at være lukket ned.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Omkring de europæiske billetter, hvis der ikke bliver spillet flere kampe, så er det vel mest sandsynlig med dette scenarie:
Man tildeler AGF pokalpladsen, som højestrangerende tilbageværende hold i pokalturneringen. FCM og FCK får de to af de tre ligapladser, Og så tildeles Brøndby den sidste plads, som den højestplacerede i ligaen uden kvalkamp mod nr. 7(AGF får jo Europa med pokalpladsen).
Her skal AaB nok kæmpe for, at pokalturneringen afvikles, hvis man håber på europæisk. Det er trods alt kun to runder/tre kampe.
Jeg tror stadig, at der bliver afviklet flere SL-kampe denne sæson, men vil ikke være overrasket, hvis de lokale rækker og 2.division bliver aflyst.
Man tildeler AGF pokalpladsen, som højestrangerende tilbageværende hold i pokalturneringen. FCM og FCK får de to af de tre ligapladser, Og så tildeles Brøndby den sidste plads, som den højestplacerede i ligaen uden kvalkamp mod nr. 7(AGF får jo Europa med pokalpladsen).
Her skal AaB nok kæmpe for, at pokalturneringen afvikles, hvis man håber på europæisk. Det er trods alt kun to runder/tre kampe.
Jeg tror stadig, at der bliver afviklet flere SL-kampe denne sæson, men vil ikke være overrasket, hvis de lokale rækker og 2.division bliver aflyst.
- FlæskeFrank
Godt nyt på dagens pressemøde, så kan vi få gang i superligaen igen efter påsken
AaB - the Nordic gateway to Europe
Hvad mener du? Det er vil realistisk at genoptage turneringen uden tilskuere de resterende kampe af grundspillet
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Han har da ret i, at det bliver efter påske.
Men går uden tvivl efter troll-effekten.
You pay for this?
Hvad vil der ske ved at spille uden tilskuere? Som det er nævnt flere gange er planen jo desuden at en stor del af os på et tidspunkt skal have covid-19 for at opnå flokimunitet
Du får lige enFromthecradle skrev: ↑30. mar 2020, 21:24Han har da ret i, at det bliver efter påske.
Men går uden tvivl efter troll-effekten.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

Et grufuldt scenarie men jeg frygter desværre at det bliver til virkelighed.
Tænk sig evt. at gå glip af pokalfinale og europæisk bold
I øvrigt er professoren helt væk, at kalde fodbold en luksusting skriger til himlen
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Fodbold uden tilskuer er nu bedre end ingen fodbold. Så kan vi også stadig kvalificere os til Europa næste år.Aalborg frederikshavner skrev: ↑1. apr 2020, 10:03Et grufuldt scenarie men jeg frygter desværre at det bliver til virkelighed.
Tænk sig evt. at gå glip af pokalfinale og europæisk bold![]()
I øvrigt er professoren helt væk, at kalde fodbold en luksusting skriger til himlen
Længe leve arbejderklassen!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Med de seneste udmeldinger(aflysning af den belgiske liga), så tror jeg godt, at vi kan skyde genoptagelsen længere ud i fremtiden.
Tror, at divisionsforeningen/TV-rettighederne vil stå meget stejlt på at reducere antallet af hold i ligaen og derfor vil have afviklet nogle kampe, så man kan retfærdiggøre det.
Og jeg tror ikke, at myndighederne vil bremse den mulighed(dog uden tilskuere) når vi når sidst maj. De danske tal ser trods alt fornuftige ud.
Men hvor få kampe kan man nøjes med ? Hvornår eller hvor få giver det mening at aflyse sæsonen ? Hvis ligaen skal genoptages skal der mindst spilles 7-9 kampe efter min mening(2 grundspil og så halvt slutspil(ikke både ude og hjemme).
Pokalen tror jeg stadig bliver afviklet
Hørte et rygte i dag, at en Silkeborgspiller skulle være indlagt. Ved ikke om det passer - det var en uden fodboldinteresse, som havde fået det at vide - men vi ved jo af gode grunde ikke om der er fodboldspillere blandt de ramte.
Tror, at divisionsforeningen/TV-rettighederne vil stå meget stejlt på at reducere antallet af hold i ligaen og derfor vil have afviklet nogle kampe, så man kan retfærdiggøre det.
Og jeg tror ikke, at myndighederne vil bremse den mulighed(dog uden tilskuere) når vi når sidst maj. De danske tal ser trods alt fornuftige ud.
Men hvor få kampe kan man nøjes med ? Hvornår eller hvor få giver det mening at aflyse sæsonen ? Hvis ligaen skal genoptages skal der mindst spilles 7-9 kampe efter min mening(2 grundspil og så halvt slutspil(ikke både ude og hjemme).
Hørte et rygte i dag, at en Silkeborgspiller skulle være indlagt. Ved ikke om det passer - det var en uden fodboldinteresse, som havde fået det at vide - men vi ved jo af gode grunde ikke om der er fodboldspillere blandt de ramte.
- FlæskeFrank
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

UEFA truer med at udelukke hold fra de europæiske turneringer hvis de nationale ligaer ikke bliver genoptaget. Gad vide om belgierne tør fastholde deres beslutning hvis de står alene, hvis ligaerne over en bred kam bliver aflyst i Europa er der nok ikke så meget UEFA kan gøre.FlæskeFrank skrev: ↑2. apr 2020, 17:57Med de seneste udmeldinger(aflysning af den belgiske liga), så tror jeg godt, at vi kan skyde genoptagelsen længere ud i fremtiden.