jonas386 skrev: ↑18. jun 2020, 17:26
Jeg mener ærlig talt at Inge, Friis og Lucas bør sætte sig ned og snakke om hvordan vi hjælper ham bedst. Lucas skal selvfølgelig ikke vælge hverken taktik eller indkøb, men Friis og Inge bør købe ind efter hans behov. Lucas er sådan en spiller der kan gøre et middelmådigt hold godt på gode dage, men også en spiller der kan gøre et godt hold til mesterskabskandidat. Vi har tegningerne til at være et godt hold, men generelt set er vi pt. middelmådige.
Der må og skal være luft i budgettet til 2-3 nye folk, og med de rette indkøb kan det sagtens løfte os betydeligt uden at vi skal gå på kompromis med egne værdier og strategi.
Jeg antager at Okore, Tengstedt, Thellufsen og Rinne er i andre klubber end AaB, og at spillere som Kakeeto og Patrick ikke regnes som seriøse trupspillere, hvis de forlænges.
Det efterlader os med følgende trup
Målmand
Andreas Hansen
Forsvar
Kristoffer Pallesen
Mathias Ross
Rasmus Thelander
Kasper Pedersen
Anders Bærtelsen
Jakob Ahlmann
Lukas Klitten
Midtbane
Iver Fossum
Magnus Christensen
Patrick Olsen
Malthe Højholt
Jeppe Pedersen
Angreb
Lucas Andersen
Kasper Kusk
Tom Van Weert
Oliver Klitten
Wessam Abou Ali
Frederik Børsting
Ideal opstilling
Hansen
Pallsen-Thelander-Ross-Ahlmann
Fossum-MC-Olsen
VW-Kusk-Lucas
Først og fremmest skal vi hente en 2. målmand. Jeg har dog hverken de store krav eller forventninger. En 1. div keeper, eller hvad nu kan være fint.
Højrebacken er for tynd med kun Pallesen. Derudover mener jeg stadigvæk ikke, at han er god nok til det niveau vi gerne vil være med på. Jeg kan forstå at der stadig er interesse for ham islændingen, og jeg synes som sådan det kan være en fin tilføjelse, nu hvor Pallesen har 3½ år tilbage. Der må også være fine muligheder for spilletid, og Pallesen er næppe den der laver de største indsigelser hvis han bliver overhalet indenom af en ung spiller. Det vigtigste er at vi kan få en spiller på backen der kan andet og mere end bare at løbe igennem sin modstander. Pallesen er en mosleback, og hans kvaliteter passer dårligt ind på vores hold.
Det centrale forsvar har ligeledes sine udfordringer. Selvom Okore er en dygtig stopper kan jeg godt se muligheder i at vi er tvunget til at lede andre steder. Okore er måske ikke helt uden skyld i, at vi har været så ringe i opspillet, men det er heller ikke hans job. Nu har vi måske muligheden for at finde den stopperprofil vi har manglet. En spiller med coolness på bolden, og som kan holde fast på en ellers ung bagkæde, hvis vi i nogle kampe spiller med Klitten, Ross og ham islændingen på højre back. Thelander er en god spiller, men bør ikke regnes som starter. Hans skadeshistorik er ikke holdbar. Måske ham Stabæk anføren der tidligere er nævnt her i tråden, ellers må der være en skanidav i udlandet der skal have karrieren på rette spor.
Den centrale midtbane er ligeledes lidt for tynd. Pedersen og Højholt kan være fine talenter, men de slår mig begge som 8'ere, og spillere der skal konkurrere med Olsen og Fossum om spilletid. Det er som sådan fint, men der mangler den midtbanegeneral der ikke laver fejl, den der holder de andre i ilden og kan bakke det op med et intenst presspil. Olsen og Fossum er gode spillere, men fylder begge for lidt uagtet at de løber meget. Magnus er ligeledes ok for det meste, men er umoden i sit spil, og er ringe under pres. Han fylder ligeledes ikke nok, og bliver ofte fanget ude af position. Magnus er god som back-up, og kan sagtens være med i mange kampe, men til de vigtigere kampe skal der noget mere til.
Offensivt lider vi under at vores tre forreste er meget ens typer. Teknisk gode, ok hurtige og til tider et fint blik for hinanden. På bænken er vi henvist til nogle af de samme typer, men med mindre kvalitet. Ingen af vores offensivspillere er meget værd i boksen, og ligeledes er det heller ikke meget pres på modstanderens bagkæde der kommer fra vores forreste tre. Her synes jeg Kaufmann med sin styrke, ihærdighed og fart kunne stresse forsvar som FCM, FCK eller AGF, hvorimod vi på det sidste har set, at de helt upresset har kunne sætte spillet igang.
Der mangler ganske enkelt nogle andre typer. Først og fremmest kunne det være fedt med en aggressiv og stærk frontangriber. Det behøver ikke at være en decideret targetman, men en spiller der kan holde på bolden så andre kan løbe i position, og en spiller der kan levere et overbevisende pres på modstanderens banehalvdel. Vi kunne vinde meget på at vinde bolden højt på banen og fange vores modstandere ude af balance. Det sker bare for sjældent. Mikael Ishak er for mig stadig en lidt våd drøm, omend jeg ikke husker meget angående hans presspil. Men han var god i boksen og udmærket teknisk. Noget vi helt sikkert kunne bruge.
Det lyder umiddelbart dyrt, men der er en del spillere derude med kontraktudløb, og de her 3½ forstærkninger vil kunne sparke os et godt stykke frem. Jeg forventer ikke at vi henter 3 nye profiler, men Inge har et par klare steder der kan forstærkes, og som kan give holdet en stærkere rygrad.
Det giver følgende opstilling
Hansen
Pallesen-Ny-Ross-Ahlmann
Fossum-Ny-Olsen
Kusk/VW-Ny-Lucas