Jeg gider ikke gå ind i AGF for jeg ser ikke ret meget af deres kampe, men jeg vil altså gerne opponere imod, hvis der er nogen der synes at AaB ikke viser den rette mentalitet. Vores fysiske udtryk og vilje fejler ingenting. Det er ganske simpelt et spørgsmål om at der er ting vi slet ikke gør godt nok, og det er altså ikke løbede meter eller intensitet i spillet vi mangler.Hanga skrev: ↑8. jun 2020, 09:23Og så kommer AGF med den rigtige mentalitet hver gang. David har banket et hold op med masser af vinderattitude og fokus på opgaven. De har ikke en præstation som vores i går, hvor vi er totalt fraværende og nærmest kyste fra første sekund. Det var desværre en konstatering af, at vi stadig har meget at forbedre på holdet hvad angår mentalitet. Vi har stadig for få typer, der kræver en dedikeret indsats fra holdkammeraterne hver gang. Men det bedste er når det starter på trænerbænken, og her kommer man ikke uden om, at Kent var eminent til at stille krav til holdet, og han havde typer som KEP og Ris på banen der nægtede at tabe. Friis er en yderst sympatisk fyr og uden tvivl dygtig til mange facetter af trænergerningen, men jeg er i tvivl om ikke der er lige rigeligt pædagog/skolelærer over hans personlighed, til at få det bedste ud af en også lidt forsigtig og tilbageholden spillertrup.troelsh skrev: ↑8. jun 2020, 09:19Normalt plejer jeg at grine af agf når de har lidt succes, fordi man ved det nok skal fortage sig.
Denne gang er det dog anderledes, de har en bundsolid organisation og defensiv, de ligner efterhånden en fcm-light udgave, og det er ikke tilfældigt vi nu har tabt til dem fire gange i streg.
Der venter os en svær opgave på onsdag, og jeg frygter resten af sæsonen bliver en badeferie hvis vi bliver sendt ud af pokalen
Der er ganske tydeligt en ubalance omkring midtbanen. Det ser tit ud som om vores forsvar er for dårligt (og i går var de også det - to ud af tre midterforsvarer burde ikke starte inde i superligaen) men egentlig er det ligeså meget fordi de bliver sat under et stort pres fordi vores defensive midt (der oftest kun er én mand) bliver overløbet (det skete også i går - flere gange) eller fordi vores backer er alt for dårlige til at presse indlæg.
AGF viste meget lidt i går, men det var rigeligt til at vi så dumme ud. Det ligner lidt billedet fra både træningskampe og EfB-kampen. Der skal ingenting til at skabe store målchancer imod os. Det holder simpelthen ikke. Den eneste grund til at det ikke er gået helt galt er Okore og Rinne, der har været reg gode i år. Forsvinder Okore bliver jeg rigtig nervøs.